Inderdaad afschuwelijk nieuws... Ben er koud van naar van... Marjah!!!!!!!!!!! Vanavond de Pregnyl je buikje in jassen!! Ohhhhh ik ben er echt helemaal UW van!!! Ik begrijp je (instabiele) wolk dondersgoed... En duim en steek alle bossen in de fik om geluk af te dwingen!!! We moeten samen swang zijn!!!! En met die mooie berichten van 8 follikels krijg ik zulke goede hoop!!
Ik vind het ook zo erg van Waardevol, ik heb een tijdje met haar meegeschreven in het IUI topic totdat ze zwanger werd. Af en toe kwam ze ons nog wel eens een hart onder de riem steken en nu dit..........................ben er heel erg stil van en heb zelfs moeten huilen terwijl ik haar helemaal niet persoonlijk ken. Dat is ieders grootste nachtmerrie, ik ben natuurlijk zwanger geweest en ik kan me niets ergers voorstellen dan op een ochtend gewoon wakker te worden en dan 's avonds naar bed te gaan met een overleden kindje in je buik. Ik hoop dat ze dit verlies kunnen verwerken ooit!!!!!!
eigenlijk ken ik waardevol niet, maar het is wel heel vervelend nieuws . Dit wens je niemand toe. Wat maartje zegt, ik krijg het er ook koud van. BAH! Dit moet niet kunnen. NatalY!!! nog maar 5!!!! Maartje: jaaaaaaah vanavond de pregnyl en dan dinsdag om 10.00 de punctie. Gelukkig niet om 12 uur zoals de vorige keer, want dan mag je de pregnyl pas om 01.00 erin jassen. Pas je op voor het in de fik steken, die bomen staan wel erg dicht naast je huis en misschien heb je ze nog nodig om tegen aan te schoppen als de poging bij mij mislukt!
Deze poging moet gewoon lukken Marjah!!!!!!!!!!!!!!!! Dikke knuf, ben niet in een enorme schrijfbui, maar dat komt wel weer vd week ! Kuzzzz v allemaal!
In dubio..... assisted hatching ja/nee dag 2-3-4 terugplaatsing IVF-ICSI help!!!! wat zouden jullie doen? Zo ff gezellig op de koffie , ff gedachte verzetten. *schrijf ik terwijl onze kat trots is op haar nepmuis en door de kamer speert* (ter info, onze kat is overal bang voor, haat natte poten en heeft dus een hekel aan naar buiten te gaan om lekker te jagen)
Marjah: Assisted hatching zeker doen en zo laat mogelijk laten terugplaatsen dus dag vier en ICSI!!!!!Waarom geen dag 5 zoals bij maartje trouwens? Ik net terug uit ziekenhuis is nog een hele kleine follikel bijgekomen maar die gaat het niet redden helaas. Poging afgeblazen. Wel IUI hoor heb ik in elk geval nog een kansje. Arts vertelde dat ik een prachtige cycles heb deze maand nou komt niet vaak voor. Slijmvlies erg mooi en twee follikels van gelijke groote nu bijna 16mm. Meestal schiet er altijd 1 heel hard vooruit met vaak al iui op dag 10 dus nu een keer niet. waarschijnlijk vrijdag of zaterdag IUI. Donderdag telefonisch consult met dr S en dan wil ik voor volgende maand combi puregon en menopur en geen femara meer daar geloof ik niet in bij mij! Brigges wat kreeg jij ook alweer extra was het geen pregnyl? Marjah spannend morgen ga heel hard voor je duimen en hoop op veel bruikbare eicellen en dan goede bevruchtingen en dan op een prachtige terugplaatsing! Dikke knuffel allemaal!
@ Marjah zeker Assisted hatching, TP geen idee en ICSI ! Spannend hoor. Jammer dat die derde niet meedoet Quinty maar goed als het een mooie cyclus is doe dan ook een mooi resultaat over ongeveer 8,5 mnd ......... Hier nog 4 dagen pil..........En ik heb een paar pijnlijke (.)(.) ongeloofelijk...............Slaap met BH aan anders is het niet te doen.
@quinty, ja extra pregnyl, maar nu lees ik ergens anders dat er bij een andere dusseldame een te vroege eisprong is geweest juist door die extra pregnyl...zucht.... dus nu weet ik niet meer wat nou verstandig is Ik hoop/duim voor je dat de IUI z'n werk doet.. wel weer kl*te dat een IVF poging zo moet eindigen he... Marjah you go girl!!! Hij gaat lekker zo he!! Morgen de punctie! ik zelf kies voor ICSI en AH, maar heb geen idee wanneer ik nou het beste kan laten terugplaatsen. Dus aan mijn advies heb je niet veel Jij laat je bloedwaarden telkens controleren om te kijken of de eitjes rijp zijn? of althans klaar zijn voor een eisprong?? Dat wil ik eigenlijk ook wel. Ik ben niet zo van de lukraak prikken van een punctiedag. In mijn oude ziekenhuis werd er ook altijd bloed geprikt... wel een veilig idee. Zaterdag heb ik de uitgangsecho..ben benieuwd.
