Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja, daar ben ik weer...

Ik voel me gelukkig iets beter dan vanochtend...
    Vanochtend ben ik getroost door collega C, die was heel lief en ze kwam daarna ook reglmatig kijken hoe het met me ging. Ik had vanochtend al wat stiekeme vraagjes ertussendoor gegooid over zwanger zijn, maar ze reageerde niet. Ik zie verdorie toch echt een buik en ik had al wéken het gevoel... Maar goed, vanmiddag heeft ze me op weg geholpen met mijn opstart probleem :). Om 5 uur komt ze nog een keer kijken en toen dacht ik: bekijk het maar, voor haar is het vast net zo moeilijk als voor mij! Dus stoute schoentjes aan en vragen maar: zeg als je me een nieuwtje wil vertellen, dan doe je dat toch wel, hè? Ehhhhhhhh, ja dus... een grote grijns verscheen.

Maar hoe kan dat nu? Ik had al weken het idee en zelf wist ze het pas toen ik al een miskraam had gehad. Ze is nu 7 weken (stom wijf, ik wás 7 weken...). Maar goed, misschien heb je een sensor als je zwanger bent? Alle HcG dat rondvliegt ruik je?

Maar gelukkig, na vanochtend en door mijn voorgevoel was ik er aardig op voorbereid. Ik kon zelf redelijk blij voor haar zijn. Al zei ik ook dat ik gewoon jaloers was en dat ze dat kind maar aan mij moest geven.

Zucht, weer een stapje verder in de verwerking? ik weet het niet :(.

Ik denk vaak aan jullie... en aan het geluk wat mij 7 weekjes is gegund en wat jullie nog niet eens gegund is geweest (op wannaBmum na). Ik hoop zo voor ons allemaal dat we gewoon snel een paar mooie streepjes op ons testje hebben en desnoods ook op onze (nu nog) mooie buikjes en borstjes (okee liever niet natuurlijk ;)). Ik hoop ook niet dat jullie het vervelend vinden dat ik dit topic voor deze ellende (heb) gebruik(t). Binnenkort zit ik weer net als jullie frusti te zijn over de IVF pogingen, ik kijk er nu al naar uit ?!? :( Okee, ik kijk er wel naar uit...

Had ik jullie al verteld over Marjah-man? Hij had de adoptiepapieren wel ingevuld, maar twijfelde nog steeds. Maar gisteren begint hij in ene over adoptie !?! :$ Nu hij dit allemaal heeft meegemaakt, weet hij heel zeker dat ie een kind wil, dus zelfs bij hem zijn alle adoptie twijfels nu weg :).

*Hier zit een dolgelukkige Marjah die haar strijdplan alleen maar beter en sterker ziet worden :) *

2. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Een heeeeeeeeeele dikke knuffel voor Marjah, heb bewondering voor je positiviteit en doorzettingsvermogen.

Marjah-man mag er geloof ik ook zijn, als ik jou was zou ik met hem trouwen ;):D:p

3. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Goedemorgen,

hier een beetje onzekerheid en vooral misselijkheid :( Omdat ze mn hormoonwaardes willen weten op dag 3, 14 en 21 van mn cyclus moest ik dus 3 weken aan de pil. Ben op dag 11 van mn cyclus begonnen en slik hem nu ruim een week. Voel me er alleen zo naar van. Slik hem nu al 'savonds voor het slapen gaan maar nu ook al onrustig slapen en ben in de ochtend zo misselijk.
    Tevens wel buikpijn erbij en gisteren bij het afvegen wat roze bloedverlies, nu weer opgehouden. Pffffff wat moet ik doen, heb niet nog eens zin in nog 2 van zulkse weken.

Liefs Joontje

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, nou gisteren heb je gezien dat dat met grote pieken en dalen gaat...

Life goes on... helaas zonder frummel :).

Frummel zit nu trouwens in een doosje met een kadootje van papa. Ik pak het gelukkig niet meer, maar slaap nog wel zelf mijn mij kadootje aan frummel. Ik heb het nu zelfs in mijn broekzak.
    Als ik er aan toe ben gaat ook dat kadootje in het doosje en wordt het echt afgesloten.

