Er is nog steeds onduidelijkheid (volgens mij... want ik ben er al ff uit) over hoe je Tregs precies moet meten. Bv CD4 en CD8 T cellen zijn "standaard... zij zijn nl CD4+ en CD8+. Tregs daarentegen hebben een CD4+CD25+ en ook nog een aantal-andere-dingetjes +, maar die dingetjes zijn of moeilijk te meten of er is nog discussie over welke dingetjes dat zijn. En dan komt nog het meten van al die dingetjes, wat niet altijd even zwart wit is, het ligt er net aan waar je (en wie...) de cut-off point zet. CD28 is een activatiemarker, maar ook daarvoor geldt: waar (en wie) zet je het cut-off point... NK cellen, hmmm ik was al aan het neigen naar een lekker infuusje, maar als ik de reductie in NK cellen zie, dan denk ik niet dat dat dus echt zoden aan de dijk zet, qua NK cellen. Maar, misschien is er nog wel een ander mechanisme dat geremd word, maar dat dat nog niet ontdekt wordt. Lees dit niet verkeerd, want ik denk serieus dat je immuunsysteem invloed KAN hebben. Je hebt nou eenmaal een andere set genen meegekregen dan je husband. En die husband en jij kunnen heel goed niet matchen qua HLA (soort bloedgroep, maar dan op weefselniveau). Dus in theorie is dit ontzettend goed mogelijk. In transplantatie settings zijn volgens mij de T cellen de grootste boosdoeners, maar misschien is dit ook al heel erg achterhaald en zijn er nog wat factoren bij gekomen. Maar T cellen (CD4 en CD8) zijn toppertjes in het afmaken van 1) het transplantaat door ontvanger T cellen en 2) weefsels van de ontvanger door donor T cellen. Niet voor niets worden CD4 en CD8 cellen onderdrukt, maar wordt dit ook af en toe juist gebruikt om leukemie (wat nog hLA van de donor heeft) aan te vallen (of te wel gebruikmakend van punt 2) Tot zover een lesje immunologie Dus ja: ik zit aan de prednison, en ja, misschien wil ik ook wel de intralipid! Maar ik denk ook dat er een ONTZETTEND grote kansfactor is. Met 9 ICSI's en nu ein-de-lijk zwanger , dat is toch geweldig! Maar je weet niet waarom nu wel... Het kan een van de dingen zijn die je hebt gedaan, maar het kan ook een combinatie zijn. Who knows. En... who cares (okee wij ) Ik ben alleen maar blij dat er nog hoop is voor mmmeisjes zoals wij en dat het onderzoek nog steeds doorgaat.
Marjah sinds wanneer praat jij Russisch in dit mooie topic? Ik kan het echt niet volgen, sorry. Ik heb honderdduizend bloedonderzoeken gehad, en daar is het bij gebleven. Pfeiffer zei; prednison; dus dat hebben we gedaan. En wat de rest allemaal betekend.... Ik heb echt geen idee. Misschien mutsig van me, maar ik vind het zo ingewikkeld.
Prednison is voor CD4/CD8 T cellen te verminderen en als het goed is ook om het percentage Tregs omhoog te krikken. Intralipid zou voor NK cellen zijn, zoals Sikki al eerder zei. Sommige metingen vind ik gewoon heel arbitrair, vanwege het type metingen. Het is wel een apparaat die het meet, maar er is een menselijk component in de bapaling wat bv Treg positief is. Maar ik vraag me gewoon af wat nu het trucje is om zwanger te worden. Ik weet het echt niet!
Ow ja, als ik iets niet begrijp, dan noem ik het turks! en ik zal het topic niet meer bevuilen met gewauwel Maar een muts ben je niet hoor IK SNAP HET OOK NIET!!!!
Graag wil ik jullie mededelen dat er iig 4 kleine visjes erbij zwemmen in onze vijver Moeder en deze kinders (rest is opgegeten) maken het goed.
Wat is het hier rustig! Ego: de eerste barstjes komen hoor! Ik ben alleen niet verdrietig. Maar ik baal gewoon. Ik ben wel ontzettend jaloers, merkte ik vanmiddag toen een meisje van paar jaar jonger langs kwam lopen met een kinderwagen. En af en toe een vlaag van "zal het ooit nog lukken?" Wel gek hoor, ik heb vandaag de financiële onkosten vergoeding met de donor doorgesproken. Ze wil er niets aan verdienen, dus streept ze bijna all haar uren weg... Alleen de uren ban haar man blijven staan en een aantal uur van haar. Gek hoor... Gisteren zijn we bij hen op de koffie geweest, en ze is teleurgesteld, want ze dacht serieus dat het wel goed zou komen bij deze verse tp. Maar ja, zij is dan ook 2x binnen 2 maanden zwanger geworden.
