Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje euthyrox is het zelfde als thyrax, toch?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dr Maartje is hierrrrrrrrrrrr

En net aan de phone ook al ;)

Euthyrox ofzo is volgens mij een cheap ass merk oid van hetzelfde ;)
    Via de endocrinoloog in DD had ik eerst L-Thyroxine gekregen, van de arts in NL 'gewoon' Thyrax, is idd ook hetzelfde ;)

@ Pfeiffer's antwoord: heerlijk hoe die man zonder dat hij er centjes voor krijgt vragen beantwoord. Uiteraard is het wel commercieel om dan vervolgens verder bloedonderzoek te adviseren ;) maar deze vragen heeft hij gratis en voor niets beantwoord ;)

Ik denk dat hij een goed punt heeft qua dat een donor-ei niets lichaameigens van de nieuwbakkenmoeder bevat, waardoor de kans op afstoting zonder Prednison groter is en dat het daardoor sowieso, wat verder bloedonderzoek ook zal uitwijzen, verstandig is om Prednison te gaan gebruiken. Btw, in Prednison zit cortisonen, maak je zelf ook aan: 's ochtends meer dan 's avonds dus nooit de volledige dosering 's avonds nemen. Ik moest 2 x 5 op een dag: dus ik deed 's ochtends 5 en 's avonds 5. Mocht jij alles in 1 keer moeten nemen, dan zou ik je willen aanraden om het 's ochtends te gaan nemen en niet 's avonds in 1 keer de gehele dosering.

Of verder bloedonderzoek echt nodig is weet ik niet... Tenzij je nog bepaalde enge transfusies wilt... Want je wilt Prednison gaan gebruiken, je hebt een recept voor Prednison (en anders ken ik nog wel een dokter (welke geen geneeskunde heeft gestudeerd) die heel toevallig nog wat doosjes Prednison in haar grote curverbak in de kruipruimte van haar huis heeft liggen (ivm dat daar de temp lager is dan in de gangkast ;))
    Wat ik wilde zeggen: waarschijnlijk zal Pfeiffer je niets anders dan de Prednison gaan aanraden: wat voor nut heeft het dan om verder bloedonderzoek te gaan doen?
    Misschien kun je het hier met Sikki eens over hebben als zij terug is van haar vakantie. Zij gaat de volgende poging namelijk helemaal door Pfeiffer laten monitoren. Wellicht dat zij iets kan uitleggen waarom monitoring verstandig zou zijn, iets wat ik over het hoofd zie???

Wat ik me net ook nog bedacht, na het ophangen aan de phone:

Hoe hoger de B12, hoe beter. Te hoog kun je met B12 niet hebben.
    Jouw waarde zit net boven de 350. Mocht je preventief toch nog een paar B12jes in je ass willen zetten... Alles ist meugentlich ;)
    Bij een waarde lager dan 350 word 2 x weeks een injectie aangeraden. Misschien is 4 weken voor je poging elke week 1 injectie wel een ideetje. Denk er maar over na.

En nu ga ik echt puinruimen in mn huis. Wat een teringbende ;)

SMAKKIEEE

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vanmorgen toch maar weer een testje gedaan omdat ik die vervelende barstende hoofdpijn blijf houden en nu is ie toch wel heeeeeeeel erg positief. Heel fijn natuurlijk maar waarom heb ik dan die K &^%^$% T hoofdpijn! Ben nu ook wel wat misselijk en erg licht in mijn hoofd, als ik mijn hoofd draai dan is het net alsof mijn zicht een paar seconden laten pas meekomt en daar wordt ik dan weer misselijker van.

Hier komt de test:

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nataly, ziet er goed uit hoor. Is het rozeverlies nu ook helemaal opgehouden? Dandenkikdatjewelmaggaangenietenhoor.....

Marjah & Maartje, halllloooooo liefies! Hoe gaat het met jullie? Dus Marjah, ga je de Prednison proberen? Het verhaal van Dr P, super trwns dat-ie wel snel reageert, klinkt idd wel plausibel. Toen ik hem mijn vraag toentertijd mailde, kreeg ik ook een mooie folder toegestuurd. Het blijft commercieel zoals Dr C van MCK zegt. Anderzijds; als er zo geld wordt binnegehaald voor onderzoek... hoor je mij niet klagen. Ben benieuwd wat je gaat doen... Voelen jullie je inmiddels weer wat beter, jij en mannetje?

Maartje, wat een heerlijke foto's van die kleine meid op jullie social media. Klopt het dat ik Papa Smurf wel erg terug zie in die grote guitige oogjes??? En hoe voel jij je?