Ben ook benieuwd welke bloedwaardes je de hele tijd laat bepalen. MMM dus die extra pregnyl is dus toch niet zo goed? Ben benieuwd wat Dr S donderdag zegt en of hij aan de combi puregon menopur wil. Marjah had jij 225 menopur en 225 puregon? Brigges doe jij alle echo's ook in DLD of doe je die bij een nederlands ziekenhuis? Gaan ze zaterdag ook follikels tellen? En laat je het van die echo afhangen of je doorgaat? Erg eigenlijk wat een stress wij al moeten doorstaan voor de evt punctie.... Duimen voor goede ersultaten in Februari!!!!! knuffel
Hmmmm moeilijk wat je dan moet met pregnyl . Wel of niet je wil toch ook geen eisprong hebben zodat er weer geen poging doorgaat. Hier volgende week mijn uitgangsecho. Hoeveel dagen na het stoppen van de pil worden jullie ongesteld???
He Quinty, ja ik doe alle echo's in Duitsland... 't is een eind rijden, maar heb liever alles onder "1 dak" Zaterdag laat ik ook het aantal follikels tellen en aan de hand daarvan ga ik bepalen of we wel of niet doorgaan. Jij gaat donderdag weer begrijp ik? Vraag het eens aan Dr. S. over die pregnyl? Kijken wat hij tegen jou zegt? Ik moet van Dr. S. 300 puregon en 150 menopur spuiten. Raar he die verschillen...
Spannend he lin, jij volgende week de uitgangsecho! inderdaad rot hoor voor wat betreft de rijping van de eitjes. Vorige keer waren ze echt gewoon niet rijp... Straks krijg ik de punctie een dag later met daarbij dan nog eerst de extra pregnyl. en ik heb geen idee of het nu wel of niet verstandig is.... (die extra pregnyl dus...)
Krijg je pregnyl voor de punctie extra? Heb wel eens gehoord dat je voor de punctie, dag 3 na , dag 6 na en dag 9 na de punctie pregnyl krijgt.
Ja (ik dacht) 3 keer voor de punctie voor extra rijping van de eicellen. Weet nog niet welke cyclusdagen en de exacte hoeveelheden. Maar zit nu dus echt te twijfelen wat te doen zucht
Marjahschatje: ik zou zeggen ICSI!!!! Want dat is hetgeen wat je steeds nog wilde proberen met je eigen eitjes!! Maar snap dat IVF portemonnee technisch liever is. Ah: doen!! Oude eicellen kunnen taaier zijn!! En dag 5 is het meest gunstigst, maar dat valt op een zondag dus dat kan niet??? En anders gewoon drammen bij s!!!! Eventueel ook 15 minuten blijven liggen bij tp, ook drammen!! Alles voor Marjahschatjebeebje!!!! Ben je nu al uw?
Hoi, ben de ZEN nog steeds zelve . Echt waar, heb helemaal geen last van UW, alleen van pijn... rugpijn en nekpijn en gewone spierpijn. Er zitten wat wervels dwars en de spierpijn weet ik niet waar het vandaan komt. Maar ehhh Maartje je zegt ICSI???? jij was toch anti ICSI voor Maartje en Maartje-man? Ik weet het nog steeds niet, want mijn eitjes zijn blijkbaar erg zwak, ze worden bij het spoelen van de voedingscellen soms kapot gemaakt. Met een IVF hebben ze iets minder kans om kapot te gaan. En verder.... AH wordt het en dan nog de tp. Uber S is zo anti-tp-en op dag 5, hij wil eigenlijk met mijn kwaliteit eicellen niet verder gaan dan dag 3. Dag 5 ligt overigens op zondag, dus dat gaat 'm niet worden. Dag 3 vind ik ook wel prettig, want dat is op vrijdag, dan kan ik vrijdag, zaterdan en zondag in mijn bedje verblijven voordat ik maandag weer te werk moet. Owwwww, ik twijfel nog steeds.... Lin: die zere (.)(.) ken ik, owwwww wat rampzalig he? gelukkig is he snel over Quinty: goffer... maar eentje erbij... ik had nog zo gezegd dat er 9 bij moesten komen , jullie nare eierstokkies . Maar goed een IUI kan ook werken.... Ik spoot 225 menopur en 225 puregon (en femara), maar ik had dan ook een bijzonder goede uitgangsecho, dus wat zegt de medicijn combi nu? Ik denk dat mijn lijf gewoon eens meewerkt. Waarom??? geen idee! Verder is progesteron en E2 gemeten. Dat doen ze in nederland (MCA) standaard. Progesteron om te kijken of die niet aan het stijgen is en de E2 is voor het afrijpen van de eitjes. Bv E2 mag niet boven de 2 zijn, anders worden ze mogelijk te rijp om te oogsten. Brigges, ik ken het verhaal ook. Het was pregnyl spuiten op de laatste paar dagen (200 IU), maar vraag het goed na bij S wat je schema wordt, misschien past hij het wel aan. En anders kun je nog altijd aangeven dat het gewoon niet goed voelt. thanks meiden. Op naar morgen
Even over de extra pregnyl spuiten. Dat was ik. Ik had er bewust nog niks over gezegd voor ik S had gesproken. Want ik wilde niemand bang maken voor niks. Volgens hem kan het niet te maken hebben met de extra pregnyl, aangezien hij je niet en/en laat spuiten. En het heeft schijnbaar bij anderen wel een goed resultaat opgeleverd, evenals een betere kwaliteit eitjes. Ik heb gewoon dikke vette pech gehad. Dus laat de twijfels niet de overhand nemen. Je zou eventueel ook nog kunnen aankaarten dat je wilt dat hij zo nodig bloed prikt om te kijken wanneer de punctie het beste gepland kan worden. Marjah heel veel succes morgen!!!
