Marjah, ben je al weer thuis? Had niet gedacht dat je zo lang was, ik voelde me erg klein bij jou vergeleken, maar goed ik ben ook maar 165cm. Ik heb de punctie gehad en die valt heel erg mee, geen centje pijn, alhoewel de plek waar het infuus heeft gezeten (aan de binnenkant van mijn arm bij de elleboog) doet heel erg zeer, de pijn lijkt wel van een hele grote blauwe plek vanaf mijn pols tot aan mijn bovenarm. Resultaat van de puncie was iets minder, 1 eicel van zeer goede kwaliteit. Het hele grote follikel bleek een cyste, in een ander follikel zat niks en uit 1 follikel dus 1 eitje kunnen halen. Nu maar hopen dat dit ene eitje bevrucht gaat worden, al is de kans dat die niet bevrucht wordt groter is dan dat die wel bevrucht wordt helaas. Morgen word ik hierover terug gebeld. Horde 2 is genomen en we doen nog steeds mee. Spannend hoor dit allemaal. Veel liefs Nataly
dag dames, mag ik bij jullie aanschuiven met een vraag? Ik ben niet meer begin 30, meer heel erg einde 30, maar ik heb wel "oude" eierstokken. Op mijn 35e na 3 jaar mmm bevallen van een icsi-tweeling. Nu willen we heel graag nog een derde kindje erbij. Ik heb op deze site altijd het gevoel dat ik me moet verontschuldigen omdat ik zo hebberig ben dat we nog een 3e kindje willen, velen hier hebben niet het geluk al kinderen te hebben. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik ze niet echt cadeau heb gekregen. We hebben nu de 2e icsi-poging sinds oktober vorig jaar achter de rug. Allebei niet gelukt omdat ik niet genoeg eitjes meer aanmaak en de eitjes die er wel komen zijn van slechte/matige kwaliteit. De laatste poging had ik in totaal uit 3 follikels 2 eitjes, met een deling van 4. De reden is mijn leeftijd, het schijnt dat mijn eierstokken al met 1 been in het pensioen staan. Ik spuit tot nog toe met decapeptyl en gonal-f. Toen ik vandaag een afspraak heb gemaakt voor een evaluatie met de fert.arts is kort gesproken over de mogelijkheden van andere hormoon-preparaten. Aangezien dit topic over verouderde eierstokken gaat vraag ik me af waar jullie mee spuiten? Zijn er andere hormoonspuiten die sterker of anders werken waar jullie wel succesvol mee zijn? In principe hebben we, na de zoveelste teleurstelling, besloten te stoppen. Maar ja, de opmerking over andere hormoonpreparaten heeft me toch weer aan het twijfelen gebracht. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? en als er sterkere hormoonpreparaten zijn, hebben die dan ook sterkere bijwerkingen? groetjes, Nic
Hoi Nic!!! Helaas welkom, join the club met je bejaarde eierstokkies begin 30, eind 30... wat maakt hetuit, dat schuitje is voor een groot deel hetzelfde, helaas. De meeste dames hier spuiten menopur, dat is net als gonal FSH, maar er zit wat extra LH bij. Daarnaast van een ander merk, dus misschien is het ook net iets anders van structuur en reageren je eierstokkies er beter op. Aangezien ik een betere reactie had op puregon (ben eens zwanger geweest), heb ik een combo puregon + menopur gehad. Wel belangrijk is dat je ongeveer 450 IU gaat spuiten, maar dat doen ze meestal niet met gonal F (en ook niet met puregon alleen) Daarnaast gebruiken we (over het algemeen) geen decapeptyl, maar cetrotide. De meningen in nederland zijn verdeeld over dit spul. De een zegt juist dat het meer plat legt, terwijl ze in DD het juist geven els extra boost. Ikzelf heb ook femara gebruikt (soort van clomid als extra pepmiddel) maar ook hier op zp zijn de meningen verdeeld. Verder is ook nog heel belangrijk hoeveel follikels je had bij je uitgangsecho's. Als dat niet veel is, dan zullen het er ook niet veel worden, helaas... Heel veel succes meid, enneeeehhhh