Marjah-man is lief... We hebben even onze strubbelingen gehad de afgelopen week, maar het gaat de goede kant op.
    Hij wilde sterk zijn voor mij, omdat ik hem (de afgelopen jaaaaaaren)uit hééééle diepe dalen heb lopen plukken. Maar sterk zijn, betekent niet altijd dat je niet mag huilen en boos zijn. Marjah moest Marjah-man dus even heel duidelijk vragen (mannen van mars, vrouwen van venus...) dat hij mij het beste helpt als hij mij laat gaan in mijn verdriet (ik ben niet zo'n opkropper. Hoe meer ik praat en huil, hoe meer mijn gedachten op een rijtje komen) en dat hij best ook verdrietig mag zijn en zich mag laten gaan. Spontaan had hij gisternacht een nachtmerrie en een klote dag :) (okee was niet leuk voor hem, maar blijkbaar kan hij nu wel wat loslaten). Vannacht ging het beter met hem.

Vandaag naar de acupunctuur 10.00 en naar een oud buurvrouwtje van me 11.00 en vanavond komt er een (zwangere :x) vriendin eten. Helaas kan zij er ook niets aan doen dat ze zwanger is... oh ja wel. hmmmmm!

Vandaag een betere dag, ik heb een doel :).
    Nu nog eten, maar ook mijn darmpjes gaan beter werken, eten zal binnen een paar dagen wel weer gaan.

Marjah

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Jemig Joontje, zal je je gyn niet gewoon even bellen? misschien mag je aan een andere pil?

Wat een rare dag (11?) om aan de pil te gaan?

Succes en sterkte lieverd!

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, wat vervelend.
    Ik had dat trouwens ook wel weer toen ik weer eventjes aan de pil moest.
    Tis ook gewoon rotzooi.
    Maar ik snap trouwens niet hoe ze je hormoonwaarden willen bepalen terwijl je aan de pil bent.
    Sterkte!

Marjah, up and down and up and down and...
    Pff, hoe herkenbaar. Dit is nog wel het meest vermoeiend.

Hier nu toch echt witter dan wit getest.
    De wasmiddelenfabrikanten zouden er jaloers op zijn :D
    Toch nog een kleine teleurstelling, maar gelukkig hadden we afgelopen zondag het ergste al gehad.
    Nu maar eens heel goed nadenken en praten over het strijdplan voor de laatste Yeti's.
    Misschien toch eens in eigen cyclus proberen.

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Sikki, bah wat ontzettend jammer. Had alsnog gehoopt op een mooie dikke streep ernaast (niks mooie witte was)!! Ontzettend moeilijk hoor, nu wederom een gesprek met de dokter over hoe en wat???
    Sterkte..

Marjah, een drukke dag voor de boeg. Hoop dat je toch een gezellige avond hebt met je vriendin, ondanks dat zij wel zwanger is en wij niet, gemeen hoor van haar :p

Hier net in mn beste duits angerufen in die kliniek. Toch maar gevraagd of ik die pil ietsjes korter kan slikken. Het gaat immers om een ontrekkingsbloeding. Als ik die pil niet was gaan slikken had ik nu omstreeks dag 22 van mn cyclus gezeten. Voelt ook als een aankomende menstruatie. Pffff Joontje is niet goed met hormoontjes :p Assistente gaat nu overleggen met frau doktor en dan moet ik vanmiddag even terug bellen...

Ga nog even liggen, moest er al vroeg uit voor de tandarts en heb straks nog een late dienst dus moet nog tot 23:30 an die arbeit.

Liefsssss

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki lieverd... Jammer dat de wasmiddelfabrikanten zich ook al bemoeien met ons wel en wee... hadden we maar last van wee, by the way (rijmt ook nog). Succes en sterkte met je strijdplan. Maar wat bedoel je met in eigen cyclus proberen?

Joontje; goed zo meid. Hopelijk heeft de arts vanmiddag goed nieuws voor je. En... dag 21 wilde ze hormoon waardes weten, dus daar ben je nu al voorbij...

