nee... weet niet wat ik aan het doen was. in ieder geval niet aan het 'rummicubben' ben moe en chaggie; hubbie is weer aan het werk
Hallooooooooo! Zo, Luca ligt weer in bed, vriendlief is naar de fotoclub en ik ben aan het ZP-en! Leuk hoor Marjah en Maartje dat jullie samen gaan BBQ-en. Heb vandaag Irma gebeld over mijn onzekerheid of mijn follies wel groot genoeg zullen zijn vrijdag voor de punctie. Irma heeft mijn dossier uitvoerig met Uber S besproken en ze zegt dat het wel goed komt vrijdag, mijn follies zullen wel groot genoeg zijn dus een extra echo is niet nodig. Ik hoop het! Na maandag hebben ze nog 4 dagen (maandag een halve dag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag een halve dag) om te groeien en dan zijn ze echt wel groot genoeg. Heb vandaag voor het eerst niet zoveel hoofdpijn dus dat ik ook wel eens fijn. Fijne avond allemaal, ik ga zo bank hangen met een grote zak paprika chips en chocolade (bonbonbloc puur). Veel liefs Nataly
Heb net de aflevering van babyboom gekeken op internet, sjonge sjonge wat emo zeg!!!!!! Ben nu nog mijn traantjes aan het weg vegen. Tijdens de eerste serie zaten wij in de MMM voor Luca en nu voor een 2e kindje. Ik ga echt wel kijken morgenavond op tv.
Vandaag opgepast op de kiddo's van mijn donor, terwijl zij op bezoek was bij de gyn. Het was een (voor haar gevoel) super posi gesprek en ze had het idee dat de arts de indruk had dat ze er echt goed over nagedacht had. 6 juni verder met de gesprekken met de psych, zowel wij als zij . Nu ook gelijk onze cycli gelijk krijgen, zodat we direct verder kunnen als dat kan.
moet wel ff zeggen dat wij alvast onze cycli gelijk gaan krijgen, daar hebben we het nog niet over gehad met dokter... anyway, we kijken dus een beetje op de zaken vooruit, maar de donor kan niet wachten, dus zij kwam met dit voorstel Lief mens Ow ja, ze waren in het zh bang dat de donor en wij het vervelend zouden vinden dat we elkaar zouden kunnen tegenkomen bij de psych. Antwoord donor: ik zal het nog sterker vertellen: ze zit thuis bij ons op te passen. En de dokter keek wel verrast
@Marjah, heel veel succes met je donor en met het gelijk krijgen van jullie cycli. Ik weet wel toen ik met een aantal dames full-time op 1 kamer werkte we vanzelf een cyclus kregen die gelijk liep???????? Duimen jullie voor mij dat ik morgen veel eitjes (lees 6 maar dat zal wel niet lukken) in mijn follies heb zitten. Ik heb de punctie om 11.00 uur. En dat die natuurlijk allemaal bevrucht gaan worden. Liefs Nataly
Ahhhh Jaaah Nataly!!! Punctieieieieieieieeeeeee Ik ga alleen niet duimen, want dat schijnt op zp ongeluk te brengen... Dus ik fik me rot en er is nog een nieuw (Sikki-)werkwoord opgedoken: ik klaver me ook suf Die 6 gaan er gewoon komen , okee 5 mag ook!!!! Maar niet minder SO! en van die 5 zijn er meer dan 4 bevrucht, zodat je er 2 ins bauch und 2 ins frier hebt SO!
Nataly: IK KLAVER MEE!!!!! Toitoitoi! *strooit klavertjes4 (voor 4 eggs) en hoefijzers rond* Marjah, somehow... heb ik een onwijs goed gevoel bij jou en de donor.... Vraag me niet waarom... Mijn updeet in het aloude blogje! Enne, Maartje, beetje op je lijn letten. Je BUIKJE moet groeien... Oké, je boobs ook... Maar de rest neemt nu buitengewone proporties aan. Marjah, voer haar maar sla tijdens de BBQ!!! Want Maartje-man schijnt stiekem een feeder te zijn.... (flauwwwwwwwwwwwwwwww) xxxx
Hoihoi, Ik heb enkele pagina's van dit topic gelezen, sorry het waren er teveel om ze allemaal te lezen , en ik vroeg mij af dit onderwerp hetzelfde is als POF? (prematuur ovarieel falen) Ik kon deze term nergens namelijk op het forum terug vinden. Maar volgens mij komt het op hetzelfde neer... Mijn zus heeft dit namelijk en is dus in de vervroegde overgang sinds een paar jaar...nu weten ze niet of dit erfelijk is maar ze hebben mijn bloed onderzocht en de kans is heel groot dat ik dit ook heb. Nu mag ik absoluut niet klagen want daardoor zijn wij op tijd begonnen met zwanger raken en hebben we al 1 prachtige dochter en is een tweede kruimel onderweg (hoewel ik het toch een vreemd idee vind, dat ik straks geen of nauwelijks eicellen meer heb)...ik vroeg mij alleen één ding af en misschien weten jullie dit: Normaal gesproken heeft een vrouw meer kans op een kindje met aandoeningen naarmate ze ouder wordt, ik neem aan omdat hoe ouder je bent hoe minder de kwaliteit je eicellen hebben?....nu ben ik pas 28 maar waarschijnlijk zit de vervroegde overgang er wel aan te komen...betekent dat dat ik dan ook meer kans zou hebben op een kindje met een aandoening? Of zijn ze gewoon dan op maar is de kwaliteit nog gewoon goed? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen wat ik bedoel, misschien is het wel allemaal heel wazig en snappen jullie niet wat ik bedoel...nouja misschien weet iemand het toch...ik wil het sowieso navragen bij de gynaecoloog waar ik geweest ben, dat ben ik toen vergeten te vragen...dom
