@sphinx,ik heb 6 IUI's gedaan zonder resultaat en ik ben nu met IVF bezig en liep in Enschede. Daar hadden we met de pil, decapeptyl, menopur 300 (kortom het lange protocol) 3 follikels met 1 eitje. Dat eitje is wel bevrucht maar niet blijven plakken helaas. In enschede vonden ze dat IVF bij ons inderdaad geen nut had vanwege het lage aantal eitjes en wilden ze dus niet meer met ons verder en zijn we daar uitbehandeld. Wij hebben het er niet bij laten zitten en zijn naar Dusseldorf gegaan en daar had ik met het korte protocol (in je eigen cyclus op dag 3 beginnen met menopur 450 en daarna cetrotide) maar liefst 5 eitjes en 5 bevruchtingen waarvan nu 2 goede 4 cellige emmy's in mijn buikje zitten. Bij mij slaat de behandeling in DD dus wel aan en 5 eitjes daar ben ik heel blij mee want we hebben er nu toch wel mooi 3 in de vriezer. Hoe vaak hoor je niet dat er bij andere vrouwen 10 eitjes zijn en dat er dan 5 bevrucht worden, die hebben dan uiteindelijk hetzelfde ls wij. Liefs Nataly
Jawel, weer een hoogtepunt we hebben onze beginseltoestemming binnen Nu nog ff inschrijven bij een vergunninghouder en dan nog effies wachten op een kleine hummel!
Van harte gefeliciteerd Marjah!!! En uiterdaard Marjahman!!! Wauw!! Wat een mooie mededeling!! Jij gaat ishetnietrechtsomdanishetwellinksom mama worden van een heel gewenst hummeltje!!
Een hele goede middag mijn waarde POForumvriendinnetjes! Die Pof-fertjes houden we erin *stiemem wel een beetje grappig*. Ben de afgelopen dagen wat minder online geweest, dus heb u allen hier een beetje verwaarloosd... Aangezien ik nu toch met een inwendig beurse buik op de bank zit na een flinke aanprik-sessie, heb ik weer even tijd om mee te kletsen. Lees geweldig goed nieuws bij Nathaly! Wow! You go girl! Laat ze maar plakken! En nog 3 eskimootjes. Super meid. Heb er een goed gevoel bij. Lees ook een boel vrolijk geklets over een geslaagde BBQ, ha ha! Leuk! En klinkt lekker! En ja Marjah, had echt wel een opgezette buik. Die eierstokken hingen gevoelsmatig aardig vol. Sikki, zie dat jij ook even aanwaaide! En voor ICSI 8 bent gegaan? 8 is Chinees geluksgetal, dus bij deze stuur ik NOG MEER geluk jouw kant op! Spannend joh! Sphinx, zie dat jij geluk hebt gehad, zwanger van de tweede, op natuurlijke wijze met een zeer laag AMH. Fijn joh! Kan me alleen we l voorstellen dat voor je zus moeilijk moet zijn. Marjah, lees dat jullie je nu kunnen inschrijven... Hoe lang is de wachtlijst dan gemiddeld? Wel heeeel spannend hoor. Strax heb je nog 2 kleintjes!!! Een kindje middels donor en een adoptiekindje! Stel je voor!!!! Update hier: zie mijn blogje. Samenvatting: 13 folli's, 12 eicellen...!!! Nu afwachten wat de bevruchting gaat doen, want we hadden uiteindelijk 'maar' 5 miljoen goede zwemmers (zie uitgebreide verhaal). Hopelijk ontstaan er mooie emmy's. Horen we zaterdag en hopelijk zondag de emmy transfer... Toitoitoi! xxxx PS Maartje: PB hou je even tegoed hoor!!! Wel een extra dikke knuffel!
Geweldig nieuws, Juul!! Echt prachtig!! Wat een opbrengst zeg, bijna gewoon de opbrengst van een breezermeisje ipv een pannenkoek ehh poffertje Super hoor!! Ik ben helemaal blij vanwege het Juulzon nieuws EN het Sikki nieuws... Zij heeft een positieve test. Wel heel licht, maar ze heeft ook te vroeg getest!! Helaas heeft ze wel wat bruinverlies gehad, dus het is heel spannend maar ook heel geweldig!!!!!!!!! Ben er gewoon ff hyper van!! Gewoon 3 poffertje mooie dingen vandaag!! Of eigenlijk 4 poffertjes met mooie dingen: 1) Marjah beginseltoestemming!! 2) Juulzon prachtige breezeropbrengst!! 3) Sikki een positieve test!! 4) En Maartje... haar schoonouders zijn hier vandaag om te poetsen!! Ook mooi!