voor sommigen is het makkelijker als je er al een hebt om te stoppen, voor anderen is de droom anders geweest en kunnen zich met moeite neerleggen dat je er "maar" 2 hebt gekregen. Iedereen is anders, iedere pijn is anders en ieders pijn is anders. Natlay: hahahaah ik zei toch dat ik een lange slungel was . met mijn 187 centimeterjes kan ik er wat van (slungelen ) Gisteren had ik wel een lekkere zp dag... maar dan niet op zp! daten in DD en daarna onverwacht eten met Maartje in ons dorpie. Gezellig Maar nataly, wat een enorme k**-zooi dat je een cyste had . Ik hoop voor je dat die ene het gewoon lekker gaat doen, en dat je maandag te tp-en mag . P.S. leuke vent heb je Hahaha hebben jullie ook gezien dat mijn telefoon nog steeds geen spaties wil doen . Nou ja, de zinnen worden wat cryptisch, maar jullie begrepen me wel, denk ik. Quinty, ik ben weer bezig en dus kan ik me weer wat meet opppeppen om te schrijven. Maar ik zat er ook echt helemaal door heen en zp kon me gestolen worden. Wel heerlijk om te lezen, maar reagado-en ho maar. Geen zin, geen puf, BEKIJK HET MAAR) Maar volgende week dus starten!!! spannend en ook gelijkertijd je ecd gesprek met uber S. Echt spannend, ik hoop zo dat je ecd niet nodig gaat hebben. Correctie, ik hoop zo dat we ecd niet nodig gaan hebben . Zucht, het is allemaal wat he meiden. Al dat gevecht, gewacht, gehoop, gedoe, gereis, gespuit, gejank, ge-werk-omzetten, gezeik, gebel, ge-frusti-zijn, ge-zp, ge..... whatever. enniewee: vandaag schilderijen afmaken (althans een poging wagen) voor de expositie met pinksteren. en verder mijn moeder uit het slop halen (depri-doos met zeik-neigingen) boodschappen halen en klusjes in huis (admin etc) en oh ja.... ramen lappen (zie ik net door dat lekkere zonnetje) en daarna eten met dinnen en naar de bios . yeaaaaaahhhhh weekend??? dat was toch om uit te rusten??? Ik zie nu al op tegen de reis naar DD van dinsdag, ik ben kapot!
Nataly, vandaag een spannende dag! Ik hoop dat dat ene eitje het heel goed gaat doen! Marjah, jij ook een paar spannende dagen tegemoet. Zo spannend met 1 cryo. Succes! Juulz, jij ook een hele dikke knuffel terug! Nic, hier al veel dingen geprobeerd en idd weer een andere mening over de zaken. Het is toch een kwestie van proberen en kijken hoe jouw lichaam reageert. Iedereen reageert weer anders ergens op. Hier ook een beetje ZP moe (of misschien eerder Z moe )
Goeiemorgen dames, Ik ben blij, blij, blij want het eitje is bevrucht!!!!! Nu maar hopen dat de emmy zich goed doordeeld!!!!! Dat horen we maandag tussen 08.30 en 09.00. Als alles goed gaat dan hebben we om1 2.35 de terugplaatsing in DD. Irma zei dat alles er er goed uitzag en dat de cyste geen probleem is. Liefs Nataly
Ow Sikki, je hebt ook al zo'n lange weg afgelegd. Ik heb echt bewondering voor je strijdkracht. Die van mij begint echt al aardig zoek te raken, maar jij gaat maar door... Okee met vallen en opstaan en met een hele hoop verdrietjes, frusties etc, maar je doet het wel "ff". Petje af. ZP-moe, Z-moe... whatever... gewoon moe! Nataly, gefeliciflapperd met je emmy! Op naar de emmy-uitreiking maandag. Kussie en fijn weekend!!!
Nataly, wat een onwijs goed nieuws!!! Hier staan de duimen weer in de draai modus: hoop dat het bij jou net als bij ons Maartje gaat!!! Ik had vandaag echt een ***dag. Zie mijn blogje. Ben gaan hyperventileren ('da's toch alleen voor anderen en zit tussen de oren', nou nee hoor.... ook voor mij...) op een verjaardag waar ik nog geen 10 minuten was en ben naar huis gegaan... Alleen maar Happy Moms en Pregnant People. Ja, en één onvruchtbare met verouderde eierstokken en 3 littekens op lege buik.... Bah.
