*LIGT HELEMAAL DUBBEL* Marjah, wat ben jij onwijs grappig in je schrijftaal!!! Een petitie tegen Instabiele Wolken, ik doe mee! Hoe verzin je het Hoop het ook zóóóóó dat wij de hier bannerloze Maartje achterna gaan om vervolgens al bannerend in een ander topic over alle Nieuwe Onzekerheden en Vooral Veel Leukigheden en Bolbuikigheden verder te mogen schrijven *droom, droom*. Ik stem voor! Ben erg benieuwd wat de echo morgen zegt en of de punctie idd dinsdag gaat zijn! Vind 't heeeel spannend! Enne, die posipowerrrrr is welkom, zie maar even mijn updeet op mijn blogje... *buurvrouwen*. Enne, steekjes... niet echt eigenlijk, valt erg mee. Rare is dat als ik steekjes voel, ik ze links meer voel dan rechts, terwijl De meeste folli's rechts zitten?! Nou ja, laat ze maar lekker groeien en laat er vooral maar hele goede kwalitEIEREN in zitten!!! Morgen meer enne, succ6 weer met de spuit 2night!!! xxx
moet jij nodig zeggen!!! wahahahah nou ik geloof dat ik voor afgelopen zondag niet erg grappig was hoor. Heb me de afgelopen maanden een beetje boel op de vlakte gehouden. Was wel zo verstandig, want anders had ik jullie echt allemaal weggejaagd met mijn chaggieheid. Any way: jaaaaaaaaaaah morrugun is de dag! jij krijgt gewoon je punctie. Kan ook bijna niet anders met zo'n mooie lading eieren. Wat nou lege eierdoos??? Oh ja... ik heb al 2 handtekeningen onder de petitie tegen instabiele wolken: Marjah Juulzon
duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim voor juulzon en marjah duim duim duim duim duim duim
Oh ja... ik heb al 3 handtekeningen onder de petitie tegen instabiele wolken: Marjah Juulzon Lin71 Maart @t Marjah, ik beantwoord zo ff je PB Ben benieuwd Juulzon!! Ik duim op een mooie gevulde (eier)doos Marjah!! Ik begin echt helemaal zenuwbibbers voor jou te krijgen!! Jeetje... Met zo'n mooie uitgangs (of was het nou een ingang ) echo heb je nog nooit gehad... Ohhhhhh stel je voor.... *zwijmelt over een gelukte poging bij Marjah...* @t oma's: oma was vandaag niet aan het huilen (doet ze ook vaak) maar vandaag heeft ze volgende onwaarheden verkondigd: 1) ik (ik dus en niet mn oma) ben vrijgezel 2) ze heeft 1 kind (mn pa) --> ik: ''u vergeet er eentje, u heeft ook nog een dochter' (btw, is overleden jaaaaren terug, maar niet er bij gezegd tegen oma, anders beleefd ze dat weer opnieuw) 3) Ja dat klopt, een dochter genaamd *censuur*. Ze komt dagelijks hier bij me op bezoek. --> ik: ,,Oh wat gezellig'' 4) haar zoon wilde nooit een vrouw dus toen heeft hij maar een jongentje van 4 geadopteerd. --> onzin, maar op gereageerd met de woorden: ,oh wat leuk zeg, 5) ik heb 3 of 4 kinderen. 6) opa was vandaag op de dagbesteding. (is al 16 jaar terug overleden) --> ik: ,,ow wat leuk. Hoop dat hij zich een beetje vermaakt'' Zij: ,,ja hoor, hij vind het geweldig.'' Ik ,,slaapt hij hier 's nachts ook?'' Zij: ,,nee, ben je betoeterd, dat kan niet. Kan hier geen mannenpersonen laten slapen. Hij slaapt op de dagbesteding.'' Etc. Vermoeiend en pijnlijk en stiekem soms een beetje grappig. Ik ontken namelijk niets. Ze is namelijk al te ver in haar demeteren en wil het haar niet aandoen dat ze elke keer opnieuw haar dierbaren (dochter en man) zal moeten verliezen, of tenminste elke keer dat verdriet als die bewuste dag (dochter over een paar dagen 26 jaar terug en man dus 16 jaar terug). Maar wel pijnlijk dat we ooit allemaal zo kunnen worden. Slik.
