Heeft er iemand al ervaringen met thuisapotheek.nl Gratis thuisberzorging van je meds, zonder wacht tijden bij de apotheek. Ik heb me zojuist aangemeld, en ik denk dat ik het eens ga proberen.
@loessie30, Ik heb in nederland 2 keer het lange protocol gehad met de pil, decapeptyl, gonal-f en de tweede keer met menopur 300. De eerste keer had ik geen eitjes en de tweede keer 1 eitje. Toen vertelde het ziekenhuis mij dat ik in nederland uitbehandeld ben vanwege de slechte stimulatie. Op eigen initiatief ben ik toen overgestapt naar DD. Daar kreeg ik het korte protocol met vanaf dag 3 Menopur 450, vanaf dag 10 cetrotide voor 3 dagen erbij, pregnyl en daarna de punctie. Ik had toen 5 eitjes die allemaal bevrucht zijn. Ik heb een verse TP van 2 emmy's gehad die is niet gelukt en daarna een cryp TP van 1 emmy en die zit nu al 13 weken lekker warm in mijn buikje te bewegen. Trouwens mijn AMH is 0,10! Heel erg laag dus. @ellegie, wat vonden ze in Enschede van mijn verhaal, ben wel benieuwd. @all ik heb nog meds in de koelkast die ik na de echo van volgende week woensdag wel wil weggeven (9 ampullen menopur, 3 spuiten cetrotide, 3 spuiten pregnyl 5000, een x aantal utrobollen en 1 flesje suprefact). Ik wil graag alles in 1 keer naar iemand opsturen. Laat maar weten of je voor alles interesse hebt. Liefs Nataly
Natatly moest jij ook beginnen met Suprefact? Ik namelijk wel. Heb dat nooit eerder hoeven gebruiken. En ik ga een mix gebruiken van Menopur 225IE en Gonal 225IE. Cetroide ook op het eind. Voorheen gebruikte ik 450IE Menopur.
Ik heb suprefact van Uber S voor geschreven gekregen maar heb het nooit gebruikt dus vandaar dat ik nog heb.
Moest jij het aan het begin van de behandeling gebruiken of na de TP? En misschien een TE nieuwschierige vraag waarom heb je het niet gebruikt?
Ik had een afspraak met Uber S en daar kreeg ik suprefact voor na de TP voorgeschreven omdat ik zou gaan voor een cryo terugplaatsing en mijn luteale fase kort is (10 dagen). S. schreef mij dit voor zonder dat ik eigenlijk wist waar het voor was. Die maand ging de cryo TP niet door omdat mijn cyclus totaal in de war was en ik geen eigen eisprong heb gehad en al vanaf dag 12 in mijn cyclus bloedverlies had. We hebben toen een maand overgeslagen. De volgende maand ging het wel goed met de cryo TP (daar ben ik ook zwanger van geworden) maar heb ik nooit meer een afspraak met dokter S gehad omdat hij met vakantie was. Die andere artsen (dr Kissler en die blonde vrouw) hebben het met mij nooit gehad over suprefact maar wel over utrogestan. Ik durfde het toen niet te gebruiken,vandaar!
