Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Marjah: heel dubbel, maar toch fijn dat het spontaan is gekomen! Is het met vruchtzak en al gekomen? Bij mij adviseerde de VK om te bellen, zodat ze langs kon komen om te zien of alles in zijn geheel eruit was gekomen. Omdat ik al wat verder was heb ik toch zelf het vruchtzakje opengemaakt om te zien hoe het eruit zag. Dat hielp mij wel bij de verwerking, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
    Wat een verhaal weer in het ziekenhuis. Asociaal gewoon. Als je zoveel pijn hebt, zou je denken dat ze je toch een spoedingreep aanbieden of anders in ieder geval fatsoenlijke pijnstillers meegeven. GRRRR!

Hier vandaag toch min of meer ongi geworden. Dwz 2 keer rood bloed bij afvegen en rest wat bruinig. Als ik naar mijn tempkaartje kijk, zou ik een LF van 10 dagen hebben gehad, dat is eigenlijk wel te kort. De progesteron waarde van gister zal ook wel te laag zijn, want achteraf is deze cyclus dus veel korter geweest. Ik hoop niet dat de gyn nu zegt dat ik weer een maand moet wachten om dan volgende maand maar weer op dag 21 te laten prikken....

2. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Ach jeetje Marjah wat onzettend verdrietig :(
    Heel veel sterkte!
    Vind het ongelofelijk knap dat je toch ook al naar de toekomst kan en durft te kijken.
    Heel veel sterkte en succes!

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, K*T, KL*TE, SH*T!!!
    Maar meid, wat heb ik een bewondering voor jou!!!!!!!!
    Wat een strijdlust!
    Je bent m'n voorbeeld!

Meis, heel veel sterkte!
    Neem de tijd die jij nodig hebt en niet wat men vindt dat jij nodig hebt.

Liefs!

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ehh nee Sikki, jij bent mijn voorbeeld!

hear hear...

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi Alexandra, wat leuk dat je hier bent komen rondreuzen!

WannaBmum: hopelijk heb je een mooie progesteron. Ook al is die laag, maar wel verhoogd, dan zegt dat toch al genoeg?

@hier: vanmiddag naar die osteopaat geweest, hij had namelijk wat plaats voor me gemaakt :) sommige mensen denken wel met je mee :) :). Hij heeft me gruwelijk in mijn linker onderrug en bil gepakt, waaaaahhhh. Je kon er een electricteitscentrale op laten draaien. Het was een groot knopen festival. Niet zo gek natuurlijk, maar ik ben erg blij dat ik ben geweest.
    Vanavond heeft mijn baas nog gebeld. Heel lief... Volgens mij had hij een snotterende meid verwacht, maar dat viel dus wel mee. Haha, ja hij kan daar niet zo goed mee omgaan. Eerst begon hij over zijn nieuwe auto en telefoon haha, wat een vent.

Zo, ik ben nu de eerste kilo van de 7 verloren kilo's eraan aan het eten. Spinazie met vette blauwe kaas en cashewnoten over mijn pasta. Vanavond nog even een zak chips. Ik zal ze krijgen, daar in het ziekenhuis. Volgende week woensdag ben ik weer op mijn gewicht.

Liefs, Marjah

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, 7 kilo in 7 dagen?? dat wordt lastig, zelfs met elke dag chips!

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    zeg mevrouw de deskundige... je weet zelf ook wel dat dit voor het grootste gedeelte vocht is ;).

Ik heb er alweer 700 gram aan! Nu nog proberen te eten... dat is moeilijk... ik weet niet meer hoe dat moet :(.

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden, ff een terugslagje... ik baal, ben boos, verdrietig, emo, woest, ongeduldig....

Moet to maart wachten voor een volgende afspraak. Voordeel is dan wel dat we dan gelijk het vervolg gaan bespreken, iets wat ze volgende week nog niet kunnen doen, aangezien ik fijn moet ontzwangeren. Hoe doe je dat het snelst?

Ohhhh ik kan niet wachten :(. En nu begin ik ook nog weer die stomme IVF erbij te halen... emotioneel vond ik het een eitje, maar waar ik ECHT een hekel aan had was de utrogestan. Ohhh, toen heb ik de dagen echt afgeteld (nog maar zoooo veeeeel capsules).

