Hi Marjah, Wat een nare berichten... En dat is dan nog een understatement... Wat ontzettend KUT!!! Help me ff herinneren... Hoe lang moest je van uber S aan de pil voordat je mocht starten?? Dit is echt kut met peren zeg!! Hoe is Marjah-man eronder? En hoe was je oud en nieuw? Heb je een beetje kunnen genieten van het avondje weg of hing het vooral in het teken van je zo kut te voelen en het overpeinzen van het afgelopen jaar... *knuffel* Zou willen dat ik iets voor jou zou kunnen doen. Binnenkort onze eetdate maar eens laten doorgaan? Beloof ik dat ik niet ga buikwrijven en mn buik inhoud. Dikke pletknuffel voor joe!
Moet nog een hele week en aan marjah-man heb ik echt ff helemaal niks. Die is bezig met chaggie zijn om zijn bedrijf (moet moeilijke beslissingen nemen en verder gaat het ook ff niet zoals gepland).
Woensdag 29 dec hebben we het gesprek gehad of ze met ons door willen en dat willen ze !!!! Ben helemaal blij. Het gaat wel moeilijk worden omdat mijn eicelreserve echt laag is. Ze gaan alles in het werk stellen om bij mij eitjes te laten groeien. Ik krijg nu andere hormonen, Menopur, en hopelijk slaat dit wel aan. Nu eerst maar ongesteld worden en dan gaan we weer voor IVF nummer 1 poging 2. Voor iedereen nog de beste wensen voor 2011 en dat dit maar een vruchtbaar jaar mag worden! Veel liefs Nataly
@ Marjah : Weet even niet wat ik erop zeggen moet. Een dikke knuf van mij. @ Nataly : Wat een goed bericht . @ Maartje : hoe voel je je? Gaat het allemaal een beetje naar wens? @ Quinty hoe is het met je? Long time no see. @ Brigges : Hoe is het met jou?? Even een vraag aan iedereen. Hebben jullie ooit bruinverlies gehad terwijl je al 2 weken aan de pil bent. Moet ik bellen? Ben ik een zeurmuts???
@lin71, ik heb tijdens mijn pilgebruik (bijna 4 weken lang) de hele tijd bruinverlies gehad en zelfs regelmatig een dagje echt rood bloed. Was niet erg zei de gyn en het is bij mij overgegaan toen ik decapeptyl ging spuiten. Veel liefs Nataly
Dag lieve allemaal, Gelukkig Nieuwjaar! Terug van weggeweest. Wel meegelezen maar even geen zin om mee te schrijven. Was ook eigenlijk weinig te melden. Afgelopen maand genoten van het niet bezig zijn om zwanger te worden heerlijk om je oude ik weer terug te vinden. Maar goed januari is aangebroken en gaan wij ook met frisse moed weer van start. Morgen naar ziekenhuis om te kijken of cyste weg is dan hopelijk eind deze week stoppen met pil en begin volgende week starten met de hormonen eens even kijken of er een aantal follikels tevoorschijn wil gaan komen. Ik heb tijdens pilgebruik ook last gehad van bloedverlies en hoe gewoon een goede menstruatie gehad na 1 week slikken van de pil. Heb ook gebeld met ziekenhuis en ook ik moestgewoon doorslikken kan gebeuren en is niet erg werd mij verteld. Jeetje Marjah wat vervelend dat je je zo ellendig voelt en dat door de pil moet zeggen dat ik dat niet begrijp want het remt je hormonen en kun je geen last hebben van overgangsverschijnselen. (de pil wordt veel gebruikt door mensen in vervroede overgang omdat je dan geen klachten hebt)Wat is bij jou de reden dan. Volgens mij is dr S er pas weer vanaf donderdag. Hebben jullie allemaal wel een beetje genoten van de feestdagen? Tot snel. Dikke knuffel