Updeetje hier:
    Dit weekend hadden we etentje met schoonfam. Klinkt stom, maar was echt opgelucht dat Die Ene Schoonzus een wijntje (1tje maar, maar toch) bestelde. Was al voorbereid op Blij Baby Nieuws *hiephierhoeravoorweereenander*. Was al met al best gezellig. Toen we zaterdagnacht thuiskwamen had ik weer zo'n test-urge (ovutesten lieve mensen, gewoon ovutesten...), want ik was gewoon echt knap saggo dat ik inmiddels op dag 22/23 van mijn cyclus zat en nog steeds geen smiley had ontdekt. Bevond me al in het stadium van "Zie je wel. Beginstadium van Vervroegde overgang is Echte Overgang geworden. Nu ben ik echt bejaard van binnen. Nu gaat het wel helemaal niet meer lukken" en dat soort sombere gedachten. Maar jawel! Zaterdagnacht dus een smiley. Ondanks het dan inmiddels haast 'verplichte nummertje' (mag ik hier wel zo opschrijven toch... *bloos*, hebben we het zondagochtend maar heel gezellig gemaakt. Is gelukt en was nog :) ook. Helaas is het er vandaag niet meer van gekomen, dus Als Het Zo Mag Zijn, dan is het van de lucky sunday shot... Gaan we uiteraard niet vanuit, en ben al blij dat ik dan weer ongeveer weet wanneer ik ongie wordt: namelijk over 9 dagen max - aangezien mijn cyclus in de 2e helft erg kort is.... Verwacht 6-7-8 aug wel weer ongie te worden.

Verder hebben we met de verzekering contact gehad en ze vergoeden - als ik een verklaring schrijf waarom Gent voor ons nodig is - de HELE ivf-poging in Gent nog! Ben ik heel blij om.

Slechter nieuws voor de verkoop van mijn oude huis: wil ik hem verkopen, moet ik echt drastisch id prijs gaan zakken... 10.000 eraf... En laat ik daar nu een aflossingsvrije hypotheek op hebben en een hoger inschrijfbedrag op de hypotheek *dag al mijn spaargeld*. Maar goed, we moeten er van af en we hopen dus echt dat het - gaat in sept weer id actieve verkoop - snel verkocht wordt... Ga er wel vanuit, staat nu zo scherp id markt!

Mijn agenda voor de MMM komende week:

Morgenmiddag (di 2-8)word ik gebeld door MCK - bloedonderzoekuitslag, als het goed is...

Vrijdagmiddag (5-8) gebeld over de uitslag van de kweek van de hysteroscopie)

Maandagmiddag (8-8) naar Gent, intake Dr de S).

Kortom, we zijn benieuwd....

Ga nu gauw slapen en... Dr Maartje, mocht ik uw wijze raad nog nodig hebben, I'll let know!!!

Stevige knuffel voor allemaal!!

xxx

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb gelukig maar 1 veeg roze gehad daarna niks meer. Vrijdag komt moeders voor moeders en hoor ik of ik daar aan mee mag doen. Dan moet ik weer testen en zie ik wel of die test dan weer donkerder is geworden. Heb vanmorgen niet getest en ik heb voor het eerst sinds weken weer een beetje goed geslapen.

Heb vandaag vrij genomen want het wordt heeeeeeel mooi weer. Ik ga mij straks lekker instaleren in de tuin met een goed boek.

Enne psssssssst....................als het met mij goed blijft gaan, ik heb de vorige IVF ook gehamsterd dus al iemand wat nodig heeft stuur me maar een pb-tje dan kijk ik wat ik nog heb (menopur en cetrotide) en wat je nodig hebt ;);)!

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nataly, dat is toch een mooie test hoor. Helemaal in combinatie met het stoppen van de gekleurde afscheiding :)

Juulzon, als je volgende week naar DS gaat, zou ik die korte luteale fase voor je menstruatie aankaarten bij haar. Ik heb een paar keer een hele korte cyclus gehad en kreeg daarvoor Utrogestan. Als ik dat gebruik dan haal ik zo maar een cyclus van 29 dagen. Een te korte luteale fase kan ervoor zorgen dat het vruchtje niet kan innestelen. Ik geloof dat een luteale fase van minder dan 10 dagen als te kort wordt gezien.

Ik ben gister bij DS geweest. Ik krijg vanmiddag de uitslag van een bloedtest en daarna zal ik uitgebreider schrijven. Er zit iets op een eierstok van maar liefst 35 mm :$

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Juulzon, ik heb in DD van uber S voor mijn korte luteale fase (is bij mij maximaal 10 dagen) een neusspray gekregen, heet Suprefact. Ik heb het nog nooit gebruikt dus spray zit nog dicht. PB me maar als je het wil hebben.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Kom net terug van vakantie en wat ziet mijn oog?!?!?!

