Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Met Lin gaat het niet zo lekker, heeft moeite met eigen gedachte. Heel veel tranen maar we staan wel achter ons besluit. Althans ons verstand, gevoel niet.
    Druk over andere zaken aan het nadenken zoals een andere baan enz. Ben alleen benieuwd wanneer ongi komt , zal wat zijn nu spontaan zwanger. Hebben nog geen maatregelen genomen ..........
    Denk veel aan vaak aan jullie en duim veel en brand dozen vol met kaarsjes voor iedereen.
    Wij hebben het geluk van een kindje al mogen ervaren en ik gun het jullie allemaal stuk voor stuk ook !!!

Een dikke weekend knuf van mij.

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    knuffie voor Lin...

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow Q... ben je nog te hysteroscopien geweest of was ongi echt helemaal doorgebroken?

4. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    dag lieve meiden,

Even stil van mijn kant was erg druk met werken dus nu even update op deze druilerige zondagmiddag:
    Gelukkig kon de hystroscopie doorgaan vrijdag is bij bruinverlies gebleven. Moest er om 9 uur zijn en om half 10 was ik aan de beurt had van veel begrepen dat het eileider onderzoek pijnlijker was dus ging er lachend na toe! Maar wat een pijn!!!! ze koden niet door mijn baarmoedermond dus deze moest opgerekt worden dat was zo pijnlijk dat ik kokhalsneigingen kreeg en erg moest huilen. Gelukkig was alles goed en de pijn zakte vrij snel wel wat rood bloedverlies die dag maar voor de rest geen pijn meer gehad.
    Nu nog een weekje de pil en dan weer beginnen kan niet zeggen dat ik er veel zin in heb heb eigenlijk ook niet echt heel gezond geleefd laatste maanden veel op stap geweest en de daarbijbehorende wijntjes gedronken zelfs af en toe een sigaretje oeps....
    Of ik me schuldig voel nu ik weet het niet heb de afgelopen jaren zoveel dingen gelaten en er echt alles aan gedaan en er is nooit wat gebeurd. Vriendin is gyneacoloog en die zei in mijn situatie maakt het allemaal echt niet zoveel meer uit het moet gewoon een lucky shot zijn. Dus probeer me er maar bij neer te leggen. Komende week maar weer voorbereiden op de tijd die komen gaat en dit wordt echt de laatste keer. Bij twee follikels gaan we gewoon naar DD en dan is het echt klaar dan ga ik me voorbereiden op de eiceldonatie.
    Hoe gaat het met iedereen nu? Brigges wanneer begin jij weer?
    En Lin dikke knuffel!
    Juulzon veel sterkte en hopelijk kun je snel weer beginnen.
    Marjah kom je nog even online vandaag?
    Veel liefs van mij!

5. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Heey meiden,

Ik kom me toch weer even melden hier...

Ik weet niet of jullie me nog herkennen, maar een aantal maanden geleden heb ik hier ook wat vragen aan jullie gesteld, voornamelijk vanwege mijn nachtzweetklachten.... Ondertussen hebben we alle uitslagen gekregen van de eerste onderzoeken en het ziet er allemaal perfect uit, de zwemmers van vriendlief zijn beweegelijk en mijn echo (op dag 10), samenlevingstest (op dag 13) en bloeduitslagen waren supergoed. We zijn dus naar huis gestuurd om het zelf nog een half jaar te gaan proberen. Ik heb tijdens mijn gesprek met de gyn. aangekaard dat ik last heb van nachtzweten en zij heeft mij verteld dat ik daar me eigen absoluut niet druk om hoef te maken want ik ben regelmatig ongesteld en mijn FSH was 7.6.
    Maar als ik nu jullie verhalen weer aan het lezen ben zie ik dat het echt niet alleen draait om die FSH van 1 keer... En aangezien ik nog steeds last heb van nachtzweet is het gevolg nu weer dat ik me onwijs druk aan het maken ben weer, dus denk dat ik morgen maar weer eens naar de dokter ga. Maar wat kan ik aan hem vragen om te laten testen?? AMH laten prikken? of zoiets?? En de huisarts en de gyn. hebben me beiden verteld dat ik me daar niet druk om hoef te maken.. helaas.. dus wel.. Wat jullie?

Thx.

Grtz. Linniek

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Q: haha ben er....
    nu ben jij er niet!

