Hoi, De titel zegt het al. Ik ga van het weekend proberen om de Chinese tomatensoep zoals bij de Chinees te maken en daar heb ik dus sereh (citroengras) voor nodig. Heeft iemand enig idee of dit misschien ook in supermarkt te koop is (evt in gedroogde vorm)?? Ik heb hier geen toko in de buurt en ga er niet stad en land voor af. Alvast bedankt!!
Jumbo, Albert Heijn, C1000. Ze kunnen het ook even voor je bestellen als het niet in hun dagelijks assortiment zit. In de Allerhande staan allerlei recepten met sereh, dus lijkt me sterk als Appie je niet helpen kan.
Echte sereh heb ik daar nooit gezien (maar misschien niet goed gekeken, ik koop het nl wel bij de toko als ik per se de blaadjes wil hebben). Je kunt bij AH en andere supermarkten ook sereh-pasta kopen. Dat zijn kleine glazen potjes die in het oosterse vak staan. Volgens mij van conimex, maar daar kan ik me in vergissen. Ik vind die pasta véél lekkerder van smaak dan gedroogd.
Ok, super!! Bedankt meiden! Er zit hier vlakbij een Plus, dus zal daar eerst eens kijken. Anders zit er iets verderop nog een AH. In welk schap moet ik zoeken? Bij de potjes met kruiden en zo of misschien bij de buitenlandse schappen of ergens anders?
Ja? Hebben ze verse sereh dan, in de supermarkt? Ik zal eens kijken als ik er ben! Ik dacht dat verse sereh namelijk alleen bij de toko verkregen kan worden.
Bij de AH is er verse sereh verkrijgbaar in de koeling bij de kruiden. Er zijn ook blikje/ potjes te koop met ingemaakte sereh. Ik heb die nooit gebruikt dus ik kan niet. Zeggen of dat lekker is.
Nou ja, die stengels. Het zijn een soort grassprieten, toch? Dus dan is de stengel en het blad hetzelfde.
Ik ben wel benieuwd naar je recept... Wil het ook binnenkort gaan maken en wilde dit recept gaan proberen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/304119-chte-chinese-tomatensoep-wie-heeft-recept.html maar daar zit geen sereh in...