ben jij bang voor de dood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik zat laatst de denken hoe het zijn als je er niet meer bent.
    Waar ben je dan?
    Zou je terug komen en dingen herkennen? waarom herken ik nu dan niets meer?

Misschien een beetje vreemd voor de zondag avond om dit te bedenken maar ik vroeg me zo af.:)

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik ben niet bang voor de dood, wil alleen niet dood haha maar als je tijd daar is merk ik 't vanzelf.. Ben er ook wel eens aant denken, maar kom er ooit wel achter hoe 't is ;)

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  4. Sweetlakecity

ik werk met ouderen en zie ze aftakelen.
    Soms merk ik zelf dat ik "oud" wordt en ben soms wel eens bang zo oud te zijn al de mensen op mijn werk. Dat ze pijn hebben ed.
    Dan denk ik dus weer aan dood gaan. Helemaal met een kindje. Wat zal ik doen. Crematie of begraven....

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben er niet bang voor, maar kijk er ook niet naar uit zeg maar. Ik ben er wel vrij nuchter over; als het mijn tijd is dan is het mijn tijd. Nadenken over wat er dan gebeurt doe ik eigenlijk niet, ik geloof niet zo in leven na de dood ofzo.

6. Sweetlakecity

ze zeggen dat ik een oude ziel ben. Maar waarom weet ik niets meer daarvan dan?!?! Ik weet soms niet meer wat ik moet geloven en vind het een stom idee dat je elke keer wat moet leren. Waar houd het dan op?

gaaf boek! Thanx!!

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben gelovig en ben er ook van overtuigd dat mijn dochter in de hemel is en dat er daar goed voor haar gezorgd word.

Zelf denk ik dan ook dat ik daarheen ga. En dat ik dus ook weer mijn dochter ga terug zien. En die gedachte vind ik ook erg mooi. En ik wil zo graag kennis maken met mijn dochter die ik nooit in levende lijve heb gezien, wel gevoeld in de buik.

Ik denk niet teveel over de dood na. Want we weten allemaal niet hoe we eindigen. Het mooiste zou zijn om in je slaap te overlijden en niet door kanker, andere ziekte of een ongeval.

Nu antwoord op je vraag: nee, ik ben niet bang voor de dood.

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik ben niet bang voor de dood, maar ik wil nu absoluut nog niet dood. Dus ik zou wel bang zijn (in levensbedreigende situaties) dat ik dood zal gaan.... maar meer omdat de wil om te leven nu nog zo groot is.

9. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja ik ben er wel heel bang voor. Al geloof ik wel dat je niet helemaal 'verdwijnt' na de dood. Maar ik krijg er echt enorme kriebels van en heb er zeker angst voor.

10. Sweetlakecity

jel dat zou ik ook wel willen. Gewoon in je slaap. Dan weet je het gewoon niet. Soms met al die ongelukken wat je op tv ziet. Moorden en zomaar zinloos geweld. Kan je opeens gebeuren he :(
    Weetje..ik vraag me af wie ik ga zien als ik dood ben. Wie er staat. Heb weinig met verdere familie. Mijn ouders leven nog. Misschien dat ik er later wel anders over denk.

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ben niet bang voor de dood, heb betreft het werk veel met oudere mensen en de dood te maken en ik ben eerder bang om oud te worden dan om dood te gaan.
    Maar vriendlief is erg bang voor de dood, zo bang dat het zijn leven (in periodes) beheerst. Hij is bang om mensen om zich heen te verliezen en hij is heel bang om zelf ooit dood te gaan.

Ik geloof zelf ook zeker in een leven na de dood, manlief geloof in een groot zwart gat. Denk dat dat heel veel verschil maakt!

