Hee Gabrie, welkom! tjee je hebt zeker een lage AMH , en ik kan me voorstellen dat jer wel onzekr van wordt. Maar wat ik in je onderschrift lees, dat je nog wel een hele hoop eieren produceert. Dat is zeker nog steeds een superscore voor POFfertjes. Helaas vormen ze niet zo heel veel embryo's... maar er staat toch ook PCOS in je onderschrift? POF en PCOS kunnen toch helemaal niet samengaan? te veel eicellen en een tekort aan eicellen??? vreemd. Hoeveel follikels had je steeds bij de uitgangsecho's? en hoeveel spoot je om tot deze hoeveelheden eicellen te komen? Nataly: succes met wachten VRE_SE-LIJK... Ik hoop ook op een beetje roze hier, want het wordt weer hoog nodig tijd. @hier; mwahhh, ben boos op de huisarts. Dus onderstaande is een snak bericht... niet voor mensen die geen zin hebben in gesnark! Over dat ik te gespannen ben en dat ik daarom mijn bloed wil laten prikken op van alles en nog wat. Dat dat helemaal niet nodig is en dat ik me niet druk moet maken. Dat ik aan mindfulness moet gaan doen, want dan heb ik dat allemaal helemaal niet nodig. blaat blaat blaat. Ik ben aldoor degene geweest die vond dat je niet zo met dat immuunsysteem moest bezig zijn (wel schildklier etc, begrijp me niet verkeerd) en dat het effect van Tregs toch niet bewezen is, bla bla. Maar ik ben ook weer eens stapje verder en ik wil het nu toch ook echt uitsluiten. Dus... Ik heb ook prednison! Daar wilde de beste man wel aan meewerken NOUW JAAAAAHHHHH @ Bekken op de foto; zit tussen je oren er is niets aan de hand ik vind je altijd al zo gespannen bla bla bla hij is vergeten dat 1) ik ooit op turnen heb gezeten en mening maal op mijn kont op de balk ben gevallen (naast alle andere klappers) 2) ik ooit door mijn rug ben gegaan met trampoline springen, flauw ben gevallen, nachtenlang geschreeuwd heb van de pijn en sindsdien een plek in mijn rug heb, waar de wervels altijd in een kronkel zitten. Dit is het zelfde plekje al mijn moeder, mijn oma, mijn nicht... 3) de tandarts mijn kaken 2 uit de kom heeft getrokken 4) mijn schouder 2 jaar lang niet goed in de kom gezeten heeft. Huisarts (andere) het zit tussen je oren, cesar: dan lap je de ramen toch niet... 5) mijn ledematen kun je in elke richting vouwen, zonder een krimp van mijn kant... Ik heb verdorie hypermobiele gewrichten en lakse banden! Maar daar wordt geen rekening mee gehouden? NEEEHEEEEEEEEEE Mindfulness is de oplossing! Ja ik ben wel wat gespannen! dat kan ik toch wel een beetje beamen. Maar meneer is ook vergeten dat ik jaren met bronchitis heb gelopen waar niets aan gedaan werd, schouder 2 jaar uit de kom, POF pas na jaren ontdekt werd, mijn moeder bijna blind was etc. Allemaal door niet luisterende artsen. Als ik zelf niet actiever er mee was omgaan... Als ik een paar jaar eerder had geweten dat ik POF had, dat ik daardoor al 6 jaar niet warm of koud van mijn vent wordt (van geen een vent BTW), had ik nooit mijn relatie zo in twijfel getrokken. Dit weet de huisarts vanwege een boze opmerking tegen man over medicijngebruik... man was op eigen houtje gestopt met anti-depressiva en ik heb gebruld dat als hij nog eens depressief wordt, dat ik bij hem weg ga. Tja... ik was boos! Spanning; ja ik ben niet rustig Nee ik wil niet alles verklaren Meneer de huisarts weet niet dat ik naar paranormaalbeurzen ga en zelfs naar Derek Ogilvy ben geweest (geweldige show trouwens, je ligt echt helemaal dubbel), ik jaren lang aan yoga heb gedaan en dat ik op mijn werk soms te veel op gevoel doe, niet op feiten. SSSSSSSSSSSCCCCCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHNNNNNNNAAAAARK!
Tja PCO en POF. Toen ik 25 was werd er PCOS geconstateerd. Dus veel eiblaasjes. Misschien dat ik er in een record tempo door heen ben gegaan vanwege PCOS? Ik zou het niet weten. In Nederland is er nooit iets gezegd over mijn FSH weet nu ook niet of deze ooit getest is. Ik spuit 450IE Menopur das denk ik het hoogst wat ze hier in Nederland voorschrijven. Daar zullen denk ik de aantal van komen. Vraag mij af of behandelen wel zin heeft met deze waarde. In DD heeft mijn man half augustus eerst nog een spermiogram kijken wat daar uit komt. Het zaad was volgens DD niet denderend. Marjah wat ik van je verhaal begrijp is dat je huisarts je niet serieus neemt? Of lees ik nou te snel?! LIefs,
Gabrie: Met deze aantallen heeft het nog steeds zin om door te gaan, en hopelijk krijgen ze in DD de eicellen wel aan de praat. Echt, jou resultaten zijn echt beter dan de mesten van ons. Ik zou DD een kans geven en daarna weer zien. Misschien kun je ook met uber S overleggen waarom het innestelen niet lukt. 5 bevruchtingen (poging 2 zo uit mijn hoofd)is wel goed. waren de eicellen te veel gefragmenteerd of waren het allemaal toppers? @hier; yep, ik heb last van een niet-serieus-nemende-huisarts
LIeve Marjah, Kun je niet voor een second opinion naar een andere arts? Bij mijn 2e poging had ik 1 morula en 1 was 9 cellig. Tevens een cryo. De rest was blijkbaar niet goed genoeg. De 3e poging had ik 11 eicellen maar 4 waren er maar rijp. Geen bevruchting. We gaan het een keer proberen bij Uber S. Persoonlijk vond ik het een aparte man. Kwam bij mij over als een verstrooide proffesor. Maar wel vriendelijk en best kundig. Kun je niet opnieuw langs gaan bij je ozo lieve huisarts en hem met wat meer feiten om zijn oren slaan? LIefs,
Lieve Marjah, net nog jouw gesproken maar hier ook nog ff snel komen zeggen dat ik je huisarts een ass vind... In dit opzicht dan, want hij is klaarblijkelijk ook wel es wat liever geweest. Verder een kusje op al het gesnark. Soms is snarken gewoon ff heel erg nodig!! Veel plezier vanavond!! Gabrie74, helaas welkom hier. Jouw AMH is behoorlijk laag, maar gezien dat je (behalve je laatste keer) wel bevruchtingen weet te kweken, is een gangetje naar DD geen verkeerde optie. Dat je in NL steeds maar een beetje bevruchtingen had en niet allemaal cryo's had ('de rest was blijkbaar niet goed genoeg') zegt niet dat het allemaal baggere emmy's waren. In NL word namelijk nogal streng omgegaan met potentiele cryo's. In DD vriezen ze alles in wat niet direct geTPt kan worden. Dus wie weet heb je straks een beter resultaat. Nathaly, veel succes met broeden. Keep my fingers crossed!! Succes!! @ hier: asociaal aan het genieten. Potver, gun jullie dit ook zo... SMAK!!