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meissies!

pfff ik heb echt mijn dag niet... mijn lontje is zo kort dat het eerder een deuk lijkt, dan een uitstulping. Jemig :(
    Jankerig, boos, chaggie, teleurgesteled in alles om me heen (vooral werk en vent), ben boos op het feit dat manlief zijn laarzen voor de deur laat staan zodat als ik er door heen wil met al mijn schilderspullen, ik me ertussendoor moet worstelen. Heb mijn hand open gehaald aan de schildersezel, de auto stond ongeveer aan de andere kant van het dorp geparkeerd toen ik mijn schildersspullen wilde inladen, mijn collega's beseffen niet dat IK er op wordt aangesproken dat als IK iets beloof wat makkelijk kan. Nee, zij denken alleen maar, het is bijna weekend dus ik laat alles uit mijn handen vallen en zeg vooral niets tegen mijn baas... was wel afgesproken, want dan kunnen ik en mijn assistent nog actie ondernemen op de eerst volgende mogelijkheid van inplannen. Nee.... we zeggen het lekker niet en laten het haar zelf uitvissen... toevallig gelukjkig op de maandag erna en niet twee weken later...
    grrr.... ben nog steeds verkouden en weet niet of ik direct door ga of dat ik nog ff langer de pil door slik. Probleem van vrijdag stoppen: 1)ik ben nog verkouden en 2) de tp is wsch op een dag dat niet lekker uit komt qua werk (boeien???), probleem als iok het even afwacht; 1) ik moet langer de pil slikken.... woehaaaaa, 2) de tp is misschien op de dag van mijn nichtjes (en vriendins) vrijgezellenfeest en het probleem met nog langer wachten is : IK MOET NOG LANGER AAN DE PIL:x:(!!!!

Wat was wel leuk vandaag???
    hmmm... Manlief wil me het liefst in een doosje stoppen...
    hij wil eigenlijk niet dat ik op vrijgezellenfeest gaat, want hij is bang dat ik weer ziek word en de emmie weer niet blijft plakken.
    Best lief :)

Schilderen was ook wel aardig, maar ben nog net niet helemaal tevreden, maar dat komt de volgende keer wel :). Het ging iig best lekker. Maar dat moet ook wel, aangezien ik met pinksteren een expositie heb in de kerk van het dorp (met nog 17 anderen). Dus nog ff toonbaar wek maken ;). Ze willen zelfs dat ik er geld voor ga vragen, whahahahaahahah nou misschien kan ik dat de narcose betalen in DD???

zit as the world turns aan het kijken (oeps is net af)

en zuip wijn :)

hoest verder hier???
    Q heel verhaal over je hysterische scopie, maar wat was er eigenlijk te zien???
    Wel K** dat het allemaal zo pijnlijk was :(

Linniekie: mooi dat alles er zo mooi uit zag, maar ik zou gewoon vragen of je HA nog je AMH wil laten testen en anders gewoon nog een paar keer FSH (op cyclusdag 3). Misschien dat dat je wat rust kan geven.
    IIg veel succes met zelf klussen.

kussie

8. lente67

lente67 Niet meer actief

Wat ben je toch een schat Marjah:) Zo heel af en toe lees ik mee in de hoop dat er nog meer wondertjes gebeurd zijn en dan lees ik dit berichtje. Vind het heel lief en wens jou en alle andere meiden veel geluk, kracht en hoop dat we uiteindelijk deze mmm achter ons kunnen laten en gelukkig mogen zijn. Hier gaat het elke dag ietsjes beter alhoewel ik er nog lang niet ben. Binnenkort mijn eerste gesprek met een psycholoog om al het verlies (inclusief het niet moeder worden) een plaatsje te kunnen geven. Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en hoop dat het uiteindelijk beloond mag worden. Vergeet echter niet nu ook nog te "leven" en genieten van alle dag.

Veel liefs,
    Lente

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieverds, denk aan jullie, op afstand. Herken dat overal tegen aan schoppen en geen kant op kunnen met je gevoel, je emoties enorm.
    Net mijn blogje geupdate...
    Wil niet heel verwend klinken, maar zit hier ver weg, op vakantie, zou moeten genieten, immers 'ik ben door het oog van de naald gekropen'. Maar waarom lukt dit dan niet? Waarom voel ik me somber, huilerig, doe ik boos terwijl ik verdrietig ben. snauw ik terwijl ik dat niet wil en ga zo maar door?
    Ben zo bang dat ik niet meer kan genieten....
    Bah...

Overmorgen naar huis en ook daar kijk ik als een berg tegenop...

*zucht*

(tot zover mijn zielig zelfmedelijdend bericht, maaar dat mag hier... mijn biechtstoel)

xxxx

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    binnenkort is het weer tijd voor leuke en/of onzinnige praat... Voor nu ffniet, gewoon ff dit forum gebruiken als biechtstoel/praatpaal/snarkplek of iets anders. We hebben ook allemaal zoveel meegemaakt. Stoppen, mislukkingen, miskramen en wat niet meer. Juulzon, ik hoop dat het gauw weer een beetje tot rust komt en misschien door het ritme van alledag je weer wat lekkerder gaat voelen.