Lieve Marjah, ikweet ook niet goed wat ik zeggen moet dus van mij ook een hele dikke digi knuffel. Wij zijn terug van 3 dagen Gent, gewoon als weekendtrip. Was erg mooi, heerlijk ontspannen maar toch ben ik gesloopt. Ga zo op de bank met de voetjes hoog en denk aan Marjah.
Marjah, ik weet het niet.... Geen prednison ervaring. Misschien weet Maartje het? *die ik overigens wel mis hier*. Snap je verdriet maar al te goed... Gaan jullie deze maand al voor een TP? KNUFFFFFFFFFFFFFFEL!!! ook knuf voor je mannetje. Hoe gaat het nu met hem...? Loesie, ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Ieoor, hoe voel je je? Duim duim duim! Sikki, nog even geduld en een echo! MvM al over de vloer gehad? Nanatly, zit me te verwonderen over hoe snel het gaat, alweer 12 weken!!! Wow! Hopelijk alles goed. Meleka, hoe gaat het met jou? Mykelti, al veel klachtjes? @hier, ook met de gebruikelijke ups en downs. Ovu-testjes hebben deze ronde weinig zin, want verwacht mijn ei als ik voor mijn werk op pad ben. Vertrek 2 okt en denk dan dat ik mijn ei heb. Dus ach... En daarna dus aan de Pil (iemand nog de microgynon 50 ongebruikt liggen? Angelica heeft nog 19 dagen, maar verwacht langer te moeten slikken..) Bel morgen ook de apotheek wel, maar is een eigen bijdrage... vandaar mijn vraag. Vriendlief heeft de dag dat we naar Gent moeten en ik weer land op schiphol de hele dag vrij genomen, da's wel lief. Anders was het altijd een gedoe en werd er vooraf al veel gezucht en gesteund. Vandaag zei hij uit zichzelf dat hij had vrij genomen en me van Schiphol kan komen halen. Toch lief . Verder zitten we nog niet in een ontspannen ritme. Waar het aan ligt...? Je ne sais pas... Geen idee. We kunnen erg weinig van elkaar hebben. maken ruzie, soms om niks. Is het de drukte van werk? Is het al de spanning voor de uitslag? Geen idee. Bedoel, onze relatie zit goed hoor en we beseffen dat dt de ruzietjes oppervlakkig zijn. Maar, ze zijn er wel, terwijl we het eigenlijk niet willen. Of klinkt dit raar? Anyway, weer een volle week voor de boeg, waaronder zaterdag de 1e verjaardag van ons petekindje.... Waar ook weer heel veel andere happy new born family's komen. Dat vind ik soms nog wel het moeilijkste, dat dan alle gesprekken over de kindjes gaan. Logisch hoor, dat wel. Maar het is altijd zo'n onderwerp waarin ik niet ingewijd ben. Alsof het een een clubje is waar ik geen lid van ben. En misschien wel nooit zal worden.... Trusten allemaal! xxxx
Hallo!! Wat lief dat jouw/jullie donor zo is marjah, ze gunt jullie het aller mooiste! Wij zijn vandaag ook bij mijn zus geweest die heeft gister een dochtertje gekregen, dus ik ben weer tante geworden, geweldig. Het is een prachtig meisje. Mijn zus vroeg aan mij of ik er moeite mee had nu. Maar met mijn zus heb ik daar helemaal geen moeite mee, als ik andere mensen zie die een kindje hebben en er zelf al uitzien dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen en gezinnen met 5 kinderen enzo dan word ik wel boos van binnen, waarom ik niet en zij wel!!!?? Maar ik heb wel zo met positief denken zal je alles lukken!! Dat heeft voor mooi met heel veel dingen gewerkt. Nu maar hopen dat het met het kunnen krijgen van een baby ook zal werken. Onze afspraak van woensdag met het mst gaat niet door, mijn vriend kan niet, konden nu pas 23 oktober, we hebben 27 oktober al een afspraak in Düsseldorf dus laat maar zitten dan!! Morgen hebben we dan maar een telefonisch consult aangevraagd om onze laatste vragen te stellen en ons dossier op te vragen voor dd. Ze hadden bij t mst toch al gezegd dat ze ons niet verder konden helpen dus. Heb helemaal niet het idee dat ik pof heb! Laatste cycles was wel 44 dagen maar daarvoor 23 maar daarvoor ook 44 en daarvoor 28 en 30 en 32. Heb toch wel elke x eisprong. Nog ff afwachten dus voor dd wat die nu gaan zeggen. Marjah keep the positive vibes!! Nataly fijn dat het zo goed gaat! Zullen wel jouw succesverhaal vertellen morgen bij consult, maar natuurlijk niet jouw naam noemen. Groetjes
