Volgens mij heb ik tijdens mijn spiraaltje wel altijd geovuleerd... Ik heb ook altijd een hele regelmatige cyclus gehad. Wat ik voel rond mijn ovulatie is dat ik pijnlijk borsten krijgen. En een krampend gevoel in mijn linker of rechter onderbuik... Meestal weet ik dan niet precies wat het is tot ik even nadenk wanneer ik ongesteld zou moeten worden... Ik verwacht nu mijn menstruatie morgen over een week. 4 dagen na het verwijderen van mijn spiraaltje. Maar waarschijnlijk is de boel wel door de war als ik het eruit laat halen. Ach ja, we zien het wel. Eerste maand zal het nog niet veel worden. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam is zonder spiraal. En we zullen kijken of het lukt om rond die 14e dag gemeenschap te hebben, en ook wat ervoor indien ik 14 dagen na het verwijderen van mijn spiraaltje ovuleer. hihi, mijn vriend zal er blij mee zijn
Nou ik heb de hele nacht last gehad van zeurende buikpijn! Ook is het rekbare slijm tevoorschijn gekomen! Dus dat wordt aan de slag de komende dagen! Vindt vriendlief vreselijk! hihi! @rian: spannend wat je lichaam gaat doen! Is het gebruikelijk dat je lichaam dan van slag is na het verwijderen van het spiraaltje!? Ik had zelf ook totaal geen verwachtingen van de eerste maand, ik was aan het wachten op mijn menstruatie! Deze keer mag dat wegblijven!!! Moeten jullie werken vandaag dames??!! Fijne dag alvast en hopelijk hebben jullie nog wat tijd om hier te kletsen!
@Marjoo; ik weet niet of mijn lichaam van slag raakt van het stoppen van het spiraaltje... Maar het zijn toch hormonen die erin zitten en dan in ene wegvallen... We zullen het wel zien!
Marjoo, veel succes!!! Deze dagen lekker aan de slag.... Hmm als ik het zo zeg klinkt het wel heel erg fout, maargoed. Hopelijk raak deze cylcus!
@ Rian: haha het klinkt idd wel erg fout zo Ik zit hier nog steeds met zeurende buikpijn... Ik kon het niet laten en heb net ovulatietesten gekocht... Helaas nog negatief. Dus ik zit nog een paar dagen aan de buikpijn vast vrees ik! Toen ik begon met de pil was dat doordat ik zo'n last had van mijn ongesteldheid.. Ik was het alweer een beetje vergeten maar de herinneringen komen terug.. :S @mama worden: ik ben ook benieuwd hoe het gaat!!
daar ben ik weer! Ik ben nog niet ongesteld maar heb sinds vandaag wel gevoelige tepels gekregen. ben benieuwd hoe het gaat deze week.
hier nog steeds hetzelfde, nog niet ongesteld. hebben jullie ook pas last van de tepels gekregen na 4 weken? hoort dit bij ontpillen of is dit vreemd?
Ga je nog testen of wacht je even af? Ik heb geen last gehad van mijn tepels, ik heb ook niet heel erg last gehad van het ontpillen. Achteraf waren alle klachten rond mijn eisprong. dat merk ik nu nadat ik ineens weer de zelfde klachten kreeg als vorige maand Heb jij nog meer klachten dan? Ik weet wel dat je lichaam je erg voor de gek kan houden...
nee niet echt. wel twee weken geleden bluine afscheiding en vreemd gevoel in me buik maar dat was normaal volgens mij. maar dit kan ik nergens terug vinden. voorla niet pas na meer dan 4 weken. met testen wacht ik nog even, ik denkals ik volgende week nog niet ongesteld ben.
Heb je een eisprong gevoeld? Kan die bruine afscheiding misschien daar van zijn? Zou wel kloppen 14 dagen geleden! Spannend hoor!
Jeetje, kan je dat volhouden een week overtijd en dan pas testen??? Ik had er al zeker een gedaan, ik ben veel te ongeduldig. Hier is het heel druk met werk. Stop per vandaag in het verpleeghuis en start morgen bij de psychiatrie dus hoop stress. En overmorgen spiraal eruit!!! Vandaag het nieuws gehad van een vriendinnetje die 3 maand op wereldreis is geweest dat ze zwanger is! Voor ze vertrok was ze met de pil gestopt en niet meer ongesteld geworden. Ze heeft uiteindelijk in een exotisch land een paar echo's gehad en is nu 14 weken zwanger! Ben best jaloers dat ze zo snel zwanger is geworden!!! Ik ben zo benieuwd, hopelijk hoeven wij allemaal ook neit al te lang te wachten!
