Hey allemaal! @Juulzon... bij de uitgangsecho krijg ik te horen hoeveel er klaar liggen en de laatste keer zijn ze ook allemaal gaan groeien...Helaas niet rijp, dus geen bevruchting maar da's een ander verhaal Ik had het korte protocol. @Nataly, bij mijn eerste IVF heb ik exact hetzelfde protocol gevolgd als jij. Eerst decapeptyl, daarna 300 menopur. Er lagen 11 eitjes klaar bij de uitgangsecho, maar de decapeptyl heeft het bij mij teveel geremd. Na 10 dagen is het opgehoogd naar 450 menopur maar het mocht niet baten. Al met al groeide er maar 1 eitje door (en 1 iets kleiner) en werd het een escape IUI. Ik heb helaas geen goed resultaat met het lange protocol...Ik moet het echt hebben van het korte protocol. Ik hoop echt dat het voor jou wel werkt hoor!! Gisteren heb ik maar weer eens een afspraak gemaakt met de acupuncturiste.. Volgende week donderdag ga ik maar weer eens... wat niet baat...... Hebben jullie daar ervaringen mee?
@Juulzon, Welkom ik zal ook eens op jou topic rond kijken. Geen idee hoe en wat met betrekking tot eitjes die klaar liggen. IK ben net gestart met de pil voor onze eerste ICSI. @Brigges geen ervaring mee met acupuntuur. Maar het lijkt mij ook baad het niet dan schaad het ook niet.
ff snel vanaf mijn werk: Spanje doet heel veel aan ECD, het is daar bijna "normaal", zoals IVF. Er zijn dus ook echt banken voor eicellen. De wachttijden zijn redelijk kort en de donoren zijn relatief jong. De kans schijnt daardoor groter te worden.
Bij mij doen ze nu nog 1 keer het lange protocol omdat het bij de vorige keer ook afgebroken is omdat ik al te laat was voor Dusseldorf. Een paar dagen voor sluiting in DD had ik twee eitjes links van 10mm, dat was dus te laat. Nu doen ze nog een keer het lange protocol met Menopur maar alles staat nog open volgens mijn gyn. Mocht dit ook niet lukken dan wil ik een kort protocol, zonder pil en zonder decapeptyl. @Marjah, ik ben niet zo'n vlotte als het op het groeien van eitjes aankomt, meestal heb ik pas na dag 18 mijn eisprong dus daarom wat later mijn eerste FM, ik heb even gekeken en het is trouwens op dag na 9 na begin Menopur. In mijn eigen cyclus heb vaak pas rond dag 21 mijn eisprong. @Juulzon, hier is een uitgangsecho standaard maar ik weet niet of alle eitjes ook echt doorgroeien dat gaan ze bij mij deze ronde goed bekijken. @Brigges, ik ben ook bang dat decapeptyl bij mij de boel teveel gaat afremmen maar ze willen het toch op deze manier gaan proberen. Ik hoop dat menopur bij mij beter zijn werk doen dan die Gonal-F. Hier dus al bijna 5 dagen echt vruchtbaar slijm, ik snap er niets van. Zouden die 2 kleine eitjes op dag 15 van 10mm nu pas door gegroeit zijn (zit vandaag op dag 38 van mijn cyclus). Ben nog niet ongesteld geweest. Misschien heb ik wel een cyclus overgeslagen. Maar goed.......je weet het maar nooit dus we klussen wat af . Veel liefs Nataly
Yessssssss!!! Goed bericht Marjah!!!! Voel je nog steeds zo verrot of helpt het je wel dat je nu nog maar 1!!! hoeft??? Dinsdag dus eindelijk eindelijk eindelijk de uitgangsecho!!! Hoelaat? Dan weet ik hoelaat ik alles uit m'n handen moet laten vallen en keihard moet duimen. Ga je alleen of met Marjah-man? Wil hier trouwens ff zeggen dat ik nu echt de veilige grens heb behaald. Ben nl nu 13w1d!! Ik hoop dat jullie dat straks ook kunnen zeggen.... Kussie!!
