Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whahaha

Las net je sms en omdat mn lappie toch nog aanstond ff per ZP bericht: ik stap nu in de auto (alles zit er al in, behalve beeb, hond en ik)

Hond breng ik trouwens naar szus. Die woont halverwege, nou ja, halverwege... Ergens tussen jou en mijn huis (Lees: 2 km verder op ;))

Tot sooooooooooooooo!!

PS badje ook mee ;)

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Maartje en Marjah VIEL SPASS HEUTE.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    *grijns*
    Alles zit er al in... behalve het meest belangrijke :D

@hier: ik besef me toch ineens gisteren dat ik de embryo van een andere vrouw heb terug gekregen :$
    Stress!!!!!!!

:D
    nee hoor grapje

Het voelt al echt al mijn e\mmies, dus ik ben ubergelukkig door 2 pracht emmies van de bouwsteenmama en biopapa, nu delend (hopelijk) in bio-(zonderbouwsteen)-mama

WAAAAAAHHHHHHHH

Vind het gewoon hillegaar nie gek!

Go emmies, go emmies
    *JUIG*

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Ik sluit me aan bij het gezang:

Go emmies, go emmies, go emmies, go emmies, go emmies,
    Go emmies, go emmies, go emmies, go emmies, go emmies
    Go emmies, go emmies, go emmies, go emmies, go emmies

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Maartje hellup (again):

Ik ga vandaag starten met de prednison.
    Al heb ik van de arts de vorige keer Cortison Acetaat gekregen.
    Ik heb de vorige keer 1 x per dag 5 mg genomen.
    Ik wil nu 2 x per dag 5 mg gaan nemen.

Gebruik jij ook Thyrax?
    Want mij is gezegd dat ik Thyrax en Cortison niet samen in mag nemen.
    Dus nam ik Thyrax sochtends, en Cortison voor het slapen gaan.

Hoe deed jij dat?

SIKKI; zelfde vraag voor jou; heb jij ook Cortison Acetaat geslikt (en slik je nu nog?)

Hoop van jullie te horen.

Ik doe dit berichtje ook effe alle 2 naar jullie PBen.

bedankt meisjes.

6. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik zal maartje zo ff attenderen op pb en bericht :D

ik slik nu 2x5 prednisolon (1 's morgens en 1 's avonds)

7. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ieoor, ik heb ook Prednisolone 2 x 5 mg.
    's Ochtends neem ik er 1 en 's avonds neem ik er 1.

Volgens Gent zou je pas hoeven te beginnen op de dag van de tp, maar Pfeiffer geeft aan 10 dagen voor de embryotransfer te moeten beginnen.
    Anders heeft het geen effect op de lymphocytes maar alleen op de granulocytes. Het inwerken duurt op het een namelijk langer dan op het ander.

Ik geloof er niet in dat Prednison alleen de truc is.
    Er zijn namelijk heel veel voorbeelden van meiden die met Prednison alleen alsnog niet zwanger zijn geworden.
    Jijzelf had er de vorige keer ook geen baadt bij.

In Athene adviseerden ze mij niet voor niets ook heparine en Intralipid. En Pfeiffer is hier nu helemaal in mee.
    Alhoewel de mening van Pfeiffer en Athene wat betreft de werkingstijd van de Intralipid wel verschilt.
    Maar Serum is echt 1 van de topklinieken als het gaat om immunologische afwijkingen en IVF/ICSI, dus ik vertrouw hun wel.
    Athene adviseerde mij daarnaast ook een hoge dosis foliumzuur en vitamine B12, dit ivm mijn MTHFR mutatie.

Verder is vitamine D3 ook heel erg belangrijk.
    Ik heb deze poging voor het eerst 3200 IU per dag gebruikt.

De DHEA moet je trouwens wel mee stoppen na de tp!
    Maar zou ik nu nog wel even blijven doorslikken.
    Ik had voor het eerst bij mijn laatste FM een bms van 9mm. Zoveel heb ik nog nooit gehad.
    Aangezien er oestrogeen in DHEA zit, denk ik dat dit er wel aan heeft bijgedragen.
    Maar omdat er ook testosteron in zit moet je er na de tp wel mee stoppen, want bij een eventuele zwangerschap kan dit testosteron voor miskramen zorgen.

Ik gebruik alles behalve de DHEA nu nog.
    Wanneer ik de nieuwe bloeduitslagen heb (morgen ga ik naar Pfeiffer voor bloedprikken en een extra Intralipid) dan overleg ik wat het plan verder wordt.

Google verder ook maar eens op Trental.
    Daar geloof ik ook wel in.

Lees ook deze pagina maar eens door.

IVF Institute-Chicago - Recurrent Pregnancy Loss - Pre-implantation

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    pffff... en de AH van lalalalalalaH heeft zelfs suikervrije chocolade :$
    In wat voor gehucht woon jij!?