Als we nu als drie musketiers strijden tegen die onstabiele wolken, komen we vast een heel eind . Herken dat wel hoor, nu voel je gewoon zo'n onwijze energyboost omdat er gewoon een keer 'veel' eieren zijn (nou ja, veel folli's met hopelijk goede eieren) en dan voel je gewoon echt een positieve flow... Maar, als je terugleest op mijn blogje, zie je dat ik ook echt heel verdrietig kan zijn.. Mijn chagrijnigheid reageer ik meestal af op mijn vriend (als er geen aannemer in de buurt is die zijn werk niet goed doet - we zitten nog middenin de verbouwing van de 2e verdieping en dat vordert niet echt gestaag...) en mijn verdriet en teleurstelling kan ik meestal goed van me afschrijven en zijn dan echt het tegenovergestelde van hoe ik me nu voel... Echt hé, die behandelingen met de hormonsters zou je zo in een grafiek kunnen weergeven... Duidelijke ups en downs... Prachtige flucturerende lijn... En aangezien we nu in zo'n up-lijn zitten, gaan we nu echt die onstabiele Wolken aanpakken! Ik zeg JA tegen de Roze Wolk in de Zevende Hemel! En NEE tegen alle andere wolken (want dan schijnt de zon tenminste volop)... (nou, oké, als ze er mooi uitzien en gatenloos zijn, mogen ze soms wel even langs drijven. Zoals op die Oud-Hollandsche schilderijen zeg maar....)... Morgen laat ik efkes weten hoe het was! Marjah, wanneer is jouw 1e echo? En Lin, trek je het nog een beetje, wachten tot februari? Is al bijna hoor ! Spaar mijn duimkracht alweer op voor jou!!! xxx
Ah, een kwartet onder de Petitie doet het NOG beter! Een voor allen, allen voor de Roze Wolk en Tegen de Instabieliteit der wolken!!!
En dat van je oma, inderdaad... als je bedenkt dat je denken, zo kan veranderen door ziekte... Heel apart. Ken je dat liedje van Paul de Leeuw? Heb de songtekst even opgezocht... xxxx Voor ik in mijn auto stap kijk ik nog een keer omOma staart naar buiten, lijdzaam en gelatenEen aangevreten standbeeld, getergd door ouderdomDat hardop in zichzelf staat te pratenAls in een poppenkraam staat zij daar voor het raamIk heb moeite om mijn tranen te bedwingenIk zwaai nog even vlug maar het oudje zwaait niet terugHet lijkt wel of ze zachtjes staat te zingenOma waarom liet je mij in de steekHeb je mij geestelijk verlatenJe ogen zo flets en je haren zo bleekIk zou nog zo graag met je pratenOpa was jouw alles en toen hij was dood gegaanZat je urenlang stil voor je uit te starenJe maakte niets meer schoonJe vervuilde langzaam aanEn je sprak verward over je kinderjarenSoms liep je 's avonds laatMet de poppen over straatDie jij nog uit je kindertijd bewaard hadEn ik weer nog van die keerOh je wist volstrekt niks meerDat je een hele nacht bloot voor de koude haard zatOma waarom liet je mij in de steekHeb je mij geestelijk verlatenJe ogen zo flets, je haren zo bleekIk zou nog zo graag met je pratenVorig jaar december zei jeJij weet toch als ik later groot ben ik dan ga studerenEn heel misschien verhuizen we dan naar de grote stadEn vraag ik aan papa om nieuwe klerenAch je had het al verwachtToen ben je weggebrachtDaaraan bleek eenvoud weg niet te ontkomenEn soms als je helder bentDan vraag jij me lieve ventWaarom heeft de heer mij nog niet weggenomen...
