Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    @!#$@#%#$%#$^mijn huisarts is met vakantie.

Echt om ziek van te worden.

Vanaf morgen slik ik dagelijks heeeeel veel VitD
    Omega gebruiken we al een tijdje dus daar hoeft hij niet over te beginnen.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En zijn vervanger?

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Vitamine B12?
    kun je ook nog slikken!
    De tuinen hebben trouwens wel hoge dosis vit D3/B12 en anders dat goedje wat Maartje me ooit aan raadde.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik slik Devaron van de apotheek, dat zijn hele kleine vitamine D tabletjes. Kost 9.95 voor 90 tabletjes en is zonder recept te verkrijgen.

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    zwaai!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    haaaaaaaaaaai

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    snoekbaars!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Paling!!

(ik ga er vandoor!!)

SMAK

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    wanneer kom je?
    ma of di komt dinnetje, maar wo, do en vr zijn nog vrij!

in de week van 12 sep

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Toch

eigenlijk

stiekem

vind ik het toch wel een beetje boel spannend.
    Ik zat namelijk te denken aan al die meiden die gewoon na zoveel IVFs nog steeds niet zwanger zijn, terwijl er geen oorzaak gevonden is.
    Waarom zou het ons dan wel lukken?
    De wet van de grote getallen? ik bedoel, dit is voor ons toch ook alweer IVF 6...

mijmer

zwijmel

van beeb

en schiet weer in de stress!

11. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Marjah ook jij wordt zwanger. Toevallig val jij net onder het clubje IVF/ICSI dames die het geluk mogen gaan mee maken

Oh ja en ikke toevallig ook. Mooi toch.

Ik ga maandag weer de HA bellen. Ik heb net vitD besteld via internet 1000u is dat hoog genoeg?

Vitamine B12 slik ik ook al.

Ben benieuwd hoe mijn maag er van binnen uit ziet. Al dat geslik.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    spuiten en slikken...
    is dat niet een tv programma?

VitD 1000IU is ruim voldoende, volgens mij :)

en zwang... ja denk het ook... maar ben er af en toe gewoon niet zo zeker meer van :(.

13. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee helaas kan ik niet voor ons in de toekomst kijken. Als men mij maar kon vertellen nog 3x en dan 100% een beepje. Maar helaas.....

Ik heb van de week het besluit genomen. Na deze poging nadenken of we niet moeten stoppen.

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik hoop zo voor je dat jet lukt!
    een voor juulz, sikki, ieoor, quinty, mezelf etc etc etc...

en wat je zegt, als iemand je nu gewoon kon zeggen tot hoe ver je moet gaan, dan zou ik het doen. Als er maar een garantie was.

15. Ellegie

Ellegie Lid

7 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hallo dames!!
    Ik ben hier nieuw, via de dusselpuzzelforum ben ik hier gekomen door nataly. Mij is ook verteld dat ik pof heb. Ging bij mij wel erg snel allemaal, waren in februari naar gynaecoloog gegaan, gelijk bloed af genomen en sperma werd iets later onderzocht
    Afspraak daarna hadden we gelijk te horen gekregen dat het aan mij lag en dat ik een fertiloscopie kreeg om te kijken of het lag aan dat mijn eierstokken niet doorgankelijk waren, maar de gynaecoloog zei dat er nog van alles mogelijk was. In mei had ik de fertiloscopie en die was goed, dag erna gesprek. Toen kregen we te horen dat ik pof heb en ze ons niet verder konden helpen, dat we over eiceldonatie moesten nadenken of adoptie, daarna begon hij erover dat onze kans zo minimaal was voor ons zelf dat IVF bij ons niet zou lukken.
    Dat was dus een harde klap in ons gezicht!!!!!!
    Dat hadden we dus echt niet verwacht! Ook omdat ik gewoon ongesteld ben, ja ben nu 2 jaar gestopt met de pil en begint nu sinds een half jaar beetje onregelmatiger te worden (week, 2 weken later).
    Verder niks geen last. Maar nu las ik dus allemaal goede verhalen op internet van forum's en veel gegoogled over Düsseldorf.
    Nu heb ik een afspraak gemaakt op 27 oktober, 28 september hebben we nog een afspraak in het mst (waar ook nataly niet verder werd geholpen) dan kunnen we dossier mooi opvragen voor Düsseldorf. Ze konden trouwens de pof van mij uit mijn te lage amh halen, weet alleen niet hoeveel (weinig die was).
    Nu dus maar even afwachten!!
    Hoop dat het nog steeds goed gaat met nataly trouwens.
    Ben trouwens 34 jaar.
    Groetjes

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai Ellegie,

Met mij gaat het goed, ben nog steeds zwanger met mijn POF en lage AMH. Ik zou wel even je AMH waarde gaan opvragen.

Wat een fijn ziekenhuis is het MST in Enschede zeg! Mij hebben ze inderdaad ook weg gestuurd met hetzelfde verhaal als bij jou en ik ben nu wel mooi zwanger. Ze durven daar GEEN risico's te nemen en sturen je gewoon weg als je een hele lage eicelreserve hebt met een slechte stimulatie.

