Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ohhhhh jeeee! Meiden ik weet het even niet meer. Ik ben al meer dan een jaar niet vochtig te krijgen en nu heb ik net een beetje klef nattig broekkie! Waaaaahhhhh, betekent dit nu dat ik zowaar (na minimaal een jaar) weer eens een eisprong ga krijgen. Ik had vanochtend ook al een rare steek.
    *Marjah is in de war*

Marjah-man net gebeld, dat we gelijk gaan knutselen als hij thuis komt ;). Hij zoú 'm alvast opwarmen, haha.

Nee ik weet helemaal niet meer hoe het voelt om een eisprong te hebben, maar dit is anders dan anders.

Marjah en Marjah-man gaan volgens mij een spannend weekend tegemoet ;). Marjah-man weet niet wat ie beleeft, het is ook al zo lang geleden dat ik echt zin had. En van de week was het ook al bingo voor hem ;).

Hmmm, misschien is zo'n reset net weer even het zetje wat mijn lijfje nodig had.

waaaaaaaahhhhhhhh, waar blijftie nou.....

adem in adem uit.... nu wel reeel blijven Marjah

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; hihi; ik moet een beetje om je lachen!
    Fijn weekend........ :)

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, nou, veel plezier met knutselen ;)
    Zou wel fijn zijn geweest als je een paar ovulatietestjes had gehad of je temp bijhield zodat je kon kijken of je ook echt ovuleerde. hoe dan ook, ik zou er vol voor gaan! :D

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Temp is totaal debiel, en heb gehoord dat ovu-testjes niet werken na een mk...

Maar Marjah-man was blij verrast. Ik mag 'm vaker bellen ;)

In ieder geval is er flink functioneel gerummicubd ;)

Maakt niet uit, heb al in jaaaaaren niet zo'n zin gehad ;)

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Marjahs nieuwe strijdplan: ik wordt gewoon zwanger... en snel

zo!

dus!

daarom!

ehhhh!

goed, misschien is dit iets te positief... maar gebeuren zal het!

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wow, dat is nog eens een TSJAKKA strijdplan :D Nou, aan jou zal het in ieder geval niet liggen! GO GIRL!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,
    Heb bericht gedaan in het DD-topic...
    Korte samenvatting: ik ben vanaf nu ECHT een dure voor Menzis en heb weer een beetje hoop!!!!!!

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #328 marjah, 13 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2011
    Ha, you go girl! Menzis kan de pot op!

Van de POF girls aangesloten bij menzis:
    1) maartje
    2) marjah
    3) sikki ????

We hebben menzis of gaan menzis een poot uitdraaien, maar dat kan ons niets schelen.

Ik hoop voor je dat DD en IVF je mooiste droom waar mag maken!

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ben trouwens weer in de war... temp is echt debiel :(!

Maar goed, ik ga kijken (en broekkie koekeloeren) of vandaag weer een interessante dag wordt!

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hallo?

Hallo?

Halloho?

Haaaallllooooooooohoooooooooo!

Is daar iemand?

Nee?

echt niet?

Ik verveel me....

joehoe!

zucht...

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @ Sikki madchen, hoe gaat ie? Is sneeuwitje :( al naar de sneeuw :)?Oh meissie, ik hoop toch zo dat de volgende yeti's dé yeti's zijn. Enorm goed ontdooiende, plakkende, en blijven plakkende yeti's.
    Ik gun het je zo...

@ Joontje, ik hoop zo dat alles goed gaat! Lekker dat je van de pil af mag, joh! Enneh, fijn dat Frau doctor lekker nederlands spreekt :), maakt zeker eenvoudiger :).

@ Maartje, wat een nieuws allemaal in DD! Vreemd verhaal van je schildklier... eigenlijk niets aan de hand en toch aan de medicijnen (of heb ik dat verkeerd begrepen?)? Volgens mij kan Sikki meer vertellen over alle hormoontjes, iig cetro-nog-wat en lucrin, dacht ik.