Een dikke vette positieve test!!!

Wow Nataly, wat ontzettend gaaf!

GEFELICITEERD!!!

Ik hoop dat alle goed blijft gaan!

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ja, Sikki, en dat is mede te danken aan jouw Cetrotide! In die ronde had ik 5 bevruchte eitjes waarvan tot op heden een cryootje is blijven plakken. Bedankt nog!

10. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels gebeld over de bloedwaarde.
    Daaruit blijkt dat ik nog in de eerste helft van de cyclus zit, dus nog geen eisprong gehad! Dus sinds de tweede poging met clomid was de reactie op de stimulatie niet alleen slecht, ook de eisprong laat erg lang op zich wachten.
    Of het grote ding een follikel is of een cyste is niet op te maken uit de bloedwaarde. Bij beiden is die waarde verhoogd. Dat zal blijken uit de echo die wordt gemaakt tijdens dag 3 van mijn menstruatie.
    Ik ga morgen een injectie pregnyl door mijn man laten zetten.
    En dan toch maar flink klussen en daarna utro opsteken.
    De kans is klein dat er een bevruchting zal kunnen plaatsvinden, omdat de kwaliteit van het eitje slechter zal zijn of er zal geen eitje in het follikel zitten. Maar een poging waard, het is geen straf ;)
    Wat zou het mooi zijn als er geen derde poging komt, ik ben al die medicatie zo ontzettend zat! Een mens mag dromen toch? :D

Want DS heeft ingestemd met een nieuwe poging met menopur. Ze is niet erg optimistisch, maar we hoefden haar niet over te halen.

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haai, zwaai

Heey, meleka, wat een gezeur met zo'n mogelijke cyste :(
    Juulz: kus voor zwaar weekend. Succes met alle uitslagen en in Gent!
    Wat zeiden ze over je bloedonderzoeken in MCK? Wie had je?
    Ik moet ook nog ff in conclaaf met die leden daar over bloedonderzoeken (zie hieronder)
    Sikiiiiiiiiiiih; vakantieganger :)
    Hoe was het?
    Nataly; goeso met test :)

hier een druk weekend gehad en nog een drukkere maandag ;)
    er was feest in de buurt en ik ben na mijn werk nog even gegaan :) Het duurde tot ongeveer 19.30, dus ik was weer op tijd thuis. Nuchter en wel, want ik was met de auto.

De dr heeft eindelijk opgebeld, uiteraard toen ik al op het feest was :(... lekker laat! Enniehoe; hij vond alles maar vreemd en hij wil dus weten in welk wetenschappelijk tijdschrift staat dat een lage FT4 invloed kan hebben op kleinere zwangerschapskansen... Lekker i dat, want die artikelen kan ik hem niet geven. Daarnaast het resultaat van de bekkenfoto: NIKS! Maaaarrrrrr de chiropractor heeft gezegd dat ik een L6 wervel heb en een extra botje, en dat zit precies op de hoogte van de pijn.... Maar ja.... dat waren dezelfde foto's als de huisarts had. GEK!

Vandaag gruwelijk gewerkt, van 07.15 tot 19.15! ik zat wel lekker, dus ik ben ff doorgegaan.
    Husband iets iets rustiger, dus ook dat is wel heul erg fijn :)

Kussie to all

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow juulz, deca!!! check :)
    maar hoe? ik kom niet in leleleleleH, ik kom alleen maar in lalalalaaH, dat ligt ten noorden van eehhhhh hoe heette het ook alweer...
    nouw ja. ik kom niet bij joe thuis.
    Misschien donor lief? misschien kun je pakketje afgeven bij MCK voor haar? hmmmm ff denken...
    Niet toevallig 22-8 een afspraak daarzo?

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even snel...

Marjah, PB me even hoe laat je donor er moet zijn, kunnen we wel wat regelen....

En voor wat betreft dat wetenschappelijk artikel, dat zei Dr C ook tegen mij... Net als van dat boek 'Is your baby bodyfriendly', zei hij ook dat het niet voor niets in een boek is gepubliceerd... Het is nog niet voldoende onderbouwd (volgens dr C) dat het in wetenschappelijke bladen heeft gestaan en dus is het maar in een boek verschenen...
    Tja?!?!?!

Werd vandaag zeer klooiig door een dr B gebeld (volgens mij nieuw ofzo) en mijn bloedonderzoek was er nog niet, er is ook getest op stollingsfactor en dat moet via LUMC. Was echt een gesprek zoals ik NIET van MCK gewend ben. Leek wel een stagiaire. Vriendelijk hoor, maar had er NIETS aan!

