Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ho ho... Had tosti als nachtelijke post stap hap.
    Pizza als avondeten ;)

Neen dat immuun systeem van mij gaat eraan ;)

2. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Ohhhhhhh solly mijn niederlands is niet so goet.
    maar ikke ben allochtonie ALI en mag dan dus ook fouten maken he!

8 follikels die al klaar liggen daar mogen wij van dromen. Affijn, ik hoop dat eea flink gaat groeien. Deca wat een @#$#$ naald is dat zeg.
    Snap niet dat de wetenschap al zover is en dat men niet eens een fijnere naald op die bende kan plaatsen.

Hmm een nachtelijke hap.....hmmmm........hmm....... dan klinkt het wel oke.

En dan als avondeten ....pizza. Hmm ....hmmmmmzzzzz dat klinkt als jammie daar heb ik ook wel trek in!

Vanavond gaan ik voor de quiche.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ff over Ali... Wordt vaak gebruikt hier op zp, dus niets met allochtoni, maar wel met illigali te maken! Vooral in de context van alli-illigali vanaf de werkplek zp-en;)

4. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Marjah........had ik al lang door....

En deze Ali wacht op een pbtje van iemand (ander forum) die een gonnetje in de la heeft liggen.

Duss vandaag ben ik goed en aardig bezig. Voel me net een padvindster.

5. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maaaar ehhhhhh niet aan het werk?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Schznurkkkkk

Hi lady's

Wat lees ik nu? Illegale mensen hierooo??
    Foei!!

;)

Gabrie, ik vroeg mij af wanneer jij precies ging starten?!?!?!?!?!

@tosti... Jullie brengen mij op goede ideeën!! :D

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Pssssssssssssssssttttttttttttt Marjah, ik werk nu...ssssssssssssstttttttt

Ikke wacht op die klote uitslag van scsa..........

Planning was 1 september afspraak in DD
    2 september stoppen met de pil......

8. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Gabrie, krijg je vandaag de uitslag van de SCSA?
    Spannend!

Wij hebben die 2x gedaan.
    Eerste keer was juni 2010 met een DFI van 41,7%
    En de tweede keer was september 2010 en een DFI van 17,6%.
    Manlief heeft het verbeterd met minder koffie, vitaminen en telefoon uit de zak.

Maar goed, tot nu toe nog zonder ECHT resultaat...

Marjah meid, wat een rollercoaster zit jij weer in!
    Knuffel!

Ben niet zo'n kletser als jij en Maartje, maar dat vinden jullie vast niet erg he!

Kom gewoon wel af en toe een knuffeltje uitdelen.

Gabrie, ook zonder kaartje jij wel lief hoor ;):D

Spuiten hier gaat kloten.
    Veel blauwe plekken. Snap er niets meer van.
    Na zoveel ICSI's ben ik echt wel een volleerd junk.
    Het zijn ook vooral die heparine spuiten die vreselijk zijn.
    Daarbij vergeleken gaat de deca als een warm mes door de boter.

Maar ja, alles voor het goede doel.

Juulz, ik heb je teruggepbt!

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Wat is nou weer Heparine??? Die kent deze junk nog niet.
    Ja Sikki ik ben ook nog geen echt 'luller"....

De uitslag krijgen wij donderdag. Maar ik heb al dankzij google wat nagelezen en is NIET hoopvol. Mijn man is diabeet en bij deze mannen treft men vaak een hoge dna fragmentatie aan.

Koffie drinkt hij al maximaal 2x per dag. Telefoon zit niet in zijn broekzak. Hij rookt en drinkt niet. Slikt nu een stapel vieze pillen.

Heb ergens gelezen dat het soms wel mogelijk is om via TESE wat minder gefrag. zaad te verkrijgen. Tese kost denk ik ook een €1200.

Ben je poffer en dan ook nog eens slecht zaad. Nou is dat boffen of niet?! We wacht dus maar af.

Hmm ik hoop Sikki dat je wat mooie eicellen weet te produceren!

10. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ja Gabrie, het zit ons niet mee.

TESE kán een uitweg bieden.
    Wij hebben het overwogen, maar na de 2e uitslag niet meer.

Ik denk dat de bottleneck echt bij mij zit.
    Waarom nestelt er anders geen enkele embryo in van de 17 die er al teruggeplaatst zijn.