Sikki, hoe hoog was jouw vitamine D?
    Mijne was 85 geloof ik, en dat is al vrij hoog. Ik neem dus aan dat ik niet zulke bizarre hoeveelheden vitamine D nodig heb, als dat jij geslikt hebt. Of denk jij daar anders over?

Heey, heb net de rekening voor de (volledige) ICSI behandeling binnen van de ecd poging. Die is maar: 1860 euro! Ook geen geld :D

Broodjes gehaald, geit gehaald, rucola gehaald, tomaatjes gehaald, avocado gehaald, chips! ben de bladerdeeg vergeten :(

gr. M

9. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Je kunt daar niet snel te veel van kan innemen.
    Pfeiffer adviseert sowieso standaard 2000 IU.

Ik heb de mijne maar 1 keer laten meten, vorig jaar september, en toen was het 35.

10. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Ohhhh Sikki,

Wat ziet je banner er STOER uit!! Echt Coolio

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Is prednisolon en cortison wel hetzelfde vraag ik me af??

Thanks Sik voor je uitleg.
    Ik ga me er wederom in verdiepen.... Maar ik ga nu eerst een taartje bakken!!!

12. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hi Ieoor,

NEEE NIET MARJAH HIER MAAR MAARTJE HIER HAHAHA
    Ben te lui om ff uit te loggen om je antwoord te geven ;)

1. Prednison en Cortisonen is hetzelfde. In Prednison zitten Cortisonen en daarom is Prednison Prednison. Vergelijkbaar met Methylfenidaat en Ritalin. Bestanddeel van Ritalin is Metylfenidaat. Metylfenidaat maakt dat Ritalin Ritalin is, snappie?

Cortison Acetaat ken ik niet, maar hoogstwaarschijnlijk is dat een cheap ass merk van gewoon Prednison. Ik nam trouwens ook 2 keer daags 5 mg. 5 in de ochtend en 5 in de avond. Mocht je wel alles in 1 keer willen nemen, doe dat dan niet in de avond want van je zelf maak je ook cortisonen aan in een hele lage dosering. 's ochtends maak je meer aan dan 'sochtends, zo heeft de natuur het bedacht, dus gooi dat bitte niet in de war. Ook met afbouwen kun je het beste zo aanpakken dat je eerst de avondpil afbouwt.

Ik gebruik ook Thyrax en heb zowel aan de internist in mijn NL's ZH als in de apotheek navraag gedaan over de combi. Het zou niets uitmaken. Echter, je mag een half uur na het innemen van de Thyrax niets eten dus ik zorgde er altijd voor dat ik eerst de thyrax nam, dan een half uur niets, dan eten en daarna de prednison. Soms nam ik de prednison ook pas uren later.

SMAK en bis later. Wij gaan nu lekker chocolade vreten (ik de choco met suiker en Marjah de chocolade zonder suiker ;)

Toedels!!!

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hi MaartMarjah (hihi),

bedankt voor je antwoorden.
    OK, dan ga ik 5 mg sochtends bij het ontbijt nemen en 5 mg bij het avondeten!!

Helemaal goed.

THANKS.

Nogmaals veel (badder) plezier samen!!

smak

14. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hi Ieoortje, wat klink je strijdlustig!
    Heb je er weer zin in?

Meis, als je meer wilt weten of overleggen dan moet je gewoon even bellen hoor!
    Je weet me te vinden.

Marjah en Maartje, veel plezier!!!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Wow! Wat een boel goed nieuws te lezen hier in deze babbelbox!
    Sikki, onwijs zwanger jij!!! WOW! Had Dr de S bij jou de Prednison nu voorgeschreven? En de DHEA? Bij mij zegt ze dat het niet nodig is (had gemaild), omdat de follikelopbrengst op zich wel mooi was. Nouja, hoor 12 oktober meer en dan ook de uitslag. En heb gevraagd of ze mij - uitgaande dat ik een behandeling in mag en geen chromosomenafijking heb - ook aan de Pil moest. Dit is het geval, de microg...50 ofzo? Weet het efkes niet meer. Moet op dag 1 van de cyclus beginnen. Helaas was ik nog op vakantie toen ik ongesteld werd (ben nu vet ongesteld, buikpijn op plek van verwijderde eileider, niet leuk...), dus verwacht rond 10 oktober weer ongesteld te worden, maar kan dan in ieder geval direct met de pil beginnen...
    Wellicht kom ik hier tegen die tijd jullie adviezen nog wel weer vragen...

Marjahhhh en Maartje, lekker duo zijn jullie toch saampjes!!! Lig helemaal dubbel!!! Was het leuk vandaag??? En Lekker ook? Ha ha! Klinkt wel zo. Marjah, wat ben ik blij hier zulke positieve berichtjes van je te lezen. Word er helemaal vrolijk van! Aan positief denken gaat het niet liggen!!! Ben jij nu eigenlijk op eigen gelegenheid aan de Prednison gegaan? Vroeg ik mij zo af... Of ook in overleg met MCK / DD / Pfeiffer? Anyway, echt super joh!!! Blijf jij maar heel swang...

