Zoveel ideeën haha. Binnenkant behangen goed idee! Helaas hebben we dat zelfde behang niet meer maar kan wel wat moois regelen. Andere knopjes ook goed idee. Geen idee waar je dat kan komen maar ik struin het centrum morgen wel ff af
Dankzij dit topic super blij met dit idee en ook meteen uitgevoerd Drie dienbladen van Action en twee kandelaren allemaal geverfd met de verf van Action in de kleur 'klei'. Nog geen 13 bij elkaar
Wat leuk gedaan! Welke verf van de action pak je dan? Ik heb ook zon antiek hang meubel als eerder laten zien die wil ik ook wel wit hebben, maar moet ik dat dan schuren? Ben bang dat k geen annie sloan centjes heb.. Maar het kastje zou wel heel leuk uitkomen op mn paarse muurtje. Tips? *ik ben absoluut geen DIYer...*
Bouwmarkten hebben een knopjesafdeling, maar de mooiste koop je online (google bijvoorbeeld eens 'porseleinen deurknoppen')
Ik heb daar ook niet het geld voor over Nora, ik schuur alles en verf het meestal met verf op waterbasis, voor de helft verdund met water. Dan krijg je ook een oude 'gebruikte' look op je spulletjes. Om het nog wat ouder te laten lijken kan je ook de verf er weer een beetje vanaf schuren, van die slijtageplekjes maken. Dan el cheapo vernis erover, afhankelijk van welk meubel het is en hoe intensief het gebruikt wordt. Hoeft allemaal echt niet duur te zijn
Home deco verf, flesje van 1,99. Is op waterbasis dus kan je afwerken met acrylic varnish mat of glans, flesje van 1.50
Ontvetten met thinner wil het ook wel eens doen, tip voor het volgende project. En ja indd de terpentine gedragen zal je dan toch moeten gebruiken, je kan er wel met een watergedragen lak over moet je hem alleen even 2 maandjes laten drogen, denk niet dat je dat geduld hebt
Hier een Annie Sloan verslaafde, zoektocht naar massief eikenhouten meubels gestart en de woonkamer is getransformeerd Bekijk bijlage 412296 Bekijk bijlage 412297
De eetkamerstoelen van hierboven konden we gratis ophalen. De tafel (massief eikenhouten kloostertafel van 50 jaar oud) was het duurst in onze woonkamer/benedenverdieping. Die kostte 100 euro en das eigenlijk nog een koopje. Maar hij past perfect en ik vind em prachtig, dus was het geld echt waard. Onverwoestbaar ding Bekijk bijlage 412298 Van deze kast was het blad verbrand, de poten waren kapot en het hele ding viel bijna uit elkaar van ellende. Nu is het onze tvkast met een plekje voor de hond Was gratis. Bekijk bijlage 412300 (alles is hier dus gedaan met Annie Sloan > Old White, Emile en French Linen. En natuurlijk Dark en Clear Wax. Voor het blad van de eettafel, de buffetkast en het tvmeubel heb ik ook nog de vernis van Annie Sloan gebruikt.) Heb ook nog een buffetkast (gratis kast, alleen 20 euro voor bezorgen), een salontafel (10 euro) en een groot dressoir (gratis), maar die zijn nog niet helemaal klaar En nog geen foto's van.
Haha Willes, zelfde grapje maakte vriend ook Ze gaat er dus nooit in (verwende hond wil op de bank), maar het is een handige plek om al haar speeltjes op te bergen.
Hey ik heb precies dezelfde gemaakt, ergens op pagina 3 staat ie. Ook met die dienbladen en die kandelaren. Ik heb alleen de touwen er af gehaald en de hartjes gevuld. Leuk geworden zo!
Ik heb geen voor foto maar hij was heel donker bruin met gouden handvatten. Deze knoppen zijn van de Xenos.
Ik heb vanavond dit hang kastje opgehaald met het idee om hem te verven maar ik vind hem zo mooi dat ik het zonde vind om te verven.