Pff, dat is een lastige.. Durf niet te zeggen, wat de beste keus zou zijn. Mijn 1-jarige dochter ramt behoorlijk op het blad.
Oja vraagje. Ik haal mijn witte verf bij action. Hebben ze ook grijs ofzo? Niet op gelet laatste keer
Even een vraagje dames. Ik krijg vandaag mijn Annie sloan pakket binnen. Kleur old white. Wij hebben nu koloniale meubels. Ik zit erover te denken om het blad van onze tv-kast en tafels donker te laten. Nu hoorde ik gister dat je het blad dan ook heel lichtjes kunt schuren en in de olie kunt zetten. Wie heeft dit gedaan en hoe was het resultaat? Welke olie gebruikte je?
Oorspronkelijk geplaatst door sgforce Even een vraagje dames. Ik krijg vandaag mijn Annie sloan pakket binnen. Kleur old white. Wij hebben nu koloniale meubels. Ik zit erover te denken om het blad van onze tv-kast en tafels donker te laten. Nu hoorde ik gister dat je het blad dan ook heel lichtjes kunt schuren en in de olie kunt zetten. Wie heeft dit gedaan en hoe was het resultaat? Welke olie gebruikte je? ben ook wel heel benieuwd haha heb je t ook gevraagd in t annie sloan topic?
Iemand had het over keuken kast lak? Ik heb gegoogled en krijg alleen maar sites met werk beschrijving en geen merken..
Leuke topic! Heb hier thuis nog een oud kastje wat ik weg wou doen maar het experimenteren waard! Vind het keukentje en de etagere echte metamorfose klasse hoor en het klapbankje ook heel mooi!
ben ook wel heel benieuwd haha heb je t ook gevraagd in t annie sloan topic?[/QUOTE] Nee dat topic zal ik morgen nog eens opzoeken
Wat een super leuke meubels zijn er voorbij gekomen.. Dat keukentje vind ik echt helemaal geweldig! Leuk gemaakt! Heb laatst van een kennis 2 kleine kinderstoeltjes en tafeltje gekregen, maar die hebben de kleuren groen/geel/blauw en de stoeltjes vallen zowat uit elkaar (moet ik dus even vast maken nog) En daarna gaan verven, maar neem aan dat ik dan eerst alles moet gaan schuren? En kan je die meubels ook verven met de Home Deco collectie van de action. ( Beurs is te krap voor A.S) en moet je met die Home Deco ook een grondverf gebruiken? Ben eigenlijk totaal een leek als het opknappen betreft.
Die vaas heb ik ook geverfd met de home deco verf, en ben nu meubelen aan het verven. Zonder grondverf of iets.
Dames, als jullie dingen gaan verven, ALTIJD eerst gronden met de juiste grondverf! Het blijft een tijdje mooi, maar als je het niet doet valt het er op den duur af! Zet er een glas op, drupje water, en je trekt de verf er zo af. Eerst altijd ontvetten, dan schuren, dan stofvrij maken, gronden en dan pas verven. En ik zag ook wat meubeltjes langskomen met een melaminelaag. Ik zou daar niet eens aan beginnen, daar heb je sowieso speciale primer voor nodig, en dan nog moet je maar duimen dat het blijft zitten. Als je nou echt een hele grove houtstructuur hebt, en je hebt het goed ontvet en stofvrij gemaakt, dan kun je het misschien zonder doen. Maar de rest, altijd gronden!
Niet heel bijzonder of iets dergelijks en lang niet zo mooi dat dat van jullie hier. Maar voor en na. Bekijk bijlage 415855 Bekijk bijlage 415856
Wat een leuk inspiratietopic! Weten de verfklussers ook of je een hardhouten schutting een whitewash kan geven??
Bij meubels die gewoon 'staan' ga ik echt niet gronden, schuren en weet ik veel wat. Een tafel; ja. Maar de rest heb ik echt nog nooit geschuurd en zo. Ziet er na jaren nog steeds perfect uit Met Action verf, haha. De dingen die ik nu met krijtverf heb gedaan ( onze schouw ) neem ik ook niet nat af. Daar haal ik een droge stofdoek over heen. Gaat prima.