@hier: vandaag een goede dag! ik ben weer eens gaan sporten. De laatste keer dat ik me echt zwanger (barf) voelde, was tijdens het spinnen... Was dus best gek om me nu weer helemaal normaal te voelen (okee in "iets" minder conditie). Vanmiddag kwam een vriendinnetje bloemetjes brengen van de vriendengroep :). Lief... Vanavond met dat clubje naar een optreden van mijn nichtje, zij zingt in een soort theater zang en dans groep. Klinkt suf, maar het is vrij populaire muziek en duus lekker swingen! Daarna borrelen, maar ik ben nog steeds niet toe aan mijn eerste wijntje sinds de kerst...
    Donderdag het etentje met de vriendin "met overgewicht" was wel leuk. Ook zij had een enorme bos bloemen mee, zo'n lekker apart geval. Was wel bijzonder, marjah-man heeft niet naar vruchtjezakje etc gekeken, maar zij vond het alleen maar interessant. Heb het vruchtje vorige week gedroogd en daarom ziet het er iig niet heel goor uit. Ze zat er echt met haar neus bovenop. Zelfs de foto's wilde ze zien... Ik was alleen de foto even aan het terugkijken om precies te zien hoe groot het was, maar ook de camera rukte ze bijna uit mijn hand. Ach ja, twee van die laboratorium-miepen zitten wetenschappelijk te doen... Was best een bijzonder moment om het zo over frummel te hebben :).

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor, hoe istie?

WannaB: hoe is ie met je schimmeltjes etc? :(;):p

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff snelle reactie: het is niet zo dat er niets met mn schildklier aan de hand is!!
    Er zijn wel degelijk problemen (de antistoffen en de onregelmatige structuur van de schildklier)

Ik ga ff eten. Ik twijfel nog of ik vanavond naar een verjaardag ga, voel me niet zo lekker. Ben de hele dag al een beetje misselijk en duizelig. Wss bijwerking van de schildklierhormonen. Schijn je in het begin aardig last van te kunnen hebben :S

groetjesss

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja dat was ook zo, ik had je berichtje al een eeuwigheid geleden gelezen en even vergeten dat er WEL wat mis was...

Ja, ik geloof dat je aardig wat moet wennen aan je nieuwe medicijnen... Het is ook weer niet niks, nog meer hormonen.

Doe je lekker rustig aan? Marjah-mama heeft het ook allemaal gehad, en was op een gegeven moment goed ingesteld en voelde zich weer top fit. Beter dan voor de pillen :). Dus hou goede moed!

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Jaaaaaa halllooooooooo ik ben er...

Is Marjah-man weer een beetje uitgerust nadat Marjah hem gisteren heeft besprongen??? :p????

Je hebt volgens mij wel lieve vriendinnetje, zelfs die met overgewicht :) Denk dat het ook wel fijn is dat je je ei kwijt kan bij haar en dat het niet alleen over haar zwangerschap gaat.
    Maar ja de mensen om ons heen worden toch zwanger, we zitten nu eenmaal in de leeftijdscategorie van huisje, boompje beestje en kindje. Kan het ook nog steeds moeilijk geloven dat schoonzus zwanger is. Wellicht is het wat reeeler als ze straks een buik krijgt.

Misschien een rare vraag maar hoe ziet het vruchtje eruit nu je hem gedroogd hebt??

Veel plezier vanavond bij je avondje stappen, geniet ervan.

Liefs Joontje

16. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Oh ja, ben nu gestopt met de pil. Heb echt onderrugsklachten (heb ik allang niet meer zo erg gehad) dus het lijkt er wel op dat de ongi komt... Zo niet dan heeft eigenwijze Joontje een probleem, maar daar gaan we niet van uit. ;)
    Als het zo doorgaat kan ons resultaten gesprek op 11 maart gewoon doorgaan en hoop ik daarna snel te kunnen starten met de eerste ICSI poging :D Eindelijk maar toch een echte kans op een kindje....

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, ja Marjah-man heeft zelfs alweer hard gewerkt vandaag... nee ik bedoel echt werk ;). Maar nu zit ie in bad, wilde hij me misschien ontlopen?

Het is wel waar, als ze een buik krijgen, dan wordt het toch reeeler. Daarvoor zijn ze nog gewoon dezelfde vriendin/schoonzus/collega oid.