Heee!!!!! wauw 13 weken al dinsdag waarschijnlijk om 10.30, maar ik moet morgen nog even bellen vanwege geplande puncties. Ik moet misschien voor een cyste punctie, dus daarom moet ik aansluitend op de puncties worden gepland. Ik voel me beter omdat ik aan het aftellen ben en de laatste dagen ietsie beter slaap. Duzzzzzz, BIJNAAAAAAAAAHHHH Quinty: gaan we morgen beide stoppen? Voor de eerste echo in DD zal ik alleen niet op woensdag gaan, maar hopelijk op donderdag. Ik moet woensdag nl naar de VIA. Misschien blijven we dan ook wel in DD. Als dat niet zo is, want mannetje moet terug naar huis, dan kunnen wij daar misschien wel saampies blijven . Want ik neem aan dat mannetje ook een beetje werk heeft wat allemaal niet zomaar vooruit geschoven kan worden. Is maar een ideetje... wat vind je ervan? hahahaah Okee, moet nog wel ff uitkomen dat we allebei op dag 10 (vrijdag) of 11 (zaterdag) echo en op dag 13 (maandag punctie of echo).
Ik wou vandaag laatste pil nemen maar na beetje rekenwerk is de kans groot dat wanneer de punctie is manlief er niet is.ik neem woensdag de laatste.doe de echo's in Nederland marjah dus samen naar DD lukt niet was wel gesplit geweest!vandaag heerlijk dagje in sauna geweest nu lekker op de bank!xxx
Hee joh, laat je me nu gewoon in de steek??? moet ik in mijn eentje 1) starten met spuiten (hopelijk) en 2) naar DD . Nu kom ik je nog niet tegen om live te beppen...
Ik duim voor jullie Marjah. Lekker Quinty naar de sauna, welke gaan jullie meestal? Hoe is het met de andere dames. Jemig Maartje al weer 13 weken. Super hoor. Voel je je goed?
Ja, ik voel me goed!! Laatste bloeding (oud bloed) is vorige week zondag geweest en sindsdien geen gekkigheid aangetroffen dus ik voel me goed Qua misselijkheid heb ik niet heel veel last gehad. Wel misselijk geweest, maar er geen last van gehad Elk kwaaltje omarm ik en voel me rijk met de 'kwaaltjes'. Aankomende dinsdag ga ik wel voor het eerst naar fysio omdat mn bekken zo nu en dan laten weten dat ik zwanger ben en Maartman had mijn zijn fysiotherapeut het er over gehad en het schijnt dat ik er wel iets aan moet laten doen. Dus dat ga ik maar doen. Maar als ik de rest van de maanden er wel 'last' van blijf houden vind ik dat niet erg... Jullie zouden er denk ik net zo over denken als jullie het wonder mogen beleven als wat ik nu beleef. Ik hoop ook dat jullie dit wonder mogen beleven... Snik. Blijf het oneerlijk vinden dat de één zo ontzettend beloond word en de ander nog steeds in dit vreselijke kut gevecht zit. Maar dat vond ik ook al toen niet ik maar steeds de ander zwanger raakte We zijn nu voorzichtig aan het rondkijken voor spulletjes, dus ik voel me wel weer vrij zeker Heb een leuk kamertje op MP gezien. Wonderlijk en magisch om me daar nu mee bezig te mogen houden...
Maartje... daar mag je allemaal lekker van genieten hoor... En ja, oneerlijk is het .. Maar jij bent gewoon een voorbeeld dat Wonderen Bestaan! Kan me voorstellen wat je over je klachten zegt, doe mij ze ook maar ! Enne, gefeliciteerd met de 13 weken! Echt super!!! Hoe ziet je buik eruit? Fotootje ? Marjah: yeaaahhhhh! De laatste pil zit er geloof ik in?! Erg spannend meis!!! Duim voor een mooie echo... Heb de waarden gevraagd afgelopen vrijdag: AMH 1,2 / FSH 9,6. Weten jullie wat dit zegt? Is dat idd grensgeval? Lagen dus 3 eitjes links en 4 eitjes recht... Ben op zich lichtelijk positief, maar bij de 1e IVF zagen ze bij een echo 10 eitjes en bleken er uiteindelijk 5 door te groeien... Anyway, we duimen door!!! Dinsdag 2e echo!!! Nu mijn bedje in! xxx
Kan me heel goed voorstellen dat je alle klachten omarmt. Ja die bekkenklachten moet je zeker wat aan doen, vooral omdat je al vroeg begint. Ik heb nog steeds last van mijn bekken naar de zwangerschap van vorig jaar , maar zou ook heel blij zijn als ik die klachten deze keer 9 maanden lang mag voelen net als alle andere klachten. Ja een fotootje in je album zou leuk zijn, kunnen we meekijken en met je mee leven.
