Hallo allemaal, even kort mijn verhaal. Ik heb eergisteren ontdekt dat ik zwanger ben, en dit is echt een wonder! Wij zouden namelijk gisteren gaan beginnen met de eerste vruchtbaarheidsbehandelingen i.v.m. PCO. Nou heb ik gisteren wel een echo gehad, maar hier was volgens de gynocoloog nog niks op te zien (al zagen ik en mijn vriend wel duidelijk 2(!) zwarte stipjes). Hij deed t ook allemaal erg snel, feliciteerde ons niet eens, nah ja t was niet echt een fijne ervaring. Vanwege mijn PCO is het moeilijk uit te rekenen hoe lang ik zwanger ben, aangezien ik in november vorig jaar voor het laatst ongesteld ben geweest!! En nou heb ik gisteren ook bloed laten prikken voor mijn HCG-waarde, deze was 4000!!!! De gynocoloog had gezegd dat de waarde onder de 1000 moest zijn, omdat je het anders wel moet kunnen zien op de echo ... Morgen moet ik opnieuw bloedprikken en krijgen we een tweede echo .. Hoop zo dat het goed blijft gaan! Ik voel me wel echt zwanger, maar ik ben ook erg bang dat t verkeerd zou gaan. Heeft iemand ervaring met een hoge HCG-waarde, maar nog weinig te zien op de echo? Liefs, Anne
1,5 week geleden echo gehad omdat de artsen een bbz vermoedden.. Op een gegeven moment was mijn HCG ook boven de 4000 en alleen een klein stipje. 2 dagen later, met HCG van boven 7000 eindelijk ook dooiertje te zien. Vandaag weer op controle geweest, met 6w4d en het hartje klopt!!
Oh wat fijn!! Ik hoop ook echt dat t bij ons ook zo zou gaan. Ben ook niet zo erg blij met de gynocoloog, maar ja.. Morgen echo. Hoop zo dat alles goed is. Dank je wel dat je het hier wilt delen, stelt me toch een soort van gerust.
Anne zelfde hier.. sky high hoge hcg (met 4weken zwangerschap iets van 2800) maar niks op de echo dan alleen een zwart gat in mijn geval 3 stuks 1 wat grotere en 1 middel en 1 klein.. uiteindelijk zou ik nu 8w5d zwanger zijn hartje klopt goed.. dus ook geen idee tis bij mij atm helemaal vaag... succes en ik duim voor je!
Succes morgen bij de echo!! Laat 't maar even weten als je wilt.. Hoop dat 't allemaal goed is.. Wordt je HCG ook weer opnieuw geprikt??
Aan de hand van je HCH schat je arts hoever je bent en dat bepaalt dan weer wat je op de echo zou moeten zien. Echter, er zit enorm veel variatie in HCG niveau's van zwangerschap tot zwangerschap, waardoor dit niet echt een betrouwbare manier is om in te schatten hoe ver je bent... Dus het kan best dat je nog niet zo ver bent, maar wel heel veel hcg aanmaakt. Met 7 weken had ik ruim 2x zoveel HCG als normaal zou zijn, maar toch gewoon één kindje en tot nu toe lijkt alles helemaal goed te gaan . Heel veel succes, ik duim voor een mooie echo!!
Dank jullie wel voor jullie reacties! Doet me erg goed.. Ik zal morgen laten weten hoe de echo is gegaan. Ze gaan inderdaad morgen ook nog van tevoren mijn HCG waarde testen. Deze moet dan minstens 2x hoger zijn dan dat hij was, dus 8000 is de bedoeling..
Ooh, ik hou het niet meer van de spanning.. Ik denk de hele tijd dat het mis gaat, dat mijn hcg-waarde niet meer is gestegen of dat er niks op de echo te zien is. Eigenlijk heb ik hier geen aanleiding toe. Maar toch, ben er zoo bang voor. Wie heeft dit ook? Vannacht heb ik bijna niet geslapen, was elk uur wel wakker. Heb vanmiddag pas die echo .. duurt echt nog lang.
Ik denk dat die onzekerheid er een beetje bij hoort Anne, zeker gedurende de eerste 12 weken. En zo'n eerste echo is natuurlijk ook hartstikke spannend! Je krijgt je kindje voor het eerst te zien. Zelf probeer ik uit te gaan van het positieve. Mijn negatieve en onzekere gedachten probeer ik veel mogelijk te negeren. Ik houd mezelf voor dat het geen zin heeft om mezelf suf te piekeren. Als het mis gaat dan gaat het mis. Ik heb hier toch geen controle over. In de tussentijd probeer ik zo veel mogelijk te genieten van mijn zwangerschap en van alle andere leuke dingen in mijn leven. Wat komt, dat komt. Heel veel succes en plezier vandaag. Ik zal voor je duimen.
Jeetje.... lijkt mijn verhaal wel Hier ook PCO. Ik stond ook aan het begin van vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik had de duphaston al geslikt om de menstruatie op te wekken, maar ik werd maar niet ongesteld. Er werd een echo gemaakt waarop wel een vruchtzakje zichtbaar was, maar geen vruchtje. Vervolgens bloed geprikt en ook hele hoge hcg waardes. Week later moest ik terug om weer een echo te maken en te kijken of het vruchtje zichtbaar was. Dat was zo...zelfs met kloppend hartje. Anne, succes vandaag! Ik ga voor je duimen!
@Elmo83: Bijzonder hè! Ik vind het echt een wonder gewoon! En dat maakt t tegelijkertijd ook zo kwetsbaar allemaal. Over 2 uur moet ik bloedprikken en over 3 1/2 uur heb ik een echo. Het ene moment ben ik heel zeker van m'n zaak en het andere moment weer superonzeker! Lief dat jullie allemaal voor me duimen ... Ik laat t straks weten!
Inderdaad Anne, een echt wondertje. Ik zie nu je post en besef dat je ieder moment die echo ongeveer kunt hebben. *duimduimduim*