voorweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tetje0885, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Er zijn vast al duizenden berichtjes over voorweeen. Maar wilde toch even vragen wat jullie vinden:
    gisteravond op de bank kreeg ik veel last van harde buiken. Niet pijnlijk, maar vervelend. Ben toen maar gaan douchen en toen zakte ze af. Daarna naar bed gegaan. Ik was erg onrustig, weet niet precies waarom. Kon vannacht slecht slapen. Maar nergens meer last van gehad. Vanmorgen weer harde buiken, maar nu ook menstruatieachtige pijn/krampen erbij. Vooral als ik bezig ben. Soms sta ik er krom van, omdat het zo'n zeer doet. Als ik ga liggen, zakt het weer af. Sinds gisteren ook hevige 'toiletgang', :( beetje onsmakelijk. Maar het is net of alles wat ik eet gewoon doorloopt. Ik neem aan dat dit voorweeen zijn. Dit wordt mijn derde bevalling, maar bij de vorige twee heb ik niet echt voorweeen gehad. Vroeg me af of de bevalling er nu aan zit te komen, of dat het nog wel even kan duren?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tetje, het is natuurlijk moeilijk om te zeggen denk ik, maar het komt op mij wel over als of er wel iets begonnen is misschien niet persee gelijk je bevalling al, maar misschien al iets ofso?

zouden natuurlijk ook gewoon voorween kunnen zijn, maar ook omdat je schrijft dat je ook menstruatieachtige pijn/krampen hebt..

ik zou proberen lekker (rustig) bezig te blijven en kijken of het weer afzwakt of steeds erger word.

heel veel suc6 in iedergeval

3. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Vertrouw je het niet: BELLLEN!!! En voel je niet bezwaard, beter een keertje voor niets bellen dan dat je te laat belt!

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tetje hoe is het nu?? ben benieuwd of het heeft doorgezet o.i.d.

5. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Nog steeds hetzelfde. Wordt iets minder misschien, want kheb een poos op bed gelegen.
    Ik ben zelf ook erg benieuwd. Ik zie wel wat er vannacht gebeurd. Misschien dat het weg gaat, misschien dat het erger wordt.... ik wordt er zenuwachtig van. Niemand zou het nu al verwachten. Ben 2x overtijd geweest met de andere twee. Maar goed, het rommelt.... dat wil nog niet zeggen dat ik gelijk ga bevallen. Maar als het zo door gaat denk ik niet dat het nog 4,5 weken gaat duren??? toch???

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tetje helaas maar waar kan dat gerommel ook heel lang duren! heb ik hier wel vaker gelezen!

maarrr das zeker niet te hopen!! afwachten of het nog wat gaat doen ja of nee!

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb precies hetzelfde, ook toen met mijn zoontje gehad.
    toch beviel ik pas 3 weken later;)
    maar vandaag heb ik bijvoorbeeld helemaal geen last terwijl ik gister ook krom liep van de krampen

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Denk wel dat het duidelijk voorween zijn hoor! Hier ook weken van te voren al voorween, vooral savonds als ik tot rust kwam. Dacht elke keer, nou als het nu niet doorzet!! En toch nog tot 41 weken doorgelopen hahaha. Maar je weet het gewoon echt niet, kan zo doorzetten of het duurt nog een tijd.

9. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Gisteravond in bad geweest en toen zakte het af. 's nachts niks gevoelt, tenminste, ik lag te slapen, maar volgens mij was het rustig. Nu voel ik ook niet veel, alleen wat spierpijn, nog van gisteren denk ik. Ik wacht het wel af, veel anders kan je niet doen he? ;)

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk misschien proberen niet te veel af te wachten, want anders kan het misschien nog heel lang duren! lekker gewoon je dingetjes gaan doen enzo:)

suc6 hoor!

Ik had ook nog ff een vraagje, sorry tetje dat het in jou topic is maar het gaat echt over hetzeflde

ik heb dus al een paar avonden steeds harde buiken, niet regelmatig, niet echt pijnlijk, wel vervelend en ook vaak geen harde buik maar wel een strak-trekkend gevoel.

heel soms heb ik ook een heel licht ongesteldheids gevoel maar dat is echt maar 2 tellen verder heb ik dat dus niet

zou dit ook al iets van voorweeen kunnen zijn of is dit echt gewoon nog niets van al dat soort dingen?

haha vroeg het me zomaar ff af :) groetjes!

11. Madelon84

ja dat denk ik wel mupet!
    ik heb dat ook, precies hetzelfde hoe jij het beschrijft! Die harde buiken had ik eerder nooit "zomaar zittend op de bank"

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @madelon hoe ver zwanger ben jij nu dan? maar ik heb echt nog niet gehad dat ik echt krampen o.i.d. heb alleen beetje vervelend gevoel verder niets

13. Madelon84

dat vervelende gevoel heb ik nou ook een paar dagen af en toe. maar van het weekend wel echt flinke krampen gehad. maar soms ook een hele dag geen gek gevoel.
    ik ben nou 37 weken zwanger

14. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16

Hey Mupet,
    Dit heb ik ook al een poosje. Gisteren veranderde dat dus, en werd het erger. Toen dacht ik: voorweeen. Maar ik weet niet of dat ook al voorweeen zijn. Dat strakke gevoel is vervelend he? Ik heb het idee dat ik de hele dag mijn buik vast moet houden, anders knapt hij uit elkaar. :D het zal wel meevallen, maar zo voelt het. Ik hoop dat het bij jouw ook een beetje doorzet. Verder vandaag heb ik niet veel last gehad van voorweeen.

15. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

van mij hoeft het nog niet door te zetten hoor haha vind ik nog wat te vroeg!!

en 1e kindje kwam pas bij 41 weken dus ga er ook niet echt vanuit dat deze eerder komt

maar toch voel ik wel andere dingen als toen heb ik het idee dus dan ga je toch automatisch weer denken van goh, wie weet komt deze wel eerder

terwijl ik weet dat die harde buiken en ook voorweeen helemaal niets zeggen over wanneer je gaat bevallen, maar toch denk je dan dat je al ietsje dichterbij bent op de een of andere manier hahaha

maar goed het zegt dus helemaal niets ahha.

@tetje ja dat strakke gevoel en de harde buiken zijn wel vervelend ja pff bij mij is het ook echt vooral als ik achter de computer zit, dus misschien zit ik dan wel niet op een fijne manier voor mn buik ofso...

nou groetjes weer!

16. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Hoi dames
    Ik heb precies hetzelfde al vanaf 26 weken, ik had een beetje teveel spanning, vanaf toen moest ik rust houden en ook een weekje plat, dat heeft iets geholpen het werd iets rustiger. Maar nog veel harde buiken. Met 31 weken ben ik getoucheerd, bleek ik toch alweer een centimeter ontsluiting te hebben, dus weer veel rust houden. Ik ben morgen 35 weken, ik moet dinsdag weer op controle, dan ga ik toch weer vragen of ze even wil kijken, want het rommelt goed. Bij mijn oudste had ik ook veel harde buiken (wel meer op het eind) bleken achteraf mijn weeen te zijn, ik had al 5 cm zonder dat ik het doorhad, daarom houden ze me nu ook goed in de gaten, want ik heb dus weinig pijn van mijn weeen :S Is ook raar hoor, dan zit je te wachten op pijn en dat komt dan niet. Ik kreeg pas echt pijnlijke weeen bij 8 cm, ja toen was ze dr ook bijna haha :)
    groetjes rianne

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rianneke hey je bent precies even ver als mij! :D

hier ook al eerder in de zwangerschap last van veel harde buiken, moest ook rustig aan doen en ben bij 30 weken gestopt met werken ivm de vele harde buiken.

maar in het begin toen ik thuis was ging het wel goed eigenlijk met de harde buiken, maar nu lijken ze toch steeds vaak savonds te komen, ookal doe ik bv echt niets een hele dag.

bij mij is ook wel 1x gekeken of al die harde buiken niet iets deden van ontsluiting, maar dat was allemaal nog pot dicht :)

en lijkt me heerlijk een bevalling waarbij het pas bij 8 cm echt pijnlijk word! maar wel moeilijk om dan in te schatten of je aan het bevallen bent ja of nee natuurlijk!

18. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hay meiden! Ik heb ook nog even een vraag wat aansluit hierop. Wanneer zijn het nou harde buiken en wanneer voorweeen?? Ik heb sinds een aantal dagen echt om de haverklap harde buiken, vanaf het moment dat ik 's ochtends mn ogen open doe. Ze doen geen pijn maar voelen wel vaak erg onprettig. Valt dat dan ook onder voorweeen of heet het nog gewoon harde buiken?? Ik vind het allemaal verwarrend: indalingsweeen, voorweeen, harde buiken :)

19. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    @Mupet geinig, we hebben een mooie datum uitgekozen elf acht elf!
    Ja het lijkt heel fijn als je geen pijn hebt, maar ik ben iedere keer bang dat het begonnen is als ik wel wat voel haha, ik ben echt bang dat ik nu niet kan inschatten wanneer het dan wel echt begonnen is!

@Zoe Harde buiken zijn samentrekkingen van je baarmoeder die voelen alsof je een blok beton aan je buik hebt. Zit geen regelmaat in, komen vaak als je iets te druk bent geweest of als je bijv gebukt hebt gestaan ofzo. Voorweeen voelen ook als harde buiken, al kunnen ze iets zeerder doen, en zit er regelmaat in. Ze kunnen ook aanvoelen als harde buiken, maar als ze echt regelmatig terugkomen, dus om de 10 a 15 min dan zijn het wel voorweeen. Komen ze dan natuurlijk nog vaker en gaan ze steeds zeerder doen (bij mij dus niet), dan heb je echte weeen, die houden een minuut aan en komen zo rond de 5 min en gaan elkaar steeds sneller opvolgen. Indalingsweeen die voel je in je rug en je voelt druk op je onderkantje en je voelt ook duidelijk een hoofdje wat tegen je bekken duwt. Beetje ongemakkelijk gevoel, je voelt namelijk echt bot tegen bot. Deze heb ik bij beide gevoeld, maar beide schieten ook telkens weer omhoog terug. Het doet niet echt zeer, kan wel, maar je voelt en ziet ook duidelijk dat je buik zakt. Ik hoop dat ik het goed uitleg, bij mij is het allemaal weer net wat anders. Zo voelt het natuurlijk bij iedereen anders, maar kort komt het hier wel op neer denk ik :)
    groetjes rianne

20. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    harde buiken voelen vervelend, hard, trekkerig, vaak over je hele buik. Voorweeen voelen ook zo, mar dan in combinatie met wat menstruatie-achtige-pijn geloof ik. Een beetje als een wee, alleen niet zo erg. Ze worden ook niet heftiger. Echte weeën worden steeds pijnlijker en langer. Bij indalingsweeën voelt het een beetje als voorweeën, maar dan met wat steken. Tenminste... bij mij dan.
    Zo heb ik het in mijn hoofd zitten. Maar goed, ik ben ook geen expert

Deel Deze Pagina