Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nataly: :) super cb!!
    Sik: :) bijna morgen!!
    Marjah: :) bijna middag!! :)

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Spannend hoor Sikki en Marjah, ik ga voor jullie allebei duimen. Ik heb ook nog meds in de koelkast (menopur, pregnyl, cetrotide en utrogestan) maar voordat ik ze weggeef wil ik eerst zeker weten dat dit een plakbeeb is. Komt denk ik voor jullie dan net te laat maarre..........................voor eventueel een volgende ronde (die er natuurlijk niet komt :D).

Heel veel liefs

3. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Nataly je test ziet er supers uit!! Hoop dat het goed blijft gaan! En daar gaan we ook gewoon van uit.

Het ligt denk ik aan mij maar de communicatie tussen Marjah en Maartje is ehhhh voor een leek (moi) erg moeilijk te volgen. Moet dat dan ook maar niet doen he!

Sikki succes in Gent. Ik had een intake afspraak staan bij Prof. S. maar heb ik afgezegd. Ga het eerst proberen in DD. Ach en wie weet.

Voor de rest weinig nieuws.

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Die conversatie tussen M&M daar wen je vanzelf aan en voor je het weet praat je ook zo Gabie ;), best te doen :)

Sikki! Mijn verslag staat op mijn blogje (best eeeh, uitgebreid). Maar wil graag eens Gentse ervaringen uitwisselen :).

@all: ga nu eens 'vroeg' naar bed ;)

truste!!!

xxxx

5. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon, hoe kom ik bij je weblog (niet met de zoekfunctie :D)?
    Ik ben benieuwd hoe het jullie is vergaan in Gent.

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Meleka: sowieso kun je door o.a. op de avatar van de schrijfster/schrijver?!? komen en iig vanuit daar kun je naar statistieken en geplaatste berichten. Zo kun je van iedereen bepaalde topics terug vinden. Maar de blog van Juulzon heeft te maken met OMO wit en Ariel color ;), zie vruchtbaarheidsbehandelingen.

Heey, maar eeeeehh, jij was ook lekker op tijd wakker/laat te bed?

UPDAAAAAAATTTTTEEEE
    *maartje beeb is lief*
    *maartje beeb is schattig*
    *maartje beeb is niet eng*
    *maartje beeb is niet deprimerend*
    *maartje beeb is gewoon geweldig*
    *maartje beeb is voorbeeldig* (al zegt mams dat dat andere dagen wel anders is... ze kan ook niks hebben... ;))
    *maartje beeb is the best* (op mijn toekomstige beebs na)
    *heb te veel genoept*
    *heb goed gegeten*
    *heb twee toetjes gehad* (een ranzig lekkere chocolade cakeje en daarna mijn eigen hangop, door maartje nageaapt ;), want in het restaurant waren de cakejes op voor de tweede ronde)
    *ben ff lekker door maartje in mijn kont gespoten ;):D:cool::):D*
    *vraagt zich nu wel af wat die haren op mijn fuik deden...* zaten die er gister al, of heeft mijn kat stiekem in mijn bed gelegen? IIIIIEEEUW! snap nie...
    *ben twee keer met maartje naar bed gegaan* :( (beeb moet vreten en dat gaat liggend het makkelijkst... heb je je handen vrij om te zp-en ;)?)
    *vond maartje irritant* was zich de hele tijd aan het verontschuldigen
    *kijkt boos naar maartje en spreekt streng toe* NIET DOEN! (op enthousiast uitgebreid foto's van beeb showen aan onbekende serveester, terwijl mijn chocolade cakeje mij aan stond te loeren na...)(vooral het cakeje dat stond te loeren was erg)
    *wat binnen een uur en 5 minuten thuis*
    *heeft Q en J ge-sms-t voor update dokter i.v.m. FT4 en prednison.
    *mokt 1* dr wil niet meewerken aan FRT4 opkrikkerij*
    *mokt 2* dr wil niet meewerken aan prednisolon slikkerij
    *mokt 3* want had een fout ontdekt in hun protocol en kwam er achter door mijn ervaring met IVF/ICSI?cryo en de hele reutel.
    *stuitert* wat mag beginnen op 24 aug :)
    *is bek af* wat het kraambezoek ws een beetje qua tijd uit de hand gelopen.
    *blij en opgelucht* want moet nog 1 dag werken
    *mokt 4* gaat nu werken
    *kust alles*

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Marjah, het was dus een lief, schattig babietje. Ahhh........gewoon een smelt moment?

Door het weer lijkt het wel alsof we al in de herfst zijn aanbeland. Ik hoop dat we nog een mooie nazomer gaan krijgen.

Juul ik ga wat beter lezen dan leer ik het taaltje ook.

Fijn weekend allemaal!
    Liefs,

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wat zeg ik nou?
    Ik bedoelde alleN

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik sluit mij aan bij de update over Maartjebeeb!

*smelt*

Zo moeder zo dochter!

Marjah, pakket is signed sealed and delivered!