Goed dat je naar DD overstapt, ik hoop dat het bij jou net zo zal lopen als bij mij.

Liefs
    Nataly

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Welkom Ellegie!
    Wat een klap, he...
    artsen denken alleen maar om de cijfertjes van hun ziekenhuis, dus ze zijn je liever kwijt, dan rijk.

Nou maar eens horen wat DD erover te melden heeft.

Vraag alleen wel even van te voren of ze je dossier klaarleggen, want anders duurt het vaak nog wel een tijdje voordat je je dossier hebt.

Succes meid!

Nataly: goeso! zwanger je al lekker?

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zwaai...

Middernacht...

En ik zit midden in een dip...

Bah...

Ben ook even de hoop en positieve kijk zoek. Bah. En dat op dag 1 van de vakantie... :(
    Zou het aan de vakantie liggen?
    Niet gemaakt voor beebjes en niet gemaakt voor vakantie?

Ik dwazel en zwijns (nieuwe woorden, net bedacht).
    NEt mijn eigen topic weer volgekladderd, mocht iemand interesse hebben...

Sorry voor deze sombere ego.

Enne, ellegie, welkom, ben niet altijd zo, maar nu wel even. Sorry voor deze binnenkomer. Uiteraard wens ik jou veel succes en dat je maar tot de mazzelaars die dit forum zwanger verlaten mag behoren!

Ga maar weer kijken of de slaap me kan vinden. Want ik vind de slaap niet, alleen maar gepieker en verdriet. Bah.

xxx

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ik heb nog een vraagje aan de experts...

Heb gisteren uitslag gekregen van mijn andere bloedonderzoek (nog bij MCK) waarbij ook mijn anti-tpo is geprikt.

Uitslag 14 juni was:

T4 vrij thyroxine FT4 11,6
    thyroid stimulerend horm... TSH 1,5
    T3 triiodothyrononine T3 1,7

Uitslag van 21 juli:

Vrij T4: 11,6
    Anti-TG: <20
    Anti-TPO:<10

Ook op het lijstje:

Anti Mullerse Hormoon: 3,2 (dat is toch AMH??? Hoe kan dat nu ineens hoog zijn???
    FSH: 11,6 (da's toch te hoog???)
    APC- resistentie: negatief
    Proteine C activiteit: 111

T3 is niet getest.

Als iemand hier iets op weet te zeggen (vooral anti TPO en anti TPG en hoe dat met AMH zit???): graaag!

Volgens de kliniek was dit lijstje allemaal prima in orde.
    Inmiddels heeft Medisch Centrum Kinderwens ons naar huis gestuurd. Ze kunnen dus niets extra's voor ons betekenen, behalve op goed geluk weer IVF. Hebben geen verklaring voor de slechte kwaliteit embryo's. Er vindt we bevruchting plaats van de eicellen, maar daarna is er een slechte deling. Oorzaak? Onbekend...

Daar mochten we het mee doen. Voelde me gisteren erg kut (check mijn blogje maar voor het hele verhaal ennne, zie hierboven... wat een ego ben ik...). Nu hopen dat Gent ons wel wat kan bieden. Want anders zal onbegrepen fertiliteit een feit zijn voor ons... *snif*

Marjah: KNUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFEL. Gaat het weer? Mijn tel ligt te drogen, was in het water gevallen... Dommmm kan er ook nog wel bij....

xxxxxxxxxx

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schrijfwoede hier! :D

Nataly wat ontzettend fijn om te lezen dat je zwangerschap goed gaat en dat de zorgen om het bloedverlies voor niets bleken. Vooral doorgaan!

Marjah ik duim m´n duimen eraf voor je :)

Alle anderen die proberen of gaan proberen heel veel succes en kracht.

Onze 3e poging is weer jammerlijk mislukt, ik ben gewoon niet te stimuleren, ook niet met menopur. Gister echo en bloedafname gehad in Gent, geen enkele activiteit en poging afgebroken. Voor ons stopt de mmm hier. We hebben onze grens bereikt en ik moet verder met mijn leven dat veel te lang heeft stilgestaan vanwege een kindje krijgen. DS wil me nog wel zien en zelfs nog een poging wagen (apart want deze laatste poging heeft ze gedaan voor ons, zelf zag ze geen meerwaarde meer in wat ze kon doen). Ik wil nog wel mijn eierstokken laten checken op cystes en thats it.

We gaan voortaan lekker vrijen zonder stress en voorbehoedsmiddelen. En toch stiekem blijven hopen dat ik zo zwanger wordt. Die kans lijkt ons groter (3 keer heel snel natuurlijk zwanger geworden) dan de vruchtbaarheidsbehandelingen waarbij het nooit tot een punctie kwam.

Ik blijf af en toe meelezen, ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Maar niet meer over mezelf in de mmm. Het is k.t en heel pijnlijk en verdrietig, maar deze beslissing geeft ook heel raar rust. Als een bevrijding, dus ik probeer naast janken ook daarvan te genieten.

Succes meiden!!!!

Deel Deze Pagina