Hey allemaal! Ook ik heb een tijdje niet meegeschreven..zit tussen behandelingen in en wist niet zo goed wat te melden In ieder geval de beste wensen voor iedereen en dat het maar een super vruchtbaar jaar mag worden. Hoop dat al onze wensen maar uit mogen komen. @Nataly..wat fijn dat je door mag! Gelukkig hebben ze er dus wel alle vertrouwen in. @Lin, nog even en dan kun je ook beginnen!! @Marjah, wat kl*te dat je je zo rot voelt. Ik heb heel lang geen pil geslikt zou dus geen idee hebben wat het met me zou doen. @Quinty, hopen dat je cyste weg is en dat je meteen weer mag gaan beginnen. De 18e hebben wij het evaluatiegesprek..en ik ga vragen of ik een combi van puregon en menopur mag gaan gebruiken. Even vragen aan Dr. S. of dat verstandig is of niet. Dan 2 weken later de uitgangsecho en dan hoop ik dat ik mag gaan starten. Vandaag trouwens goed bericht gehad van de verzekering. Alles wordt vergoed! Dit is dus de ICSI en de narcose, bloedonderzoeken etc. Was al heel bang dat ik maar 1589 uitbetaald zou gaan krijgen..maar krijg gelukkig dus alles terug!! Dus als jullie nog kunnen overstappen dan meteen doen. Stad Holland verzekeringen Zorg Riant.. Kost ongeveer 145,-- Geachte mevrouw ******* Hieronder geven wij de totaalafrekening van uw declaratie weer. Totaalafrekening Gedeclareerd bedrag 2.522,24 Inhoudingen 0,00 - Totale vergoeding 2.522,24 Inhouding eigen risico 0,00 - Totaal 2.522,24 Het bedrag van 2.522,24 zullen wij overmaken op rekeningnummer
Hey meiden, Ik heb een hele stomme vraag, sorry dat ik zo ineens inbreek, maar weten jullie iets af van eiceldonatie? Waneer wordt dit gedaan, moet de donor(res) geen kinderwens meer hebben?
Hee meiden, voel me nog steeds niet goed, dus ff lekker kort. Nataly: joepi de poepi wat goed dat ze door willen op menopur. Hup meid, gelijk voor de hoogste dosis gaan hoor 450IU!!! Lin: same here, had ook de hele tijd bruin verlies. Is nu gestopt. Quinty: snap er ook niks van, heb er het afgelopen jaar helemaal geen last van gehad. Maar na de laatste IVF begon het gedonder. Ziek van de Progynova/utrogestan en vervolgens een dikke vette cyste. Nu aan de mycrogynon en hetzelfde verhaal (hopelijk zonder cyste). ik kan me wel herinneren dat ik ooit microgynon eruit heb gegooid, omdat ik erg chaggie en depri werd.... zou dat het weer zijn? Ik stapte toen over op Marvelon en het ging wel goed ff lekker ont-mmm-d.... lekker hoor! Nu ff cysteloos starten met je IVF en gaan met die banaan. Ik stop als het goed is zondag met de pil!!! gaan we bijna gelijk op. Als iemand gelijk op gaat met mij, dan gaat het geheid lukken!!! zie maartje Brigges wat goed van de verzekering en gewoon vragen naar puregon+menopur... ik mag het wel, dus waarom jij niet. Maartje: happie doen.... leuk... maar nog ff niet. Misschien vanaf volgende week. ff kijken hoe ik me voel. Wendyenrichard: ik heb je vaker gesproken (of iig gezien). De donor mag in principe geen kinderwens hebben, maar bij wederkerigheid gelden waarschijnlijk andere regels.... Misschien krijg je dan van bv geertgen een zootje eicellen en mag je later nog gaan doneren als jij uitgebaby'd bent??? Vraag daar maar eens na??? Ik merk dat ik er nu gelijk ff vanuit ga dat het om wederkerigheid gaat???? lekker is dat, ik zit alles weer eens lekker in te vullen. Anyway.... een donor mag ook kinderloos aan donatie beginnen als 1) je wilt zeker weten geen kinderen, 2) als je het heel zeker weet en de psychologen-molen doorstaat. Hoe zit het met jullie donor zoekerij??? Kus kus