Eigenlijk moet ik vanmiddag nog gewoon te werk gaan, dat is veel betr voor me , maar ik mag niet van die stomme arts. Die raadde me zelfs nog aan om volgende week ook thuis t blijven. Ja Daaaahaaaag.

En vervolgens denk ik weer; ach het viel allemaal best mee. Even wachten is niet zo erg. ff lekker vakantie is ook niet verkeerd (vooral omdat ik helemaal geen zin heb in een afspraak vrijdag op mijn werk).

zucht...

@allemaal; lekker te werk geweest, meiden? hebben jullie nog wat meegemaakt? vertel vertel, ik ben benieuwd!

@ sikki, hoe is het met jouw dippie?

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Was het maar waar, vocht... :) Hoogstens een kilootje (of die 700 gram die je er nu weer bij hebt :) )
    Meestal is het toch echt vet en spiermassa. Na 1 week bedrust ben je namelijk al de helft van je spiermassa kwijt. dat is waarom je je vaak zo'n vaatdoek voelt als je even ziek bent geweest.

Dubbel he, thuis zitten om het te verwerken, of aan het werk gaan. Ik ben twee jaar geleden alleen thuis geweest op de dag van de inleiding en een week later met de na-curettage. voor mezelf vond ik dat prettige afleiding, maar dat is voor iedereen anders. je moet doen wat je zelf het fijnst vind, zolang je je maar niet verplicht voelt iets te doen omdat je omgeving vindt dat het zo moet!

Hier zo z'n gangetje. Ben aan het werk (ahum, internetten in de baas z'n tijd :) Maar dat mag ik van mezelf. Ben namelijk zo snipverkouden dat ik het al heel wat vind dat ik hier zit. En doordat ik stokdoof ben, doordat mijn kop vol snot zit en mijn oren dicht zitten, krijg ik niks mee van het geklets op kantoor, waardoor ik me ook niet heb laten afleiden van mijn werk vandaag, waar ik normaal heel goed in ben en veel te veel tijd mee verdoe :D )

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Kijk, de spiermassa die ik ben kwijtgeraakt, daar kan/wil ik even niets an doen, maar dat vet opbouwen kan ik als de beste ;). Ik ben dol op vet! en chocolade... Chocoladepinda's Jaaaaaaaahhhh. Misschien ga ik zo even naar de slager om wat soepvlees te halen. Ga ik me zelf verwennen met een enorme pan soep (klots klots klots).

Morgen trouwens naar de acupunctuur, misschien dat die me ook weer wat op weg kan helpen :).

Verder heel wat afspraken gemaakt om mezelf te verwennen :). Heb alleen enorme zin om naar de sauna te gaan, maar dat lijkt me nog niet zo verstandig, zo met een bloedende baarmoeder en wappie benen.

Haha die baas van je zal blij met je zijn, internetten... Snotter-de-snotter-de-snotter, fijn he? Ik ben dan ook doof, maar dan ga ik juist extra goed mijn best doen om mijn collega's toch te horen. Ik ben dan nog minder met mijn werk bezig. Maar ach, normaal gesprokenben ik een soort workaholic, niet te lang, maar wel altijd heel efficient.

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Chocolaaaa! ben net een stuk aan het verorberen, ik moet wel, ik ben ongesteld :D en uitgesproken chocoholic!
    Sauna lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Grote kans dat je niet lekker wordt en onderuit gaat.
    Soep, lekker hoor, maar ook zo gezond. :) Ik zat eerder te denken aan: kroketten, chocola, dropjes, slagroomsoesjes, chocola, brie, chips, O ja en natuurlijk chocola!

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ben ik verdorie zwanger, ben ik niet misselijk. Nu is een miskraam heb gehad begin ik net aan mijn misselijkheidssyndroom.... brie brrrrrr, drop jakkie, kroketten aaaaaahhh.

Wat een klote zooi, hoe kom ik nou in godsnaam aan?

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Oeps, sorry, dan maar verder op die chocoladepinda's van je! Eh... M&M's, pindarotsjes, Nuts, Cote d'Or....

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, smakelijk! :)

Wannabe, goede tips voor kilo's erbij.
    Maar eh, heb je ook wat voor eraf ;)

Dippie hier is toch verrassend diep.
    Niet gedacht dat ik dat in de wachtweken zou hebben, maar blijkbaar eist alle teleurstelling nu toch z'n tol.
    Maar goed, uiteindelijk slaan we ons ook hier wel weer doorheen.
    Eerste week zit erop. One more to go!

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    #255 Joontje, 3 feb 2010
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
    Hoi Hoi,

even uit de ether geweest maar de berichten hier maken me niet zo blij :( Jeetje Marja het begon allemaal zo mooi en nu een miskraam. Wat ontzettend jammer, had het je zo gegund!!! En zeven kilo kwijt, je leek me al geen zwaargewicht in je duikpakje. Als straks de misselijkheid voorbij is komen er vast wel weer wat kilootjes terug.. Anders mag je er wel 7 van mij hebben, kan ze makkelijk missen :D En nu 2 maanden wachten?? Je had geloof ik geen eskimootjes meer in de vriezer liggen of wel??

Iejoor, IUI was niet gelukt las ik, jammer. Begrijp ik nu goed dat jullie van IVF weer terug zijn gegaan naar IUI??

Sikki, dat dal, weet er alles van, erg moeilijk om er uit te komen. Hoop dat een zwangerschapstest met een positief streepje je er volgende week weer uittrekt ;)

WannaBmum, lekker chocola :p Hoe gaan jullie verder, eerst een half jaar zelf proberen.

Hier, ben emotioneel helemaal even de weg kwijt. Was al een beetje labiel maar sinds het bezoekje van schoonzus dit weekend is het er niet beter op geworden. Hebben ons verteld dat ze al 11 weken zwanger zijn, na 3 rondes was het al raak. Kwam bij ons een beetje hard aan 2 dagen voordat wij voor gesprek moesten in Duitsland. Ergste vond ik nog dat ze tegen me gelogen heeft, met kerst vroeg ze mij hoe het bij ons ging. Daarna heb ik haar dezelfde vraag gesteld, nee nog niet zwanger en dat zou ook wel een beetje snel zijn.. Nu zei ze dat ze het toen al wist en omdat ze zich geen raad wist met de situatie zijn ze toen maar snel weg gegaan (vond ik toen ook al raar) In ieder geval hier in huis nu de nodige spanning en ik mag geen verkeerd woord over de schoonfamilie zeggen van de man des huizes.

Gisteren gesprek gehad in duitsland, hebben we een positief gevoel over. Nu moet sperma nog onderzocht worden en ze willen van mij op dag 3, 14 en 21 van mn cyclus bloed afnemen. Maar aangezien ik gisteren op dag 11 zat en ik een slechte of vaak niet eigen cyclus heb, hebben ze nu besloten dat ik eerst nog 3 weken aan de pil moet. Erg jammer want dat vertraagd de boel wel (zouden eerst 11 maart gesprek hebben maar dat ga ik nu niet redden) Maar het is voor een goed doel :)

Straks maar eens kijken of ik kan slapen..
    Liefs

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Joontja; hahaha dat is nogal "licht" uitgedrukt.... 186 centimetertjes en maar 73-74 kg en nu dus nog maar 67 kg. Ik kan niet zo heel veel missen. Ik zit in ieder geval nu op ondergewicht :(.

Oei, wat vreselijk... Ze had het ook gewoon kunnen zeggen, als ze weet dat jullie al zo lang bezig zijn. Ik weet natuurlijk niet wat voor relatie jullie met je schoonzus hebben. Maar de klap kan ik me voorstellen.

De pil!!!! aaaaahhhh... maar wat je zegt, het is voor het goede doel. Kun je niet gewoon wat provera krijgen oid? Dan regel je in iig ook je menstruatie.

Sikki; meisje toch... ik zou je zo graag willen helpen! Ik kan je natuurlijk lekker wat psychologische vragen gaan stellen, maar dat is niet zo handig over de mail... Nog 1 week tot de test. Ik hoop zo voor jullie dat ook zo'n mooi nieuwtje te vertellen hebt, zoals ik een paar weken geleden. Al zul je er dan misschien ook nog niet blij mee zijn, want eerst zien dan geloven. Voel je dan ook nog niet schuldig, want de roze wolk kan nog lang genoeg duren. Over 8.5 maand heb jij gewoon het mooiste ukkie van d hele wereld in handen.

