Begin 2012 gestopt met de pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Marjoo83, Feb 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het patroon van de aanwezigheid van cervixslijm, ook wel vaginale afscheiding genoemd hoewel dit niet helemaal een correcte benaming is, geeft je een duidelijk beeld van je vruchtbaarheid over de maand verspreid. Je cervixslijm zorgt namelijk voor de afsluiting van de baarmoeder op momenten dat je niet vruchtbaar bent en voor gemakkelijke toegang op het moment dat je wel vruchtbaar bent. Als je er op gaat letten zal je zien dat je vrij eenvoudig de verschillende stadia kunt herkennen en dus op die manier kan bepalen of je vruchtbaar aan het worden bent of niet.

Vanaf het moment dat je cervixslijm het stadium van crèmeachtig bereikt begint je lichaam zich klaar te maken voor haar vruchtbare stadium. Dit is een goed moment om te beginnen met het gebruiken van ovulatietesten als je dat van plan was. Pas vanaf het moment dat je cervixslijm het volgende stadium aanneemt ben je echt vruchtbaar. Alleen het waterige of rauweiwitachtige slijm heeft de juiste samenstelling waardoor zaadcellen de baarmoeder kunnen binnen dringen. Als je in de 20 bent heb je meestal een dag of 4 à 5 dit soort cervixslijm. Ben je in de 30 dan zijn dat meestal maar 1 of 2 dagen.

Hoe ga je te werk als je je cervixslijm wilt observeren? Dat kan door alleen te kijken naar wat er in je ondergoed of inlegkruisje waar te nemen is. Dit is niet de meest betrouwbare manier, maar wel de meest ongecompliceerde. De reden waarom het niet zo betrouwbaar is, is omdat niet alles wat binnen je lichaam gebeurt aan de buitenkant te bemerken is. Vaak komt het glibberige slijm pas naar buiten als de eisprong geweest is. Het vertelt je dan dus niets over een naderende eisprong, maar alleen over een eisprong die heeft plaatsgevonden. Dat is geen informatie die je nodig had omdat je dat al aan je temperatuur had kunnen zien.

De betrouwbare methode om te volgen is om elke ochtend, tijdens of na het douchen met twee vingers in je vagina wat slijm weghaalt bij de baarmoedermond. Zorg er voor dat je niet net gevreeën hebt of opgewonden bent. Dit beïnvloedt namelijk het slijm en kan verkeerde resultaten geven. Als je twee vingers bij je baarmoedermond hebt, knijp ze samen en haal ze eruit. Tussen je twee dichtgeknepen vingers zit nu slijm. Als je je vingers langzaam spreidt zie je of het rekbaar is en hoe het eruit ziet.
    Waterig of rauweiwit
    Glibberig,
    tussen twee vingers
    uit te rekken als elastiek.
    Doorzichtig van kleur.

2. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Succes vandaag Danielle!

Wat grappig Noppie! Waren je schoonouders erg teleurgesteld toen je vertelde dat het een roze varkentje werd? :)

Spannend Marjoo! Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!

3. Noppie87

Noppie87 Lid

Mar 6, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij wel ja, zag wel aan hun gezichten dat ze het wel erg leuk hadden gevonden! Nouja hopelijk kunnen we snel wel dat goede nieuws vertellen.

@Marjoo: spannnend hoor! Ga duimen voor je.

4. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

Mar 6, 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Weer wat geleerd ;) nooit zo bij stil gestaan eigenlijk, dank je wel danielle

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    @Danielle: Hoe laat moet je vandaag? En heb je nog lekker geslapen?
    Ik heb uiteindelijk nog wel prima geslapen. Uurtje of 1 half 2 in slaap gevallen, om 4 uur weer wakker, maar na een uurtje weer in slaap gevallen. Later weer ff wakker en om kwrt voor 9 ging mn wekker(radio) Om 9 uur ff het nieuws liggen luisteren en voor ik het wist waren ze opeens aan de reclames van 10 uur begonnen! In dat laatste uurtje gedroomt van John Williams, was niet verkeerd :D Hij zat ineens voor me, hihi, wel in de kerk, wat vreemde plek. Maar hij ging achterste voren zitten dus ik kon hem goed bekijken en zelf zijn warmte voelen. Haha, zwijmel zwijmel. Net alsof ik helemaal weg ben van hem. Ben normaal helemaal niet zo bezig met andere mannen, maar in mijn droom leek ik wel een verliefde puper! haha

Zijn jullie allemaal weer aan het werk vandaag? Ik niet, mijn vriendje is jarig! Gezellig! We vieren het vrijdag voor iedereen dus vandaag gaan we saampjes uit eten. helemaal leuk! Strakjes nog ff naar de stad om wat lekkere dingetjes te kopen(heb al een cadeau) voor hem, want hij is zo'n zoetekauw! Hij is gewoon aant werk dus ik kan lekker op pad. Fijne dag!

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tante, heb je goed gedaan! op vriendje zijn verjaardag vrij en hij werken!! ;) Fijne dag/avond en natuurlijk gefeliciteerd!