Weet ik nog niet. Ik heb mezelf via hun site ingeschreven. Ze nemen nu binnen een paar dagen contact met mij op om eea door te spreken. Voor zover ik nu weet checkt je eigen huisarts alle receptjes die je bij hun indient op de een of andere manier. Ze houden ook bij wat je allemaal gebruikt en of het samen kan. Gewoon een 'echte' apotheek dus. Ik hoop dat het wat is; dan ga ik het zeker proberen. Zou zo fijn zijn om niet meer ellenlang in de rij te hoeven staan. Ik denk dat ik gemiddeld, per apotheek bezoekje zeker 20 minuten kwijt ben. Maar dat zou ook zomaar 25/30 minuten kunnen zijn. En dan gaat het niet zozeer om mijn receptje/bestelling/wat ik nodig heb. Maar er zijn bijna altijd mensen bij de apotheek. Er lopen dan een stuk of 5 assistentes rond, en maar 1tje is er dan vaak aan het helpen. De rest is andere dingen aan het doen. En als die ene dan een hele waslijst spullen bij elkaar moet zoeken...... Ik ben erg ongeduldig. Maar dat hadden jullie vast al wel begrepen
Loessie: Wat was je uitgangsecho? Ik had in DD op 450 IE Menopur maar 1x 3 (2 bruikbaar) en 1x 2 eitjes (0 bruikbaar) en 0 bevruchtingen, maar mijn uitgangsecho's waren toen ook echt brandhout. Vervolgens een poging met uitgangsecho van 11 eicellen en toen had ik ook 7 bruikbare eitjes . Bij overleg met Uber S kun je uiteraard bespreken, dat je alleen wilt gaan beginnen als je uitgangsecho er goed uit ziet. Sikki: zo onwerkelijk.... ik kan me tig testen ook zo voorstellen . Dat doe je niet uit weelde, maar uit angst. Pure angst. Gelukkig, hij werd steeds wat donkereder, maar je hersenene zeggen iets anders. Je hebt het immers al eens meegemaakt. En verdrietig meisje zijn... ik hoop zo dat het verdrietige meisje straks echt kan gaan genieten. Al is het misschien vanaf het moment dat je het kindje in je armen hebt, dat maakt niet uit. Deze 8 maanden overleef je ook nog wel. Ik hoop alleen dat dat moment gewoon snel komt. Het niet meer reageren op een negatieve test is een state of being en er is verdriet en woede. Je voelt het alleen niet meer. Je laat het niet toe. Waarom zou je? Je moet toch door met (over)leven. Afgestompt... Ieoor: Ow meis! ik wil echt elke zwangere weg om zeep helpen... (sorry sikki... , bent nu eenmaal van de andere kant ). Ik kan er zo slecht tegen. Elke keer denk ik weer: waarom!!!!??? en daarna een heleboel @&*(#$%^&*(@#$%^&#$%&@#$%^&@#$%^#%^ Het doet zo'n pijn, elke keer ga je weer een beetje meer dood en het lijkt wel of niemand in je omgeving je snapt. NIEMAND! Okee behalve een vriendinnetje die me vandaag belde en die niet oordeeld, maar gewoon geinteresseerd is. Ik heb 1 ander vriendinnetje die het wel eens probeerd, maar met haaar kan ik gewoon niet meer zo goed communiceren (sinds onze bruiloft! Ze belde me de avond van te voren 3x op, de ceremoniemeester ook 2x en de vrouw van de kerk 1x allemaal compleet nutteloos en volledig wazig. Dag lekker rustig laatste avondje voor mijn trouwdag... ging gestresst te bed). Het lukt me gewoon niet meer om geduldig met haar te zijn. haar bijnaam heeft ook iets met t.rage p.rocessor (google technisch gepunt). Het wordt echt met de tijd zwaarder en zwaarder, terwijl ik dat jealoerse helemaal niet van mezelf ken... Soms ben ik daardoor ook zo teleurgesteld in mezelf. Angelica: wow Succes meid! Ik hoop dat je dit keer een beter score hebt... gebruik je nu deca? of wat ga je anders gebruiken? 225 IE menopur valt nog mee, misschien kan het de volgende keer nog enthousiaster met de menopur Ieeoor: Misselijk wauwie 23-9 tp, dus het is nu 3+4 dagen na "punctie"? hmmm, misschien gewoon toch de medicijnen? of innesteling? ik duikm-fik-hoop-bid-etc enorm voor je @thuisapotheek: geen ervaring ben wel benieuwd @ongeduldig zijn: Ik ook!!!! maar niet bij de apotheek, we hebben een (digitale) kluis @werk: heb je ge-pbt iedereen is trouwens welkom op zaterdag! if-joe-no-wer-my-werk-woont?