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lente goeso, van psych! kan nooit kwaad. Het is onterecht dat je dit nodig moet hebben, maar helaas is het zo. Ik hoop dat het je heel erg gaat helpen.

Hoest eigenlijk met de rest?

ow meissies, hier gaat het touwens weer wat beter. Ben lekker uit eten geweest met mijn collega-dinnen :). We hadden een vergadering met een aantal mannen en bobo's erbij, maar we hebben de mannen ff lekker naar huis gestuurd en wij zijn gaan schransen. Heerlijk ff naar Bergen geweest, de tourist uithangen.

Nu lekker thuis en zit te laptoppen in mijn bedje.
    Voor de zekerheid begin ik alvast met een andere pil, want echt de pil die ik tot op heden slikte kan ik echt niet meer hebben. Nu hgeeft de huisarts gezocht naar een pil waar ik vroeger tegen kon. Ben benieuwd. Maar goed, eigenlijk nog maar tot en met donderdag... en dan stoppen. Maar ik ben nog steeds verkouden, dus weet nog ff niet of ik al ga stoppen voor de cryo poging. Dus wat nu???? stomme verkoudheid :( :( :(

12. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    dag meiden,

Jeetje Juulzon wat een een ellende bij jou niet te bevatten dat dit allemaal is gebeurd. Heel veel sterkte en een goede reis terug naar Nederland!
    Fijn Marjah dat je je weer wat beter voelt.
    Hier alles zn gangetje en gisteren besloten toch deze maand geen nieuwe poging te doen kan het even niet opbrengen. Manlief die zn duimen in het gips heeft na wintersport gelukkig mag het er snel af. Ik net twee dagen met griep op bed gelegen, een hystroscopie die erg pijnlijkwas, de steeds terugkerende bloedingen tijdens de pil...wil gewoon nog even rust. Heb ook veel leuke dingen op het programma staan in Maart en heb eigenlijk geen zin dat ik daar niet volop van kan genieten. Net gebeld met DD en bellen vanmiddag terug ook over de pil omdat ik steeds bloedingen heb.
    Marjah jij vroeg nog over uitslag hystroscopie die kreeg ik gelijk en was goed er waren geen bijzonderheden te zien.
    Merk toch dat ik steeds verder kom in het verwerkingsproces omdat ik merk dat ik er niet meer alles voor over heb opm een kindje te krijgen wil het wel erg graag maar wil ook graag mijn eigen ik en leven terug en dat lukt niet als ik steeds met de behandelingen bezig ben. Dus heerlijk nog een maandje rust en even niet bezig zijn met kinderen krijgen heeerlijk!!!!
    Wel 25 maart gesprek met dr S over eiceldonatie vind ik erg spannend!
    dikke knuffel allemaal

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ook ik leef nog! Ben nu aan de deca, wat een rotspul is dat toch. Heb heel erg veel en zware hoofdpijn bijna elke dag en heb bovendien ook nog eens opvliegers tot in mijn tenen. Net of ik dan ontplof van de warmte niet normaal zeg. Of zou dit van de vervroegde overgang komen :(:(:(:(.

@ Quinty, is heb ook steeds rood bloedverlies/ bruine prut tijdens het gebruik van de pil (lees een aantal weken elke dag achter elkaar), mijn ziekenhuis in Enschede zegt dat dit niet erg is en wel vaker voorkomt. Is alleen voor je seksleven niet echt bevorderlijk, dat is nu namelijk tot onder het nulpunt gedaalt.

Ik heb morgen mijn uitgangsecho en ben daar best wel zenuwachtig voor. De vorige keer zagen ze maar 3 follikels die uiteindelijk niet wilden groeien.

Ik hoop, duim en bid dat er morgen meer follikels te zien zijn maar ik ben op het ergste voorbereid met mijn AMH waarde van 0,1.

Een oud klasgenootje van mij is ook met IVF bezig voor een tweede kindje en zij had voor haar 4e poging (doet ze nu in DD) 19 :$ eitjes die bevrucht zijn. Ik zou al blij zijn met 5! Bij haar is het zo dat ze iedere keer een miskraam krijgt tussen de 5 en 6 weken, al 11 keer!!!!!!! Daarom zijn ze nu ook bezig met ivf nummer 4 en worden ze nu verder onderzocht. De een wordt niet zwanger en de ander wel maar gaat steeds mis. De wereld is niet eerlijk verdeeld.

Veel liefs voor iedereen,
    Nataly

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    getverderrie nataly, je vriendin al 11 mks... pffff das niet niks :(

ik ga enorm hard voor je duimen voor een briljant goede uitgangsecho! want ik vind gewoon dat ondanks een AMH van 0,1 je gewoon 19 follies MOET hebben SO! moet moet moet moet!!!! SO

Quinty: wat fijn dat manlief niet nog weken lang met zijn duimen in het gips moet :).

en dat bruin verlies heb ik ook (nataly heeft gelijk, libido tot onder nulpunt)

gek om te merken, he? ik wil het ook zo graag, dus herken je verhaal volledig.