Hoi meiden, Jullie kennen mij niet, dus alvast sorry dat ik zo kom binnenstrormen, maar ik zit met een aantal vragen waar ik mezelf helemaal gek mee maak en ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Wegens onbegrepen infertiliteit hebben mijn man en ik inmiddels 7 IUI pogingen en 2 IVF pogingen achter de rug (waarvan 1 escape IUI). Omdat ik dus bij de laatste IVF poging niet reageerde op de stimulatie (klassiek protocol decapeptyl en 300 gonal f, 1 follikel) en bij de 1 IVF nauwelijks (kort protocol cetrotide en 150 gonal f, 6 follikels en 2 eicellen) ben ik naar een kliniek gegaan voor second opinion omdat ik bang was dat ik nog maar weinig eicellen heb. Daar heb ik gisteren de uitslag gekregen van mijn hormoonwaardes op cyclusdag 3 en nu blijkt mijn FSH te hoog, namelijk 11. Bij de volgende cyclus zal dit nogmaals bepaald worden omdat dit een momentopname kan zijn (maar gezien mijn vorige pogingen geloof ik dit niet echt....) en dan zal ook mijn AMH worden bepaald. Ik ben er toch wel erg van geschrokken en ben bang dat ik moet gaan denken aan eiceldonatie. Is het uberhaupt nog reeel om te denken dat het met mijn eigen eicellen gaat lukken? Verder stelde de arts voor dat we nogmaals IUI konden proberen, met Fostimon injecties i.p.v. clomid, denken jullie dat dit zin heeft?! Zijn er nog andere (bloed)onderzoeken die meer duidelijk kunnen bieden? Jee, wat een waslijst.... Mijn hoofd maakt overuren. Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen... Alvast bedankt, liefs Tessie
Hi lieve meiden! Even een updeetje (op blogje uitgebreide versie) vanuit het Verre Oosten... Marjah: wat een dilemma, wat een keuze... Bij mij id kliniek zijn ze voor de vierde dag na de punctie (punctie is hierbij dag 1) terugplaatsen: di had ik de punctie, vrijdag de TP. Assisted Hatching heb ik geen ervaring mee, maar hoor er wel goede dingen over, al schin het officieel nog niet wetenschappelijk te zijn aangetoond. Ik zou het doen. En voor wat betreft ICSI of IVF, kun je het anders niet 50%-50% doen, afhankelijk van het aantal eiers? Hebben ze bij een meisje bij het van IUI naar IVF topic (Zonnetje) ook gedaan. Uitslag nog onbekend... Wat adviseren ze zelf? Quinty: alles op alles dat die escape IUI gewoon eens LUKT! Zijn twee mooie folli's, dus de kans is er gewoon!!! DUIM! Lin, hopelijk komt er een dag dat we zere boobs krijgen van iets anders ! Tessie: zou je hierin laten adviseren. Je zult de bloedwaardes moeten afwachten... Maar er zijn echt wel verhalen van meiden die wel zwanger zijn geraakt hoor! Bij welke ziekenhuizen loop je? Succ6... Tuana: lees jouw banner... al zich op of jullie dit jaar nog verder kunnen gaan? En hoe was de kwaliteit van jouw teruggeplaatste emmy's? Sterkte meis, hoop dat er gauw weer een mooie kans komt...*knuff* En daar zit ik dan. Moest gewoon even forummen... even van me afschrijven.... Een week geleden was de punctie. En over een week weten we of het gelukt is. Probeer er echt niet teveel aan te denken, maar dat lukt echt niet. Leg vaak mijn hand even op mijn buik en bid en hoop maar dat de emmy's er nog zitten, zijn ingenesteld en goed groeien. Oh, had ik maar een luikjeinmijnbuikje... Nog een vraagje aan de mede-utro-gerbuikers: *let op, de komende regels bevatten utrogene details* Hebben jullie dat nu ook wel eens, dat je die mutsenbollen zo ver als je kunt (ik gebruik die huls, heel voorzichtig) hebt ingebracht, maar dat als je later eens naar de wc gaat, het lijkt alsof de helft er bij hetr afvegen weer uit is gekomen? Van die witte smurrie op je papiertje? Echt niet alleen het hulsje van het bolletje... Werkt het dan wel??? Ben zo bang dat het misschien niet goed wordt opgenomen door mijn lichaam.... Anyway, wie het weet mag het zeggen Misschien tot morgen en Marjah: ZET 'M OP!!! Kuzzzz!