Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mijn gyn zei dat, omdat ik zo'n regelmatige cyclus heb, ik naar alle waarschijnlijkheid wel ovuleer. Stelde dus aanvankelijk voor om eerst maar eens 6 maanden zelf te proberen. Nou ben ik helemaal "voor de natuurlijke manier", maar als ik daarmee mijn laatste kansen verspeel (bv omdat mijn slijmvlies te dun is voor innesteling) dan ga ik liever nu door naar de fertiliteitspoli ipv pas in juni. Om ovulatie te testen laat ik deze maand nog een progesteron op CD21 meten.
    Ovuleer jij in principe ook nog zelf? hoe ben je in Dusseldorf terecht gekomen? Via je eigen gyn of heb je dat zelf geregeld?

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Volgens mij ovuleer ik zelf nog wel.
    Heb een tijd lang LH testen gebruikt en die sloegen iedere maand positief uit.
    Wij zijn bij ICSI terecht gekomen middels de slechte zaadkwaliteit van mijn man.
    Achteraf gelukkig maar, anders hadden we dus kostbare tijd verloren.
    Ons streekziekenhuis werkt samen met Zwolle en Düsseldor fen vanwege een aantal voordelen in DD ben ik daar naar toe gegaan.
    Omdat het streekziekenhuis mij niet beviel, zijn de vanaf de 3e poging alles in DD gaan doen.
    Maar je kunt je ook zelf aanmelden hoor.
    Er zijn genoeg meiden op het forum die dat ook hebben gedaan.

Als jouw man wel goed zaad heeft dan zou je prima nog op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden hoor!
    Maar ik zou niet te lang doorgaan, om niet te veel kostbare tijd te verliezen.

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik ga er dus van uit dat het niet aan mijn mans zaadkwaliteit ligt, want ik ben twee keer zwanger geweest (waarvan 1 x MA bij 12 weken) maar ik maak me een beetje zorgen over het dunne slijmvlies. Omdat ze eerst bij mij dachten aan verklevingen als oorzaak voor niet menstrueren (syndroom van asherman) heb ik 2 x hysteroscopie gehad; daar werd net als bij de echo's ook een flinterdun slijmvlies gezien. Ik hoop maar dat dat genoeg is voor implantatie.
    Afijn, wij klussen vrolijk door, maar helaas is mijn man deze maand waarschijnlijk net op het moment supreme op zakenreis :(

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    WannaBmum; welkom hier.

Hoe gaat het met iedereen?

Sorry ik ben niet veel geweest de laatste tijd, maar kom snel weer kletsen.
    Iedereen succes met waar die mee bezig is.

Ik zit in de wachtweken van een IUI in eigen cyclus.
    Dit om de maand toch 'benut' te hebben...

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi meiden, ik ben weer terug!

Oh sikki wat vervelen allemaal... De ene meting is de andere niet, dus misschien valt het nog mee. Ik ovuleer in ieder geval maar (ongeveer) 1-2x per jaar... wel 4 dagen, maar véél minder dan vroeger. Helaas weet ik niet wat mijn FSH is door alle cysten die ik heb. Maar dat je baalt kan ik me voorstellen en het mag ook.

@ WannaBmum: gewoon doorzetten en doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik heb véél te lang gewacht, want dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Ik hoop dat je een mooie progesteron waarde hebt.

@ Hier:We hebben een fantastische vakantie gehad, al was deze héél bijzonder... 1) het mooie testje dat ik toch maar heb gehaald vanwege het bewijs in handen willen hebben, had ik er ook nog eentje mee voor de zekerheid om te zien of de waarde zou stijgen.
    2) mijn buis is kwijtgeraakt in het ziekenhuis, waardoor de stijging niet gemeten kon worden. Dit hoorde ik pas in egypte, dus ik was blij met mijn extra (in punt 1 beschreven) testje
    3) ben nog steeds niet ongesteld
    4) ik heb verdorie niet gedoken... en vriendlief wel :(
    5) ik ben niet aan de borrel geweest (al zagen de biertjes, wijntjes en coctails er erg lekker uit) (okee en de thee, cola en nananas sap kwamen mijn neus uit)
    6) het is nog een hele onderneming om in zo'n hotel iets te eten te vinden wat geen kaas, geen yoghurt (je weet maar nooit of het wel/niet gepasturiseerd is), geen rood vlees, geen rauwe eieren, lever (lust ik toch niet) bevat.
    7) ik word midden in de nacht wakker om te eten...
    8) heb zere voorgevel
    9) ik kan nog een tijdje doorgaan met dit soort geneuzel
    10) klapper van de week: we hadden 208 mm regen in 3 uur tijd... dit is in nederland al te veel om weg te werken, laat staan in een land waar ze gewend zijn aan 20 mm regen in een heel jaar (met een beetje geluk). We konden snorkelen in onze kamer (zal straks een foto toevoegen), de lobby stond onder water, electriciteit lag eruit, buitengesloten uit kamer vanwege een electronische sleutel (kaardsysteem), de restaurants en keuken waren deels onbruikbaar. Maar goed, we hebben veel gelachen en de saamhorigheid was top (russen, italianen, engelsen, egyptenaren en paar nederlanders). Maandag ochtend stond ik de galerij droog te vegen en daarna onze kamer. s'nachts had een schoonmaker nog gedaan, maar ja... we waren niet de enige met een probleempje in de kamer. Alles waarmee je kon vegen/trekken/droogmaken kon, werd gebruikt. De trappenhuizen leken meer op watervallen. De medewerkers van het hotel hebben zo verschrikkelijk hard gewerkt en ook bijna niet geslapen en het leven ging de volgende dag gewoon weer verder. Soms wat geimproviseerd (half gesmolten ijs, lauw drinken, restaurant blauw van de baklucht), maar dat mocht de pret niet drukken. Alleen als je een debiele rus bent, dan denk je dat de hele wereld om jou draait.... eentje zei tegen een zand-uit-de-keuken-scheppende-egyptenaar: WHISKY! Niet eens met aub erachter of zo... nee: WHISKY! De beste man dacht dus echt nergens over na.

