Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigges

brigges Niet meer actief

Ladies, ik had Dr. S. even gemaild over de te nemen vitamines etc... Nu slik ik zwangerschapsvitamines van Orthica en daarnaast uiteraard de hoge concentratie visolie.

Nu mailt Dr. S. mij het volgende:

Vit B6, B12, Vit D3 (400 IE), vit E (250 mg), omega 3 vetzuren

Vitamine B6.... Is dat los in een potje te krijgen? Ik zie altijd maar staan vitamine B complex, vitamine B50, Vitamine B100
    Het zelfde voor Vit D3.... (nog nooit los gezien...of ben ik nu erg suf....) Vitamine e kan ik wel vinden bij het Kruidvat.

Kortom...waar halen jullie je vitamines? Kruidvat, Etos, Apotheek?

Volgens mij is dit een hele stomme vraag ....maar goed ik stel 'm dus toch ;)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik gebruik een b-complex waar 100% van de dagelijkse behoefte in zit aangezien het hier ook niet los verkrijgbaar was. Daarnaast spuit ik b12 ivm lage waardes. D3 koop je bij de apotheek: is zonder recept te verkrijgen. Het is volgens mij van het merk deveron of devaron. Kost 10 euro voor 90 tabletjes.

Thnx voor je berichtje Marjah. ik moet er nog maar ff goed over nadenken.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja: e zit in de meeste visolie capsules.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    De tuinen!!!!!
    Daar kun je losse D3/B6 etc krijgen!!!!
    en absoluut geen vitamine C slikken(toch Maartje ;))

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt!! Je immuunsysteem mag namelijk niet versterkt worden!!! In tegendeel!! Hoe beter je je immuunsysteem naar de klote weet te helpen, hoe beterrrrrrrrrrrrr!!! :D :D :D

6. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier moest ik echt even om lachen :D Maar is dat zo ja? Heb ik weer wat geleerd. Ik weet nog dat ik bij de laatste poging zo gezond mogelijk probeerde te leven. Tijdens de behandeling en na de terugplaatsing elke dag sowieso 2 sinaasappels. Ik dacht hoe meer vitamientjes, hoe beter. Maar dat is dus eigenlijk helemaal niet zo verstandig? ;)

7. brigges

brigges Niet meer actief

Neeeeeeeeeeeeeeeeee GEEN SINAASAPPELS! Volgens mijn acupuncturiste is dat uitermate giftig voor embryo's. En ook erg slecht als je zwanger wilt worden!!!! Geen sinaasappels bij kinderwens!

De Tuinen!!! daar lig ik morgen dus meteen voor de deur!!

Je imuunsysteem naar de klote helpen hahahahaha..... dat van de vitamine C had ik inderdaad al een keer gelezen van je Maartje. Daarom baalde ik al zo dat er in die zwangerschapsvitamines dus ook vitamine c zit.

Ik ga ff douchen...m'n haar zit in de verf ;)

Smakkkkkkkkkkkkk ladies

8. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet :$ En ik maar denken dat ik goed bezig was, sloeg steeds een heleboel sinaasappels in. En maar eten die dingen, 2 stuks per dag gedurende de behandeling en na de terugplaatsing. Zo zie je maar dat gezond eten dus niet altijd verstandig is ;) Wat voel ik me dom nu. Jeetje zeg, en dat het zelfs giftig is voor embryo's!

Ga jij morgen maar lekker bij De Tuinen voor de deur liggen meid, inslaan die handel :D

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heee Tuana, wat gezellig :D

Hahahaha, ja ik had zo'n vermoeden dat 1000mg vitamine C misschien niet zo goed was vanwege de zuurtegraad... dus ik had bij de eerste IVF "maar" 500 mg genomen. was alleen wel zwanger geworden...;):(

Nu ben ik er hardstikke hard op aan het letten en mijn immuunsysteem aan het onderdrukken... 1) ik word nog niet ziek en anders altijd wel :( en 2) ik heb het nog niet kunnen uitproberen met emmies... :x

Nou ja, 5x is scheepsrecht, toch?

Maar de sinaasappeltje dat wist ik nog niet:D

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik weet trouwens niet of dat vit. C verhaal en dus sinaasappel verhaal voor iedereen opgaat. Ik heb alleen een geactiveerd immuunsysteem waardoor dus naw steeds de Emmy's in m'n buik werden gekilled and geattackted.
    Nu met geen vitamine c tabletten, geen sinaasappels en wel prednison ben ik zwanger. Mij iets te toevallig ;)

11. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht ik kom gewoon even hier koekeloeren, heb zelf momenteel toch nog niks bijzonders over mezelf te melden, dus dan ga ik jullie maar in de gaten houden :D

Ik vind het ook net iets te toevallig Maartje. Slik je de prednison trouwens nog steeds?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja slik het nog steeds. Vanaf dag na punctie 's ochtends en 's avond 1 van 5 mg, dus 10 mg per dag. Heb vorige week nav het bloeden en krampen het opgehoogd naar 2 x 7.5 mg, maar nu blijkt dat het echt een hematoom te zijn ben ik weer terug naar 2 x 5 mg.

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Even snel een update want ik zit op mijn werk.

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest en er groeien 2 hele kleine follikels aan de linkerkant, de verkeerde kant dus. Deze maand ook geen IUI omdat mijn linkereileder bij mij dus verkleeft is (dat was de reden voor mijn IUI's) maar er groeit wel iets gelukkig. Ze verwachten wel dat deze eitjes niet veel verder zullen groeien omdat ik nu geen hormonen meer krijg. Afwachten dus.

