Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja, 5 maart mag ik weer naar het zh. We hebben dan weer de meest geweldige arts die er bestaat (in alkmaar) :).

Maar ik ben van plan om voor die tijd alweer een poging te wagen, hoor. IK ga er gewoon vanuit dat het lukt ;).

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki; smakkerdesmakkerdesmakkerdesmak, knuf knuf knuf knuf, duim duim duim... Succes met testen!

Liefs, Marjah

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @hier: gewicht teleurstellend... maar temp gezakt :), ik ben nu echt begonnen met een post-mk-cyclus. Ik hoop zo op mooi vruchtbaar slijm over een weekje of zo ;). En dan ploperdeplop en temp weer hoog! en dan natuurlijk niet zakken de komende maanden ;).

4. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Iejoor, denk dat iedereen dat wel eens het: wat als...
    Maar als het Geertgen tot dusver goed bevalt zou ik gewoon vertrouwen erin hebben. ICSI nummero 3 gaat hem gewoon worden en wellicht en je sluit het jaar dan gewoon af met een klein wondertje in je armen.
    Wat betreft mn cyste, daar kunnen ze niks aan doen, hij zit echt in het midden van mn eierstok. Als deze gaat groeien dan blaast hij als het ware de eierstok op. Hij is het afgelopen jaar stabiel gebleven en we gaan er maar vanuit dat hij zich de komende tijd ook nog even koest gaat houden ;)

Sikki, heb je er vandaag nog een testje tegenaan gegooid. Hoop dat echt dat het dit keer raak voor jullie mag zijn.
    Hier voel ik de klok echt tikken, wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk maar de dokters doen het helaas wat langzamer aan. Is wellicht ook wel goed.

Marjah, goed je best doen over een week en dan hopelijk die afspraak in maart afzeggen ;)

Fijne zondag nog allemaal, laifs

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, tja die dokters hebben de tijd wel :x
    Vind het altijd zo frusterend. Maar soms is het misschien ook wel goed.

Marjah, lichaam en geest gaan dan toch niet altijd samen. Helaas.
    Knuffel!

Hier wit getest 10 dagen na tp.
    En ik weet het Marjah, jij testte pas op dag 12 positief, dus ik hou nog een beeeetje hoop, maar veel is het niet.
    Manlief en ik hebben dan ook zojuist de adoptieaanvraag ingevuld.
    Weer een mijlpaal...

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    En toch wil ik je feliciteren met het invullen van de adoptiepapieren. Het geeft namelijk ook weer wat rust. Je bent heel constructief bezig met het opbouwen van je gezinnetje. Kan het niet op de normale manieren, dan moeten we wat (laten) knutselen en lukt dat niet, dan hebben we nog weer (ad)opties...

Je staat op de lijst, de wachttijd tot je beebje wordt alleen maar korter... op welke manier het ook moet. Hij komt er hoor!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Toch is dat ook weer een extra zwaar moment geweest.
    Heb gisteren een enorme huilbui gehad.
    Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
    De kans op een biologisch kindje is nog nooit zo ver weg geweest.

Vanochtend weer wit getest.
    Weet niet wat nu verstandig is.
    Ik zit nog aan de Progynova en Utrogestan.
    Pas als ik daarmee stop komt m'n ongi op gang.
    Ga ik dan gelijk door voor de laatste 2 Yeti's of is het beter een maand te wachten?
    Ik ben het wachten zo zat! We wachten al zo lang en zo veel!
    Dat is nog het ergste van de hele behandeling.
    Maar komende volgende maand zijn we ook op wintersport tijdens de wachtweken. Is het wel verstandig om in de wachtweken op wintersport te gaan.
    Aan de andere kant, niets doen heeft tot nu toe ook niets gebracht.
    En hoe langer ik wacht hoe verder m'n FSH oploopt en deze was vorige maand al 14,3!
    Als we nog een nieuwe verse poging willen doen, dan moeten we echt haast maken.
    Wat te doen, wat te doen!

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    pfff... wat een vragen allemaal...
    we kunnen ook eens bellen en ff lekker ouwenelen en zeiken over het hele gebeuren...

Zit nu nog op mijn werk, maar ik kom straks even op alles terug. Maar wat klote is het allemaal, he? Ik weet mijn FSH en AMH niet, vanwege de cysten. Dat geeft rust, maar ook een hoop onrust. Vooral als ik jouw verhaal zo lees.

Sterkte en tot straks...