Nataly, hou me aanbevolen voor je fridge... Lekker ontspannen vandaag!

Meleka, jij loopt ook in Gent? Ben zelf erg benieuwd naar ons gesprek maandag. Nemen ze uitgebreid de tijd voor je? Bedoel, we zijn toch helemaal uit NL gekomen... Ben benieuwd... Enne, jij succ6 met de vrEIpartEI.... ;) ! Have fun, enjoy!

xxxx

14. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon, ik loop inderdaad ook in Gent.
    Ik vind dat ziekenhuis en DS en haar team een verademing na alle frustaties door onwil in Nederlandse ziekenhuizen.
    Eindelijk iemand bij wie ik me op mijn gemak voel, ze is heel benaderbaar en je kunt echt met haar in gesprek gaan.
    Ze neemt telkens ruim de tijd voor je (en dus ook voor anderen wat kan resulteren in lang wachten in de wachtkamer). Je krijgt alle tijd en ruimte om je vragen te stellen en ze is heel duidelijk, eerlijk en betrokken in haar antwoorden. Een warme persoon.

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulz: Ze moeten er pas 12 uur zijn, dus dat is een niet zo handig tijdstip. Misschien kun je het afgeven aan de balie?

Ik ben ont-zet-tend moe!
    Ik heb echt een waardeloze week op het werk. Gewoon echt K**. Ik lijk eerder achteruit dan vooruit te komen.

Nouw ja... hopelijk vrijdag beter :);)

P.S.Uber S vind 10,5 ook PRI-MA!
    dus daar kom ik ook niet verder mee :(

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,

Beebje ligt in haar box, heeft zojuist mn rechterboobie leger dan leeg gezopen en nu eens ff kijken of ze toelaat dat ik ff ga forummen ;)

Over de Ft4: wat RAAAAAR dat Uber S. tegen jou (Marjah) zegt dat je Ft4 'prima' is, terwijl ik van hem absoluut eerst verder onderzocht en behandeld moest worden voor mn schildklier. Snap er helemaal geen HOL van. Ik moest van hem echt eerst behandeld worden, anders geen IVF.
    Ik ga hem straks of morgen ook wel ff mailen voor tekst en uitleg ;)
    Wie weet kom jij dan weer iets verder met je zoektocht.

Een kraam date afspreken: gezellig!! Roep jij maar wanneer jij het liefst wilt. Mijn agenda is nogal leeheeg dus meestal kan ik wel :)

Maar je bent zo moe. Enig idee hoe dat komt?? Komt het van alle zorgen of door lichamelijke pijn of geen idee?
    Kusje op je vermoeidheid!!

Alles goed met Nataly??

Juul, over 'Is your body babyfriendly': lees eens mee op Open Forum Lees bericht
    Hier word ook over het nut ervan gesproken. Wellicht heb je hier iets aan?

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    haaai mamamamaaartje
    ik kan op donderdagen en in het weekend, maar de BB is dus niet zo van de kraamvisites... Ik kan dus maar beter alleen komen.

Misschien donderdag 11 aug? na 15.00 uur?

Kussie fur Sie!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gezellig!! Snap wel van niet zo van de kraamvisites... Maar wil trouwens ook wel dat ook JIJ ff aan jezelf denkt. Ik vind kraamvisite ontvangen wel heel gezellig, maar snap het ook als jij aan jezelf moet denken. Zou het erg rot vinden als jij je straks extra rot voelt na het bezoekje aan moi + bebe.
    Ben - ondanks dat ik nu zo'n walgelijk gelukkige bofkont ben - nog niet vergeten (en zal dat ook nooit vergeten!!!) hoe vreselijk verdrietig ik kon zijn van kraamschudden!! Dus JAAA vind het heel gezellig als je komt maar vind het minder gezellig als jij je dan extra kut voelt. Snap joe??

Blijf je, als je wel komt, ook gezwelly eten? :D

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, nee hoor! vind het helemaal niet erg, als ik heul blij ben voor iemand. En als iemand mij maar in mijn "waarde" laat.
    Maar ehhh, als er nogg baddertijd/luiertijd/en andere babybezigheden zijn die uitbesteed kunnen worden (mijn boobs doen het bv niet ;)), dan houdt ik me aanbevolen ;).

Ik ben gewoon moe, omdat ik toe ben aan vakantie. Iedereen gaat en ik weet niet of ik ga... komt ervan als je met de BB ben getrouwd. Elk jaar weer een strijd. Daarnaast heb ik het gewoon een beetje druk en vermaak ik me even niet zo erg op mijn werk (al lijkt het er wel op, want ik zit meer daar dan thuis).

Kussie :)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow ja! ik ga op tok!
    trusten :)

Deel Deze Pagina