Lieve Maartje, Van harte met de geboorte van jullie dochtertje!! We zullen jou als voorbeeld aanhouden want dat is het geen wat wij uiteindelijk allemaal voor ogen hebben. We gaan DD een kans geven, goed sparen en we zien wel het schip zal stranden. Vind het gewoon zonde van alle verloren jaren. Maar daar kunnen we niets meer aan veranderen. Geniet van je mooie meid en ik hoop dat wij met zijn allen je snel zullen volgen. LIefs,
@ Marjah, wat een hork is je husiarts alsof alles tussen de oren zit en dat je je niet druk moet maken!!!!!!!!!!!!! Snark maar lekker. @ Maartje, hai, en wat fijn dat je zo lekker geniet! Mooi is het he! Al vond ik het in het begin best wel zwaar vooral omdat je niet weet of je het wel goed doet en je wilt toch het allerbeste voor je kindje. @ Gabrie74, Ik loop ook DD en ben daar erg tevreden over. Uber S oogt inderdaad wel verstrooit en soms is het erg druk maar ik had maar mooi 5 eitjes en 5 bevruchtingen uit 1 poging en in nederland bij 2 pogingen maar 1 eitje. Heb nu omdat uber S met vakantie is dokter Hubert (een vrouw) en dokter Kissler gehad en die zijn veel rustiger en ook heel vriendelijk. Ze spreken alleen geen nederlands, gelukkig spreken wij duits dus das ist kein problem! In DD krijg je waarschijnlijk ook 450IE Menopur met Cetrotide (dat spoot ik ook). Ik heb er nu 1 wachtdag opzitten, nog maar 13 te gaan. Liefs Nataly
*zwaai, zwaai* Lees mee... Maar zit erg in mijn hoofd de afgelopen dagen... Gabie, welkom en succes. Nataly, duim voor je, klinkt als een toppertje in je buik! Marjah, mindfullness... yeah right. Dr C zou zeggen: "dat is niet wetenschappelijk bewezen..." Grrrrrrrrr stomme huisarts... als je nog deeeecaaaaaa nodig hebt let me know... Stevige knuff voor jou! En maartje, geniet maar lekker hoor!!! verdien je!!! xxxxxxx
Dikkeknuffievoorallen @hier: voor de verandering weer eens uit eten vanavond . Bij een tent van herrie xxl
Nataly voor je het weet mag je testen. De wachtweken zijn killing Als ik terug ben van mijn vakantie hoop ik dat hier mag lezen dat je positief hebt getest! Wat is het hier stilletjes............
Tis hier nooit heel erg druk, met af en toe wat uitschieters als we op de praatstoel zitten. Eigenlijk schrijven alleen Marjah, Juulzon, Maartje, soms Lin71 en Sikki en ik zei de gek mee in dit topic. En nu jij ook, het is dus niet zo'n heel druk bezocht topic. Maar hij is wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk. Kan heel goed zijn dat er een paar dagen niet geschreven wordt. Ik lees wel elke dag en kijk elke dag of er hier nog nieuws is. Liefs Nataly
Ik volg ook af en toe.... Alleen heb ik momenteel een beetje een ZP stop/pauze ingelast. Maar ik lees nog wel altijd dit topic mee!
Hai Ieoor, Dat klopt inderdaad, ik ben jou ook wel eens tegen gekomen hier, ben jij ook een POFfertje? Liefs Nataly
Stomme mensen...... :x Nou ja, dat is misschien ook niet helemaal eerlijk van mij, maar voor ons voelt dat helaas wel zo.. Nataly; weinig eitjes en eitjes van slechte kwaliteit en slechte zaadjes hier.....