Hoi Sphinx, wat vervelend dat je zus al vroeg in de overgang zit en jij hoogst waarschijnlijk ook. In ieder geval heb je nog voldoende eitjes om spontaan zwanger te worden, dus dat geeft sowieso hoop! Weet je wat je hormoonwaarden waren? De kwaliteit van de eitjes neemt niet per definitie tegelijkertijd af met het aantal, dus wat dat aan gaat, lijkt het mij, dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het kan wel, maar meestal worden dan ook al slechte embryo's gevormd. En zo ook hier, daar heb jij niet zo heel veel last van, anders was je niet zwanger . ik snap je zorgen, maar ik zou gewoon zeggen dat je fijn mag blijven genieten! Geen zorgen maken en gewoon lekker wachter op de volgende kruimel. Wel goed dat je zo vroeg begonnen bent, als ik dit van tevoren had geweten... dan had ik in ieder geval niet zo lang gewacht met naar de huisarts gaan. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer. kus, M P.S. yep, dit is het POFfertjes topic , op een uitzondering na
Dat feeder gedoe, dat intrigeert me toch wel , ik zal er eens goed op letten zondag. Maar wat wordt het nu? BBQ-weer of snert-weer? @donor: ik zie wel! Ik krijg een gezin, en daar focus ik me op... wat je zegt: SOMEHOW Ik begin een peu nerveux te worden, voor de beginsel toestemming. Er schijnen heel veel beginseltoestemmingen niet verleend te zijn in de afgelopen maanden. WAAAAAAAAAAAHHHHHH, zal je net zien. Ben ik zo'n kneus . Ik heb ook zelfs visioenen dat ik dit erger ga vinden dan de laatste 3 mislukt IVF pogingen. WAAAAAAAAAH P.S. Sphinx, wat kunnen we ouwe-ehhhh-dingesen he?
Hallo, Jullie geklaver heeft geholpen hoor, ik had 5 eitjes. Uber S vond het een hele mooie score, 5 eitjes uit 6 follies. Ik ben ook helemaal blij en ben erg blij dat ik toch de overstap helemaal naar DD heb gemaakt. In Enschede wilden ze niet verder met me en nu heb maar wel mooi 5 eitjes!!!!!!! Nu maar hopen dat ze goed bevrucht worden, de score van mannetje was in ieder geval goed, 24 miljoen over na bewerking. Veel liefs Nataly
hoi dames ik kwam eigenlijk per ongeluk op deze forum onderwerp want ik wil graag wat meer weten over eiceldonatie weten julie waar ik dat kan vinden of wie kan mij er iets over vertellen hoe het in zijn werk gaat kan er niet zo vele over vinden!
Hoi mama05, wij zijn niet per definitie van het eiceldonatietraject, maar ik geloof dat er nu 2 meiden zijn die dit traject in gaan. Dus gelukkig weten we er wel het een en ander van! Ikzelf heb een bekende donor en een ander meisje gaat straks naar Spanje. In nederland zijn niet echt eicelbanken, zoals er sperma banken zijn. Deze zijn er wel in spanje, maar de nederlandse wet verbied het om eicellen af te staan voor geld. Niet dat de vrouwen in Spanje er rijk van worden, want zij krijgen zelf alleen een vergoeding voor alle moeite. Omdat je in nderland er geen geld voor mag vragen, is het dus eigenlijk alleen mogelijk om of * zaad te doneren en hopelijk krijg je er eicellen voor terug. De wachtlijsten zijn erg lang en niet iedereen kan (of wil) zaad doneren. * zelf een donor zoeken. deze donor zal dus geheel op vrijwillige basis mogen doneren. Een vergoeding voor de gemaakte kosten etc mag natuurlijk wel gegeven worden. Donoren worden veelal in de eigen omgeving gezocht, maar het is ook mogelijk om via zp, freya of verlangen naar een kind een donor te zoeken. Deze donor ken je dan misschien niet persoonlijk, maar dat valt te regelen. Een paar afspraken voordat de gesprekken in het ziekenhuis plaatsvinden is voldoende. Het gaat er om dat je het allebei doen voor 1 ding: een kindje! Het is ongelofelijk moeilijk om een donor te vinden, dus je kunt er stellen enorm blij mee maken. Je helpt ze immers om hun (waarschijnlijk) grootste droom werkelijkheid te maken. Wie kan er nu donor worden: * iedere vrouw onder 38 jaar (sommige ziekenhuizen