@ tante: ik slaap altijd wel goed eigenlijk, wat er ook gebeurd, heb nooit zo snel slapeloze nachten. Maar dat volle maan herken ik wel, maar dan meer bij mijn vriend. Die heeft er 's nacht niet zo'n last van, maar gedraagt zich overdag soms een beetje kribbig of alles tegen de draad in en als het dan 's avonds donker is, blijkt het op dat soort dagen vaak volle maan te zijn.
Haha we hebben het niet gevierd...ik heb nog wel een foto gemaakt van mijn laatste lege strip (En ja..ik ben raar..)...Blijft toch gek om na al die jaren te stoppen met de pil. Gister dus begonnen met foliumzuur, er staat op het potje dat je het moet innemen bij het ontbijt. Oei. Eerste stap naar een gezond leven, want eigenlijk ontbijt ik nooit. Ik heb mij voorgenomen om in deze 'veilige' maand me gek te eten aan filet american en dingen die je niet mag tijdens de zwangerschap. Dan red ik het wel die 9 maanden...lol! Ik rook overigens niet, nooit gedaan en gaat niet gebeuren ook. Mijn vriendje rookt wel, drinkt ook. Misschien moet ik dat nog even met hem bespreekbaar maken... Ik drink sporadisch, alleen zo met de zomer in zicht...terrasjes en daar hoort een wijntje bij. Als ik naar mijn schoonzus kijk, die elke avond wel een wijntje dronk gedurende de zwangerschap...en een wolk van een dochter op de wereld heeft gezet...Maar goed. Dat was haar 3e. Misschien word je dan toch wel wat makkelijker? Ook ik heb vannacht bizar slecht geslapen. Ik had een houtzagerij naast mij liggen..gheghe..En mijn handen en voeten stonden in de fik. Zal wel een bijwerking zijn van de medicatie. Méh. Vannacht niet hoor. Ik verlang naar een goede nacht slaap!
Ik slaap altijd goed, alleen als manlief naast me ligt met een verkoudheid (lees keihard snurken) slaap ik slecht... Dus afgelopen nacht met of zonder volle maan prima geslapen!
Oh rond mijn menstruatie wel altijd last van mijn darmen. Kan op de eerste paar dagen wel continu naar het toilet hihi. Rond mijn ovulatie heb ik eigenlijk geen idee... Nooit zo op gelet eigenlijk. Ben benieuwd hoe het is zonder mirena spiraal. Mid-cyclisch had ik onder de spiraal altijd wel wat krampende buikpijn dat ik duidde als ei-sprong. Ben wel benieuwd hoe het gaat zijn zonder! Als deze maand mijn cyclus netjes 27-28 dagen is zal ik het over een kleine week merken!
Chickje, dit staat wel lo van mijn slapeloosheid hoor, dat vollemaan gevoel. SLik nu medicatie, dus slaap in princiepe goed, maar ben met volle maan zo rusteloos. Vind het wel fascinerend dat dat zo'n invloed op mensen kan hebben...
@tante: dat heb ik ook hoor als ik ongi ben. Normaal hoef ik eigenlijk niet zo vaak naar het toilet voor een grote boodschap. Misschien maar 1 of 2 x per week, altijd al gehad. Maar als ik ongi ben kan ik elke dag wel. En veel last van wind in m'n darmen...
Misschien ben ik ook gek hehe maar vind het wel leuk om toch iets bijzonders te doen die dag. De dag dat wij stoppen is trouwens ook de dag dat we 8 jaar bij elkaar, dus zoiezo wel een beetje speciaal En heb heerlijk geslapen vannacht hoor, maar ik heb nooit zo snel een slechte nacht, ik heb wel dat ik er 1 of 2 x uit moeten voor een toiletbezoek
Ik had weer veel bij te lezen, leuk! Wij hebben het niet echt gevierd, zijn die dag wezen skiën in snowworld, maar dat was toch al de bedoeling. Verder wil ik morgen met foliumzuur gaan beginnen. Tijdens mijn menstruatie had ik altijd alleen maar last van ca. een dag buikkrampen (best hevige ook). De rest van de maand nergens last van. Nu sinds ruim een week veel last van rare buik en buikkrampen! Ook pijn in (.)(.), hoofdpijn en vroeg moe!
ooo, noppie! Kan je zwanger zijn? heb je gelijk je onttrekkingsbloeding gehad? Ik ben 8 feb gestopt en verwacht morgen mijn ongi, jij ook? wat spannend!
Wij hebben het niet echt geviert, ik wel, in mijn hart Ga denk ik ook pas vieren bij zwangerschap, of misschien als we echt voor het echie gaan..
@tante, het zou kunnen!! Best wel spannend inderdaad, maar probeer niet teveel hoop erop te hebben omdat de teleurstelling dan eventueel ook groter is! Het kunnen natuurlijk ook "ontpillingsverschijnselen" zijn. Ik verwacht zaterdag mijn ongi. Heb jij ergens "last" van? Wel spannnend!
@noppie, lopen we echt aardig gelijk op, een dag na elkaar..! Nee, ik heb verder geen klachten nu. Had begin van de week, of maybe was heteind vorige week drie dagen last in mijn onderbuik, derde dag het heftigt maar dat trok weer weg. Ik denk dat mijn ongi gewoon komt. Ik verwacht als ik zwanger ben gelijk last van mijn darmen te hebben. Ze zij altijd overgevoelig bij elke hormoon schommelin, dus dan zal ik dat gelijk wel voelen. Ben trouwens wel bang dat ik mijn hele zwangerchap last hou van mn darmen Als jij zaterdag niet ongi ben, ga je dan gelijk testen? of twijfel je nog?
@tante, dat vooruitzicht is niet fijn, maar misschien valt het mee! Ik heb eigenlijk helemaal nog niet het idee dat mijn ongi komt, alleen gisterennacht werd ik ineens wakker met enorme krampen, toen dat ik dat het kwam, maar helemaal niks. Ik denk dat ik nog tot maandag wacht voordat ik ga testen. En ga jij testen als je morgen niet ongi bent? @Sammie, wel een speciale datum dat jullie dan gaan stoppen! Echt leuk!
Ik weet eigenlijk helemaal niet wanneer ik m'n volgende ongi kan verwachten. Is dat bij de eerste keer na de pil gewoon afwachten en datums opschrijven? Ik heb sowieso opgeschreven dat ik zondag gestopt ben met de pil (dus zaterdag laatste geslikt en zondag niet meer). Ik werd toen dinsdagavond ongi (wat dus eigenlijk m'n laatste onttrekkingsbloeding is). Is dinsdag de eerste dag van mijn cyclus? En als mijn ongi nu stopt, zit ik dan in ronde 1 zoals jullie dat noemen?
@noppie: Nee denk dat ik nog niet ga testen. Heb geentesten in huis, morgen wel in het centrum dus zou kunnen komen. Maar eigenlijk wil ik niet gelijk aan het testen slaan.. Kost toch weer elke x knaken(al zijn er hele goedkope) Maar al ik maandag nog niet ongi ben denk ik dat ik toch maar ga testen. Heb altijd een regelmatig cyclus gehad dus krijg dan ceht wel kriebels denk ik. @bambi. De eerste dag van je ontrekkingsbloeding is de eerste dag van je cyclus. En ronde 1 is de eerste cyclus dat je voor het echie gaat klussen.
@ Tante - nee ik kan ook meestal wel redelijk slapen. Heb wel oordoppen tegen de buren (tsja woon toch in het centrum van Amsterdam in een pand uit 1910 dus dan krijg je dat), maar dan gaat het prima. Vervelend dat je zo rot slaapt! Heeft mijn schoonmoeder op en je wordt er echt moedeloos van heb ik begrepen... Hopelijk vinden ze er snel wat op. Dat naar de wc moeten gaan tijden de menstruatie had ik mij niet gerealiseerd, maar ik ben gisteren (toch) ongesteld geworden en herken het wel! Nooit op gelet, het is dat jullie er nu over beginne. Grappig! @ Tante & noppie - spannend!
Oké, dan zat ik toch aardig goed met m'n gedachten. Had al wel veel gelezen op internet, maar soms zoveel en verwarrende info... Maar dan zitten wij ook gelijk in ronde 1 hoor ... Ga meteen voor het echie , ik ga er van uit dat het toch niet gelijk raak is. En als het wel zo is, nah ja, dat zien we dan wel weer. Heb wel ergens gelezen dat eerst ontpillen beter is, maar dan moet je in de tussentijd condooms gaan gebruiken?? Nee dat vind ik echt niks... Spannend Noppie en Tante... Ben benieuwd hoe het jullie vergaat... Lijkt me steeds een vreselijke irritante tijd, als je zit te wachten of je ongi wel of niet komt.
Hoi Meiden! Wat een hoop berichtjes weer! Leuk! Ik heb een vrije dag, maar was druk in huis en ben wezen sporten... Wij hebben de dag van het stoppen met de pil niet echt gevierd, eerst maar eens zwanger zien te raken en dan vieren we feest Ik heb een rare dag... vanmiddag kwam mijn vriend met een stukje kaas voor me aan en ik had er echt een afkeer van! In de supermarkt kon ik ook niks lekkers bedenken om te eten.. ben er wel een half uur binnen geweest :S Nu heb ik m'n lunch op en het valt niet lekker, ben echt misselijk.. Gister was ik ook ineens wat duizelig... Nu heb ik ook wat last van mijn onderrug en steken in mijn onderbuik. Vorige week was mijn eisprong en de hopelijk bevruchte eicel kan nu ingenesteld kan zijn... Pffff spannend dus hier! Vorige maand had ik na mijn eisprong geen klachten...