Heparine is een bloedverdunner.
    Die gebruik ik nu voor het eerst, onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.
    Net zoals Prednisolone deze keer.
    Geen echte aanwijzing in mijn immuumsysteem, maar onder het eerder genoemde mom, baat het niet...

11. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Nee na de 2e uitslag bij jullie lijkt het mij inderdaad ook niet nodig.

Een bloedverdunner dat kreeg je in Gent voorgeschreven of loop je ergens anders. Weet het ff niet. En Prednison ook via Gent?
    En wat is de achterliggende gedachte?

Ik heb 3x een emmie terug gekregen maar ook geen innesteling. Maar 17 dat zijn er inderdaad een hele hoop.

Ik had 1x topemmie morula's. 2 terug geplaatst maar noppes nada.
    1 ingevroren als cryo bij ontdooing ook weer prachtig maar noppes.

En de laatste keer helemaal geen bevruchting. Ja dames voelen jullie je ook soms moedeloos........
    Als ik dit forum wel eens doorspit krijg ik het idee dat half Nederland een vruchtbaarheidsprobleem heeft.

12. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Moedeloos...

Enorm!

:(

Vooral na 17 niet ingenestelde embryo's.

Eiceldonatie is altijd mijn backup plan geweest, maar wie zegt dat die wel innestelen?

Ik heb de heparine en prednison van Gent gekregen.
    Bij gevalletje hopeloos durven ze dat wel aan ;)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Even snel een knuffel terug en wil ff snel zeggen dat ik ook ooit heparine heb gespoten, 6 week lang ivm been in het gips, dus niet vanwege behandelingen.

Ik kreeg óók enorme blauwe plekken van die ongein, dus ik denk dat het aan het rommeltje ligt??

Toedels!!!
    Ikgashampooindeaanbiedingbijdekruidvatenknorrwereldgerechtenbijdeappieindeaanbiedinghalen-SMAK

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Wij stoppen na deze ICSI.
    Geen ECD voor ons.
    Geen adoptie voor ons.

We willen dan graag verder gaan met ons leven. Gewoon vrijen omdat we zin in hebben en niet vanwege een verplichte zaadlozing.

Tja wisten we maar waarom ze niet innestelen inderdaad. Is het een kwestie van slechte emmies. Of is het een slechte baarmoeder.

Ik zal Prednison ook eens in DD in de groep gooien kijken wat dr. S. daarover te zeggen heeft.

Maar ik blijf hoop voor jou houden. Kom op zeg! Dit gaat hem worden. Kan niet anders!

15. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Daar kwam onze wervelwind ook ff tussendoor.....beppen.

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Zwaai, zwaai...!

Wat een gezellig geklets hier!

Marjah, 8 is Chinees geluksgetal... Dus dit moet gewoon een voorteken zijn voor geluk! Zorg maar even goed voor jezelf de komende weken, want voor je het weet heb je een terugplaatsing! Ik blijf gewoon aan peptalks doen, omdat ik gewoon keihard wil geloven dat jij zwanger wordt! Ik dwing het af ;). Tosti... lekker.... Nee, niet nu... wel eeeeh... snel.... Nu even weer wat serieuzer. Hoe was het vandaag? Zal wel een dag met een wirwar aan emoties zijn geweest... En dan ook dat bedroefde weer... Pfffff Dikke knuffel voor je...

Gabrie, voor ons zal er als de komende behandelingen niet gaan aanslaan (of ik chromosoomafwijking heb) ook geen beebje inzitten. Loop zelf ook in Gent, nets als Sikki, al zit ik er nog maar net. Dr de S hoopt bij ons het een en ander uit te gaan sluiten, want tot nu toe schaart ze me onder de noemer 'onbegrepen fertiliteit' (ondanks AMH en FSH waarde). Totdat er iets uitgaat komen bij de chromosomen, bloedstolling of immuunsysteem... Ben erg benieuwd... ).
    Wij willen in elk geval 6 pogingen doen. Omdat ik gelezen heb (ergens...) dat na 6 pogingen iets van 90% wel zwanger is geworden..
    Ga nu voor de 4e poging. We hebben (net als jij) gewoon 3x de pech gehad geen enkele cryo te hebben, iets wat Dr de S dus zeer opmerkelijk vindt en ook zorgwekkend... Wat dat betreft is ze wel eerlijk... Hou mij hart vast... Ben stiekem erg bang dat er toch uit gaat komen dat ik een chromosoomprobleem heb... En weet echt niet hoe ik ga reageren als dat het nieuws zal zijn... Denk dat mijn wereld in zal storten... Pfff, knoop in mijn buik als ik daaraan denk...
    Anyway, hoe verklaren ze in DD dat er van de 11 eicellen geen enkele embryo is ontstaan? En wanneer ga jij weer verder?