Sikki en Marjah, jullie moeten wel beloven hier te blijven kletsen tot Wij Anderen Nog Niet Swang'ren dit ook zijn hoor... Anders gaan we ons wel erg remi voelen (ik dan tenminste).

Ben afgelopen nacht terug gekomen, slechts paar uurtjes geslapen (last van buikje, bah... 'goede nieuws' dat mijn cyclus zichzelf wel heeft verlengd en nu pas op dag 13 dpo ongesteld werd... en hoe! Had dus een klein moment de tevergeefse hoop op dat wonder wat niet voor niet-breezersletjes is weggelegd...) en vandaag alweer naar Lalalalalalahhh om naar mijn tanadarts t gaan en mijn ouders op te halen en thuis te brengen van Schiphol. En 's middags, dat was wel verdrietig, langs een heel lief vriendinnetje wiens vader is overleden... Een lang, triets verhaal. Moest wel een traantje laten. Overleden aan kanker. En tijdens onze vakantie was de nicht van vriendlief (ze was 41 jaar) ook al aan kanker overleden. Zo oneerlijk....

Anyway, dit weekend alweer druk met sociale verplichtingen - verjaardagen - en maandag weer een drukke en volle werkdag... Over twee weken weer een reisje voor mijn werk en kom dan die woensdag 12 oktober terug en dan moeten we einde van de dag weer in Gent zijn. Nouja, des te sneller gaat de tijd zullen we maar zeggen...
    Trouwens, best dubbel: zat me te bedenken dat we anders rond 11-12 oktober waren uitgerekend van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

Nou, ik zwets en klets dus zo nu en dan weer mee hier!!!

Andere meiden, Gabrie, Ieoor en Mykelti, laten we ook maar gauw de swangvoor9maandenlang-gang volgen...

Liefs voor allemaal!!!

xxx

16. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hi Juulz, welcome back!

En wat mooi te horen dat je lichaam zich zo hersteld heeft.

Jij dus ook bijna naar Gent!

Ik heb idd 1 poging met Microgynon 50 vooraf gedaan en 1 poging zonder.
    Bij mij had het namelijk geen enkel effect.
    DHEA zou idd ook niet nodig zijn bij voldoende follikels.
    En Prednison en heparine heeft de S. idd voorgeschreven.
    En daarnaast heb ik gebruik gemaakt van Intralipid.

En met succes!

Vanochtend, 4 weken na punctie, deze testen.
    Nu hopen dat het goed blijft gaan!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    @kletskoppen: hoe was het badderen? ;):D

@Juulzon: jemig, jij hebt ze ook wel voor je kiezen gekregen. Sneu eigenlijk hoeveel mensen zich genoodzaakt zien om hulp te zoeken in het buitenland. Wij gaan 13 december voor het eerst naar Dr. De Sutter.

@Sikki: nou, da's overduidelijk! Gefeliciteerd! :D

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Sikki en Sikkiman wat ontzettend gaaf, van harte gefeliciteerd . Enne sikki beeb(s) blijven plakken !!!!!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulz!
    Yeahhhhhhhhh

Hoe was ut in LDF? Heb je lekker genoten van je vakantie, mannetje, rust en de wetenschap dat de volgende poging gewoon raak is, want je loopt nu ook in Gent en ze weten nu hoe het moet kijk maar naar sikki *haalt adem* dus jij wordt volgende gentbeebmoeder want ik vind dat dat moet zijn want je hebt al veel te veel meegemaakt. SO! *haalt alweer adem*

@ zielige berichten: Knuf

@ ongi: kussie op buikie! buikie is gewoon voor de op 2 na laatste keer ongi voor lange tijd. Maar goeso van 13 dpo, maar balen van 13 dpo hoop voor positest.

@prednison; via de ha!

@hier: Maartje beeb is gisteren heulemaal geboend en geschrobd, want uiteraard had ik de eer om een poepluier tot aan de oksels te hebben
    Goeso Maartbeeb! Laat me maar ff weten dat dit allemaal heulemaal niet zo leuk is, waarvan ik denk dat het wel leuk is.

Beide beentjes weer op de grond door poepluier?

NEEN!

Guster ook beeb aangekleed, geknuffeld, gefotografeerd, en nog meer leuke shit.
    Ben verliefd!

@verder hier: nog steeds last van pijn in buik/benen/liezen (met vlagen), nu 4 dagen na tp.
    Wat betekent dit nu weer?

We houden het spannund

20. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ben intussen ontzettend chaggie, want mijn telefoon wil geen connectie maken met de compu...

nog steeds geen fotoooooooooos voor maartje

Share This Page