Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    @Marjah: bah, dat zijn altijd rotdata... :( Sterkte!

2. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Zo is het "dood stil hier"....en zo is het een echt kippenhok! Errug gezellie.

Mykelti volgens mij heb ik jouw nog niet gefeliciteerd. Dus bij deze van harte! Kan mij voorstellen dat je je onzeker voelt maar blijf erin geloven.

Marjah, sterkte vandaag. En omo wit kan nog omo colour worden. Wij hebben nog hoop! Het is nog vroeg.

Juulzon, ik krijg de intra via dr. Pfeiffer in DD. Vervelend van je hoofdpijn en je vermoeidheid.

Ieoor ik had via een ander forumlid gehoord dat je het ook kan bestellen bij een ziekenhuis apotheek daar schijn je het wel per stuk te kunnen krijgen? Heb het zelf nog niet ervaren.

3. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Marjah, wat niet is kan nog komen!
    Je bent nog erg vroeg dus ik duim gewoon door!!!!!!!!!!!

De lipid info vliegt me hier om de oren :D
    Goeso!

Hier ook aardig wat topics versleten :(
    Maar het kan nog meisjes!!!

4. Meleka

Meleka Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik meld me ook weer na 2 weken vakantie in Turkije bij mijn schoonouders en een paar dagen slenteren en klimmen in Istanbul.

De vakantie heeft me goed gedaan. Mezelf weer een beetje gevonden na al die hormonentroep dit jaar. Ik zie het allemaal weer een beetje zonniger in, dat is ook mooi meegenomen :)

Op vakantie ongesteld geworden na de laatste afgebroken ivf-poging. Mooie menstruatie qua bloeding en lengte. Dat geeft moed. En gister een voorzichtig positieve ovu test! Ook mooi op schema. Ben ik wat blij mee, want ik was erg angstig over mijn cyclus na die kunstmatige overgang, slechte stimulaties, niet springend mega ei en lage amh waarde. Maar nu voorzichtig optimitisch dat het weer en nog werkt allemaal. Dus klusserdeklus en hopen op heel binnenkort een positieve zwangerschapstest. Nu we uit de mmm zijn gestapt en het weer natuurlijk gaan proberen, voel ik opluchting en een klein ienieminie beetje positiviteit.

Gefeliciteerd voor de zwangeren onder ons! :D
    Succes voor de ivf-ers. En Marjah, wat ontzettend spannnend!!!!
    Ik hou je berichten de komende dagen in de gaten en duim heeeeel erg ontzettend hard voor jullie!

5. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Welkom terug Meleka.

Ik wil zelf nog heel graag een keer naar Istanbul. Lijkt mij prachtig.
    Veel succes met het klussen en wie weet....

Sikki heb jij de intra per stuk kunnen afnemen of niet?

6. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Nee ook niet.
    Ik heb het via iemand anders geregeld.

Haai Melaka!

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Hmm bedankt Sikki.

Heb geen zin om 10 zakken af te nemen. Ga kijken wat er mogelijk is.

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Gabrie lijkt me inderdaad dat via de ZH apotheek je er minder moet kunnen krijgen.
    Ik heb (vooralsnog) geen rekening gekregen van de apotheek. Dus dan maakt het niet uit als je 8 zakken over gaat houden. Toch?

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Ohh ik had begrepen dat je het zelf moest betalen. En dat de kosten rond de €250 lagen?

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Ja dat klopt volgens mij wel ongeveer; 250 euro voor 10 zakken.
    Ik zou zeggen; probeer een NL arts zo gek te krijgen dat hij het voor wil schrijven.
    En vraag je apotheek of dit medicijn door jouw verzekering betaald gaat worden!

Succes ermee, en laat effe weten of het je lukt.

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Oh enne; ik schrijf al sinds december 2008 mee op ZP.....
    Over een oude rot gesproken...
    IK BEN AAN DE BEURT!!

Klinkt gemeen, maar zo voelt het wel.

xx

12. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Ohh Ieoor de voorschrijving is geen probleem. Ik krijg het recept via dr. Pfeiffer uit Dusseldorf.

Dames, achteraan in de rij aanschuiven.
    Sikki is zwanger dus kan van het lijstje af.
    Marjah is nu ahumm ook swang dus ze kan ook van het lijstje af.

De volgende in rij is:

Ieoor
    Juulzon
    Gabrie

Zo ik wacht wel netjes op mijn buurt!:p

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hopelijk allemaal gauw swang! Ieoor, jij mag eerst hoor ;) !

Over die Intralipid...
    Misschien ben ik erg bleu hoor...

Maar leg je dan een infuus bij jezelf aan???
    Of moet dat dan via ziekenhuis / arts?
    En hoe vaak?
    En wanneer start je?
    Voor de stimulatie? Tijdens? Erna? De hele cyclus?
    Sikki, hoe deed jij dat dan?
    En via wie / wat / welk kanaal kwam jij eraan?
    Schrijft dr de S uit Gent dat ook voor?
    En wanneer begin je ermee? Wat zegt dr Pfeiffer erover?
    En zijn er gegevens over de resultaten bekend?
    Behalve dat ene artikel waarvan jij me de link stuurde, Sikki?