@ Rian: spannend dat je van werkplek gaat wisselen! Ik dacht dat je voor de huisartsenopleiding een vaste huisartsenpraktijk had, maar loop jij dan ook stage op andere werkplekken ofzo? heb je ook al eens op de kindergeneeskunde gewerkt? Bij ons op de afdeling hebben we veel arts assistenten die eerst ervaring opdoen op de kindergeneeskunde en dan de huisartsenopleiding gaan doen. Als huisarts zie je ook veel kinderen, maar vaak vinden ze de opleiding voor kinderarts te lang duren.. Leuk dat er een vriendin van je zo snel zwanger is, geeft ons een beetje moed he! Hebben jullie veel vrienden/familie met kleine kinderen? Bij mij zijn er maar weinig, 1 vriendin van me heeft een kind van 2 jaar.. In de vriendenclub van ons zijn we de eerste die bezig zijn..
Hoi dames, hier een berichtje van mijn nieuwe werkplek waar het zo op de eerste dag niet al te druk is... Marjoo, je hebt gelijk. Een deel van de opleiding werk je vast voor 1 huisarts. Het ziet er als volgt uit: - 1e jaar: hele jaar bij huisarts (1 dezelfde) - 2e jaar: 6 maanden SEH (spoed eisende hulp), 3 maanden psychiatrie en 3 maanden verpleeghuis. - 3e jaar: heel jaar bij een huisarts (1 dezelfde een andere arts dan in jaar 1) Ik ben nu ook druk bezig met de koppeling van mijn derde jaar, waarbij ik 1 gesprek heb gehad waar me werd gevraagt of kinderen had en of ik zeker wist dat ik er niet 1 ergens verstopt had omdat dit niet erg op prijs zou worden gesteld.... Ongelofelijk! Ik heb bij de Opleiding aan de universiteit toch mijn beklag gedaan over deze manier van behandeling! Ik heb mijn co-schap kinder geneeskunde natuurlijk wel gedaan. En heb voor de opleiding 1 jaar bij de gynaecologie gewerkt, bevallingen gedaan, fertiliteitsspreekuur en zwangeren spreekuur. Heerlijk naar mijn zin gehad, maar idd een te lange opleiding (6jaar) en uiteindelijk doe je nauwelijks meer gewone gezonde bevallingen (iets wat ik het liefste deed) Dus huisarts, en het bevalt met geweldig! Morgen is het zo ver, ik vind het zo leuk!!!
Hallo allemaal, Wat een leuk clubje! Sorry dat ik zo binnenval maar het lijkt me leuk om mee te praten. Ik ben afgelopen maand gestopt met de nuvaring en wacht nog op mijn eerste mensturatie. mijn eisprong heb ik gehad en ben nu aant wachten hoelang mijn cyclus duurt.. Verder ben ik 25 en heb een kinderwens, het gaat om een eerste kindje. Ik ben niet bezig met afvallen, maar juist met aankomen. Heb ondergewicht en ook dat is niet zo goed voor een zwangerschap, maar het is niet ernstig hoor! Ben al 1 kilo aangekomen!! Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden wat ik zeg, afvallen of aankomen, het is allebei moeilijk en allebei een strijd. De meiden die afgevallen zijn mogen trots zijn!! Verder las ik iets over vliegen tijdens zwangerschap. Volgens mij mag het meestal tot 7 maanden. Maar het is per vliegmaatschappij verschillend en het moet in de voorwaarden staan. Ik zou aanraden daar goed naar te kijken. Stel dat je 5 maanden zwanger ben maar al een finke buik heb, dan moet je wel kunnen bewijzen dat je nog maar 5 maanden heen ben... Je vk kan een verklaring schrijven, of je huisarts... Laten jullie weten of ik welkom ben? ik wil niet inbreken ofzo...!
@2xtantein1week: Tuurlijk ben je welkom! Gezellig dat je mee kletst! Wat mij betreft maakt het niet uit wat je verteld over het aankomen! Dat kan net zo lastig zijn als afvallen hoor! Spannend dat je wacht op je menstruatie, heb je een eisprong gevoeld of heb je testen gedaan? @rian: lekker dat je een rustige dag hebt om in te komen! Leuk dat je op de gyn hebt gewerkt! Je ziet dan inderdaad alleen de moeizame bevallingen! Ik zie alleen de slechte kinderen die er daarna uitkomen op de neonatologie terug! Daardoor zou ik ook nooit thuis willen bevallen, veel te bang dat er wat mis gaat! Maar ja het gaat natuurlijk meestal goed, maar die kinderen zie ik nooit! Ben je morgen wel vrij op de grote dag? Veel succes hè morgen!!!
@2xtantein1week: natuurlijk ben je welkom!!!! Superleuk dat je mee kletst. We hebben ongeveer dezelfde leeftijd en zijn evenver met het proces (bij mij gaat morgen de mirena eruit!!!) En we gaan allemaal voor een eerste kindje! @Marjoo ik ben idd morgen vrij! Om de week ben ik de vrijdag vrij omdat ik anders te veel uren maak, dus het voor mij al weekend!!!