Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigges

brigges Niet meer actief

Nee, we gaan niet meteen door...eerst even een maandje rust en daarna pas weer aan de gang. Ik slik geen pil, heb Dr.S er ook niet over gehoord. (ik slik al jaaaaaaren geen pil meer...is er een reden waarom het geslikt moet worden? anders vraag ik Dr. S. er even over?)

Gisteravond lekker 2 glazen cola-vieux naar binnen gewerkt ;) en die smaakte toch lekker :p

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Dank je wel Quinty. Wij prijzen ons gelukkig met ons meisje.
    En vinden dat het "goed" is zo.
    We hebben geprobeerd maar richten ons nu op ons gezinnetje zoals die is.
    Ik wil hier nog wel blijven meelezen en af en toe iemand een hart onder de riem steken als jullie dat oke vinden en hoop van harte dat er hier nog mooie roze testen komen en jullie kinderwens uti mag komen.

Een dikke knuf

3. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    jeetje wat is het hier rustig je kunt wel merken dat we allemaal even nergens mee bezig zijn en een ieder het aan het verwerken is.
    Hier eigenlijk ook weinig nieuws volgende week de hysteroscopie ben benieuwd.
    dikke knuffel allemaal

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve meiden,

Lees en leef mee met jullie en stuur veel Boeddha-kracht jullie kant op hoor!!! mijn updeet in mijn blogje, nog steeds onzekerheid (bah).

Duim voor allemaal!

Dikke kussss!

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ben er ook ff helemaal klaar mee...

6. Tessie26

Tessie26 Lid

22 jun 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Een paar weekjes terug heb ik in dit topic al eens een berichtje geplaatst, toen had ik net te horen gekregen dat ik een FSH waarde van 11 had. Vandaag was de uitslag van mijn AMH er: 1,2... slik, veel te laag dus voor mijn leeftijd (27 jaar). Nu ben ik aan het googlen geslagen en lees ik dat het nemen van het DHEA hormoon zowel eicelaantal als -kwaliteit positief kan beinvloeden bij een IVF poging. Dit hormoon moet de je dan minimaal gedurende 4 maanden nemen. Zijn er meiden die bekend zijn met dit hormoon en wat zijn jullie ervaringen?
    Groetjes Tessie

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Tessie, heb al in jouw topic gereageerd.

Marjah, nog zo steeds zo verrot?? Kus!!
    Hoe staat het met piekeren over wel of geen 1e gesprek ZH met donor te laten plaats vinden ondanks nog bezig met cryo?

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    neiuwe ontwikkelingen in ECD-land...
    ik twijfel nog weer meer, maar dit keer posi hoor ;)

We twijfelen nu tussen UMCU en leiderdorp. Leiderdorp klinkt heel profi en aardig. De bevestigingsbrief was er binnen een dag en de afspraak kan heel snel. Zowel bij UMCU en Leiderdorp een korte wachttijd :)
    AMC is afgeschreven!!! Ik lees veel te vaak dat de wachttijden daar meer dan een half jaar zijn. EN DAAR HEB IK GEEN ZIN IN.
    Ik bedoel; als je al maanden bezig bent met psychologische onderzoeken, dan ga ik daarna niet nog eens een eeuwigheid wachten.

Voordeel leiderdorp = eerste gesprek zonder donor :)
    Voordeel UMCU = eerste gesprek met donor, dus we kunnen direct van start. Nadeel is de cryo van komende cyclus, die dwars door de eerste gesprekken gaat lopen.

Tessie: helaas geen ervaring :(

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve meiden,

Voel me zwaar kut. Kom net uit een ziekenhuis in Thailand, miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap... En nu? Geen idee.... Onze vakantie is zwaar verpest en ik voel me een onwijze mislukkeling en ben boos op mijn lichaam. Kan niets anders dan boos doen tegen mijn vriend en huilen, huilen en huilen.... Pure machteloosheid.

WAAROM???????????