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sikki: kan me voorstellen dat je dat nerveus maakt! Hoe snel is jouw FSH opgelopen?
    Ik had eerst 10, vorige maand 12. Ik weet best dat het per cyclus kan varieren en misschien nu wel weer lager is, maar omdat mijn cyclus ook wat korter was, maakt het me wel zenuwachtig.
    Zeker nu ik ivm die bureaucratische onzin moet wachten op een dom inschrijfformuliertje voor ik een afspraak kan maken bij de poli voortplantingsgeneeskunde. Heb het gevoel dat elke maand uitstel te lang is.

Heb bovendien nu een flinke bijholteontsteking te pakken waar ik nu antibiotica voor slik en de bijpassende vaginale schimmelinfectie al voel opkomen. Ook niet erg bevordelijk voor de kansen deze maand.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee wanna, nou ik geloof niet dat een kortere cyclus een probleem is. Maar begint het onregelamtig te worden , naar de langere kant, dan kan er een probleempje zijn. Cysten of ander hormonaal geneuzel. Dus ik denk dat je je daar niet heel erg veel zorgen om hoeft te maken.

Maar je hebt gelijk, van dat bureucratisch geneuzel moet ik ook kotsen. Wat een gelul allemaal.

Jummie, een vaginale schimmel infectie... altijd al willen hebben ;)... :(
    Misschien al wel gehad, maar nooit geweten? Heel veel sterkte!

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, als je het had gehad, had je het wel geweten hoor:
    * Supergenante jeuk zodat je wel MOET krabben :)
    * Branderigheid zodat de lol aan sex je echt wel vergaat ;)

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    jeuk, ja dat heb ik wel eens ;)... maar volgens mij komt dat door het geweldige POF... Je wordt er ook zo lekker droog van :(, en tja sex is dan ook niet echt te doen zonder glibberig spullie. Maar volgens mij zijn het dus geen schimmeltjes.

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Meisje toch... de huilbuien kennen we jammer genoeg allemaal. Geef het nog een paar dagen en dan heb je nog een paar yeti's. Hoe frustrerend dat ook is. Ik gun het je zo... Je hebt er niets aan, maar wij kregen in oktober te horen dat we onze verwachtingen drastisch moesten bijstellen en ons maar moesten inschrijven voor adoptie. Ik heb echt besloten om voor een gezin te gaan, in wat voor vorm, kleur of maat. Doordat ik wist dat mijn leven niet zou afhangen van de IVF, gaf het ons een hoop rust. Ons gezin komt er, hoe dan ook. Het voordeel is dat we geen hoop hadden op de IVF en dat maakte de IVF ook een stuk beter te behappen. Maar nu nog steeds, ik wil een gezin... niet alleen een kind. Ons groter doel. Zolang je je einddoel in zicht houdt, zijn alle hobbels er naar toe te nemen.

Meiden, ik wauwel mezelf nu ook moed in. Help me even herinneren aan dit mailtje als ik in de shit zit!

Oei, ik zou het niet weten, maar aangeziet mijn bloedtest p[as op dag 12 heel licht positief was en de dag erna pas de stick, denk ik dat je nog even een dagje moet wachten. Nog langer in spanning...

Ga je nog een IVF doen? zo ja, dan zou ik wel snel weer aan de gang gaan. Maar of het handig is om dat deze maand al te doen? Je bent er blijkbaar nog niet echt aan toe. Al is het volgende maand nog niet beter. Wat vind je op dit moment erger, wachten op een "niet-sneeuwitje" of even lekker niets op de ski's? Wat als je weer niet positief test? bga je dan denken of het aan de wintersport ligt of heb je daar schijt aan?

Jemig, wat ik al schreef, als je je FSH waarde niet weet, is het leven een stuk simpeler. Elke maand fluctueert je FSH, dus wie zegt dat 14,3 ook echt 14,3 is. Misschien is dit wel een enorme uitschieter naar boven. Wil je ook eigenlijk wel weten wat je FSH is? Gewoon niet meer naar vragen en je kop in het zand steken?

Maar goed, wij kunnen niet in je hoofd kijken. Wij weten ook niet hoe jij en sikki-man er echt instaan. Ja, op dit moment is het leven klote... maar wat je ook al hebt geschreven is dat het allemaal weer gaat als je tussen de behandelingen zit. Dus na regen komt ook weer zonneschijn (en wintersport!). Je leven hangt er niet vanaf, je geluk ook niet. Jij en Sikki-man zijn zijn een team, het kan niet versterkt worden door het uit te breiden van het team. Jullie realtie zal er anders en intenser van worden. Maar wat er ook gebeurt, je gezin komt er. Ook voor jou... in welke vorm, maat of kleur dan ook.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, bedankt voor je uitgebreide reactie!!!
    Ik zal je er aan helpen herinneren indien nodig ;)

De strijdlust komt langzaam weer terug hoor!
    Ik ga eerst lekker op wintersport, dan m'n Yeti's ophalen en dan heb ik het volgende plan.