Dag allemaal, ik lees jullie berichten en lees alleen maar herkenning.. Op dit moment ben ik ten einde raad.. Onze 2e poging is uitgelopen op niets. Na wederom een bagger stimulatie nu niet eens tot een tp gekomen. En dat na er werkelijk alles voor gedaan te hebben. **zucht** Zie mijn onderschrijft...ook ik heb een rottig laag AMH. Hoe gaan jullie toch met jullie verdriet om..hoe weten jullie keer op keer weer uit die dip te komen? Sorry dat ik even zo in breek maar heb behoefte aan ervaringsmaatjes.. @ iedereen die verdriet heeft hier.. de MMM sucks! Heel veel sterkte.. @ iedereen hier met een positief verhaal.. Gefeliciteerd! Dat er maar veel mogen volgen uiteindelijk.... Greetz Mloes
Loessie "helaas" welkom hier. Er lopen genoeg dames rond die het geluk van zwanger worden/zwanger blijven nog niet hebben mogen ervaren. En gelukkig zijn er ook positieve verhalen! Toch nog ff een dikke vette knuffel voor Marjah. Ik had het graag anders voor je gezien!
Loessie, helaas welkom hier. Ook bij jou gaat het niet zonder slag of stoot. Tja, hoe doe je dat, er keer op keer weer bovenop klauteren? Geen idee eigenlijk. Het 'gewoon' maar weer over je heen laten komen en het bij de dag bekijken. Je zult misschien, net als ik, gaan ervaren dat je steeds sneller na een teleurstelling weer een nieuw plan bedenkt en weer aan een nieuwe poging denkt. Althans, zo gaat dat bij ons steeds. We verleggen keer op keer onze grenzen. In de hoop dat we er alles voor doen en gedaan hebben wat we konden bedenken. En dan nu maar hopen dat het beloond gaat worden. Kom je gezellig meeschrijven hier?
Hi lieverds, Thnx voor de lieve smsjes en PBtjes(wat een schatjes zijn hier toch ) Anyweee... Ik hoorde dat mensen niet wisten waar Suprefact voor diende en Marjah deed een gooi maar helaas... je gaat niet door voor de koelkast Suprefact dient er voor om je hypofyse stil te leggen waardoor de eigen wil van je lijf uitgeschakeld word en je lijf niets anders kan dan doen wat de medicijnen van je verlangen zoals het ondersteunen van de 2e fase door de Utro en Pregnyl en voorkomen dus dat je te vroeg ongi gaat worden. Daarnaast is het zo dat Suprefact gebruikt kan worden ter voorbereiding van een IVF, om de boel lam te leggen, ter vergelijken met Lucrin of Decapeptyl ter voorbereiding van een IVF. Dit laatste wordt veelal in Belgie gedaan heb ik gelezen en ter ondersteuning van de LF is 1 van de stokpaardjes van Dusseldorf. Verder over het Prednison afbouwen: 3 week is nog relatief kort. Sommige mensen kappen er mee zonder af te bouwen, maar dat vind ik niet zo verstandig: je hebt het toch ff een poosje gebruikt. Bouw het rustig af en zorg ervoor dat je bij het afbouwen 's avonds minder neemt dan 's ochtends ivm dat je lichaam zelf ook cortisonen aanmaakt en wel de meeste in de ochtend: je lichaam heeft ;s avonds dus van nature al minder nodig. Halveer je avondpil en snoep alvast een kwartje van de ochtendpil af, doe dat twee dagen en minder dan nog verder. Ik rea later ff uitgebreider, maar nu eerst ff de geweldige huisvrouw uithangen en koken Groetjes, een uitgeruste Maartje!! (Meisje heeft nu twee aaneengesloten nachtjes doorgeslapen!!)
Maartje dan ga ik dus wel een beetje door voor de koelkast! En dat is mooi, want de onze gaat het zeeer binnenkort begeven:x