Juulzon heeft nog niet gereageerd!!! goed nieuws???? Ach de pieken en dalen... we kennen ze allemaal, jammer genoeg. Van enorme huilbuien, naar blijheid, naar frustratie, naar hoop, naar angst en weer terug. En ja die enorme chagrijnige buien horen er ook soms bij. Waarom moet dat toch allemaal he? Waarom moeten wij zo hard werken en weet je uiteindelijk nog niet of al je moeite beloond wordt. Zucht... @oma's: vreselijk om te zien, he? Ik denk wel dat je het onwijs goed hebt gedaan. Laat haar maar gaan. Maar ik hoop dat je de leukste, gekste, vreemdste dingen blijft onthouden en koesteren. Zo heb ik de laatste momenten van mijn opa in mijn geheugen opgeslagen. Ik was 10 en ik was in het zh. Mijn moeder vroeg of ik een ijsje wilde, mijn opa (zo dement als een deur) begint te brullen: JAAAAAAAAAAAAAAAHHHH Zo leuk Maar pijnlijk om te weten dat dit je voorland kan zijn? hmmm ja Kussie op maartje-hoofdje
Mijn schoonouders (76 en 74 jaar)zijn allebei aan het dementeren, ze zitten sinds aug 2010 in een verzorgingshuis. Ze zijn nog niet heel ver heen maar dat staat ons dus ook te wachten. Het is wel heel vedrietig om te zien dat mijn schoonvader die altijd boekhouder is geweest nu niet meer 1+1 kan optellen. Hij weet ook niet meer hoe je een afstandbediening van de tv moet gebruiken terwijl hij die al 10 jaar heeft . Met mij gaat het wel zit alleen op die vervelende ongi te wachten zodat ik met de pil kan beginnen, ik zit nu al op dag 48 nadat ik met gonal-f ben begonnen te spuiten. Ik wil deze week nog afwachten en dan maar even bellen met ziekenhuis of ze niet iets hebben om mijn ongi op te wekken. Veel liefs Nataly
Dag lieverds! Zo, vlak voor de pregnylspuit een updeet! Jawel! Om 23u45 mogen we de Pregnyl zetten! En dinsdag is de punctie!!! Zoals het ernaar uitziet gaan ze 10 folli's leegzuigen! Links 2, rechts 8! Er zitten nog altijd 2 kleintjes rechts, die zeer waarschijnlijk niet goed genoeg zijn, dus..... we gaan voor 8 !!! En, 8 is Chinees geluksgetal én geluksgetal van vriendlief, dus, als dat geen voortekenen zijn ! Alleen, klinkt een beetje stom, maar ze hebben oooooit gezegd dat de cetrotide minder sterke werking heeft dan de deca en ben ergens een heel klein beetje bang dat die eieren nu toch springen... Heb net de cetro gezet en de Pregnyl dus zometeen... Iemand ervaring hiermee? Zodat ik mezelf kan geruststellen dat dit echt niet gebeurt (ben een beetje muts, ik weet het...) Anyway, morgen 1e (en enige dagje) zonder spuit en medicijnen... Daarna weer aan de plakbollen Liefs voor allemaal! xxx PS Nataly, hopelijk komt die ongie snel... dat wachten is dan ook niks hé.... PS Marjah, wanneer jij weer echo?