Juulzon, knuffie :)

Sikki: maandag afspraak voor de immuno-resultaten :) spannend!

@hier: HULP!!!!
    ik was dus in de ww verkouden, maar deze verkoudheid blijft aanhouden. Ik snotter nog een beetje, maar of dat een verkoudheid is of kapotte slijmvliezen van en verkoudheid + suprefact en ladingen visolie en vitamine D3 etc.?

Maar ga ik nu door met de cryo?

ik ben te bang om dd hiervoor te bellen, want ik ben bang dat ze zeggen dat we hey nog ff een maandje uit gaan stellen en dat ik dus nog een maandje aan de pil moet. Ik denk dat het nu ff wat beter gaat met de pil, omdat ik weer licht zie aan het einde van de tunnel (vandaag de laatste pil), maar als ik nog een maand moet???

verder ben ik bang dat als de cryotp mislukt dat ik mezelf schuldig voel vanwege mijn mogelijk verkoudheid...

verder ben ik denk ik toch misschien stiekem ook wel bang dat dit echt de laatste kans is.

ik vind het vervelend dat we volgende week een ecd gesprek hebben, terwijl we nog moeten beginnen met de laatste cryo poging.

Ik weet het niet, wat zouden jullie doen?

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Even snel ego want ik zit op mijn werk.

Ik ben net in het ziekenhuis geweest en zij zagen ongeveer 6 follies zitten op dit moment. Ze zijn nog heel klein dus was het ook moeilijk te zien maar op dit moment telde ze er 6. Ik moet maandag dus beginnen met menopur. Het kan dus ook zijn dat er wel 6 follies zitten maar dat ze niet willen groeien. Daar moeten we ook rekening mee houden.

Maar goed, het is al meer dan de vorige keer toen waren het er 0.

Ben toch wel een beetje blij! Maar ben ook wel bang dat ze niet willen groeien, voorlopig maar even positief blijven!

Dikke knuffel voor iedereen.

Veel liefs
    Nataly

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    precies nataly! ze zitten er tenminste :)
    gefeli met deze mooie uitgangsecho en nu op naar een paar prachtige follies en daarna emmies... ff ;)
    SO! gewoon daarom!

kussie

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    hoest met mmmeisjes?

18. brigges

brigges Niet meer actief

Juulzon, meid wat een nachtmerrie.... heb er gewoon geen woorden voor. Hoop dat je snel weer wat opkrabbelt.

@all mega dip hier, daarom reageer ik weinig tot niet. Ik lees wel mee, maar vind het moeilijk om iets positiefs te tikken..en dan is niets tikken beter dan alleen maar negativiteit uitstralen.

Het alleen maar hormonen spuiten en nog nooit een terugplaatsing hakt er wel zo waanzinnig in, dat ik de moed begin te verliezen en zelfs al denk dat we maar moeten stoppen.

Maar als ik dan de foto's zie van mijn zoon toen hij nog zo klein was dan komt de vechtlust wel terug, maar toch... ik weet dat ik niet moet zeiken (en dat vind ik ook echt) want ik heb al een kind. Maar het verlangen is zo groot en het doet zo'n pijn vanbinnen.

"officieel" mag ik weer beginnen over 2 weken, dan mag ik weer voor de uitgangsecho, maar ik sla een maand over. Hopenlijk zie ik de ronde erna wel het "zonnetje" schijnen, maar voor nu is het een diep donker gat. Wat ook meespeelt is is dat de winter zo lang duurt..ik verlang zo naar zonlicht en warmte...

Nogmaals meiden, ik reageer niet omdat ik geen negativiteit wil uitstralen en niet omdat ik niet met jullie meeleef. Ben gewoon zo moe en zo verdrietig en ben zo mijn vechtlust kwijt...

Dikke kus voor jullie allemaal

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ow lieve brigges.

ik weet het ik snark hier ook veel, maar voor mij is het een uitlaatklep. Soms is het ook fijn om samen te snarken, dus je hoeft je van mij niet in te houden. Want door ons er samen doorheen te slaan, kunnen we vast ook af en toe weer de leuke dingen gaan zien en misschien zelfs het zonnetje.

kusje

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Lieve brigges,

IK snap heel goed wat je bedoelt. OOk hier een en al negatief. Ik twijfel soms maar wil geen "valse" hoop meer. Ik trek het niet.
    Ik wens je heel veel kracht toe en heb al weer aardig wat bomen gefikt voor iedereen.

Liefs Lin x

Deel Deze Pagina