Sikki, dank voor je PB. Dus jij nu aan nare bloedverdunners... Dat je die ook moet spuiten joh. Dacht dat dat in pilvorm was. Maar welja, als een ware junk kunnen we gerust nog een shot zetten. Een meer of minder ;) En die blauwe plekken maakt het alleen maar echter *sprak ze cynisch terwijl ze echt wel meeleeft met Sikki*

En Maartje ;), geslaagd bij het Kruidvat ;) ? En goed gehamsterd bij Albert? Roosvicee, Verkadekoekjes, Milk&Fruit (de bonusfolder ligt op de bank :) ). Jij was er al vroeg uit vanmorgen trouwens!!!
    Heb nog niet met mij ha gebeld, ga ik morgenochtend even doen...

Quinty, zie dat jij even online bent! Hoe is het met je???

En Sikki, nog een vraagje, las ergens dat jij DHEA gebruikt...? Hoe ervaar jij dit? Merk je er wat van? Wat zegt dr de S hiervan?

Updeetje hier: ook bijna vakantie!!! Ben er onwijs aan toe... Ben inmiddels niet meer ongesteld. Zit nu op dag 11 van de cyclus. Mijn ei op zijn spontaanst is meestal tussen dag 16 en dag 22.. Binnenkort maar weer eens ovutesten ;)

Trusteeeeeh! xxxx

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Oh ja, Nathaly! Hoop dat het bloedveries weg is en je een mooie echo hebt!!!

18. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Juulz, DHEA kwam De Sutter notabene zelf mee!
    Ik was het nog niet eerder tegengekomen, terwijl ik er nu een hoop over vind.
    Ik slik 3 x 25 mg.
    Volgens een aantal krijgen vrouwen met een laag AMH een hogere opbrengst bij het stimuleren.

Ik ben het gaan slikken en heb vooraf en nadien mijn AMH in Gent laten meten, maar na 6 weken DHEA was bij mij het AMH juist licht gedaald ;)
    Kortom, bij mij tot nu toe nog geen positief effect.
    Ik ben destijds gestopt bij de start van de behandeling, maar ben het na het mislukken van de poging toch weer gaan slikken.
    Baat het niet dan schaadt het niet...
    Je schijnt ook pas resultaat te zien na minimaal 3 maanden gebruik, dus misschien was ik gewoon te vroeg.
    Maar ja, ik wilde niet langer wachten met starten.

Het is trouwens niet in NL verkrijgbaar, dus ik bestel het via het Internet.

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Juulzon,
    Ik weet niet of 6 pogingen voor ons er financieel in zit. En los daarvan ook het emotionele aspect begint mij nu al langzaam
    op te breken.
    Ben al bezig om mijn baby wensen bij te stellen. Klinkt heel gek maar puur uit zelfbescherming.

De 3e poging was in Nederland en niet in DD.
    Uit de 2e poging ICSI hadden we 5 bevruchtingen. Er bleven 3 top emmies over. Twee morula's terug geplaatst en 1 cryo.
    Na ontdooing van de cryo was deze ook weer een morula.
    Maar helaas geen zwangerschap.

Voor de 4e poging zitten we nu in DD.

Ik heb begrepen dat Petra erg kundig is in haar vakgebied. Insallah duimen we voor je dat het geen chromosoomprobl. is maar ehh puur dikke pech.

Wens iedereen hier een lieve baby toe. Maar ik ben ook een realist. Voor sommige van ons zal het er niet van gaan komen. Das de harde werkelijkheid. Het is net een loterij en je moet maar een gelukslot in handen krijgen. Klinkt misschien een beetje hard maar......zo denk ik er nu over. En natuurlijk hoop ik dat ik het mis heb en dat iedereen in 2012 zwanger is.

Sinds 2 maanden slik ik ook DHEA. Op internet kwam ik een aantal publicaties tegen en die hebben mij doen besluiten om het toch te gaan slikken. Ik bestel het ook via internet.

Sikki hoest met het prikken?

Share This Page