Thnx voor oma berichtjes, ben er nog echt naar van. Mooi liedje, kende hem niet. Gisteravond in bed me suf gegoogled, maar niet gevonden. Blijkt ineens dat ik hem wel op m'n verzamelde van Paul de leeuw heb staan Hihi. Prachtig nummer... Thnx Juultje!!! Marjah, Hihi het msn'n schoot gisteren niet echt op, he Maar hoe staat het met je eierdooske? Voel je al wat? Ik ga straks de hele biesbos voor je in de fik zetten!!! Juulzon, ik was bij de eerste cetro ook bang, heb zelfs geëist dat ze eerst een echo deden voor dat ik onder narcose werd gebracht.... *bloos* maar ze zaten er allemaal nog. Net als de andere keren, maar elke keer die angst. Ik ken alleen van Sikki een keer dat ze er echt niet meer zaten, maar verder heb ik dat bij de cetro meiden nog niet gehoord. Dus Juultje, probeer te chillen... Hoe moeilijk ook....!!!! Zit alweer 3 kwartier in de trein, dit ga ik niet te vaak d
D -> doen. Natalie: jeetje, is idd al heel erg lang, frustrerend hoor!!! Ik heb normaal cyclussen van 21 à 24 dagen maar heb eens na een Afgebroken poging 50 dagen moeten wachten..... Dat terwijl ik niet wachten kon om weer door te gaan... Morgen idd maar ff bellen!! Knuffel!!! Ik stap zo uit! X
Ik heb ook altijd een cyclus van ongeveer 28-30 dagen. Heb nog nooit 49 dagen gehad, maar ja ik heb waarschijnlijk geen eisprong gehad omdat er door de gonal-f niks wilde groeien. Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden wel (van zondag t/m donderdag) erg veel vruchtbaar slijm gehad en op vrijdag had ik een beetje bloed bij het afvegen. Ik voel mijn eisprong nooit maar heb wel vaker een beetje bloed als mijn eisprong is geweest. Misschien heb ik toen wel een eisprong gehad. Aankomende vrijdag is dat 2 weken geleden en mocht ik dan nog niet ongi zijn dan doe ik een zwangerschapstest om alles uit te sluiten. Dan ga ik het ziekenhuis bellen om mijn ongi op te wekken zodat ik aan de pil kan. Dit heeft voor deze IVF poging nog geen gevolgen omdat mijn ongi moet vallen tussen de 10-01 en de 7-2-2011 en dat lukt dus makkelijk als maandag 24-1 mijn ongi opgewekt zou worden. Hoe langer ik kan wachten met het beginnen met de pil hoe liever want ik krijg altijd erg veel hoofdpijn van de pil. Maar goed, wordt vervolgd dus. Mijn duimen draaien voor veel follies, goeie puncties en TP's voor iedereen. Veel liefs Nataly
hi leive allemaal, Juulzon wat fijn 8 follikels! Welk ziekenhuis loop jij eigenlijk? Marjah hoe gaat het bij jou al nerveus voor de eerste echo? Maartje dus heerlijk aan het genieten van haar zwangerschap!!! Jeetje N wat een lange cycles heb je dat vaker gehad? Hier alles zn gangetje merk gelijk nadat ik weer begonnen ben met de hormonen dat ik weer een veel korter lontje heb dus hou iedereen maar beetje bij mij uit de buurt, Gisteren de eerste menopur gezet dus nu hopen op een aantal mooie follikels. Ga woensdag al voor de eerste echo heb altijd 1 follikel die heel snel gaat dus even een extra check of ik al aan de cetroide moet. Tja en als er echt maar 1 zit breek ik de poging gelijk af.Voel helaas nooit wat aan mijn buik die keer dat ik acht follikels had voelde ik helemaal niks. Het blijft wachten op de echo. Mocht deze poging worden afgeblazen dan gaan wij pas weer in maart helaas.... Manlief gaat in februari met vrienden op wintersport en alleen een behandeling doen is beetje moeilijk haha. maar goed we gaan er niet vanuit dat het zover gaat komen heb gewoon dit keer minimaal 4 follie's!!! Hebben trouwends meer er last van dat wanneer je aan de pil bent geweest je bijna gaan menstruatie hebt? dit is al de derde keer dat ik bijna niks heb...