leggen de grens bij 32). Het liefste uiteraard jonger i.v.m. de kwaliteit en het aantal eicellen bij punctie. Oftewel, dames met de grootste kans op succes. * een vrouw met een voltooide kinderwens. Dit is niet per definitie altijd nodig, maar houdt er rekening mee dat je dan uitvoerig gescreend wordt. * een vrouw met een enorme dosis doorzettigsvermogen, menslievendheid, veerkracht (en dus een vrouw die stevig in haar schoenen staat (de pogingen kunnen ook mislukken en dus is het andere stel enorm teleurgesteld)) etc etc etc. * een gezonde vrouw * een vent die achter je staat!!!!! Wat handig is als je echt goed ingelicht bent en als je er al langere tijd over na hebt kunnen denken. Ik bedoel, niet vandaag een match en volgende maand willen beginnen. Dingen om rekening mee te houden: * De kans op slagen is ongeveer 30% per poging * Er zijn niet altijd eitjes over om in te vriezen voor een broertje of zusje * Kans op overstimulatie, waardoor de poging wordt afgeblazen vanwege gezondheidsrisico's * kans op infecties, daarom willen ze dat je een voltooide kinderwens hebt. * hormonen spuiten * de punctie is vaak pijnlijk Dit geldt natuurlijk voor meiden die "voor zichzelf" een IVF-poging ondergaan. Maar het is toch anders als je deze periode voor een ander ondergaat. Zo.... een hele opsomming ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt , je vroeg immers om informatie Zie ook: Eiceldonatie Het lijkt soms een enorme stap, maar hij is gelukkig voor mij heel klein. Zo'n 1.5 jaar geleden zijn wij al "aan het idee gaan wennen". Wij zijn hard op zoek gegaan naar een bekende donor en het is zo ontzettend bijzonder om gewoon op een dag iemand te spreken die zegt: Wij willen wel!!! En dan is het ook nog iemand waar wij zo ontzettend blij mee zijn. Het is een lieve, aardige, jonge vrouw en zij voldoet echt (bijna) aan al onze wensen. Hoe vind je die??? We hebben zo'n ontzettende geluk gehad! Ze is alleen geen lange slungel, en echt gelijkenis vertonen we niet. Maar qua karakter zijn we aardig hetzelfde, we hebben allebei bruin haar en blauwe ogen. Zij heeft wel een mooie tanpastasmile, kijk die heb ik weer niet . Hoe wij toch dit geluk mogen hebben, is mij een raadsel! Ook al wordt onze relatie wat ingewikkeld, vanwege de banden die we hebben, we zien wel hoe het verder loopt. Binnenkort de gesprekken met de psycholoog, waar ze gaan kijken of we allemaal op 1 lijn zitten. Je wilt natuurlijk geen problemen krijgen als de poging mislukt of als er (hopelijk) ooit een kind komt. Dus, wat doe je als de poging mislukt? Ga je voor nog een poging of stop je dan? Of bekijk je het per poging? Dit alles moet duidelijk zijn. Vertel je het aan je kind (zowel de acceptrice als de donatrice)? Je wilt je eigen kind niet voorliegen en op zijn/haar 20e zeggen; je bent genetisch niet van mij! maar dit geldt ook voor de kinderen van de donor . Hee, je hebt ook nog een genetisch broertje of zusje! Op welke leeftijd vertel je het? Willen jullie contact houden of juist niet? Mag het kind later de donor opzoeken? Heb je daar problemen mee? Volgens de nederlandse wet mag een kind vanaf 16 jaar contact gegevens opvragen. Vergoeding? Dus er zijn nogal wat dingen om over na te denken. Ik vind het op zich wel goed, maar het duurt allemaal zo verrekte lang. Ik sta echt te trappelen, dus ik hoop dat we snel door mogen. Ik hoop dat ik je voorzien heb van voldoende info Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel! Kus, M
Ow ja, nu nog even weer een geneuzelberichtje Ik moet wat bekennen... Ik ben de feeder Vandaag was ik in de "albertoes Ghein" in lalalalaH en ik ging op zoek naar lekkere mjammie dingen voor de bijna m(j)ammie. Ik had uiteraard niet opgeschreven wat de wensen waren, dus ik dacht... hoeveel vegetariers wonen er in lalalalaH? Niet zo veel, dacht ik! Dus ik neem gewoon van alles wat mee. NOUW! als ik van alles wat mee genomen had, dan had maartje niet zo'n plofkop gehad (foto's van maartje zijn niet beschikbaar). Plofkop was dan "PLOF" dat WAS d'r kop. Enniehoe: ik ga straks weer winkelen (nadat ik de wensenlijst heb opgezocht). Maartje, wat drink je eigenlijk?
Ben net gebeld en alle 5 de eitjes zijn bevrucht, whoehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maandag de terugplaatsing van 2 embryo's en dan heb ik er nog 3 voor in de vriezer. Ga snel weer zonnebaden. Liefs Nataly