Hééé lieve meisjes! ... we houden ons de laatste tijd inderdaad weer gedeisd op dit topic.... Er zijn van die dagen dat we helemaal los gaan , maar het lijkt erop dat we met een aantal in een soort van (af) wacht weken (maanden/jaren) zitten... Ieoor, kwam je net toevallig tegen op het topic over de hysteroscopie. Nataly, jij weer in de wachtweken? En Marjah, ooooh, zo killing van die mensen die er dan na zo'n korte tijd voor gaan en dan ook nog eens abacadabra zwanger zijn.... ggggggrrrrrrrr. Volgens mij is mijn andere buuf zwanger van nummer 4, of ik moet me vergissen en ze heeft een hele voedzame vakantie hebben gehad.... Maar snap precies wat je bedoelt... Hoe was het eten bij HerrieHarriexxl? Waar ben je precies geweest? En hoe is het met je heupen enzo? Nog onder behandeling? Kan me voorstellen dat dit herfstige weer ook niet echt ontspannend werkt... Ik heb dus as vrijdag de hysteroscopie en ben erg benieuwd. Hoor veel verschillende verhalen en laat het maar over me heen komen. Blijf het raar vinden dat ze in NL die hyst. pas na een aantal mislukte IVF-en doen en niet zoals in het buitenland eerder zodat je weet of IVF zin heeft. Maar goed.... Laat vrijdag wel even weten hoe het gegaan is. Heb trouwens een nieuwe laptop Mijn oude laptop was inmiddels bewoond door een naar Trojaans paard wat in een maand tijd echt mijn internet zo traag als ik weet niet wat maakte en ervoor zorgde dat ik minder online was, omdat de computer ook iedere vast liep en ik raakte aardig gefrustreerd. Daarnaast was er toch niet zo heeeel veel te melden... Verwacht dat wij in oktober pas weer verder kunnen gaan; in sept op vakantie. Heel misschien zou augustus nog kunnen, maar dat hangt van mijn cyclus af en te intake in Gent. Ik zou wel willen, maar vriendlief heeft zoiets van, laten we eerst maar even op vakantie gaan en rust nemen... En daar heeft hij een punt. Ware het niet dat ik Op Zeer Korte Termijn (lees over 30 min) alweer 35 wordt... Pffff, en dan te bedenken dat we op mijn 30e stopten met de pil in Alle Hoop Op Het Wonder... Doet wel een beetje pijn te bedenken hoe lang we al hoop hebben... En sta dan ineens ook weer extra stil bij de miskraam en de bbz... Tja, zo ben je ineens een sentimentele kip op de vooravond van je verjaardag... anyway, dikke kus voor allemaal! xxx
Juulzon; gefeliciteerd met je verjaardag!!!! 35 is een mooie leeftijd (daar ga ik ook naartoe, vandaar...). Ik hoop dat je een fijne dag hebt. Ga je wat leuks doen, of moet je werken?
Hallo dames, iedere keer als ik hier lees krijg ik een brok in mijn keel. En nog steeds hoop ik dat jullie overkomt wat ons in April is overkomen. Heb afgelopen week voor jullie een kaarsje aangestoken in de kerk hier . Hopelijk snel mooi nieuws van jullie allemaal. Liefs Lin
Ach Marjah ik hoor dat soort zaken wel vaker. Of dwars door de pil zwanger raken!! Pfff mij overkomt dat niet eens met een ICSI behandeling. Of de eerste maand gelijk raak, ohh en ik was er nog niet aan toe.. We waren alleen maar aan het oefenen.....(shut the *piep* up). Wij zijn aan het afwachten tot september om dan te gaan beginnen. LIeve Juul, van harte met je verjaardag. Je volgende verjaardag vier je met een baby naast je. Ehh voor ons allemaal uiteraard! Hier ondertussen al weer 10 jaar bezig. Maar ach, die ene 2 jaar kunnen er nog wel bij. Ook hier maar eerst vakantie gaan houden. Morgen lekker weg naar Spanje. Alle Poffers veel sterkte en we geven de hoop/moed niet op! Liefs,
Lieve Juulzon, gefelicitaart!!!!!! Ik raakte op mijn 35 ste zwanger van Luca, ik had de moed ook al opgegeven maar het lukte toch ondanks mijn AMH van 0,1! Ben nu al 39,pffffffffffffffffffff. Op mijn werk zijn er ook een aantal zwanger waarvan ik het 1tje heel erg gun, zij zijn al zooooooooooooooooo lang bezig (geloof al 8 jaar) en hebben alle behandelingen doorlopen en zijn gestopt na 6 icsi's. Nu is ze 2 jaar na het stoppen met de behandelingen spontaan zwanger. Krijg alweer kippevel als ik dit typ. Ze is nu 12 weken en heeft al 4 echo's gehad en elke keer een kloppend hartje. Toch leeft ze dan nog heel erg met mij mee en vraagt me elke keer of ik het niet erg vind als zij over haar zwangerschap praat, de schat!!!!!! Wij gaan niet op vakantie, wij zijn aan het verbouwen. Liefs Nataly