Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brigges

brigges Niet meer actief

kan me voorstellen dat je moe bent van het strijden.... 't is een onmenselijk gevecht lijkt wel..

Ben het met je eens hoor... Ik dank g*d op mijn blote knieen dat ik een kind heb... dat daar een overleden kindje en een miskraam aan vooraf is gegaan zegt genoeg over de strijd toendertijd. Afgelopen juni dan weer een miskraam...en dan nu de strijd met IVF/ICSI.

Ik vind 'm echt heftig. En deze ronde reageer ik helemaal heftig op de puregon. Ik heb een waanzinnig kort lontje, of beter gezegt ik heb helemaal geen lont meer. Voel me ronduit belabberd, heb hoofdpijn. Stond vanochtend op de weegschaal en schrok me het apenlazerus. Ook dat kan er dan wel weer bij. En al deze "ongemakken" geven niks zolang het maar het gewenste resultaat geeft, maar ook dat hebben we niet in de hand.

En dan lees ik dat jij negatief hebt getest..dat Lin een cyste heeft en dat Quinty's IUI is gedaan met weinig zaadcellen..plus dat Juulzon heerlijk zwanger is maar wel dat gruwelijke bloedverlies heeft... en dat ik nu poging 3 doe met tot nu toe nog nooit een terugplaatsing...dan zakt de moed me wel in de schoenen hoor... gadverdamme.... krijg er soms echt de schijt van.

Heb een collegaatje... 20 jaar...kindje van 18 maanden. Is van maandag t/m vrijdag bij opa en oma... anders is het "zo lastig" en "zo druk" Ze hebben dus gewoon een weekend kind... zwanger geworden zo maar..ff snel.. bij wijze van spreken "bij het langslopen alleen al zwanger geraakt"

zucht... ik ga pannekoeken eten met heeel veeeeel stroop... en pleur de weegschaal in een hoek.

meiden dikke knuffel jullie allemaal...

2. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    En evengoed... Bedankt Brigges, je plaatst alles weer ff voor me perspectief... De ellende in deze wereld is onbeschrijfelijk... Wat een weg heb ook jij moeten ondergaan.
    En nu de puregon, lekker hoor... klinkt heul irritant. Is mannie nog blij met je :D?

ik kan er niet over mee praten, want ik voel me kippiefit van puregon (doe mij geen progynova of pil). Ook val ik alleen maar af door IVF-en. EN IK HEB AL NIET ZOVEEL RESERVE!

wat een K** zooi, he. Zo is het hier heel rustig en kabbelt alles een beetje en dan komt er toch een windhoos. Alles en iedereen is gewoon aan het IVF-en in welke vorm ook. Of... is zwanger en is nog niet gerust.

IK HAAT INSTABIELE WOLKEN....

Sikki, You're back! alles heel? lekker bijgekleurd? bijgetankt? klaar voor de strijd? etc

Lin: hoeistie met joe? Verkade reep met noten is helemaal opperdepop?

Quinty: hoe zijn de krampen?

Juulzon, heb jij eens wat posi nieuws?

Maartje: val je al bijna voorover?

Tuana: lief dat je komt spieken

@hier...
    Mijn remedie tegen K** nieuws: plannen maken.
    Hoe gaat cryo tp eigenlijk? en wanneer is deze in te plannen. Ik bedoel, kun je gelijk door of moet je wachten? Wat zal ik doen? Utro blijven gebruiken totdat ik Uber S heb gesproken of zal ik eerder stoppen?

en verder, mijn melancholische bui van gisteren was ik aan het zoeken hoe ik me vorig jaar vlak voor de posi test voelde. Ben ook verder gaan lezen...