ow juulzon, wat is het toch allemaal oneerlijk, he de wereld draait verder, en jij hebt het gevoel dat ie dat doet zonder jou erop BAH kusje en dikke knuffel op lege buik met 3 littekens, die ooit, hopelijk, liefst zo snel mogelijk gevuld wordt. @hier: net terug van de gooische wijven en even de kroeg in geweest. Muziek te luid, ondansbaar, te korte fragmenten en het volk te jong... Ik word oud
@ lieve Juulzon, erg is dat op zo'n verjaardag zitten. Toen wij voor Luca bezig waren (heeft 2,5 jaar geduurt) heb ik ook een aantal keren zo'n verjaardag gehad. Ik ben toen bij de kerels gaan zitten/staan omdat ik al die verhalen over zwanger zijn en baby's niet trok. Ik hoop echt dat het voor jullie heel snel raak zal zijn, jouw eitje en zijn zaadjes kunnen erlkaar wel vinden nu nog alleen op het goede plekje innestelen. Moge de volgende poging raak zijn! @Marjah, jij wordt oud!!!!! Wat moet ik dan wel niet zeggen met mijn 38 jaar (bijna 39). Wij waren vorige week ook na het personeelsfeestje van mijn werk nog even met een aantal collega's de kroeg is. Van 80% die daar was kon ik qua leeftijd hun moeder zijn, dus wij zijn ook niet lang gebleven. Ik hoop dat je dinsdag de terugplaatsing hebt en dat deze een plakkert is. @sikki, ik hoop dat voorjullie een mooi babytje ook snel in de wieg gelegd is, ik duim daar hard voor. Kom jij uit Enschede? Ik woon in Hengelo. Morgen is het officieel lente, lente, lente, ik ben zo toe aan lekkere temperaturen met een zonnetje. Vandaag is dus een heerlijke dag. Wij gaan straks naar vrienden en die hebben een veranda en we gaan lekker buiten zitten. Fijne dag allemaal, Liefs Nataly
Hihi, zo had ik altijd een bloedhekel aan de "agrarische" praat... kool, aardappelen, zoveel procent afslibbaar etc. Gruwelijk vond ik dat en ik was altijd de gene die uit het niets riep, "wat is het een mooi weer buiten, he???" En nu, zo veel jaar later... Ben ik degene die na het zoveelste "baby/kind-praatje" zegt: " Goh vriendinnetje van me, hoe gaat het thuis met de aardappelen???" WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH Echt errug Lente!!!! Jaaaaaaaaaaahhhh btw, Hoe gaat het eigenlijk met lente???
He Marjah, net op msn niets over schoonloeders gezegd, wat wil je er over kwijt?? Mocht iemand zichzelf willen kwellen, heb foto's van de beebkaammeubels in album geplaatst.. Ben er heel trots op!
naast alle ellendige gevoelens die ik herken: DEZE OOK!!!! laatste keer dat ik in de kroeg was heb ik precies hetzelfde gedacht! Nu heb je me, ondanks alle sh*t, toch nog laten lachen dit weekend. dank je!
Nataly, jullie mooie emmy opgehaald vandaag? Idd, ik woon in Enschede. Als ik uit mijn slaapkamerraam kijk, dan kijk ik zo op het nieuwe Vrouw en Kind Centrum. Marjah, dikke knuffel voor jou!
Sikki, wat een uitzicht..... Kijk maar lekker door de andere kant van het huis naar buiten ! Knuff voor iedereen!
@sikki, als ik bij mij werk uit het raam kijk, kijk ik ook bijna uit op het vrouw en kind centrum, ik werk bij woningcorporatie Domijn. Ik heb onze emmy opgehaald en hij/zij zit nu lekker warm in mijn buikje, volgens dokter S was het een prima exemplaar, fotootje meegekregen, dat is erg leuk. Nu maar weer 2 weken in spanning zitten. Veel liefs Nataly
@marjah, ik zie bij jou staan dat jij 4 cellige emmy teruggeplaatst hebt gekregen en dat die slecht waren. Die van mij was ook 4 cellig en dokter S zei dat dit een prima emmy was. Vrijdag was de punctie en vanmorgen om 7 uur was het 4 cellig en dat was prima volgens dokter S (terugplaatsing 3 dagen na punctie). Klopt dit dan wel en is het wel goed of toch slecht? Ik weet het even niet meer.
ff heul snel, de kwaliteit hangt samen met de fragmentatie, dus bij mij was dat heel slecht... En nu ga ik mijn billen laten masseren door een 50-jarige tuinkabouter
Marjah, alwééééér een bilmassage????!!!! Wow, die tuinkabouter heeft er zin in ! Nataly, yeah! Emmy aan boord! *blijf maar goed zitten kleine Emmy*. Voor wat betreft de deling, heb er niet zo heeeeel veel verstand van, maar wat ik toen kon vinden, is dat de cellen zich horen te verdubbelen: na 1 dag 2 cellen, na 2 dagen 4 cellen en na 3 dagen 8 cellen... Alleen bij sommige meiden gaat het sneller: hebben al 16 cellen op dag 3 en anderen hebben er 4... Maar het kan dan zomaar zijn dat ze eenmaal in jouw buik zich al gauw naar 8 verdubbelen. Wat Marjah zegt, ze kijken ook naar meerdere aspecten. Zo had ik bij mijn 1e IVF een TP van een 5 cellige en die was van matige kwaliteit en werd ook niks... Denk zelf dat zo lang het mooie even aantallen zijn, dat het allerbelangrijkste is. Praat maar goed tegen je emmy en zeg maar dat heel blij bent dat hij in je buikje is komen wonen. Moet er gewoon nog een kleine 9 maanden blijven zitten!!! Ik duim voor je! Nu maar eens mijn bedje in... xxx
Ooh Marjah!!! Morgen je TP???? WOW! Duim ook voor jou!!! xxxx PS Hoest met de andere meiden hier??? Lentezon roept jullie (en Juulzon ook !)