Wat een geluk Nathaly dat je naar het buitenland kon gaan! En dat je hier zomaar afgeschreven wordt eigenlijk... @ Juulzon: ja ik vond het in het begin ook moeilijk om het tegen mijn zus te vertellen maar ze kan er nu wel veel beter mee omgaan. Ze weet het nu ook al een jaar of 8 denk ik dus het "went" zullen we maar zeggen...maar zij is wel peettante van ons dochtertje, zo wilde ik toch iets voor haar doen en ze is natuurlijk stapelgek op haar.
Meiden... (super EGO) Ik ben dippig... Ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat ik er aan moet doen, maar ik heb alleen maar zin om te huilen. Het ging zo goed en ik was totdat ik gisteravond thuis kwam zo blij en nu ik ben het zat dat iedereen zwanger wordt, behalve ik, ik ben gewoonweg klaar met alle pijn die ik heb, ik ben het zat dat ik slecht slaap, ik ben teleugesteld in vriendinnen (geen recentelijke acties) etc etc etc. Zucht... ik ga nu eerst douchen (ik heb net nutteloos op een fiets gezeten, zonder ergens te komen (spinning)) en daarna zie ik het wel. Ik hoop dat het bij jullie beter gaat.
K-met peren zijn we samen zielig... Hee heb je msn? dan kunnen we elkaar misschien opbeuren! begin toch wel eens benieuwd te raken
Msn is heeeeeel lang geleden.... Misschien vanavond efkes? Ga me zo maar eens fatsoeneren hier, douchen en even leuke boodschappen doen (is nodig: troostvoer). Vriendlief doet de supermarkt vandaag (met een meegegeven lijstje). Kom vanavond even spieken of je er bent (evt via Hyves chat?) Dikke knuf voor mijn medezieligzijngenootje. Is gewoon NIET EERLIJK allemaal...
Ondanks dat ik dan 1 van de mensen ben waar je zo van baalt... Wil ik jou toch een dikke knuffel geven, lieve Marjah!! Gun het je zo dat je je weer happier gaat voelen. Ik kan niets anders doen dan zeggen dat ik met je meeleef en dat je altijd alles tegen me mag spuien!! Het is niet normaal wat je allemaal meemaakt en steeds maar weer blijft meemaken en voelen. Schijnt er allemaal bij te horen, maar dat maakt die verdrietige gevoelens niet minder verdrietig. Kut pil, kut mmm, kut mislukte pogingen, kut alles!!! Joe binne lief! Juulzon, jij voelt je net zo kut? Hmm, nog geen negatieve dingen uit het lab toch?? Ik ga je topic ff opzoeken. Ook een dikke knufffel voor jou. Want, joe binne ook lief!!
Ik hoop niet dat ik aan jullie verdrietige emoties heb bijgedragen....dat was absoluut niet mijn bedoeling Het was het eerste topic dat ik zag over POF en de eerste keer dat ik er met anderen over praat die weten wat het is dus ik kwam hier echt niet om op te scheppen ofzo....jee nu voel ik me wel een klein beetje schuldig! Ik wens jullie in elk geval heel veel succes met alles!