20 januari 2010:
    hoe ironisch... zit hier een jaar later frusti op de bank, de moed tot op het nulpunt en de hoop op een eigen kindje is er eigenlijk al niet meer. Ons klaar te maken voor ECD en adoptie... te denken aan welke SN we aan kunnen. Ooit (heul heul heeeeeeuuuuul lang geleden) leek het me het aller ergste om een gehandycapt kind te krijgen :$.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Brigges!!!
    *schopt met je mee tegen je weegschaal*
    *stuurt een digitale calorie-arme super grote chocoreep*
    *stuurt een kusje om de hoofdpijn te laten zakken*
    *stuurt een lontje voor je hubbie*

Lin
    *stuurt nog een chocoreep*
    *stuurt een kusje en een knuffel*
    *hoopt en fikt voor morgen*

Maartje
    *is wel blij om fikacties*
    *hoopt dat Maartje geen brandwonden heeft opgelopen*
    *vind het lief dat je sms-t en belt*

Rest:
    *stuurt kussies en knuffels*
    *wil al mijn geluk sturen, maar twijfelt of jullie daar wat aan hebben*

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ff snel wegens te weinig tijd tussen werk, fysio, eten en salsadanslesmin: cryo mag van scholtes, heb dat ook eens gedaan'(progynova) maar ik geloof wel in betere kansen bij 1 maandje pauze....

Tot later lieverds!!!

5. brigges

brigges Niet meer actief

Zo is iedereen in opperbeste stemming en binnen no time is bij iedereen de stemming omgeslagen.... Wel lekker om zo even tegen elkaar aan te "zeuren" Is ook wel eens prettig om gewoon ff te kunnen zeggen hoe je je voelt. MMM ladies weten waar je het over hebt.

Hubbie is nog wel happy met me hoor hahahaha.. zo "happy" dat hij plotsklaps "ineens" '" zomaar" dit weekend de deurbel heeft vervangen..en de badkraan...(klusjes die ik al maanden gedaan wil hebben.....) en de bedden heeft verschoond. En dat heeft hij niet gedaan omdat ik hem dat zo lief vroeg hahahahaha. Hij dacht waarschijnlijk laat ik maar ff heeeeel erg lief zijn want het lontje is weg ;) en die klusjes kunnen de ideale aanleiding zijn voor een ruzie LOL

6. brigges

brigges Niet meer actief

Maartje wat ben ik blij dat het zo goed gaat met je! Wou ik je echt ff zeggen nog hoor!! Doe je voorzichtig bij je salsales!!

7. Quinty

Quinty Actief lid

Jun 21, 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Inderdaad erg fijn om tegen elkaar aan te kunnen praten en dat we elkaar zo goed begrijpen.
    Hier krampen iets minder dan gisteren maar weet dat het de utro is die het tegen houdt.mijn borsten waren erg gevoelig en is nu zo goed als weg. Laat die ongi maar komen kan ik weer verder.eerst even weer maandje rust ook wel lekker. Merk toch dat het allemaal weer een behoorlijke indruk op me maakt en zit ineens niet meer zo lekker in mijn vel en kan ik me ineens vreselijk ongelukkig voelen en bang zijn voor de toekomst...
    Vandaag lekker in sauna geweest met vriendinnetje dus wel beetje ontspannen nu. Vanavond vroeg naar bed morgen weer aan het werk.brigges wanneer moet jij heen voor echo?
    Lieveds fijne avond allemaal.
    Dikke knuffel

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Ooh, lieve meiden,

We zitten inderdaad even in een flinke negatieve vloedgolf hier.... Laat het maar gauw maart worden. 1 maart, de eerste dag van de astronomische Lente... Tijd voor warmte en goed nieuws. Tijd dat de zon voor ons gaat schijnen na die warrige begin van 2011.

Marjah, meissie, als ik jou zo lees vind ik je zo dapper! Dat overlevingsmechanisme van plannen maken dat herken ik zo. Dat doe ik ook altijd. Een nieuw plan geeft kracht. Vooruit kijken. Al gaat dat vaak ook met gemengde gevoelens gepaard, omdat iedere gedachte je tegelijkertijd doet beseffen dat je weer een stap verder bent. En een stap dichterbij ook... Hoef je jullie niet uit te leggen hoe ik dat bedoel. Ben zelf ook echt bang dat het misgaat hoor. Probeer de positieve spirit er echt in te houden, maar soms (eeeh, regelmatig) winnen angst en onzekerheid het in dit traject.... Marjah - eigenwijs als ik ben, duim ik nog even KEIhard door. Voor dat Wonder. Voor je Cryo! Enne, de TP is idd het beste na een maandje 'herstel'. DUIM!!!