Sorry voor deze echo, uitgebreid verhaal in mijn blogje..

xxxx

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    meissie toch...
    wat zwaar zwaar zwaar klote...
    ik kan me voorstellen dat je vakantie verpest is, maar nog belangrijker... je had nu waarschijnlijk liever in je eigen bedje gelegen om te huilen...

Ik zit hier met zwaar kippenvel.

Helaas kan ik hier over zeggen... je bent niet alleen :(
    we kennen het en we zullen er altijd voor je zijn.

Wat gaan jullie nu doen? Moet je daar onder het mes of ga je zo snel mogelijk naar huis??? Ow..... ik duim voor je!

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden!

ff een vraagje, hebben jullie ervaring met leiderdorp of het UMCU???
    wij twijfelen nu een beetje.
    Het AMC valt af, omdat we er niet zo'n goed gevoel bij hadden en omdat het schijnt dat daar de wachttijden wat (lees erg) lang zijn.

Help!!!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé Marjah,

Ben inmiddels geopereerd, BBZ, was levensbedreigend, eileider rechts is weggehaald. Zie blogje.

Maar, om antwoord te geven op jouw vraag: loop zelf bij MCK in L'dorp en ben wel tevreden over ze. Persoonlijk aanpak en over het algemeen ook snel en reeel. Heb geen info over eiceldonatie daar.

Je mag me altijd PB-en!

xxxx

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, een vriendin van me is na 3 mislukte ICSI's van het UMCU overgestapt naar MCK Leiderdorp.
    Zij was er heel tevreden over en was de 4e ICSI gelijk zwanger én is nu voor de tweede keer zwanger van een cryo uit diezelfde behandeling!

Dus geen ervaring met ECD, maar de kliniek vond ze super!

Weet je al wanneer je jullie cryo wilt ophalen?
    Zo ontzettend moeilijk he!
    KNUF

14. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Juulzon:
    Heb met tranen in mijn ogen jou verhaal gelezen wat vreselijk!Heel erg veel sterkte en hoop dat je nog een beetje kunt ontspannen en wat tot rust kunt komen. Hele dikke knuffel.

Marjah weet ook niet hoe die ziekenhuizen zijn maar hoor en lees veel goeds over leiderdorp!

Hier alles redelijk heb het best moeilijk met alles net asl jullie allemaal. de grote vraag wat gaat de toekomst brengen.....
    Ben nu anderhalve week aan de pil en weer door pil heen ongesteld aan het worden wordt er echt gek van vorige maand ook al waar kan dit aan liggen?
    Heb vrijdag mijn hystroscopie dus kan die waarschijnlijk niet doorgaan ik hoor het vanmiddag. Baal dus enorm!
    Sikki jij morgen Hustro toch? succes.
    XXX

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulzon... wat verschrikkelijk allemaal!!!
    Pfff geen woorden voor :(

Allemaal: bedankt voor jullie reacties, wsc wordt het dan leiederdorp!!!

Sikki; tot volgende week vrijdag de pil en dan maandag ofzo starten met progynova voor ongeveer 2 weken en dan ben ik weer trotse eigenaar van mijn eerste echte eskimo :)

Quinty: ik ken je gevoel... helaas :(
    Binnenkort ff uitgebreid msn-en en bellen? en misschien een bakkie doen? Maar wat enorm k** ook dat je eeb bloeding hebt en je hysteroscopie mogelijk niet door gaat :(

Voor nu: ben de pil zat!!! ik slaap niet meer (om 23.30 wakker).

Alle meisjes heel veel sterkte en succes met wat dan ook...

@hier: moet nu alweer weg om een stukjje voor te bereiden voor de bruiloft van mijn nichtje. Weer geen tijd dus vanavond :(.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meisies,

Marjah, het lijkt me zo lastig om een goede keuze voor een ander ZH te maken. Elk ZH lijkt wel goede punten en minder goede punten te hebben. Zelf heb ik na wat Juulzon is overkomen echt een vreselijk bagger gevoel bij L'dorp... Jullie niet?