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    hadden we bijna bij onze bruiloft gedraaid... ;)

de mijne is incompleet... Nou "moet" ik nog een keer ;) :D
    kan ik koter toch nog badderen ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *bloos*

:D

Mensen, mochten jullie het nog niet weten:
    Uiteraard wist ik het al van mezelf(;)), maaaaaar...
    Nu ik nog eens 3 POFfertjes in levende lijve heb mogen ontmoeten kan ik zeggen: POFfertjes zijn bijzonder leuke mensen :D :D :D

Het was erg gezellig om Sikki eens te meeten. Net als dat het super gezellig was om Marjah weer eens te zien (gisteren) en bofkont dat ik ben: volgende week donderdag heb ik ook weer de eer om Juulzon weer te knuffelen.
    Ik zeg: GEZELLIG!! :D

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi dames! Sorry daar ben ik weer even in het kippenhok komen stormen! :D met een vraag!!

Was vandaag in zh voor echo en bloed prikken voor ook de amh waarde en nog verrel meer waarden!.. Pfff wat een buisjes bloed!...

Mijn echo van baarmoeder en eierstokken was goed! Ze zag eicellen blaasjes ook kleine en ik begreep dat dat goed is. Ze zou ze tellen (hoeveel heb ik vergeten te vragen...) en verder zag alles er normaal uit. In elk geval zo van 'buiten' zeg maar! Nu dan eindelijk mijn vraag!!;)...

Hadden jullie dit ook? Was er hier bij dames de fsh verhoogd maar de echo goed? Even benieuwd! Trouwens de arts zei dat zij 12 als fsh standaard waarde hebben (ik had 16) en dat het dus niet schrikbarend verhoogd is maar dat ze wel vermoeden dat t hoger kan zijn omdat het al bij 1 meting hoger dan gem was en dat waarsch wel indicatie is voor een al dan niet, lichte verhoging.

Dank voor de reacties vast!!!!!

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hallo Naat!
    Zit je in Utrecht? Nou daar weten ze ook van bloed afnemen ;)
    Heb er ervaring mee ;)

enniewee, ik heb geen hoog FSH (9), wel laag AMH (0.38), en de ene keer 6 follikels en ik heb 1 hele keer 11 follikels gehad. Ik wist niet wat ik zag...
    helaas is het dus een moment opname. Dus ook die rare FSH waarde kan een uitschieter zijn, aangezien je follikelcount volgens de dr normaal was.
    Maar ik zou gewoon de resultaten afwachten en bij een volgende echo echt vragen hoeveel follikels er zitten. Zag je een hele kluwe zwarte balletjes, of zag je er maar een paar?

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik moet zeggen dat ik 12 als standaard zeer ehhh bijzonder vind. Wat vind de rest over een FSH van 12 als standaard te bestempelen??

Hi Marjah!! :D

Ik ga vandaag een schroefje in de muur doen (lees: Maartman opdracht geven een schoefje vakkundig in de muur te deponeren :D) en iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moois ophangen :D

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    mamammamamamamaaaaaaartje: ben joe zondag thuis?
    misschien kommen we eskes bij jullie wat ophalen. :D

Kussie
    en kussie voor maartman. Pas je wel op dat de RR, straks niet alleen nog maar R is. ;) welke van de twee is de vraag...
    iig pas maar op voor zijn gereedschap.

enniehoe; ik ben blij dat jullie blij zijn met de dinges.

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #3176 marjah, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2011
    Juulz: @pakketje, mijn baas woont ook in Lutjebroek en wil het meenemen :)
    gaat wat makkelijker dan de andere optie.
    Woont bij jou in de buurt, schuin tegenover
    (hemelsbreed 200 meter) :D. in werkelijkheid iets langer

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi! Weet ik niet ze had wel in gezoomd op die follikels en ze ging de lengte meten ervan... Kan me geen kluwen herinneren eerlijk gezegd... Vond t lastig te zien zo op dat scherm! Maar ze heeft niets gezegd over dat t niet genoeg waren...hebben ze dat bij jou wel of niet gezegd??? Nou ja ik neem aan dat t oké was omdat ze zei dat t er normaal uitzag.....?!!

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Maartje, wat zeggen ze dan bij jou in het zh? Dit is wat ze bij mij twee x zeiden .... Zou dat per zh verschillen dan?

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    O ja de AMH waarde, wat is goed en niet goed daarin? Ken die waarde nog niet... Maar volgende maand wel ;)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    AMH moet echt minimaal boven de 1 zitten, maar hoe hoger hoe beter. Ik geloof dat het tussen 1-12 mag liggen bij vrouwen voor de overgang.
    Onder de 1 kom je in de gevarenzone, onder de 0,1 ben je echt voorbij je menopauze.
    Al heeft Nataly nog wel een cyclus en zijn zit onder de o,1, dacht ik.

Ze zeggen vaker dat het goed is, terwijl als je om aantallen vraagt het toch wel eens tegen kan vallen. Misschien niet... dat kan ook hoor :)
    Eerst je AMH en dan de follikeltelling. Dan zullen wij de POF-doktoren van zwangerschapspagina ons oordeel vellen ;). Hoop dat je niet lid van de club mag worden ;). hihi

Deel Deze Pagina