Quinty, tja die Utro.... is ook niet alles hé... Ik gebruik 'm toch lekker door... Hoop nog steeds dat jouw krampen een Wonder blijken.... Ben gewoon eigenwijs... Wel goed dat je even je ontspanning hebt gepakt. Moeten wij hier vaker doen... (gespondserd door Verkade!!!)...

Brigges, wat lief van jouw supermannetje. Doet-ie goed. Begrip zonder woorden. Fijn hé... Mijn mannetje zorgt ook heel lief goed voor me: verse groente, kipfilet klaarmaken... Erg lief! Wel balen dat die Puregon zo'n bijwerking heeft ***spul: MITS hij veel eitjes laat groeien! Dus daar moeten we maar voor gaan meis!!! Enne, pannenkoeken zijn heel gezond: eieren, melk, meel... niks mis mee :) ! OOoh, zat mezelf trouwens ook op te vreten bij het horen van zo'n jonge meid die niet lijkt te beseffen welk een wondertje ze heeft... Tuurlijk heeft iedereen een eigen verhaal, maar als ik dat hoor... Ken helaas ook teveel van dergelijke verhalen en word er altijd een beetje droevig van. Begrijpt de natuur het dan niet, denk ik dan....? De eeuwige vraag, waarom zij wel en wij niet doemt dan gelijk in me op.... Hoef ik hier niet uit te leggen...

Maartje, krijg broer niet te pakken voor de med-vraag! Probeer het morgen weer :) ! Enne, ben heeeel blij met mijn voorraad utro. Waar ik broer erbuiten kan laten, doe ik dat liever. Hij is wel eeeeh, erg principieel.. zélfs voor zijn zusje :) ! Moet ook wel, een integere apotheker :) !!!

Lin, jij morgen echo???? DUIM DUIM DUIM!

Hier: tja, wat zal ik zeggen... het rozeverlies lijkt minder *klopt hem gelijk weer af* en de streep staat er nog duidelijk. Niet minder! Donderdag wil ik nog een digi wagen, want wil gewoon 2-3 zien. Zie ik dat niet, dan weet ik voldoende... Maar geloof me, ben nu zwanger, maar haast nog banger... Denk dat ik pas zóu kúnnen genieten na een echo met een hartje... Dat heb ik nog nooit mogen mee maken, dus kan alleen maar hópen dat dat 4 maart zo mag zijn.
    Positieve nieuws is natuurlijk dat we donderdag op vakantie gaan.... :) :). (en hopelijk met die 2-3 test en GESTOPT bloedverlies!!!)

DUIM DOOR VOOR ONS ALLEN!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi hoi,

@ brigges : bij jou ook alles zwaar kl......n.

@ Marjah : ik baal enorm met je mee. Al ken ik je niet persoonlijk ik voel met je mee en had de tranen in mijn ogen door je omo test .

@Quinty : Hmmm vervelende krampen, geen pijn in borsten niet goed ..............

Zet hele grote doos met verkade ( forumverpakking voor oude stokjes ) neer.

Hier heb ik ook vreselijk last van Puregon, loop te huilen om alles en niks. Zelfs om een grassprietje wat heen en weer gaat door de wind. Manlief herkent me amper. Ook die hoofdpijn herken ik alsof je hoofd uitelkaar knalt. Gelukkig is de weegschaal milder voor mij. Hier 2 kilo eraf in plaats van erbij.Heb geen honger , eerder een vol gevoel.
    En dan ook alle ellende die ook wij helaas hebben moeten doorstaan de afgelopen 2,5 jaar van MK en MA en en en en .................
    Als ik de zegeningen van het leven tel, tel ik onze dochter altijd dubbel .
    Hier morgenmiddag pas laat mijn echo en ik mot eerst werken.

10. brigges

brigges Niet meer actief

ff snel..wij gaan zo richting DD voor de 8e dag echo... ff flink duimen dat er wat zit... ben best wel nerveus..........

maar eerst ja ja..'t is weer bijna 7 uur... de spuit er in jassen ;)

Allemaal groepshug en tot vanavond

11. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Succes Brigges!!!!
    en Lin natuurlijk ook alvast :)

Meiskes,
    dilemma...

Ik heb op 16 maart een afspraak staan in het UMCU met onze ECD. Jullie willen niet weten hoe moeilijk het heeft gekost om een (extreem lange) afspraak te maken op een maandag of woensdag (vrije dagen donor).

Maar, wat te doen met de cryo poging. Eigenlijk wil ik klaar zijn, voordat we het ECD traject in gaan. ik vind het niet zo eerlijk tov de donor. Maar om nu weer de afspraak te verzetten??? dan wordt het waarschijnlijk weer een maand later.

zucht...

@hier op werk: vandaag en collega terug van zwangerschapsverlof. Gisteren op werk verteld dat het mis is, maar zij had alleen nog maar de posi info meegekregen en begon blij te blaten over dat ik straks ook de sluitel van de kolfkamer nodig heb... BLA BLA BLA... ben in huilen uitgebarsten.

Ook vandaag het verhaal van collega die 2 pleegkindjes heeft, waarmee het niet goed gaat...

12. brigges

brigges Niet meer actief

Hey Marjah, ik zou die afspraak gewoon door laten gaan. Gaat het eerst om een informatie afspraak of gaan er daadwerkelijk spijkers met koppen geslagen worden? Maar dan nog... laat het doorgaan zou ik zeggen.

Kan me indenken dat je in huilen bent uitgebarsten... 't is ook niet niks wat er allemaal gebeurd.

@all, hier maar twee follikels te zien... twee follikels en ik spuit me drie slagen in de rondte... ik weet het allemaal ff niet meer. Zaterdag opnieuw naar DD voor weer een echo en dan de afspraak voor de punctie. twee follikels, dan ben je gewoon kansloos toch... zoveel hormonen en zo weinig reactie bah.

13. brigges

brigges Niet meer actief

Ik zat trouwens te denken he..... de verzekering vergoed drie pogingen inclusief medicatie. Na die drie pogingen moeten we alles zelf betalen inclusief dus de medicatie.

Uitgaande van een slechte uitkomst bij de drie vergoede pogingen:

Stel dat ik bij de derde poging de nota NIET declareer bij de verzekering maar zelf betaal. Dan heeft er verzekeringstechnisch geen punctie plaatsgevonden. Dan zou ik dus denken dat ik bij de volgende poging de medicijnen vergoed krijg omdat het verzekeringstechnisch de derde poging is. Snappen jullie het nog....

Logisch toch? Of verkondig ik nu onzin.... Als ik al die medicatie zelf moet gaan betalen dan mag ik er wel een baas bij nemen.....

Wie schijnt hier eens zijn licht over

14. brigges

brigges Niet meer actief

@Lin jij hebt vandaag ook een echo gehad...ben benieuwd hoe het is gegaan?

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier wel 1 klein follikeltje van nog geen 10 mm en verder kleine niets zeggende blaasje en nog steeds de cyste. Vrijdag nog een keer een echo, maar het stopt hier waarschijnlijk al voor ons. IK gebruik 350 eh puregon en 1 enkel iets te zien. Meer hormonen heeft geen zin. Andere hormonen ook niet.
    Wij hopen op een wonder maar verwachten er niets meer van.

Einde egobericht.