Oh, ik heb nog wel een tip om af te vallen!
    1) ff zwanger worden en niets naar binnen weten te werken...
    2) gezellig vandaag even bij me op de koffie komen, dan zullen we je even aansteken met het buikgriepje. Succes verzekerd. Gelieve dit niet samen met optie 1 uit te voeren.

@hier: acupunctuur gehad en ze heeft zich gericht op mijn spijsvertering... Ik heb wel het gevoel dat mijn maag iets "warmer" aan voelt. Verder heb ik op aanraden van een misselijkheids-ervaringsdeskundige even wat nutricia voeding gehaald. Van die hele vieze energie drankjes, ik krijg het tenminste naar binnen. En verder Fantomalt = 1 bonk koolhydraten. Even om een paar dagen wat aan te sterken totdat mijn maagje weer echt voedsel kan verdragen.

17. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Marjah, dat zijn niet veel kilootjes. Je kan zo de catwalk op ;) Weet welke nutriciadrankjes je bedoeld. Goed gekoeld zijn ze nog wel redelijk te doen. Bij ons in het zkh hebben ze nu ook de juice vorm, die vinden de mensen meestal ook lekkerder. Hoop dat je baat hebt gehad bij de accupunctuur en geef het even tijd. Die 7 kilo heb je er niet weer in 3 weken bij.

Tja de band met mn schoonzus. Wij zijn altijd eerlijk tegen hun geweest en zij hebben ons ook verteld dat ze gestopt waren met de pil. Het doet dan bij mij gewoon pijn dat ze liegt over haar zwangerschap. Als zij er niet over was begonnen dan had ik haar er ook niks over gevraagd. En nu is het ook van, we weten niks van een zwangerschap, hebben ons er niet in verdiept.. Alles wat je vraagt krijg je een ontkennend (weet niet) antwoord op. Moeten zaterdag naar de schoonfamilie en heb dus helemaaal geen zin, kost veel energie. Man wil dat ik gewoon mee ga, ben een beetje bang dat ik er dan wat lelijks uitfloep..

Heb trouwens vorige week vrijdag mn eerste acupunctuur gehad, moet morgen weer. Ben sinds die tijd ook een beetje de weg kwijt.. Zal me benieuwen morgen.

Hoe gaat het verder lichamelijk, vloei je nog veel?

Trouwens ik zal die pil maar braaf slikken. Als ik natuurlijk had moeten wachten dan was het er ws helemaal niet van gekomen. Misschien is een beetje tot rust komen ook goed. En hoop dat wij ook kunnen starten in het korte protocol.

Doe je het rustig aan en laat je je een beetje verwennen??
    Mannetje is vandaag jarig dus zal zo even een gebakje halen en we gaan vanavond uit eten ;) Zal een slagroomsoes voor je bewaren.

Knuffel!!

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Het gaat hier lichamelijk wel redelijk, ik vloei echt héél weinig. Mijn Hb was dinsdag 8.2!!! en ik denk zomaar dat deze sindsdien niet gezakt is. Dus wat dat aan gaat, gaat het goed.

Vannacht heb ik weer een (rug)wee gehad, al was ik zo suf dat ik niet meer precies weet hoe lang deze geduurt heeft. Al was het best een lange tijd. Buikpijn enzo is ook prima te doen, het voelt veel minder dan een menstruatie.

Het vaatdoekje spelen gaat me nog steeds goed af, al weet ik nu dus (achteraf) dat ik best wel een ernstige zwangerschapskwaal had. Nergens trek in hebben, is natuurlijk ook en vorm van misselijkheid. Het komt er alleen niet aan de bovenkant uit. Gelukkig kon ik me wel gewoon op gewicht houden. Maar een slagroomsoes lijkt me echt verschrikkelijk. Misschien een hazelnootgebakje?

Veel succes bij je schoonfamilie. Het ligt ook aan hun, hoe zij er vanaf nu mee omgaan (Natuurlijk mogen ze blij zijn, maar wrijf het er niet in...) Misschien valt het best mee en kunnen zij het nu wél aan.

xxx

19. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
  20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1