Hi meiden, Lees af en toe mee hier... Jullie banners zijn heel herkenbaar voor mij... Heb zelf een blogje waar ik zo'n beetje mijn wel en wee (schrijfsels en gedichtjes wanneer inspiratie zich aandient) bij houd: IVF-dagblog... van Omowit naar Arielcolour? Tot nu toe was de omo vooral nodig om het ariel-rood uit het ondergoed te wassen ... Weet mijn AMH waarden niet, maar er is bloedonderzoek gedaan en een echo gemaakt (loop bij MCK) en daar hebben ze gezegd dat ik een grensgeval ben, dat ik nog aan de positieve kant zit, maar wel op het randje. Lekker vaag dus, dus ga binnenkort even duidelijkheid vragen... Oh ja, ben 34 en een half jaartje en we zijn in 2006 gestopt met de pil (toen ik 30 werd...). Inmiddels dus alweer een Hele Tijd Later... Sinds 2008 aan de clomid, tal van onderzoeken bij vriend en mij, geen resultaat, vorig jaar naar MCK, 6 x IUI, 3e IUI helaas een miskraam na 7 weekjes... Inmiddels zitten de 1e en 2e IVF erop... Doordat de 1e IVF slechts 5 follikels gaf (150 eh Puregon en decapeptyl) en drie eitjes, 2 embryo's die van slechte kwaliteit bleken, waarvan er uiteindelijk 1 is teruggeplaatst, omdat de ander niet had overleefd, is besloten mij aan de menopur te zetten: beter kwaliteit. 225 eenheden menopur gaf uiteindelijk 1 ei, dus een (mislukte) escape IUI volgde. Maand december bloedonderzoek en uitgangsecho (4 eitjes weerszijden te zien. Volgens hun normaal) en verder 'rust'. Zelf ovutestjes gedaan, ei gevonden, geklust , maar helaas (klussen was wel fijn hoor ). Mijn nieuwe behandelschema wordt nu dag 3: start menopur 300 dag 6: controle echo en start cetrotide (op advies van Maartje, had zelf ook niet zo'n lekker gevoel bij de deca op de een of andere manier, had het idee dat het alles plat legde. Moest wel echt zelf vragen om cetrotide) Dag 7 tm ???? 300 (?)Menopur en cetrotide Dag X Pregnyl 10.000 Dag 1 (38 uur na de pregnyl) unctie 3 dagen na punctie terugplaatsing van - ALS er 2 embryo's zijn - 2 emmy's/ Dag 16: testen. De vorige keer werd er echt gezegd dat ze maar 1 zouden teruglaatsen ivm risico. Nu laten ze ALS er bevruchte eitjes zijn, ze ook nog langer doorgroeien... Wordt dus een spannende ronde weer. Afwachten of er uberhaupt wat groeit... Aanstaande vrijdag mijn 1e echo deze ronde en zal dan mijn waardes eens navragen en opschrijven. Kan ik horen wat jullie 'exerts' ervan zeggen. Anyway, vergeef me mijn lange ego, maar wilde me wel even voorstellen natuurlijk . Lees jullie verhalen vast wel ergens op dit topic terug...? Zo niet, val ik gewoon in! Marjah, zet 'm op de laatste dagen met de Pil. Daarna, nieuwe ronde! Enne, vwb de vrolijkheid en lachen en schuddenbuiken en dijenkletsen... Schijnt dat januari wereldwijd de meest depressieve maand is Dus op naar februari ! Edoch, een Vrolijke Knuffel voor u! Tot schrijfs allemaal! xxx
Welkom juulzon! Ook al een hele geschiedenis achter de rug... Ik heb gister echo gehad en gelukkig de cyste is weg mag dus stoppen met de pil en starten! Wil eigenlijk na weekend beginnen dus denk dat ik vrijdag of zaterdag laatste pil slik. Wel fijn aan de pil kun je het zelf beetje sturen. Kreeg net telefoontje van de apotheek en medicijnen liggen weer klaar.Gelukkig hoef ik medicijnen niet te betalen als de ICSI niet doorgaat dat scheelt een hoop aangezien ik weer voor 2000 euro heb besteld. Mocht poging worden afgeblazen dan krijgen we escape IUI en die worden vergoed incl medicijnen. Gaan er vanuit dat aankomende poging gewoon doorgaat en dat er eens wat meer follikels gaan groeien ben zo relaxed momenteel dus moet gewoon haha! Ja Marjah gaan we dus behoorlijk gelijk op heb je al met DD gebeld of je kunt stoppen met de pil? en moet je nog voor echo dan ivm cyste? xxx