We hebben 29 december om 16.00 uur weer een afspraak in het ziekenhuis over hoe nu verder. De arts die mij nu hielp zei wel dat ik rekening mee moest houden dat ze ook kunnen beslissen om niet verder te gaan omdat mijn eicelreserve zo laag is.

Ik laat me niet zomaar wegsturen want voor mijn gevoel is nog niet alles geprobeerd en wil ik andere hormonen evetueel in combinatie met Clomid waarbij ik met de IUI's wel altijd een mooie follikel kreeg.

Veel liefs
    Nataly

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    he getverderrie...
    gewoon toch 2 follies, maar nu gewoon aan de verkeerde kant. Wat een onzin :(. Wat zullen jullie gebaald hebben.

Maar wij hebben ook de medewerking van nederland na poging 2 niet meer gekregen... ja: we doen wel een derde poging omdat jij het wil, maar eigenlijk geloven wij er niet meer in. Ja en zo ga ik niet verder met die artsen.... dus wij zitten nu in DD.

In welke regio woon je eigenlijk?

Brigges: heb je gezien dat B6 100 mg, D3 100mg en Omega3 hoge 1000mg allemaal in de aanbieding zijn :)
    woehoeeeee!

@hier: kon vanacht weer niet in slaap komen :( en nu zit ik een wijntje te drinken, want husband zat me net dwars... dus ik ben weer chaggie :(. En weet je wat ie deed??? echt te gek voor woorden :D, hij liep voor me uit de badkamer in om te plassen terwijl IK mijn tanden moest poetsen. DAT KAN toch niet???? hormonster dat ik ben.

15. brigges

brigges Niet meer actief

Hey Nataly...'t lullige van die ziekenhuizen dat ze doen wat ze zelf willen.... Als ze zeggen..nee we behandelen niet meer..dan kun je op je kop gaan staan.

Ik mocht na de mislukte eerste IVF poging (omgezet naar IUI) wel door voor de volgende IVF (maar pas een half jaar later ivm wachtlijsten!!!!) maar mocht geen aangepast schema. Ik moest en zou decapeptyl spuiten (maar dat werkt te remmend bij meiden met een lage eicelreserve) en ik moest dus verplicht aan het lange protocol. Een schema gedoemd om te mislukken.

Vandaar dat ik toen rechtstreeks naar Dusseldorf ben gegaan. Is ook helemaal kl*te gegaan..maar dat terzijde ;)

Jaaaaa marjah...had het al gezien dat het in de aanbieding is! Heb het al in huis gehaald ;)

En leuk he die hormonen....hahahaha.. Ik ging gisteren uit m'n kanarie omdat ik het belachelijk vond dat niemand het initatief nam om die rotboom op te tuigen.... (lees: man hele dag aan het werk...en kind met 39,7 op de bank met koorts en ik dus gewoon de hele dag thuis en volop tijd om dat rotding op te tuigen....) Vervolgens ik de hele avond sjaggie omdat ik gek werd van al die tierelantijntjes...lichtjes, kaarsjes... kerstzooi.

Kortom ik was compleet onredelijk..sloeg helemaal nergens op..en schaamde me toch wel diep ;)

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik loop in het ziekenhuis in Enschede en heb een combi (punctie en terugplaatsing) met Dusseldorf. Mochten ze me hier niet verder willen helpen zit ik ook zwaar te denken om alles in Dusseldorf te gaan doen, als ze me daar willen helpen!

Ik ga 29 december gewoon vragen naar het korte protocol, zonder decapeptyl met Menopur en Femara (ja, ja, ik ben inmiddels goed op de hoogte) :D:D.

Ik had ook al het idee dat die decapeptyl bij mij de boel echt helemaal plat legt omdat ik bij mijn IUI's met clomid 100 altijd wel gewoon 1 goed follikel had.

We shall see! Ik ga gauw weer aan het werk! :)

Veel liefs
    Nataly

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi Marjah, moest wel grinniken om irritatie Marjah-man ;)

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee Nataly misschien is het handig om DD alvast te bellen om een intake gesprek te plannen (misschien ga je dan niet), maar dan heb je de afspraak alvast maar staan. Scheelt mogelijk weer heel veel tijd.

Het algemende nr is op de site te vinden. Als dat niet lukt pb-en we je de nummers wel.

Waarschijnlijk zijn er op dit moment weinig nederelanders om je te woord te staan, maar met een beetje steenkolen-duits kom je een heel eind.

Weet ik veel maak een afspraak voor februari of zo, want ik denk sowieso dat ze op dit moment al vol zitten tot die tijd.

En.... Uber S helpt mensen lang hoor ;). Ook kneusjes (grijns) zoals wij! Onze eierstokjes mogen dan niet meer piep-zijn, maar jongen kunnen we nog! zie maartje ;)

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

het gaat alweer wat beter!
    maar ik ben elke dag wel een paar keer onnodig chaggie ;)

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Marjah, dat is een goeie tip, ik morgen gelijk met Dusseldorf bellen...............enne ik woon 20 km van de duitse grens in Hengelooooooooooooooooooo dus...................mein deutsch ist sehr gut, ich kan sehr gut deutsch sprechen. Wir sind aufgewachsen mit der deutsche sprache und darum kan ich gut deutsch verstehen und sprechen.

Ik bin jetzt schon etwas ans Üben, und wie geht es mit das deutsch von mir, ganz gut onder nicht.
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina