Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sikki, dankjewel voor het delen van je verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat je alles op alles wil zeggen... Weet je wat het ook is bij 'ons' met een lage eicelreserve... Waar anderen nog kansen hebben doordat ze een cryo op voorraad hebben, dat hebben wij niet. Wij zijn (meestal) puur afhankelijk van de emmy's die er op het moment zijn. Tenminste, emmy's als het zo mag zijn.... Soms idd maar 1 emmy en dan ook nog afwachten welke kwaliteit emmy is... Dus in dat opzicht is het gewoon zo dat onze kansen lager zijn en we afhankelijk zijn van meerdere malen stimuleren en een punctie.

Eigenlijk vind ik dat voor ons specifieke geval er een medische uitzondering zou moeten zijn in de verzekeringspolis. Dit komt relatief bij weinig vrouwen voor en wij kunnen er niets aan doen... Eigenlijk vind ik dat wij toch echt een dubbele hoeveelheid behandelingen vergoed zouden moeten krijgen, om de 'kansen op zwangerschap' te vergroten...

Maar goed, da's zomaar een gedachtespinsel...
    Zie dat je eind deze maand een uitgangsecho hebt? Aan de hand daarvan verder?
    Hoe is je ervaring tot nu toe met Gent? En wat gaat Gent specifiek anders doen dan DD?

Succes!!!

Knuff!

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als ik de verhalen lees van vrouwen die bij een punctie 15 eitjes hebben waarvan er 11 bevrucht zijn dan ben ik stikjaloers. Ik had 3 follies, waarvan 1 eitje, gelukkig wel bevrucht maar niet blijven plakken. Dat was dan mijn eerste IVF. Geen cryo's helemaal niks. Dit was poging 2 omdat bij poging 1 er helemaal geen follies waren.

Ik vind dus ook dat wij meer kansen en pogingen vergoed moeten krijgen want het is niet eerlijk dat sommigen een hele vriezer vol hebben liggen en wij niks, ja een koelkast met heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel hormonen omdat we nu ook nog eens de hoogste dosis van die troep moeten spuiten.

SO, dat ben ik even kwijt:D:D:D.

Ik wil het evaluatiegesprek in Enschede afwachten en als ik daar geen goed gevoel bij heb (lees weer de lange procedure met de pil, decapeptyel en dan menopur, dan ben ik ruim 2 maanden verder) ga ik eens vragen in DD wat zij voor procedure voor mij in petto hebben.

Weet je wat het lastige is bij ons, als wij naar DD gaan dan moeten we voor Luca oppas regelen en dat gaat dus niet altijd en meenemen kan ook niet omdat hij nog slaapt 's middags. Als ik ook de uitgangsecho, en de FM's in DD ga doen dan wordt het erg lastig. Maar goed, als het nodig is dan doen we dat wel hoor maar het liefste blijf ik in Enschede met DD als combinatie. Dan moeten ze wel de korte procedure met cetrotide willen. Afwachten dus maar. Ik ga straks bellen dat ik het evaluatiegesprek eerder wil dan 6 juni, ik wil eerder weten wat we nu verder gaan doen.

@sikki, ik wil heel veel succes en geluk wensen in Gent en hopeijk brengt dat wel het geluk waar jullie al zolang op hopen.

Het is een heel verhaal geworden maar ik heb weer even mijn hart gelucht, dank jullie wel.....................en nu aan het werk.

Veel liefs
    nataly

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Lees hier nog regelmatig even mee. Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nataly, Enschede gaat wel heel makkelijk in alles mee hoor!
    Ik heb mijn eerste ICSI in Enschede met het korte protocol gedaan icm Orgalutran.
    En toen bij mijn tweede ICSI DD had aangeraden om 450 EH Puregon te spuiten ipv 225 EH wat Enschede voorschreef vonden zij het ook prima.
    Je kunt er dus echt wel wat overleggen.
    De wachtlijst om te kunnen starten in Enschede blijft dan het enige heikele punt.