Maar goed, verder was alles hardstikke goed: leuk hotel, leuke medewerker, lekker eten, super snorkelrif, leuke gasten, mooi weer (okee op die ene avond na).

Zucht, ben nu wel eens klaar met tikken!

Liefs, Marjah

P.S. Het is bij ons nog steeds niet ingezonken. We zijn nog veel te bang voor de echo. Dit ging allemaal iets te makkelijk, want waar zijn de tegenslagen waar de arts ons meerdere malen voor heeft gewaarschuwd. Dit zou een hele lange zware weg worden... nou lang is ie niet en zwaar al helemaal niet. De wereld zit zo raar in elkaar; hoop en wanhoop liggen zo dicht bij elkaar. Ik hoop op een beetje hoop voor ons allemaal. 2010 wordt ons jaar; we gaan het jaar uit met een beebje of met een dikke buik. toch?

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    blub blub blub
    (de heer in kwestie is onze altijd vriendlijke en oh zo hardwerkende schoonmaker. De fotomaker is mijn vriendje die veel te ongeduldig is om te wachten tot ik mijn snorkel op heb)

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hey Marjah,

dus een leuke vakantie gehad, mooi zo :D

En zie net in je onderschrift dat je 2/2 je eerste echo hebt!! Spannend.
    Enne wie zegt dat de weg naar je beebje niet moeilijk genoeg is geweest? Jullie hebben dit verdiend, geniet ervan. Op naar de dikke buik :D

Liefs Joontje

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Oh ja 2/2 is idd een mooie datum, heb ik mijn intakegesprek en jij je echo...... moet wel mooi worden ;)

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Poe marjah, wat een verhaal zeg! Gelukkig was het de rest van je vakantie wel lekker weer!
    Kan me voorstellen dat het allemaal nog onwerkelijk is! Kom je niet in de verleiding om om de klip-klap weer een zwangerschapstest te doen? :)
    Spannend, wat kan wachten dan lang duren. 2/2 zou je dan zo'n 8 weken moeten zijn, toch?

Nou, ben deze maand maar weer eens aan het tempen, maar dankzij een flinke buikgriep met koorts, kan ik er niks van maken. Nu de koorts weer over is, is mijn temp laag, maar mijn eisprong (als 'ie er nog is) zou al geweest moeten zijn. Andere keren voelde ik ook echt wat opbouwende druk in mijn buik, die dan ineens weg was, maar dit keer niet. Nog een keer bloed prikken over een dag of 10 en dan de uitslag maar weer afwachten.

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, lachen dat snorkelen in de hotelkamer!
    Nou ja, in ieder geval niet schadelijk voor de beeb(s) :D
    Fijn hoor dat jullie het lekke rhebben gehad.
    En nu op naar 2/2!!!
    Je bent mijn voorbeeld!

WannaB, hmmm da's niet zo mooi die koorts enzo.
    Nou ja, ff afwachten dus. Zijn wij MMMmeiden goed in ;)

Ieoor, hoe is het met de IUI gegaan?

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

@wannabmum; wat vervelend dat je buikgriep hebt gehad. Maar je temp is nog laag...? vreemd!

@ Ieoor: vergeten te vragen, maar gelukkig had sikki het door dat je alweer een dikke week aan het wachten bent. Nog een paar daagjes geduld... Hoe voel je je?

@Joontje: jaaahhhh, ik ga er vanuit dat 2/2 een hele mooie datum gaat worden :). Echt een topdag voor ons zp-meiden.

Hier geen nieuws :).