Hee Juulzon, welkom meis... Ik hoop dat er snel wat verandering optreedt en dat OMO jaloers zal zijn op de witte was en Ariel je in dienst neemt als roze expert! Quinty, ik heb het al opgegegevn. als ik morgen bel (je had gelijk S was er niet tot donderdag), dan maken die 3 extra dagen ook niet meer uit.... Zondag de laatste pil. ALvast succes he!!! met jullie IVF . Misschien gaan we daten in DD? Vandaag de VIA nr4 gehad. Was wel interessant en eigenlijk ook vrij gezellig. We hebben heerlijk zitten beppen (meiden met meiden en jongens met jongens). Ben trots op mannetje! Mannetje was ziek en had eindelijk zijn oogst van een bepaalde type bloembollen binnen kunnen halen (lukte niet door de regen en daarna niet door de vorst), maar heeft gekozen om toch naar de VIA te gaan. Okee, hij had gehoopt om vandaag te kunnen rooien, maar eigenlijk wist hij wel beter (vader ziek en het land te nat). En daarnaast!!!! de mannen hadden het over special need.... niet erg positief... en manlief heeft ze aan het denken gezet! Achter die special need zit ook een kind hoor.... Woeps!!! daar hadden ze niet van terug. *Marjah kijkt blij en trots tegelijk*. Denk niet dat mannetje nu al echt positiever is geworden tov adoptie, maar goed. We zien wel. 1) IVF 5 2) ECD 3) ECD spanje? 4) (ad)optie 5) pleegzorg SO! en in die volgorde!!! okee al bewandelen we de voortrajecten van nr 2 en 4 alvast, terwijl we nog bezig zijn met 1... okee EN nr 5 hebben we ook al een bijeenkomst van bijgewoond. Okee EN ik kijk toch ook wel stiekem in spanje
Wauw wat een mooi bericht quinty dat je cyste weg is!! Marjah jij al kontakt gehad met DD? Wat super Brigges dat jullie alles vergoed krijgen. Klopt wij zijn ook "begonnen" 28 januari stoppen met de pil ( is gyn terug van vakantie ). 31 starten met Deca en waarschijnlijk puregon 100 EH of meer. Dan febr de punctie en tp. Kortom spannende tijden allemaal.
Heb vandaag mijn spuitschema weer gekregen, moet op 21 febr beginnen met decapeptyl, op 7 maart begin ik dan met de menopur 300 en dan 10 dagen later de eerste FM. De uitgangsecho heb ik op 3 maart. Dat wordt spannend want dan hoor ik hoeveel eitjes er klaar kunnen liggen om te kunnen stimuleren. Vind het wel jammer dat we niet deze maand al kunnen starten maar helaas is daar niks aan te doen. Veel liefs Nataly
Oh ja Marjah,ik begin met Menopur 300 maar dat kan opgehoogd worden naar 450 als het niet goed genoeg aan slaat.
hopelijk is die 300 genoeg. Maar krijg je pas 10 dagen na begin van spuiten een FM? Of is dat op dag 10 van je cyclus? Kus
Dank voor jullie welkom meiden! Marjah, hoop eigenlijk heel hard dat IVF 5 jullie een Wonder brengt.... Kan me wel goed voorstellen dat jullie met de alternatieven bezig zijn. Zijn ook allemaal zulke tijdrovende trajecten. Alles ongetwijfeld met een reden hoor, maar ben zelf een tijd in Afrika geweest en als je ziet hoeveel kindjes in weeshuizen een zoveel liefdevoller bestaan zouden kunnen hebben... En mag ik vragen waarom jullie ook voor ECD naar specifiek Spanje hebben staan? Ivm wachtlijsten? Anyway, duim nog even door voor nr 5! Nataly (&de rest), krijgen jullie standaard een uitgangsecho om te horen hoeveel er klaar liggen? Zo ja, hoe groot is dan de kans dat alle eitjes ook echt doorgroeien? Wat zijn jullie ervaringen daarin? Hier niet veel te melden, de Menopur 300 zit er weer in en vrijdag dus de 1e echo... Hoop dat er wat groeit. Trusten!