Noppie, wat leuk dat je een knuffel aan het haken bent!! :)

Ik heb mijn echo gehad, alles was goed (uitwendige echo). Ze zei dat ze al tekenen van nieuwe cyclus zag: verdikt baarmoederslijmvlies etc. en ze vertelde dat een volgende zwangerschap waarschijnlijk extra spanning en onzekerheid met zich mee brengt en dat ze daarom in de praktijk wat extra echo's maken zodat je dan meer vertrouwen krijgt. Al met al: prettig dat we geweest zijn. :)

Ben nu een hotel aan het uitzoeken voor het huwelijk van vrienden in Ankara... Tsja, studieontwijkend gedrag: Analyse van interviews staat op het programma! ;)

7. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

Mar 6, 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    @ danielle Fijn om te horen dat het goed gegaan is, en extra echo's is niet verkeerd hoor ;)

@ tante gefeliciteerd met manlief geniet van het mooie weer vandaag

8. Noppie87

Noppie87 Lid

Mar 6, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tante gefeliciteerd met je vriend!

@ Danielle, gelukkig ging de echo goed. Ja het is ook best wel weer leuk, voordat ik ga slapen nog even een stukje.

9. Noppie87

Noppie87 Lid

Mar 6, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tante, ik ben gewoon weer aan het werk, wat wel erg jammer is op deze mooie dag. Lekker dat jij vrij bent!

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Hallo ladies, hier zo weer lekker aan het werk!

@Danielle, fijn dat de echo goed is!

@Marjoo, superspannend, hopelijk kan je snel testen en weet je het zeker!

Hierzo wat minder goed nieuws, vriendlief is nog steeds heel erg ziek. Echt een man... maar goed, ik denk dat we deze maand niet echt kunnen klussen. Hij voelt zich namelijk helemaal niet lekker en heeft nergens zin in. En ik wil hem niet meteen de eerste maand "dwingen". Dus ik heb besloten het deze maand maar op z'n beloop te laten gaan. Dan weet ik ook beter hoe lang mijn cyclus is zonder spiraal...

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    @Tante, gefeliciteerd met je vriend z'n verjaardag, maar er een mooie dag van!

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Rian, Vervelend van je man! Hier is de mijne ook nog ziek thuis dus dat gaat ook niet lekker. Ook hier wordt minder geknuffeld nu vriendje bijna niet op zijn benen kan staan ;)

Zo, de driedaagse vakantie naar Turkije is geboekt... Veel duurder dan 2 weken zuidfrankrijk in de zomer :|
    Maar ja, is vriendje zijn beste vriend dus er was weinig keus.... Hebben wel een mooi hotel!

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik hoop dat ik inhaak op een actief topic :)

Ik ben begin maart gestopt met pil. Echt 'net' dus... Ik heb een onttrekkingsbloeding achter de rug en ga dus nu op voor de eerste ronde.

Ik ben weleens eerder gestopt met de pil, niet zozeer om zwanger te raken, maar om te kijken of het leven zonder hormonen uit een pilletje me wat beter zou passen ( de pil heeft niet altijd een positief effect op me - vocht vasthouden/aankomen, migraine-klachten... ) het duurde toen 54 dagen voor ik ongesteld werd, de tweede keer 42 dagen.

Ik hoop dat mijn cyclus nu wat gunstiger is, maar ik ben bang dat het gewoon weer langer op zich zal laten wachten.

Gokken, klussen, ovu-testje, klussen en we zien wel waar het schip strandt.... ;)

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Een flink actief topic zie ik nu... Ik had op de laatste zichtbare pagina in de balk geklikt ( = 13 ergens in februari ).

Bij deze babbel ik dus gezellig mee ;)

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #455 Danielle86, Mar 12, 2012
    Last edited: Mar 12, 2012
    Welkom!! :) Lees maar goed bij, over een uur volgt de overhoring! :D

16. Noppie87

Noppie87 Lid

Mar 6, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom LieveMamaTrix!!

17. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

Mar 6, 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Join the club LieveMamaTrix ;)

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Haha, je jaagt haar zo nog weg!

Welkom LievemamaTrix! Ik ben benieuwd hoe je cyclus gaat zijn. Hierzo ook bezig met de eerste ronde! Spannend he?!

19. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

Jan 31, 2012
    352
    1
    16
    Hoi Lievemamatrix! Welkom! en succes met doorlezen voor de overhoring :p

20. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

Jan 31, 2012
    352
    1
    16
    @ Sammieshiba: leuk he dit forum! Ik heb ook veel nieuwe dingen geleed door te lezen hier! Dat vruchtbare slijm had ik ook nooit van gehoord tot ik hier begon te lezen!

@ Rian wat balen voor je! heb je een eisprong gevoeld??

@Danielle: Ik probeer er ook niet teveel over na te denken en weet dat een vrouwenlichaam raar kan doen.. Probeer dus maar op niks te hopen.. Blijf alleen dat bruin slijmverlies raar vinden, dat zat niet tussen m'n oren ;)

Share This Page