In december heeft mijn dochter oorbellen maten schieten. Dit is allemaal goed gegaan. We hebben vaak ontsmet en ze heeft geen last gehad. Tot vandaag… ze klaagde er opeens over. Uiteindelijk besloten om ze uit te doen (ze had nog steeds haar schietoorbellen in). De oorbel was erg vies en er kwam pus uit het gaatje. Veel pijn natuurlijk. Toen dilemma; uit laten of na alles ontsmet te hebben toch weer in doen. Uiteindelijk is het gelukt (vraag niet hoe ) om ze weer in te doen. De andere kant ook gelijk uitgedaan, schoongemaakt en weer in gedaan. We gaan dus weer goed ontsmetten, want dat deden we eigenlijk niet meer… Maar… heb ik er nu goed aan gedaan om ze weer in te doen? Of had ik ze toch uit moeten laten en dicht laten groeien? Ik heb nu zoiets van; hopelijk gaat t nu weer goed en zo niet, kunnen ze altijd weer uit. Maar ik lees een beetje verschillende adviezen. @suus1983 ik kwam van jou ook ergens een post tegen uit 2019. Hoe is het daar uiteindelijk mee afgelopen toen?
Oh wat fijn om te lezen! Dank! Ik lees ook veel dat ringetjes nog een beter optie zou zijn? Aangezien het vleugeltje redelijk strak op de oorlel zit. Er zat echt veel viezigheid tussen, dat is denk ik gaan ontsteken. Maar is dat ook een betere optie? Anders ga ik daarnaar kijken en als het weer rustig is de zweerknopjes wisselen voor ringetjes. Maar had ook weer ergens gelezen dat dat pas na een jaar mag?
Als je ze nu uit laat kun je de klok er op gelijk zetten dat ze binnen een week weer dicht zijn gegroeid en je opnieuw moet schieten. Ik zou dus inlaten en goed ontsmetten. Bij mijn dochter werd na het schieten ontsmetten en draaien enz trouwens afgeraden. Gewoon met rust laten en niets aan doen. Ze heeft ze nu 6 jaar en nooit last gehad. Wel altijd gouden oorbellen geen goedkope bende omdat ik daar zelf erg op reageer.
ringetjes vind ik doodeng bij kinderen. Veels te veel kans om te blijven hangen aan iets en de oorlel te scheuren. Ringetjes vind ik trouwens wel mooier! edit, ik heb geen jaar gewacht. Maximaal 3 maanden en sindsdien regelmatig oorbellen gewisseld. Je hebt ook oorbellen waarvan de achterkant standen hebben voor de vleugeltjes dan zitten die niet zo strak op het oor en nog beter maar slecht te krijgen in Nederland oorbellen met ipv het vleugeltje een dopje met schroefdraad. Minder kans te verliezen en veel ruimte tussen oorlel en dat dopje.
Oh dat weet ik eigenlijk niet. Ze heeft nog steeds dr zweerknopjes in. Heb haar wel echt op t hart gedrukt dat ze eraf moet blijven, zeker als ze niet met de handen heeft gewassen. Maken het nu wel iets vaker schoon, ff sprayen met zoutoplossing (gewoon zelf gemaakt)
Ja dat klopt. Zei ook tegen haar toen ik nog 1 poging wilde doen; het is of nu of niet meer, want dan zitten ze dicht. Draaien hebben we idd ook niet gedaan. Ontsmetten wel, met speciaal spul van de juwelier. Maar de laatste maanden deden we dat niet meer aangezien het goed leek te gaan.
Erin laten en zoutoplossing sprayen. Piercing/oorbel nooit eruit halen als hij ontstoken is, dan kan de ontsteking alleen maar erger worden. Als het weer mooi genezen is, idd ringetjes. Stuk hygienischer dan knopjes.
Ik hou het dan denk toch nog maar even bij dr zweerknopjes. Die vind ze zelf gelukkig ook nog steeds erg mooi
Ze moesten er wel uit, de oorbellen zelf waren ook echt vies. Alles schoongemaakt en dus weer terug ingedaan.
Zou t nu ook idd ontsmetten en de oorbel in laten. Ik krijg/kreeg altijd snel ontstoken gaatjes met te zware oorbellen, bij dochter merk je het als ze een tijdje goedkope oorbellen heeft gedragen, dan raken haar gaatjes ook geirriteerd. Dochter draagt daarom nu in de basis zilver (goud alleen bij gelegenheden, te kostbaar voor al het spelen en doen waarbij ze vaak genoeg een oorbel is kwijtgeraakt) en haar goedkope oorbellen (want ze wisselt graag af) niet meer dan een dagje achtereen.
reageert ze op zilver net zo goed als op goud? Hier al zo vaak oorbellen verloren. Dure hobby koop ook alleen nog maar bij lucardi daar zijn de gouden knopjes nog een beetje betaalbaar. Maar voor “gewoon” is zilver prima als dat geen irritatie geeft.
Bij mijn jongste was er (echt maanden na het schieten) een haar om de achterkant gedraaid en dat was gaan irriteren en ontsteken. Uitgehaald, alles goed ontsmet, weer ingedaan en daarna dagelijks weer gedruppeld met zoutoplossing. Genas heel vlot!
Ik heb voor nieuwe piercings/ gaatje een hele fijne spray. mij bestel hem bij lucardi maar weet niet of hij ook ergens anders te krijgen is. Voor mijn werk moet ik wel eens een headset op wat dan de piercing soms irriteert paar dagen 2 keer per dag die spray en nergens meer last van. Schijnt ook dat het sneller heelt en je sneller oorbellen / piercings kan wisselen https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/129814/studex-advanced-2-in-1-after-care-en-cleanser-100ml
Met zilver heeft ze in elk geval geen probleem. Goud draagt ze dus nooit structureel. Haar goud is ook uit het Midden Oosten, minstens 18 karaat dus, dus daar doen we echt voorzichtig mee.
Ah zo. Hij is echt heel fijn. misschien voor nu dan behandelen als nieuwe piercing voor 6 weken en dan wisselen voor een ringetje? Ik merk dat ik ringetjes ook veel fijner vind ook met slapen etc. En inderdaad proberen om er niet aan te zitten en dus ook niet te draaien. Al kan je dat natuurlijk wel lastig laten als kind zijnde
Hier hadden beide dochters een 2e gaatje laten zetten. Afgelopen week was het 7 weken geleden dus hop, andere oorbellen in. Ging na 2 dagen mis, hetzelfde verhaal als bij jou dochter. Schoongemaakt en zweerkknopje weer in. Nu paar dagen later en ontsteking weg. Maar voor de zekerheid toch nog even zo laten. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat dochter niet tegen de Kruidvat/h&m achtige oorbellen kan, net als ik. Goud of goed zilver, bij Lucardi, anders gaat het al vrij snel mis. Oudste dochter kan alles dragen. Het is dus maar net hoe je oren reageren