Frummel zit nog lekker in zijn/haar zakje. Het kwam eruit als een soort "saucijsje" van 3,5 bij 1,5, maar nu is het een soort vleeskleurig wokkeltje geworden. Ik kan uiteraard foto's sturen, maar zitten je daarop te wachten? Zo bijzonder is het niet...

Yes, ongi! Op naar 11 maart en een geweldig gesprek bij de dokter ;). Het is zo fijn om te weten dat je nu echt hulp krijgt. Tja, mislukken kan altijd (zie verhalen van de afgelopen weken :( ), maar je staat er in ieder geval niet meer alleen voor.

Ik wil roze! Ik wil roze! Joehoeeeee!

18. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Roze is mn lievelingskleur!!!!!!!!!!!
    Idd eindelijk mensen die er verstand van hebben. En ook al ging het helaas mis bij je, je weet nu wel dat het kan. Dus de volgende keer weer roze en dan 9 maanden lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En wellicht wel sneller dan je denkt, na al dat geflikflooi van je de afgelopen week ;)

ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE RZOE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE
    ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE ROZE

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

Amen, Joontje! Met z'n allen in koor (a capella en in canon of gewoon "tweede stem" mag als je het durft)
    Wij willen roze zien,
    wij willen roze zien (herhaling: oneindig)

Anyway, waar ik jullie weer eens mee ging vervelen is het feit dat ik stuk ben... ik ben gisteravonf echt 10x dood gegaan. Dit was echt te veel. Toen de heren ook nog eens om 1 uur gingen beginnen over snacken begon ik bijna te huilen van ellende. Ook tijdens de show viel ik al bijna in slaap (en dat met al die herrie). Mar het Carnavalsgevoel zat er gister wel lekker in ;), voor de pauze was het la la la gehalte echt enorm, van deurzakkers tot ehhh ik geloof jan smit of frans bauer. Ben er niet zo in thuis.

Nu heb ik nog een vraag aan jullie! Ik ben echt benieuwd of jullie al overgangsklachten hebben. Misschien een idee om een lijstje aan te leggen. Ik ben bang dat ik de wedstrijd van jullie win, maar (stom genoeg) wil ik het toch graag van jullie weten... Misschien voor toekomstige bezoekers geeft het ook wat herkenning en misschien zullen ze eerder aan de bel trekken dan ik heb gedaan.

Marjah
    Dag 3
    echo: cysten en maar een paar follikels
    FSH: "ik ben een emoe, ik ben een emoe" & nooit kunnen meten door hoog oestrogeengehalte
    AMH: daar doet mijn arts niet aan
    oestrogeen: hoog (oorzaak cysten) waardoor FSH wordt onderdrukt

Eisprong:
    progesteron: iig sinds maart laag, daarvoor onbekend
    vruchtbaar slijm: geen sinds (nog voor) maart 2009
    2007: waarschijnlijk 8 keer (terugkijkend naar aantal dagen cyclus)
    2008: waarschijnlijk 4 keer (terugkijkend naar aantal dagen cyclus (en temp))
    2009: waarschijnlijk 1 keer (in feb terugkijkend naar aantal dagen cyclus, temp en progesteron)

Baarmoederslijmvlies:
    wel goed, geloof ik

Menstruatie:
    cyclus: varieert van 19 tot 83 dagen (gemiddeld 50)
    bloeding: veel minder dan voorheen, nu 4 dagen en kans op doorlekken nihil

Overig:
    slaapprobleem sinds december 2008, ik ben gewoon belachelijk vaak of vroeg wakker (4 of 5 uur).

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja, joontje...

Ik weet even niet of ik nu snel zwanger zal zijn. Nog steeds geen echt vruchtbaar slijm. Temp vanochtend vergeten te meten. Misschien zo toch nog maar even doen, het kan geen kwaad, geeft alleen een iets vertekent beeld.

Gisteren dus ook niet veel geflikflooid... mannetje laat thuis en ik vroeg weg en laat thuis. Vanochtend is mannetje alweer op pad gegaan voor werk en vanmiddag visite :(. Zo gaat het natuurlijk nooit lukken...

Deel Deze Pagina