Haai, wat een activiteit zo op de vroege ochtend! en ik vanochtend om 7 uur maar denken, ach ik spiek niet want er is vast nog geen actie sinds gisteravond. Nataly, ja kl*** he zo'n lange cyclus, als je nou gewoon even weet waar je aan toe bent? Heb je nog wel getemperatuurd, zodat je weet dat je niet voor niets zit te wachten? Ik zag het altijd gelijk aan mijn temp dat ik geen hoop hoefde te hebben (ben expert in lange cycli). Ik hoop dat testje gewoon p[osi is vrijdag, want dan hoef je voorlopig helemaal niet aan de pil . Maartje: wat doe jij zo vroeg in de trein? ben je zwanger of zo? vanavond kunnen we weer een poging wagen, maar ik moet wel om 19.20 weg (stipt ) Juulzon, ook hier geen rare verhalen over cetro ! ook helaas geen hele posi verhalen, maar goed, dat terzijde. Cetro is wel beter dan deca (om te prikken). Maar wat geweldig dat je dinsdag al de punctie hebt. Weet je al wanneer de tp gaat zijn? Maar 8 stuks *Marjoe is trots!!!* Quinty" wat snel woensdag al de echo! wel lekker, dan weet je alvast maar wat. Ik hoop dat je geen hardloper hebt, maar dat ze allemaal gezapig, maar gestaag groeien. En ik kan je niets zeggen over ongi's, ben al zo lang niet meer op een normale manier ongi geworden. @hier: ik voel helegaar niks! nada noppes, niet chaggie of hoofdpijn of steken (sinds vrijdag niet meer). Wel een licht blauwe buik . Ik ga donderdag voor wel 19 euro naar DD en daar heb ik een hottelletje. Manlief gaat niet mee en dat vind ik heerlijk. Geen gezeur aan mijn hoofd van een vent die zenuwachtig is. ff lekker niks HEERLIJK! en vooral enorm shoppen en stad-rond-sjouwen ga ff koken kussie
Ach ja, temperaturen en ovutesten dat heb ik in 2006/2007 bijna een jaar gedaan. Wat een stress gaf dat voor mij, dus dat heb ik toen we in de MMM nooit meer gedaan. Ik heb dus niet getempt dus kan helemaal niet zeggen welke kant het opgaat. Wel weet ik dat toen ik zwanger was van Luca ik de eerste 4 weken ook eigenlijk niets gemerkt heb afgezien dat ik erg moe was en vaker moest plassen. Moe ben ik al een lange tijd en plassen moet ik sinds de geboorte van Luca sowieso veel vaker. Stond vandaag voor het schap met de zwangerschapstesten en dat gaf mij wel een dubbel gevoel, hoop niet dat ik er 1 moet kopen om een zwangerschap uit te sluiten maar om een zwangerschap te bevestigen. Ik koop er pas 1 als ik de vrijdag voorbij ben en nog niet ongi ben. Zucht!!!!!!
Lieve Meiskes, Even een ego-udeet en beloof dat ik morgen of woe even updeet (zal morgen wel worden !). Ga mijn best doen om niet al te zenuwachtig te zijn voor morgen. Wordt dus mijn 2e punctie en de 1e punctie ging ik dus gewoon plat bij het infuus omdat ze drie keer misprikten en het deed zeer, bloeddruk was laag etc. etc. Krijg geen narcose, maar morfine (lekker... ha ha). Mijn buikje voel ik vandaag wel erg, erg opgezet en steekjes (als die eiers maar blijven zitten ben ik blij !). Quinty, onze nummer 5 in de petitie , ik loop bij het het MCK in Leiderdorp... En ALS (inshallah) er een goed resultaat is met mooie emmy's... (bid, duim, kaarsje) dan is vrijdag de TP en horen we donderdag voor 11u hoe de kwaliteit is... Vind het zo spannend! Morgen komen ze overdag trwns onze badkamer afmaken en 's middags komen paps en mams op 'ziekenbezoek' bij hun eierloze dochter. De schatten leven zo lief mee! Woe is vriendlief de hele dag naar zijn werk en ga ik mezelf ontspannen op de bank installeren heb ik bedacht....Kan soms ook even genieten van helemaal lekker in mijn upje zijn en even niemand die op je let... Do en vrij weer werken. Dusse, Marjah, herken dat wel dat het ook wel even fijn kan zijn, alleen naar DD. Ik ben ook zo iemand die alleen shoppen veel leuker vind (hoewel ik dan ook meer uitgeef !). Lunchen daarentegen vind ik weer veel gezelliger met zijn 2-en . Quinty, spannend, de echo woensdag! Ben benieuwd. Ga je volgen vanaf de bank . En Maartje, wat deed gij zo vroeg in de trein? Leuk uitstapje? Enne, dat liedje van Paul de Leeuw kon ik ook niet op jouw buis vinden, had anders wel een linkje neergezet!! Ennieweej, ga zo maar eens kijken of ik de slaap kan vatten. Morgen ga ik lekker met mijn oude uggs en wijde broek en uitgebreide boxer onderbroek (roze, dat dan weer wel) naar de kliniek . Morgen meer! xxx