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben niet bang voor de dood, ik wil ook niet dood, en als ik dood ga hoop ik dat het snel en pijnloos is, maar ik ben er niet bang voor,

maar moet eerlijk zeggen dat nu ik kinderen heb ik er wel vaker over na denk,
    voor 2 maanden geleden is er bij ons om de hoek een vrouw overleden aan kanker, ze kreeg het te horen en nog geen 3 weken later was ze overleden, ze had 3 kinderen onder de 6 jaar,

ja dat zet je wel even aan het te denken, ze heeft alles die dag nog op papier gezet voor haar kinderen, hoeveel ze van haar kinderen houd e.d.

maar het kan ook zomaar gebeuren, en dan heb je daar helemaal geen tijd meer voor,

ik heb zelf in de zorg gewerkt en zie soms mensen die oud zijn en het eigenlijk wel gehad hebben maar de maatschappij houd ze in leven, die blijven maar behandelen en behandelen,

13. Sweetlakecity

mejojo> dat vind ik ook zo naar. Nets als het koninklijk huis. Die laten ze maar leven en leven. Sommige mensen zijn zo klaar met het leven en toch mogen ze niet.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik geef toe, ik ben heel bang voor de dood!
    Als ik er al aan denk lopen de rillingen over mn lijf

ik geloof niet in leven na de dood, je bent er gewoon in eens niet meer, je hebt geen gedachte meer niets, en jaren later zal niemand meer weten dat je er ooit geweest bent...

brrrrrr

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben niet bang voor hetgeen na de dood, maar wel om dood te gaan. Nou ja, de manier waarop zeg maar :) Ik ben bang dat het pijn doet :) Klinkt dat stom? Veel mensen krijgen een hartaanval, maar dat klinkt zo pijnlijk en benauwd. Of dat ik te vroeg dood ga en wat hoe gaat het dan met mijn dochtertje? Als ik mocht kiezen, dan graag in mijn slaap maar helaas hebben we het niet voor het zeggen..

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nee, ik ben niet bang voor de dood. Ben zelfs wel benieuwd wat ik 'straks' allemaal te zien krijg als ik er niet meer ben. Maar voor nu: nog lekker van het leven genieten ;)

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Nee, ik ben er zeker niet bang voor en denk er eigenlijk ook nooit over na. Ik heb wel een uitvaartverzekering dus heb er wel over na moeten denken wat ik zou doen op het moment dat het zo ver zou zijn en voor de kinderen hebben gaan we ook een voogd aanstellen voor het geval ons iets zou overkomen.
    Maar verder zie ik het wel als het zo ver is. Ik leef nu en wil daar zoveel mogelijk van genieten. Er is niemand die mij kan verzekeren dat er wel iets is na de dood, maar ook niemand die me kan vertellen dat er niks is. Ik zie het wel als het zo ver is. Is er meer, dan gaan we verder en lijkt het me fijn om iedereen die ik al eens verloren ben weer te gaan zien. Is er niks na de dood, dan lijkt het mij dat ik daar ook niks van ga merken, dus hoef ik daar ook niet bang voor te zijn.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn broer heeft een paar jaar terug mijn zusje gezien, zij is omgekomen bij een ongeval toen zij bijna twee en hij drie was. Ze liep over straat voor zijn huis, zij was wel ouder geworden, volgens hem een jaar of 16, maar hij wist zeker dat zij het was.

Mijn vader heeft zijn broer gezien, ongeveer een week nadat hij was overleden aan een hartaanval. Hij zat op een witte motor en zwaaide.. mijn vader is echt gruwelijk nuchter en heeft lopen huilen als een klein kind.

Ik wil absoluut niet doodgaan, maar ik geloof wel dat het mooi is waar we terecht komen..

19. Sweetlakecity

moontje> als het zo mooi zou zijn..waarom komen we dan terug?

En als kinderen reincarnaties zouden zijn waarom zeggen dan veel kinderen niets?

Stel dat het een zwart gat is? Waarom leer ik dan in dit leven? Stel de aarde gaat over tig jaar ontploffen zeggen ze; vliegen dan alle lijken door de lucht? en dan?

(sory lekkere doemdenker ben ik) Hahahaaa

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben er nooit bang voor geweest, maar sinds *kijkt naar ticker* 1 jaar, 5 maanden en 1 week, dus wel.

Ik ben eigenlijk niet bang voor de dood zelf, maar bang om iets te missen van mijn dochter. Ook al merk je daar op dat moment vrij weinig van ;). Het is vooral het idee van haar niet op kunnen zien groeien. Daar ben ik bang voor en daardoor automatisch ook voor de dood.

Ik geloof trouwens niet dat er iets na de dood is. Voor mij is dan gewoon over en uit.

Deel Deze Pagina