Lieve Marjah en Juulzon, Van mij ook een dikke knuffel voor jullie. Ik weet een beetje hoe jullie je voelen (al voel het voor mij echt wel anders omdat we al een wondertje hebben) want ook ik wordt soms overvallen door ernstige nega en emo gevoelens. Juulzon, ik heb je verhaal in je topic gelezen en ik had tranen in mijn ogen, 12 eitjes en maar 2 bevruchtingen die ook nog eens niet zo best zijn waarschijnlijk. Hoeveel cellig zijn ze eigenlijk? Toch hoop ik dat ze plakkerds (op de juiste plek) zullen zijn al is voor jou de hoop nu ver te zoeken. Ik blijf voor mijzelf ook twijfel houden bij mijn 4 cellige emmy's, ik denk dat ze al verder gedeeld hadden moeten zijn maar Dokter S. zei dat ze goed waren, daar moet ik me maar aan vast houden. Dus voor iedereen die het nodig heeft: Liefs Nataly
ow sorry... nee het komt waarschijnlijk doordat ik mijn pil een beetje boel vergeten was en zodoende ongi ben geworden Stom van me, he... Ik kan zooooo slecht tegen de pil, maar blijkbaar ook slecht tegen de overgangen van pil-pilloos-pil-pilloos Duzzzzzz, niet schuldig voelen , dit is ook een topic waar we ons ff lekker kunnen laten gaan en super chaggie en ook super vrolijk kunnen zijn. Het gaat met pieken en dalen... Ligt dus niet aan jou. Nataly, jij had toch tp op dag 2? dan is 4 cellig prima
Ik had op vrijdag de punctie en op maandag de teruglaatsing, dus op dag 3 en dan loopt het volgens mij wel iets achter op schema, toch? Ze hadden wel om 07.00 de laatste deling gecheckt en moest het nog gaan delen voor dag 3 dus het kan wel maar ik hou in mijn achterhoofd dat ze niet perfect waren. Is ook denk ik uit zelfbescherming.
Even een gedachtengang... Maar, als de punctie op vrijdag is, dan worden eitje en zaadjes toch al in een schaaltje gelegd? En dat is dan toch dag 1? Dan is zaterdag dag 2, zondag dag 3 en maandag dag 4... Zo tellen ze bij ons tenminste. Ik heb donderdag de punctie gehad (dag 1) vrijdag dan dag 2 en vandaag dag 3: moesten ze 4 cellig zijn, dat waren ze, máááár, met aardig wat fragmenatie. Morgen op dag 4 terugplaatsing en in het Best Case Scenario dat nog mogelijk is, zijn ze dan 8 cellig.... Geloof dat ik de tellingen van diverse klinieken niet meer begrijp hoor... En Nataly, kan me voorstellen dat je jezelf indekt. Dat probeer ik ook, maar hou stiekem hoop. Dus weet nu al dat ik hoe dan ook weer van zo'n wolk ga donderen... We zullen zien... Marjah, hoe voel jij je? Nog steeds zo'n off day? En die pil is ook ***. Vond het ook nooit wat. Het is dat het me 'vroegehhhhh' hielp tegen de puistjes en pukkels.... Anyway, ga zo een bitterbal eten. Nog even ongezond, ga vanaf morgen gezond doen. Voor Het Geval Dat... Knufffff voor allemaal!
Hai, In DD rekenen de volgende dag als dag 1, de dag van de punctie is dag 0. Ik heb laat op de dag de punctie (16.00) en vroeg op de morgen de terugplaatsing (09.30) dus dan kan het zijn dat ze nog niet van 4 cellig naar 8 cellig zijn gedeeld zei de gyn. Ik hoop het maar.
Heb vandaag een slechte dag. Ben vanmorgen met hoofdpijn opgestaan en die is in de loop van de dag alleen maar erger geworden. Paracetamol werkt niet. Dat is bij mij over het algemeen een slecht voorteken. Alle maanden dat ik ongi werd had ik altijd een dag (soms 2 dagen van te voren soms 5 dagen) hele erge hoofdpijn. Vandaag heb ik dus net zo'n soort hoofdpijn. Mijn hoop is dus heel veel minder geworden . Liefs Nataly
Hi lieve Nataly, Je had HE-LE-MAAL gelijk met je telling hoor! En inderdaad, dan kan het ZEKER zijn dat ze nog doordelen die dag. En ze zeiden dat het goede emmy's waren, dus vast geen fragmentatie . Enne, op een ivf-site heb ik gelezen dat als je nog als de emmy niet ingenesteld is, je tussen dag 8 en 12 na de TP (en volgens mij zit jij nu op dag 9 na de TP) bruin/rood kunt verwachten. Dus nog een paar daagjes afwachten. Ik had de vorige keer, toen het raak was, op dag 10 na de tp al een licht positieve test... Maar goed, ik ben De Testverslaafde hier, dus wat zegt dat... Hier vandaag lichte krampjes, gisteren ook al . Sterkte Nat, denk aan je! Enne, nog even moed houden hoor. Je hebt wel 2 kansen, want het waren GOEDE emmy's!!!! Dikke knuff! xxxx