Helaas Marjah, wij doen zaterdag mee aan de open huizen route en we zinj dus de rest van de week aan het poetsen en zaterdagmorgen nog even een appeltaartje bakken . Dus als jullie nog iemand weten die in Hengeloooooooooooooooooo wil wonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@ Marjahh, thanks voor je reactie..En wowww wat een herkenning in je boosheid..Ik wilde het in mijn vorige bericht nog iets te keurig uit drukken De realiteit is anders hier... Ik ben %@@#!%&%$ enorm $#%^%^@$ boos op iedereen die mij maar niet begrijpt. Ik maak dan opt moment ook geen vrienden geloof ik..Recht voor de pegel is deze dame opt moment! Al die positieve opbeurende berichten..lief bedoeld ik weet het maar **zucht** ........... Ach laat ik dr maar over op houden.. Ze bedoelen het goed I know maar het is zooo f*cking oneerlijk en het doet zo'n zeer.. @ Uitgangsecho..Hij meende er 3 á 4 klaar te zien liggen..Weinig dus. Op de vraag of dit per maand of per behandeling kan verschillen was het antwoord..Nee..misschien 1 meer of 1 minder maar grote verschillen niet. Arts in NL en DD gaven allebei aan dat mijn leeftijd een positieve factor kon zijn... Nou NOTT dus blijkbaar Van de week horen we wel wat hij van deze behandeling vindt en wat hij ons nog te bieden heeft. Wij denken zelf aan opnieuw proberen met andere medicatie..Mocht het bij 2 folli's blijven dan geen punctie maar behandeling staken en opnieuw zoeken naar de juiste weg...Zo blijft onze poging staan toch? Escape IUI zou het dan misschien kunnen worden..maarja mijn man zijn kwaliteit is ook niet helemaal oké. Dubbel pech dus. @ Nataly..Van harte gefeliciteerd! Wat een verhaal zeg Thanks dames voor dit forum...
Dag lieve meiden, Wat is er veel gekletst!!! Sikki, Angelica, spannend 3 oktober! Voor Sik duimen voor een hartje (of twee?????) en voor Angelika voor mooie folli's!!! Loessie, had ik je al 'welkom' geheten hier...? Hier gaat het ook nog steeds met ups en downs... Als ik dan zo lees van Sikki (en heb het meer gehoord en gelezen in de bijsluiter..) dat depressiviteit een bijwerking is van de microgynon 50, dan krijg ik weer flinke frons in mijn voorhoofd... Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo heeeeel goed, waarom ik aan de pil zou moeten. Bedoel, heb het bij MCK nog nooit gehad en mijn laagste score was 5 follikels (3 eicellen, 1 slechte bevruchting en TP) en de hoogste score was 13 follikels (8 eicellen, 2 bevruchtingen, matige kwaliteit en TP) en de middelste score, waar ik zwanger van was maar een BBZ werd, was 8 follikels, 6 bevruchtingen, 2 emmy's goede kwaliteit). Dus nog niet eens zo belabberd... Behalve dan dat ik nog niet blijvend zwanger ben.... Wat heeft de pil nu voor een toegevoegde waarde? Is het dan echt beter dat eierstokken rust krijgen door de pil??? Heb er een dubbel gevoel bij, dus wie het weet mag het zeggen!!! Heb de pil dus inmiddels in huis. Receptje bij de ha en kon het ophalen. Kon gelijk 29, 63 betalen! Waarvan 6,13 eigenbijdrag, dus kan het nog declareren bij de verzekering. Maar het voelde zó dubbel: voor de medicatie waarmee je NIET ZWANGER kan worden betalen.... Hoe bedoel je omgekeerde wereld?! Dat de Pil uit het basispakket is, blijf ik raar vinden. Bedoel, mensen die de pil niet willen / kunnen betalen, kunnen wel zwanger worden: kost dat een verzekering niet veel mee? Afin.... Kijk enerzijds uit naar Gent, in de hoop dat we verder kunnen / mogen... Anderzijds.. wat als de uitslag slecht is????? Ik bedenk me wel eens dat statistisch gezien 1 op de 8 stellen (toch? of was het 1?) te maken krijgt met vruchtbaarheidsproblemen. Dus in dat geval zou 1 op de 8 vrouwen / stellen in zo'n fijne Prenetal zich absoluut moeten beseffen dat hun wondertje ook echt een WONDER is!!! Knuff voor allemaal!!! xxxx
Oh ja, vandaag nog iets raars: licht roodverlies op het inlegkruisje??? Dag 16 van de cyclus en nog een positieve ovu-test te bekennen. En nee, ben niet zwanger, want omo-wit blijft mijn kleur... Mijn ei is meestal rond dag 20... xxx xxxxxx
Ach ik heb het idee dat ze de pil alleen maar doen om ff beter te kunnen plannen... Vooral in dd had ik dat idee . Ik had ook enorme last van depri buiende afgelopen wInter. Op een moment dacht ik: hè, jammer dat er geen trein an komt. Allemaal door pilachtige substanties. Stop met de pil is dan ineens instant euphorie! Okee ephorie Is een groot woord. @follikels: het kan echt verschillen! vraag über s maar naar mijn verhaal! Wat een onZin. Offer echt, zo had ik er 3, en de volgende keer Had ik er 11! Dusseeeeehhhhh @ ovu test; hmmm ff per ongeluk de ik ff vergeten en flink klussen? Weird!!!