1. doorgaan tot eieren op zijn (hopelijk voordat ik failliet ben ;))
    maar dan wel in een fsh gunstige cyclus (anders is het wel heel erg geldverspillen...)
    2. eiceldonatie via zus óf misschien zelfs Spanje
    En gezien bovenstaande nog geen garatie geeft.
    3. adoptie traject in (waarvan de papier nu dus opgestuurd zijn).

Tis wat je zegt, er zijn nog te veel mogelijkheden om nu bij de pakken neer te gaan zitten!!!

Hmm WannaB, die schimmeltjes klinken niet zo lekker nee.
    Beterschap!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Zo, nou dan zorgen we allebei dat we bij stap 1 gaan "stranden"... :).

Zo ziet mijn plan er ook uit, dus echt... help me herinneren als ik weer eens van mijn padje af ga ;). Alleen die zus wordt een beetje moeilijk... Heb geen broers en zussen (moeder kreeg mij pas op haar 41e, ook na wat jaren van problemen). Misschien een nichtje of vriendin?

Goed dat je strijdlust terug aan het komen is. En goed van je dat je nog even lekker gaat wintersporten. Ben jij lekker opgefrist en zullen de yeti's misschien niet zo schrikken. Vervolgens langzaam met z'n drieen (jij en je 2 yeti's) langzaam op een lekker temperatuurtje komen en goed gaan broeden. ff blijven plakken dit keer ;) en dan zuchten en steunen dat zwanger zijn zo zwaar is.

Maar blijf je herinneren, dit is niet je laatste optie ;).

Liefs, Marjah

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik voel me BAGGER!!!!!!

Ik kan nu een hele vloek tirade intypen, maar ik wil te veel vloeken waardoor ik eerst een half uur aan het typen ben, voordat ik aan mijn verhaal toe ben.

In mijn omgeving heeft de eerste september zwangere zich aangemeld. GVD! Ik ben onwijs boos en en en en en WAAAAAAAAAHHHHH.

Wat valt dit tegen zeg. Ik bastte net op mijn werk in tranen uit. Gelijk daarna staat er een vertegenwoordiger naast me (o ja, die zou ook vanochtend langskomen...) en vlak daarna nog weer een afspraak, maar nu met twee collega's waarvan 1 van de twee vorig jaar bij 23 weken haar kindje verloor. Gelukkig was nou net zij er niet bij :) pfffffff.

Ik voel me zo zwaar K*T.

Vandaag had ik sowieso al een opstart probleem. Maandag en dinsdag had ik gelijk s'morgens een afspraak, dus dan moet je wel van start, nu kon ik lekker sippend beginnen. Maar ik moet zeggen dat dat ook echt niet werkt.

Ik ga nu vriendinnetje bellen of ze morgen avond iets gezelligs kan doen (morgen is mijn vrije dag en ik moet toch wat...)

Kl*TE F*CK bsdfbhjhgffhkfgejfhgukhfhs44rhnvcdyf94554jio34u9hfh
    etc.

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Och lieverd! Kan me zo goed voorstellen dat je je bij vlagen zo klote voelt! Zeker als je dan van iemand anders hoort die in september uitgerekend zal zijn... Ik vond het destijds ook heel erg moeilijk in het begin en ook toen mijn "uitgetelde datum" dichterbij kwam.
    Hele dikke knuffel voor jou!

Nou dames, heb hier dan van het ziekenhuis dat zo supernoodzakelijke formulier toegestuurd gekregen dat nodig was om een afspraak te kunnen maken bij de voortplantingsgeneeskunde. nu vragen ze op dat formulier alleen maar dingen over ons die al bij hun in de computer staan (adres, polisnr, burgerservicenummer, dat soort onzin) Dat wisten ze dus allemaal al toen ik belde vorige week. pfffff, bureaucratie....

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ooooooooh, je zou ze toch wurgen daar in dat zh...

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    (Ik werk nota bene in datzelfde ziekenhuis....:) )
    Had stiekum misschien zelfs een beetje gehoopt daarom wat voorrang te kunnen krijgen ;)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, soms werkt het, soms ook niet... heb er alle ervaring mee. Werk overigens niet meer in het LUMC, ik ben veeeeeeeel dichter bij huis gaan werken.

Deel Deze Pagina