@hier: doad-loaf (= heel erg moe in dialect, al moet ik dit foeneeties sgrijven), dus ga zo tukkie vangen. Verder heb ik vandaag 1 broodje en een cracker op!! joehoe :). Mijn eerste sinds 2,5 week!!! Al met al is mijn dag redelijk op gang :).

Oh, ja willen jullie mer aan helpen herinneren dat ik ALLE TIJD van de wereld heb voor een beebje?

Liefs, Marjah

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Marjah is ondersteboven van klingelnieuws....

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    oooh help frau doktor wil zelf nog met me spreken :$ Nu nog in gesprek, om kwart over 3 wieder anrufen...

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    yihaa, je probleem wordt zereneus genomen

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Weet even niet of ik dit al gezegd had; ik wist niet dat ik blij kon zijn met een negatieve zwangerschapstest....
    Hij is weer hageltjes wit, dankzij de voortreffelijke wasmiddelenfabrikanten ;). Ik ben klaar voor de nieuwe strijd!

Lijfje smeekt om deca, puregon, pregnyl, utrogestan en heeeeeeeeeeeel veel HCG

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Joontje: succes... het is bijna zo ver.

Jullie zien het, tukkie vangen lukt niet en ik verveel me :(

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Jjjjoooooooooonttttjjeeeeeeee!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    meiden, ik ben weer even in een mindere bui...

Waarschuwing aan vriendin per sms: ik ben in een "ik vind alle zwangeren asociale stomme trutten en ben jaloers" bui.

Okee, ik heb het daarna nog wel weer wat afgezwakt, maar ik denk dat ze nu niet schrikt als ik een enorme huilbui krijg als ik haar zie. Ik heb haar namelijk nog niet met bol buikje eerder mogen aanschouwen.

En ja hoor, tijdens mijn ik ben jaloers sms laat ik ook nog ons eten aanbranden.... grrrrr

En nogmaals, sorry dat ik dit topic hiervoor misbruik, had beter een nieuw miskraam topic kunnen starten.

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, maakt niet uit hoor.
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben.

Zit ook weer helemaal in een dip.
    Ons BKA nummer hebben we zojuist gekregen.
    Zou juist blij moeten zijn, maar ik kan alleen maar huilen...

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sikki, sorry dat ik hier even inbreek, maar even een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel vanaf hier!
    Ik heb wel een idee hoe je je moet voelen, maar denk dat het voor jou nog erger is...
    Wat ik ook voel is machteloosheid...het is gewoon niet eerlijk!
    Ik kan niks zeggen om het beter maken. Sorry...

Liefs

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lieve Sikki, dat is gelukkig ook toch helemaal normaal... Dit is het laatste wat je wilt (op helemaal geen kind na). Maar het is een parallelweg, nog steeds niet de hoofdweg.

Ik hoop dat je ook dit snel een plekje kunt geven.

Kus

19. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Marjaaaaaaah, hoe was je etentje gisteren met je vriendin met overgewicht :D

Update van gister, om 15:15 was frau dokter nog steeds niet aanspreekbaar, zou me terugbellen. Uiteindelijk gaat de foon, ik ga u nu doorverbinden met frau doktor, okidoki!! Krijg ik dokter R ervoor en ze spreekt wonderbaarlijk :$ ook NL!!! Geweldig, bent u wellicht de vrouw van dokter R????? Deze heeft nl in mn ziekenhuis gewerkt als KNO arts.. Ja dat klopte en zij had ook wat nederlands geleerd. Uitgelegd wat het probleem was en ze dacht dat 10 dagen ook wel genoeg was :) Gisteren nu mn laatste pil gehad en dan verwacht zij rond het weekend mn ongi. Als het er dan is dan volgende week starten met bloedprik schema, ben helemaal happy :D Met haar wil ik wel meer zaken doen....

Ga me even weer oppimpen, moet nog even weer de deur uit. Niet zo slim om afspraken te maken op dagen dat ik late dienst heb, laat erin en vroeg er weer uit :( Nou ja ik was er zelf bij :p

Liefsssssssss

Oh ja ik ben ook toe aan al die hormonen en vooral veeeeel HCG dus Marjaatje ik doe met je mee!!!!!!!!!

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ben op mij werk... dus heel snel: Joontje Yihaaaaaaa!

Deel Deze Pagina