Thanks Marjah, ik reageer heel goed op de hormonen. bij 187.5 had ik 13 folikels alleen 2 folikels van 26 mm onderdrukte de boel. nu ben ik aan de pil geweest zodat ze allemaal geleidelijk kunnen groeien. Bij mijn eerste ronde had ik met 150 gonal 10 folikels. Ik gebruik nu weer deca (rot spuiten)
Juulz, het bloed zou ook van een ovulatiebloeding kunnen komen. Ik had er ook nooit last van, maar sinds ik bezig ben met de ICSI's heb ik het ineens 2 keer gehad. Pil voorafgaand is echt om meerdere redenen. Ja, het makkelijker kunnen plannen, maar ook echt om je eierstokken tot rust te laten komen, zodat de follikels gelijkmatiger kunnen groeien. Dus niet voor méér follikels, maar voor gelijkmatigere follikels. En in DD heb ik ook wel eens de pil gehad om mijn FSH te onderdrukken. Want dat doet het ook. Dr. Kissler adviseerde dat toen, omdat mijn FSH toen een cyclus daarvoor eens 14,2 was. En na de pil was het 6,8. Maar goed, die weinige follikels die ik nog heb gingen er uiteindelijk niet gelijkmatiger door groeien, waardoor ik de laatste poging geen pil heb gehad. En de pil remt gewoon te veel bij mij. Meisjes, als jullie het vervelend vinden als ik hier nog meeschrijf met m'n blije banner dan moeten jullie het zeggen hoor! Ik snap dat het misschien moeilijk is om nu dingen van mij te horen. Want ja ja, ik heb nu makkelijk praten. KNUFFEL voor iedereen!
@ Juulzon..thanks! @ Sikki.. helemaal mooi jou banner!! Ik heb veel aan je verhalen dus blijf lekker hangen hier Als ik google op deze onderwerpen kom ik regelmatig jou verhaal tegen..Top om nu dit mooie nieuws te lezen. @ Angelica..Volop in behandeling dus? Toi toi toi voor jou! @ Marjahh..hoe is het nu met jou? Stomme vraag eigenlijk...sorry! Ook wij hebben het regelmatig over ECD en adoptie. Het aanvraag formulier hebben we thuis liggen nu...Moeilijk vinden wij het nog. Hier weer een btje een bléhh dag..Meer downs dan ups..Blij dat ik over een aantal dgn weer aan het werk ga.. Nog altijd heb ik na mijn punctie (sorry btje smutzich verhaal) last van oud bloed verlies gepaard met veel grote stolsels.. Ik ken dit van de vorige keer in NL niet.. Morgen maar eens ff aan kaarten...Mag nu wel minder worden vind ik. Groetjes en tot horens..
Loessie, bedankt. Ik had nergens last van ook niet tijdens de punctie. Ik hoop dat het ook zo gaat in Belgie