16. Quinty

Quinty Actief lid

Jun 21, 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Wat een kloten nieuws allemaal!lin je zit nog niet aan het maximale hoor wij spuiten allemaal 450!het is alleen wel zo dat je naar het buitenland moet gaan daar zijn zeker mogelijkheden want geen maand is hetzelfde.je moer er dan natuurlijk wel zelf voor open staan.
    Brigges kloten maar twee follikels hopen dat er nOg 1 of 2 bijkomen!
    Marjah dikke knuffel!en tuurlijk afspraak voor ECD door laten gaan!
    Hier vanmorgen echo gehad geen cyste maar moet toch aan de pil van dr S!word zo nOg gebeld of hysteriscopie wel kan maand voor IVF meningen zijn erover verdeeld!
    Dikke knuffel voor allen!

17. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lin: wat k** ik had zo gehoopt op een ommekeer... Maar wat Quinty zegt, je kunt nog meer spuiten, hoor. Het hoeft dan niet zo te zijn dat je de volgende keer weer een cyste hebt.

Brigges, jeempie ook al zo weinig. Ik ben wel doorgegaan met 2 follies en dat was vrij kansloos, maar ik heb dus ook het idee dat mijn follies nog niet groot genoeg waren. Dus tip: ga je wel door voor punctie.... wel zo rijp mogelijk laten worden. Doorduwen bij S.

En hihi... ik doe zo al poging 5 ;). Poging 3 en 4 heb ik niet ingediend, maar deze rekeningen waren ook niet zo hoog, vanwege punctie+bevruchting+geen tp (800 euri's + 200 euri's narcose) en de rekening daarna alleen punctie (500 euri's + 200 euri's narcose).

Quinty: ze maken het weer spannend... Ik hoop dat het allemaal gaat lukken ;)

@hier: de eerste afspraak is ook gelijk met donor erbij. Ik ga haar er dus gelijk bij betrekken en zullen ook wsc alle gesprekken gepland gaan worden. Dus het is niet ff vrijblijven alleen marjah+marjahman.
    Ik ga eerst S morgen bellen (okee eerst nog ff testen...) en dan de donor bellen.

Morgen dagje vrij. Ben ik wel aan toe, ik ben ongelofelijk moe. Hoest me nog te pletter en ik zie eruit als een dweil.
    dus uitslapen en in de middag naar de kapper. en de rest van de dag..... NIKS? Heerlijk :)

18. brigges

brigges Niet meer actief

Wat ontzettend kl*te Lin...en inderdaad 350 is niet het maximum hoor. Wij spuiten 450 met het korte protocol. Deca remt veel te veel. Vraag of je de volgende ronde het korte protocol mag doen.

Dus beginnen met puregon/menopur op cd3 en later remmen met cetrotide.

Ik had exact hetzelfde als jij toen ik het lange protocol deed met decapeptyl.

@Marjah...huh wat waren jouw rekeningen laag? (in zoverre je van laag kunt spreken...) Ik moest 2554,-- dokken. echo's, narcose, punctie, icsi/picsi maar geen terugplaatsing. En ik ga inderdaad extra doorduwen bij S. voor wat betreft de rijpheid. Ik wil geen te vroege punctie zoals de eerste keer. Nu baal ik dus echt dat de punctie vorige keer te vroeg was...toen had ik er &&&%*^* wel 5 eicellen. Nu waren de 2 follikels 14 mm en moet ik vanavond de Cetrotide gaan zetten.

@Quinty hoop voor je dat de hysteriscopie kan doorgaan! Gelukkig geen cyste.

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Zoals ik vaak zeg als ik de zegeningen van het leven tel , tel ik onze dochter 2 keer ....... Wij besluiten voor ons zelf en onze dochter dat het hier stopt ............ Mits er vrijdag een groot wonder gebeurt en er spontaan 5 eicellen zitten die een race houden.........Zoniet heb ik voor iemand nog 3 doosjes K**snoepjes.

20. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lin, wat enorm moedig... wordt er stil van.

Brigges:
    de 800 euro rekening was alleen voor punctie + IVF, zonder bevruchting dus geen tp

de 500 euro was voor punctie + de eicellen bekeken te hebben en verder geen enkele actie.

zonder echo's en zonder bijzonder gedoe als IMSI/PICSI

Share This Page