Marjah

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja... had ik al verteld dat mijn tweede buis bloed was terug gevonden? HCG op 10/1 was 54 en op 11/1 was het 111 (héé alweer een mooie datum en een mooi getal)

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Prima! Netjes per dag verdubbeld, zoals het hoort :D

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; inderdaad grappig die hotelkamer van jullie? Al dachten jullie daar misschien toch anders over?
    En wow wat goed. Gewoon écht zwanger. Geweldig.

Sikki: ik zie dat jij ook weer bijna voor een TP mag? Wat goed. Spannend weer.

Sorry dames dat ik julli een beetje verwaarloos. We zijn zo druk.
    2 van onze 4 ouders hebben in het ZH gelegen, en 1 is er met chemo bezig. Verder zijn de afgelopen dagen 2 ouders van ons jarig geweest. Dus we hebben het er druk mee.

Hier vrees ik dat de ongesteld eraan zit te komen, gezien het bruinverlies op de wc.
    Ik had eigenlijk met een IUI ook niet anders verwacht, maar ja. Het is niet anders. Al bestaan er natuurlijk ook wonderen zo nu en dan.
    Weet dat ik jullie niet vergeten ben.

Sikki; ik ga duimen voor jullie hoor.
    Laat je ons weten hoe het gaat?

Liefs,
    Ieoor

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, dat zijn niet zulke mooie berichten.
    Twee ouders in het ziekenhuis waarvan 1 bezig met chemo.
    Ziet het er positief uit?
    Het jongste zoontje van m'n zus (3 jr) heeft een jaar geleden een beenmergtransplantatie gehad. Ik weet dus van dichtbij hoe heftig het kan zijn!
    En verder dus geen hoop op de IUI. Getsie!
    Maar ja, alles beter dan helemaal niets doen he.

Hier vandaag echo gehad.
    Morgen worden er 2 cryo's ontdooit en als alles goed gaat worden ze donderdag teruggeplaatst.
    Spannend!!!

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikki; oh wat erg, zo'n klein kereltje al zo'n heftige ingreep gehad. Alles nu goed met hem?

Wow wat goed. Morgen ontdooien en donderdag de TP.
    Meid ik duim voor je, dat deze 2 bij jou willen komen wonen! Sterkte en heel veel succes.

De chemo is nabehandeling, na een operatie. Dus men zegt dat het goed komt / eigenlijk nu al goed is, maar gewoon preventief.
    De ZH bezoekjes zijn gelukkig ook heel goed afgelopen. Maar het brengt zo'n drukte met zich mee.

Hier is het bruinverlies opgehouden....... Dus we wachten rustig verder af, zonder ál te veel hoop.

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Neefje gaat gelukkig nu goed!
    Fijn te horen dat het bij jullie preventief is.

Dus bruin weer weg?
    Hmmm, dan houden we toch hoop zonder al te veel hoop te hebben ;)

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi meiden,

wat een heftige verhalen allemaal. Al dat ziek en zeer... Hier geen ernstige familieverhalen, maar ik heb wel in het onderzoek gezeten naar de positieve en negatieve effecten van beenmergtransplantaties bij zowel volwassenen als kindjes. Soms ben ik blij dat ik daar weg ben. Vooral de kindjes, we zagen ze nooit, maar we wisten wel alles van ze. Vooral aan het eind :(.

Ieoor: jullie treffen het allemaal niet, zeg. Ik hoop op een goed herstel voor allemaal. En nu ook nog wat bruinverlies, wat nu ook weer gestopt is... ? Ik hoop dat het niet doorzet.

Sikki: Oeioeieoei wat spannend, succes met de tp. Dat ze maar lekker mogen blijven plakken voor zo'n 8,5 maand.

Hier gaat alles z'n gangetjes op een gezellige buikgriep na... zit nu ziek in bed. Gelukkig loop ik maar aan 1 kant leeg, maar leuk is anders. Ik ben door de zwangerschap al bekaf en dan slaap je ok nog eens slecht door koorts en sprintacties naar de plee :(. Door dat ik zo moe ben, ben ik hier ook wat minder te vinden. Ik probeer alle minuutjes te benutten om de binnenkant van mijn oogleden te bekijken. Ik ben jullie dus ook niet vergeten, hoor... 2/2 komt nu wel erg dichtbij! Ik ben zo benieuwd, er kan wat mis zijn, maar ik voel me zó goed. Ik weet soms echt niet meer wat ik moet denken of voelen. Wat ik al eerder zei: dit ging allemaal wel erg makkelijk, wanneer komt de tegenslag? Dus nog een klein weekje en dan zijn we weer een stapje verder :).

Liefs, Marjah

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hier is zojuist poging 9 mislukt!

Op naar poging 10, maar waarschijnlijk lassen we op advies van de acupunctuur nog 1 cyclus rust in.

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, K..

Deel Deze Pagina