Over weinig eieren en emmy's...
    Manlief zegt dat ook altijd.
    Wij hebben met 7 ICSI's net zoveel eitjes gehad als sommige meiden met 1 of 2!
    Ik heb nu in totaal 26 eitjes gehad en hieruit zijn 16 embryo's ontstaan.
    Ik moet dus 'gewoon' even volhouden.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb net met Enschede gebeld en heb donderdag 7 april om 13.30 uur al mijn evaluatiegesprek in plaats van 6 juni, hier ben ik erg blij mee. Er was iemand uitgevallen gelukkig.

Wat adviseren jullie mij om donderdag voor te leggen.
    Het korte protocol met alleen 450 |(ik had nu 300) menopur. Of het lange protocol met de pil, cetrotide ipv decapeptyl en menopur?
    Graag jullie adviezen?

Sikki, wat is Orgalutran?

Liefs
    Nataly

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nataly, super dat je zo snel terecht kan!

Orgalutran is zoiets als Cetrotide, maar dan van een andere fabrikant. Dit is wat ze in Enschede gebruikten.

Welk protocol, moeilijk!
    Ze zeggen dat de pil voorafgaand aan de behandeling soms voor meer eitjes kan zorgen.
    Omdat je het anders moet doen met de follies die van nature in die cyclus klaar liggen, maar nu meer een boost kan geven.
    Zowel in DD als in Gent is mij dat verteld (in DD niet door dr. S maar door een andere Duitse gyn.)
    Daarom zit ik nu 6 weken aaneengesloten aan de Microgynon 50!
    Maar daarna wel starten met het korte protocol, omdat decapeptyl in het lange protocol de boel te veel plat gooit.
    Ik ga nu in Gent voor het eerst remmen met deca in het korte protocol, maar dan met halve spuitjes en geen hele om zo hopelijk een gelijkmatigere groei te realiseren.

Lange protocol zou ik dus niet aanraden, maar de pil wel.
    Maar ja, jouw lichaam kan wellicht weer heel anders er op reageren.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dank je wel Sikki, ik heb zelf geen goed gevoel bij decapeptyl dus ik hoop dat ze voor cetrotide of orgalutran willen gaan. Ik vind het niet erg om de pil te moeten slikken als dat voor meer eitjes zorgt. Hoe meer hoe beter.

Bij het korte protocol stop je dan met de pil en wordt je ongi en ga je dan orgalutran met menopur gebruiken of gaat dit anders? Met de deca gebruik je de pil, dan ga je meteen 2 weken deca gebuiken en daarna menopur. Hoe werkt het korte protocol?

Ik zit nu op mijn werk en kan vanuit het raam het dak van ziekenhuis zien, waar zit jij nu? Misschien zitten we hemelsbreed heel dicht bij elkaar, maar een paar honderd meter van elkaar af!

Liefs
    Nataly

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Volgens mij moest ik destijds stoppen met de pil en wachten op de bloeding. Dan op CD3 starten met Menopur en later Cetrotide er bij. Afhankelijk van de groei van de follikels is dat dan op dag 6, 7 of 8.

Nu ben ik ook aan de pil en heb op 26 april de uitgangsecho.
    Als die goed is dan kan ik op dat moment stoppen met de pil.
    Denk dat ik dan ook moet wachten op een bloeding alvorens te starten met spuiten, maar dat hoor ik de 26e wel.
    Volgens mij met Decapeptyl in het korte protocol start je op CD1 met deca en dan op CD3 Menopur er bij.

Ik zit nu op mijn werk in Deventer, dus we zitten nu wel wat verder van elkaar :)
    Maar ik woon echt bijna naast het vrouw kind centrum.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat lachen, voordat ik in Enschede kwam te werken (ik woon in Hengelo) heb ik 10 jaar in Deventer gewerkt en gewoond. Ik werk nu bij Domijn in Enschede en werkte bij Woonunie (nu Ieder1) in Deventer.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden! alweer zo'n activiteit :)

Juulzon: zoals ik gisteren al schreef heb ik me helemaal gestort op een riviertje en een kano ;). Maar hij is wel geinig geworden, want het is een knip en plak werkje geworden (lijkt de kleuterschool wel). Maar ik heb dus wel heerlijk kunnen scheuren en met papier kunnen smijten. Uiteraard ging dat gepaard met een lekkere vingerverf/vingerplak festijn :).

Hoe voel jij je eigenlijk? zijn de fysieke en emotionele wonden (lees kraters) voorzichtigjes minder aan het worden ?

Wel weer spannend dat je bijna mag beginnen! Ik hoop zo dat de arielcolor nu weer goed zijn werk doet en dat de OMO-wit gewoon op is :). SO
    Als ie op is, kun je trouwens ook al geen OMO meer kopen, dus dat dilemma heb je sowieso niet meer in de winkel. Al is dat bleekmiddel verhaal ook wel goed :D
    Ow ja en ik doe ook mee met de actie *POF = 18 pogingen :D (ipv 3 pogingen)* . Ik vind, trouwens, gewoon dat iedereen gewoon anders een maximum vergoeding tot 40 embryo's moet hebben... kan ook... maar dan moeten we nog wel wat IVFs ondergaan voordat we dat redden.

Quintyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy: joehoeeeeeeeeee!!!!!!
    Hoe istie lieffie? Je gaat al lekker op weg naar een turbo-FM met een mega-oogst en een giga-tp en een vette streep, SO, toch? YEP! Want dat vind ik :p

Nataly: k*ttiepruttie, ik baal als een stekkerdoos nu jij ook een OMO-overschot hebt. Je mag dan wel een ukkie rondlopen, maar toch! Maar toch... JIj moet ook Ariel hebben
    *Marjah kijkt boos naar de Ariel, die de weg kwijt was*
    Wat goed dat je donderdag al langs mag komen! Ik hoop zo dat je snel weer door mag.
    Ik zeg 450 menopur vanaf dag 3 + cetrotide vanaf dag 8. al weet ik niet zo goed of de pil nu echt een voordeel is... Bij mij iig niet.

Sikki: MYCROGYNON 50 :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$
    wow, wat moet jij je waardeloos depri moeten voelen zeg??? of heb jij geen last van de pil? Jee, ik ging met mycrogynonm 30 al door het lint (heb op zeker moment gedacht: jammer dat er nu geen trein aan komt... ik was zoooooo ziek van de pil) (wees gerust, nu ik pilloos ben is mijn gemoedstoestand ietwat minder(teleurgesteld), maar niet meer suicidaal ;)). Dus komt jouw gevoel van het missen van overzicht daar ook niet vandaan?

Wel knap dat je er zo over denkt :), ik kan me nog herinneren dat jij de enveloppe voor adoptie op de post had gedaan...
    Het is gewoon zo, het duurt allemaal al zo verschrikkelijk lang :(.
    Maar uiteraard gaan we eerst voor een 100% eigen kindje, dan voor een 50% eigen kindje, dan voor een 0% "eigen kindje" en wij gaan misschien nog voor een "ander zijn kindje" (pleegzorg).
    En die Lindinha, wat goed he :)

Lin:
    kussie en dikke vette knuffel :)
    hoe gaat het met je?

@hier: :$:$:$:$:$ WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH:$:$:$:$
    wow...

Hubbie kreeg vandaag een telefoontje:
    Goedemiddag, met de raad van de kinderbescherming ik wil graag een afspraak maken voor 12 april en 19 april ivm adoptie :$:$:$

Ze hadden gezegd dat het nog 3/4 jaar zou duren, want Haarlem liep erg achter met hun gesprekken. Nou niet dus!!!
    28 maart hadden ze onze medische-keurings-papieren binnen en binnen 2 weken dus de afspraak. Wel ff anders dus dan 6-9 maanden. Maar goed, het schiet zo wel lekker op :). Hopelijk over een maand of 2 gaan we ons inschrijven bij een vergunninghouder.
    Nu nog "ff" bedenken wat we precies willen (SN/land etc).

kusjes

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat goed zeg!!!!!!
    :D

Wel ff benieuwd... Moet je niet helemaal klaar zijn met behandelingen (de ECD) voordat je die gesprekken mag hebben of mag dat langs elkaar lopen??

Ik vind het heerlijk en eerlijk (in het kader van de karma!!) dat jullie niet zo lang hoeven te wachten op deze gesprekken!!
    Kussie!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat is er weer veel gekletst hier!!!

Ik doe even ego en kom morgen weer meekletsen...
    Al moet ik even kwijt dat ik de Powerballs van Dreft geweldig vind. Wat doen we met de tabs? En we hebben ook nog liquid gel ofzoiets. En de wasverzachter, gebruik je die bij teleurstelling? In dat geval, een grote scheut voor iedereen...

En zo'n snelle actie vd adoptie ECHT TOP!

Hoe het hier gaat... Zal zo ook even mijn blogje updaten, maar, vreemdgenoeg hier alweer een beetje bruin bij het afvegen?! Begrijpen jullie het...? Had vorige week zondag en maandag een smiley op de Clearblue en heb dinsdag duidelijk eipijn gehad. Zou in dat geval dus al na 8/9 dagen ongie worden! Hele korte LF... Geen krampjes ofzo, wat ik eigenlijk wel zou verwachten als het de 1e echte ongie na de BBZ gaat worden.
    Nou ja, voordeel is dat als het doorzet - zal dan morgen wel zijn, dat weer dag 1 is van de laatste cyclus die ik moet afwachten voor we verder mogen... Dus over een maandje kunnen we denk ik voor de 3e IVF...

Ik haat wachten op wachten op wachten...
    In het kader van de wasmiddelen kunnen we met zijn allen in ieder geval concluderen:

Geduld is een SCHONE zaak ;)

(hoe je het ook went of keert...)

xxxxxxxxxxx

13. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Met mij gaat het goed, kan er nu nog niet zoveel over zeggen maar hoop volgende week meer te kunnen vertellen hier.

Lieve schatten mijn duimen draaien echt overuren.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lin, knuffel! Tot gauw met hopelijk een 'positieve' update.

Ik ben alweer ego, maar nu omdat ik op mijn werk zit...
    Denk dat het idd een hele korte LF is en ik op dag 9 na de eisprong ongie ben geworden. Vandaag lijkt er wel rood bloed bij te zitten, maar... alleen 'bij het plassen...' inlegkruisje heeft slechts 1 veegje. Echter, het is niet helder rood, erg donker. Misschien wat ouds, wat er nu eerst uit moet. Verwacht wel dat het doorzet, want voel me 0,0 zwanger ;).

Nou ja, als ik dan zo'n korte cyclus heb ontwikkeld, dan betekent het ook dat we over een maandje weer verder met IVF kunnen :) :).

Doe ik mee met de vogels, eieren leggen enzo...

Oké, zal eerst nog even kijken of er een paasei uitkomt op advies van onze 'Claire's blije woorden'.....*zucht*

Werkse of genietse vandaag!

xxx

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

@ Marjah, wat fijn dat de gesprekken voor de adoptie zo snel al zijn. Wij moeten al lang genoeg wachten op alles dus dan mag deze meevaller ook wel eens!!!!!

@Juulzon, ik heb van mijzelf en een korte LF, dus een LF van 9 dagen is voor mij niet vreemd. Meestal ligt mijn LF tussen de 10 en 12 dagen. Door de utro is mijn LF wel veel langer.

IK GA VOOR NEUTRAL, DAAR KAN JE ALLE KANTEN MEE OP!

@lin71, ik duim voor positief nieuws volgende week!

@ego, ik ben vandaag ongesteld geworden en jemig wat heftig is het deze keer. Ik ben normaal nooit zo heftig ongesteld, het stroomt eruit. Kan bijna geen tampon en maandverband tegenaan. Er zitten ook allemaal dikke en harde stukken in (sorry voor de vieze details). Dit zal wel komen omdat er natuurlijk wel een bevrucht eitje is terug geplaatst.

Ik ga donderdag voor 450 menopur vanaf dag 3 en vanaf dag 6,7 of 8 cetrotide of orgalutran erbij. Ik hoop dat de gyn dit wil. En dan deze maand aan de pil en na de volgende ongi weer beginnen. Ik heb nu wel een klein (niet teveel) beetje rust nodig.

Ik heb veel mensen die mij steunen maar ben het nu wel een beetje beu om het elke keer weer te moeten vertellen, maar goed dat hoort erbij als zoveel mensen het weten. Ik wil nu niet meer terug kijken maar vooruit kijken.

Ik heb vanavond een etentje van mijn werk en daar ga ik lekker wijntjes drinken en biefstuk eten, SO! Ik ben dus niet de BOB.

Veel liefs
    Nataly

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haaaaii

Maartje
    Ik ben toch klaar met de behandeling ;), kijk... dat een ander nu de behandelingen voor mij ondergaat is toch geen probleem ;) :p ;) :cool:

Juulzon, heb geen ervaring met korte LF-en. Maar ik hoop dat je snel echt ongi wordt en je dus volgende maand alweer de spuiten in je "barst" mag zetten ;). Ik doe trouwens wel mee voor de paaseieren :D. Ik ga de paashaas gewoon bespringen, want ik moet en zal z'n eieren hebben SO! Ik hoop trouwens dat er genoeg paashazen in nl rondhopsen.

Ik weet eigenlijk niet wat tabs doen??? is wel alles in een... krijg je dan een tweeling? van alles wat??? en de wasverzachter is ook best fijn, maar wel die van robij, want anders gaat het kriebelen bij me ;)

Nataly: whahaahaha neutral kan ook, maar als het alle kanten op kan, welke kant gaat het dan winnen?
    Lekker he, die ongi na de behandelingen :(. Volgens mij komt het door de utrogestan en het gerommel in je bm. Je bms es natuurlijk lekker dik en dat moet er wel ff uitgewerkt worden ;)

Ik ken het, je wilt je verhaal kwijt aan anderen, maar dan komt het als een boomerang terug... mensen willen dan ook alles van jou weten... ook op de momenten dat je denkt: laat me maar!

niet-bob-se :D

Lin: klinkt geheimzinnig, maar ik hoop dat je het snel kunt vertellen wat je geheimpie is ;). Ik hoop op leuk/goed nieuws :)

@hierzo; weinig ;)

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik vind het heel moeilijk om hier te schrijven , ook al weet ik dat jullie blij zullen zijn voor ons.
    Juist nu we alle hoop hadden laten gaan , o.a. alle babymeubels verkocht en andere dingen zoals de box, wat ooit nog een babykamer moest worden hebben we opnieuw behangen en werd mijn hobbykamertje.
    Ik zou maandag 4 april een spiraal laten plaatsen, had officieel maandag 28 maart ongesteld moeten worden. Alles wat er was geen rood. uiteindelijk heb ik 1 april een test gedaan en die was knal positief ( zie voor wie wil album ) Maandag bloed laten prikken in het ziekenhuis en een HCG van ruim 4000 .
    We zijn dus zwanger.....................Spontaan. Dit oude eierstokkies besje die niet op hormonster reageerde heeft het zelf gedaan.
    Woensdag heb ik mijn eerste echo en nu duimen we dat het goed blijft plakken. IK heb vorig jaar met 16 weken een MA gehad , dus hele spannende tijden.

Lieverds ik verwacht geen gejuich of wat van jullie maar wilde jullie het wel vertellen.

18. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

@ Lin71 Van harte gefeliciteerd!! geniet er lekker van, en dat je de meubels allemaal verkocht hebt.. geen punt. Je kunt nu een nieuwe start maken voor dit nieuwe wondertje!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttttt
    LIN: smakkerdesmakkerdesmakkerdesmak!

wat goehoeoeoeoeoed :D

Weer een voorbeeld dat die antieke stokken van ons nog wel IETS kunnen :D.

Uiteraard hoop ik dat we je ooit allemaal mogen volgen, maar ik durf zelf toch niet echt te hopen op zo'n wondertje! Maar ik hoor de verhalen al :(; zie je wel, nu ze zich erbij neer heeft gelegd (en er een last van haar afviel/ontspannen is etc etc barf), bla bla bla
    Maar wat kan ons het schelen... als je maar zwanger bent.

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik heb mijn man gebeld en wel 10 x gezegd het is geen 1 april grap.
    Na de test heb ik ook even om mij heen gekeken of ze niet met een verborgencamera aankwamen.

Ik hoop dat jullie snel volgen met posi nieuws.

Deel Deze Pagina