Sikki, wat spannend nu Gent weer dichterbij komt.

Quinty, kut van je bloeding!! :(
    Hystro schijnt idd na de ongi te moeten. Bah.
    Weet je al meer?

Met mij gaat het goed, heb eigenlijk weinig te melden. Behalve dat ik vind dat het tijd word voor hoopvollere berichten van jullie kant.
    Voelt oneerlijk, al die ellende.

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje, jij bent er echt van overtuigd dat L'dorp eerder echo's had moeten maken toch? Misschien heb je daar achteraf gezien wel gelijk in, helemaal omdat ik al met die onzekerheid zat, het bloedverlies enzo. Alleen, hadden ze een BBZ dan al met 5weken en 3 dagen kunnen zien, vraag ik me af?

De wondjes genezen goed, heb alleen nog wel een licht zeurderig gevoel en wat bloedverlies. Maar dit alles is niets vergeleken met de pijn die er was. We laten de echo 4 maart wel doorgaan en dan moeten ze gewoon ook HCG meten.

Probeer wel optimistisch te denken: we hadden 2 goede emmy's, die zijn doorgegroeid en ingenesteld, alleen 1tje werd een mk en de ander zat jammergenoeg op de verkeerde plek...
    Maar toch denk ik, met dit medicatieschema, moet het lukken toch?

Moet nu gaan! xxxx

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Juultje, wil je geen extra kutgevoel geven maar de reden dat ik het steeds over bloedprikken had is omdat je een BBZ vaak met bloedprikken al kunt zien (absurd hoge waarde hcg)
    Jouw symptomen waren zonder controle OF een MK of een BBZ. Ik vreesde voor het 2e en daarom gezegd ga naar je ha als je gyn niet meewerkt ...
    Ze hadden jou nooit zo naar Thailand mogen gaan, maar dat ik achteraf gepraat van een leek. Je hebt er niets aan, tis achteraf gepraat van een niet-arts.

Ik vind het gewoon ronduit slecht van je arts. Met IVF heb je een verhoogde kans op een BBZ, daarom in dd ook het bloedprikadvies en met zes weken eerste echo om BBZ vroeg te kunnen signaleren.

Maar rust jij eerst maar goed uit, lieve juulzon. Dit zijn dingen voor later...

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, ik vind het ook raar dat je naar thailand "mocht", zonder dat ze je wilde laten onderzoeken... maar ja, dat is ook achteraf gel*l.

Maar ook hiervoor geldt: 1 zwaluw maakt nog geen zomer (het is zeker weten geen zomer, want het is k** weer), maar ook deze "blunder" wil nog niet zeggen dat leiderdorp slecht is. MCA is niet per definitie slecht, omdat ze het zo laat door hadden, DD is niet per definitie slecht omdat ze een stuntje hebben gehad door het aannemen van de meest debiele assistente, etc.

Ik denk dat het leiderdorp gaat worden. Het rijdt voor ons ook net zo makkelijk, denk ik. En ik weet de weg, want ik het in leiden gewerkt en gewoond.

see ya

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hopend dat alles goed gaat met sikki-scopie
    Hopend dat Juulzon in het zonnetje zit
    Hopend dat Maartje lekkere echo heeft gehad
    Hopend dat quinty stiekem niet ongi is en lekker gaat hysterisch gaat scopie-en
    Hopend dat Lente weer opkrabbelt en de toekomst zonnig in gaat zien
    Hopend dat Lin nog net zo sterk is als vorige week en dat ook daar het zonnetje gaat schijnen
    Hopend dat Brigges binnenkort een mega-marja uitgangsecho heeft om vervolgens een mega-marja stimu te hebben en vervolgens een mega-dere marja emmies te krijgen met een test die er totaal anders uitziet dan mega-marja-omo-test.
    en hopende dat alle meiden die dit topic zijn gepasseerd of een beeb hebben, een beeb verwachten of een beeb binnenkort mogen verwachten... of het geluk kunnen vinden.

SO

Deel Deze Pagina