Hallo dames , Ik mag mij hier helaas ook aanmelden Ik zou graag mee willen schrijven als jullie dat goed vinden Wij zijn in 2000 begonnen aan onze grootste wens een kindje!! Helaas het duurde maar en duurde maar ,uiteindelijk naar de HA gegaan en na nog eens 6 maanden tempen (want ze vond ons best jong om door te sturen,Belachelijk)uiteindelijk doorgestuurd naar het zkh onderzoeken en alles gehad,uiteindelijk na tig onderzoeken te horen gekregen dat mijn vriend azoospermie heeft met 3 opties naar huis 1.Adoptie, 2.KID,3.kinderloos blijven alledrie niks voor ons op dat moment dus alles laten bezinken en verder gaan met leven en nadenken door een fout van de gyn en ha(3jaar later) toch weer hoop voor icsi helaas de gyn had de laatste brief niet verstuurd ,waarin stond dat mijn vriend azoospermie heeft ,de HA had alleen de 1e brief waarin stond dat we voor icsi in aanmerking kwamen dus weer onderzoeken en weer een teleurstelling te verwerken toen een goed gesprek met de andere gyn en ons op de lijst laten zetten voor KID na 6 maanden begonnen met KID (we kregen het slechte nieuws in 2002 en in 2006 weer naar de gyn terug en 2007 begonnen met KID) na 6 pogingen zwanger en vanaf het begin ging het al niet goed met de zwangerschap(elke week bloedverlies,echo s bloedonderzoeken en toch rond de 8 weken is het toen mis gegaan na een 2 maanden rust weer begonnen en de 3e poging was toen weer raak,we hebben een prachtige zoon gekregen ik schreef hier toen ook op het forum mee met de april2009 mama s en met een aantal van hun zijn we een eigen afgesloten forum begonnen ik heb hun toen van ons KID verhaal verteld en van een forummaatje kreeg ik begin dit jaar te horen over TESE in aug van dit jaar terug naar onze gyn en gevraagd waarom ons daar nooit iets over gezegd is en dat we graag willen weten of mijn partner voor een TESE in aanmerking komt ja we zijn toen doorgestuurd naar nijmegen ,maar we hadden eigenlijk geen goede hoop (de FSH waardes van mijn vriend zagen er slecht uit) en zijn balletjes zijn kleiner als gemiddeld,en wij dachten dat ze erg klein waren Maar we zijn op de wachtlijst gezet,want de balletjes vallen erg mee qua kleinheid ze zijn wel iets kleiner,maar niet heel erg de FSH waarde alleen zegt tegwoordig niet zo veel meer bij/voor TESE ,dus we moeten nu wachten op de uistlag van de inhibine en die bepaalt of we meer als 50% kans hebben dat ze iets vinden of minder die uitslag horen we de 27e wij naar huis met toch wel een beetje goede hoop tot ik vorige week de uitslag kreeg van mijn onderzoeken verouderde eierstokken ,jeetje dat was een behoorlijke klap in mijn gezicht(ik had verwacht dat alles goed was bij mij)en nu dit dit is ons levensverhaal (ik denk zet gelijk alles er bij neer dan weten jullie gelijk hoe of wat) als er vragen zijn hoor ik ze graag Ik heb wel een beetje op internet gezocht en ik heb de gyn nog weer gesproken ,maar snap er nog niet heel veel van ,nu heb ik alles laten bezinken en wil ik toch wel graag meer weten dus kunnen jullie er iets meer over zeggen?? Ik lees wel iets over waardes?,maar die heb ik niet gehoord ik heb wel een telefonisch consult aangevraagd en die heb ik morgen naar welke waarde s moet ik vragen ??? en wat voor beghandeling krijgen/hebben jullie?is die anders als "normaal"??? Liefs Egbimi
Hallo meisjes even snel! Op naar DD, ik hoop dat de dokter daar tot meer dan 4 kan tellen . afspraak is verzet naar 11.00 uur, dus we moeten gaan. Kussie