Veel vragen hé....
    Marjah, ik duim voor Ariel Colour voor je! Zo'n roze Robijnkleur, ook goed!!!!
    Mykelti, waar blijft je banner? Hoe lang ben jij nu dan al zwanger? Al 2-3 weken begrijp ik? Wow! In je banner staat nog dat je aan het lijnen bent, daar nu wel voorzichtig mee zijn...!!! Heb je het al gemeld? Wanneer is je echo?

Gabrie, gebruik jij ook Intra? Is me efkes niet helemaal duidelijk. We kunnen eventueel ook de boel delen. Haal jij 10 zakken, neem ik de helft wel over... ;)
    Sikki, 3 oktober echo!!! IN Gent? Spannend joh!

Meleka, een spontane beeb! Zou echt fantastisch zijn! Spannend nu toch weer hé, na zo'n positieve ovutest! Heb dat nog steeds, vanaf mei (na de mislukte 3e IVF) heb ik eigenlijk iedere maand een positieve ovutest. Maarja, heb sinds februari nog maar 1 eileider, dus de kansen liggen bij mij lager. Toch klussen we sowieso extra rond mijn ei... maar helaas helaas... Wel merk ik dat het fijn is weer wat zich op mijn cyclus te hebben. de luteale fase lijkt ook weer wat langer te worden. Was altijd 9 dagen, laatst alweer 13 dagen. Kreeg alweer hoop... die zoals altijd weer tevergeefs bleef. Maar toch, die hoop is dan iedere maand wel weer onvermijdelijk. Net als dan toch de onvermijdelijke daarop volgende teleurstelling. Die teleurstelling die je daarentegen verstandelijk al had zien aankomen....

Anyway, ga nu gauw mijn bedje in. MOE!

Knuffel voor allemaal
    xxx

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ladies, ik hoop zo dat jullie allemaal snel zwanger zijn! Vind het zo sneu dat sommige mensen maar hoeven te kicken en zwanger zijn en blijven en anderen zoveel moeite, maar vooral pijn moeten ondergaan om misschien zwanger te worden. Zo oneerlijk....
    Het is bij mij ook zeker niet over rozen gegaan en nog maar afwachten of het goed gaat deze keer, maar toch voel ik me dan wat schuldig...:(

@Juulzon: Als ik reken vanaf mijn eisprong + 2 weken (langere cyclus deze keer) dan ben ik nu 16 DPO, dus 4 weken en 2 dagen. Ben heel voorzichtig met een banner, omdat het al zo vaak mis is gegaan. Dit is mijn 5e zwangerschap, maar telkens mis gegaan. Als vanmiddag mijn HCG weer goed gestegen blijkt, dan zal ik een banner maken, ok? ;):D

Hoe gaat het met jou?

Ook allemaal een dikke knuffel!

15. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ik heb je toch een link door gestuurd van Freya?
    Daar staan nagenoeg alle antwoorden op je vragen in.

Over resultaten is verder niets bekend.

Dr. de S. schrijft het niet voor nee.
    En wanneer je er mee moet beginnen daar zijn de meningen ook over verdeeld.
    Ik heb gedaan hoe het mij het beste uit kwam.
    1 voor de tp en 1 na de positieve test.
    Maar ook dat staat in de link.

En als jij bij jezelf een infuus kan aanleggen, dan heb je niemand nodig.
    Anders moet je dus zelf een 'gek' vinden die je wilt helpen ;)

Mocht je na het lezen van de Freya link nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

16. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @ hier: de Ariël was op, maar morgen ga ik nieuwe kopen! Vorige Keer was de test pas op 4 weken posi, dus dan heb ik nog een paar dagen!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik zal even zeggen dat ze je wat moeten opsturen...

18. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Marjah, ik blijf stug doorduimen!!!!

Juulz, in mijn PB had ik je toch ook nog een link van een Amerikaans instituut doorgestuurd?
    Daar staat ook heel veel info in.
    Als je Googled op IVF en Intralipid kom je echt heel veel info tegen.

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    @Juulzon: over dat lijnen, dat is eigenlijk geen dieet, maar meer een etenswijze. Het heet oerdis en is gebaseerd op natuurlijk eten. Eet dus geen grassen en granen en geen peulvruchten. Verder eet ik bijna alles en heel gevarieerd en veel, dus geen gevaar voor het vruchtje. Nu eet ik zelfs af en toe weer een stukje brood, alhoewel mijn darmen het daar niet mee eens zijn. Kan geen kwaad dus, maar wel lief dat je meedenkt! :)

Eet nu gewoon waar ik trek in heb en dat is niet zoveel. Fruit walg ik van 's morgens, terwijl ik dat altijd at. Heb eergister verse soep gemaakt en dat neem ik nu mee naar mijn werk en heb daar ook worteltjes liggen en rookvlees. Meer gaat er bijna niet in. ;)

20. Seth

Seth Niet meer actief

*breekt in*
    Duim, duim, duim, duim..... ennuhhh je weet het... ik ben ook een "laat-tester"

*breekt uit*

Share This Page