Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Even kort voor Juulz, ik moest gewoon doorslikken.
    Heb dus 6 weken non-stop geslikt.

Knuffel voor iedereen!!!

2. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Juultje ...had je ook nog een Suprefact dillema.....dan hoor ik dat ook graag.

Ik heb bijna 8 weken moeten doorslikken. Net voordat ik moest stoppen met slikken een paar dagen had ik ook wat bloedverlies.
    In DD werd aangegeven is NIET erg.....

Helaas kan ik je dus niet goed verder helpen.

Marjah zie je strakkies.

Ellie ik hoop dat dr. S. voor een wonder kan zorgen.

Waarom slik je trouwens mic50 en niet mic30. Ik slik namelijk mic30??

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor jullie antwoorden, ik slik gewoon door. Slik Microg.50 omdat... Gent daarmee werkt? Heb eigenlijk niet eens gevraagd waarom. Zal het de volgende keer eens doen.

Gabrie, suprefact heb ik dus GEEN ervaring mee.
    Wel met deca en ook met cetro.
    Mijn 1e IVF poging moest ik deca (de gewone hele spuit) gebruiken in combi met Puregon 150. Er groeiden 5 follikels, wat ik toen eerlijk gezegd teleurstellend vond. Uit die 5 follikels kwamen 3 eicellen en er ontstond slechts 1 embryo. Nadat de poging mislukt bleek, werd mij verteld -toen ik ernaar vroeg overigens - dat de kwaliteit niet echt goed was. Dit zou aan de kwaliteit van de eicellen kunnen liggen was het verhaal. Dus: de volgende poging kreeg ik menopur voorgeschreven. 150 eenheden. Slechts 2 dominante follikels! Dus: werd escape IUI. Inmiddels had ik het een en ander gelezen en begreep ik van Maartje dat ze in DD bij POF-fertjes juist cetrotide gebruikten, omdat dit 'minder' zou platleggen (zeg ik het goed maartje?!). Heb bij MCK toen aangegeven dat ik graag cetrotide wilde gebruiken en of dat kon. Dit hebben ze overlegd en bij wijze van MCK-uitzondering mocht ik cetrotide gebruiken. Kreeg ook een verhoging menopur: 300 eenheden en: er groeiden 8 follikels! In deze 8 follikels zaten 6 eicellen en er ontstonden 2 emmy's: 1 7cellig en 1 8cellig, mooie kwaliteit. En dat werd... de BBZ. Dat was dus in februari dit jaar. We hebgen hierna nog een poging bij MCK gedaan: mijn 3e officiele IVF-poging. Zelfde recept: cetro en 300eh menopur. Dit keer leverde het 13 follikels, 12 eicellen op! Was onwijs blij....!!! Maar, vriendlief had zijn huiswerk (eik ik dus ook niet) niet goed gedaan (de boel had 13 dagen platgelegen!!! We hebben geen energie gehad om de boel te verversen zeg maar ;) )... Dus: we hadden uiteindelijk erg weinig zaadjes. Toch hebben ze geen ICSI gedaan toen... Achteraf gezien neem ik ze dit wel kwalijk eerlijk gezegd, maar goed. Achteraf kijk je een koe in zijn kont... Anyway: er waren uiteindelijk maar weer 2 embryo's: van slechte kwaliteit... resultaat is je bekend, toen dus naar Gent...

In Gent zeiden ze direct dat ze bij ons absoluut voor ICSI wilde gaan. En dan met deca en 300eh menopur. Ik fronste toen ze zei dat ze met deca wilde werken, omdat ik bang was dat teveel plat zou leggen. Maar dr De S verzekerde me dat deca echt niet meer plat legt dan cetro. En dat je met Deca juist beter kunt plannen, omdat je bij cetro als je een follikel hebt die 18mm is, je echt Pregnyl moet zetten, omdat deze anders al kan gaan springen. Met Deca zou dit niet kunnen en dus kun je met Deca meer laten doorgroeien en heb je kans dat kleine follikels toch beter doorrijpen. Daarbij heeft ze me gezegd dat ik dit recept: deca en 300 menopur ook nog niet heb gerobeerd en dat ze ervan overtuigd is dat de deca geen invloed zal hebben op het aantal follikels. Dus ik vertrouw er maar op.

Heb eigenlijk alleen niet gevraagd hoe het met suprefact werkt of waarom een follikel bij cetro wel eerder zou kunnen springen dan bij deca... want dat zou dat impliceren dat deca wél meer platlegt dan deca...? Toch?!

Anyway, dit is mijn deca-cetro-ervaringsverhaal. En komende ronde dus weer dapper aan de deca in combi met 300 menopur. We zullen zien waar dit toe leidt....

Gabrie, succes. Vind het wel dapper dat je deze poging hebt afgebroken. Zou zelf denk ik - al is het tegen beter weten in - toch voor een escape IUI te gaan, dus heb respect voor je beslissing zo. Wat ik me afvroeg, want er groeiden toch wel wat follikels? Wat gebeurt daar dan mee, nu je aan de pil bent begonnen? Lossen die follikels op? Krimpen ze? Heb daar eigenlijk geen idee van...

Nou lieve vriendinnen hier, fijne donkere zondagavond nog. En M&M laten we nog even kijken of donderdag iedereen nog schik of niet. Ben overigens dinsdag ook in onze hoofdstad aanwezig...
    Marjah, hoop dat je een leuk weekend hebt gehad met je mannetje en de antibiotica ;).
    Angelica, hoe gaat het met jou? Dr de S nog gemaild voor een afspraak?
    Ellegie, fijn dat je in Gent terecht kan. Succes!! En gezellig dat je hier mee komt kletsen.
    Nataly, succes met de verbouwing. Ziet er wel mooi uit het huis.

Sikki, hoe is het met jouw buikje? Misschien een 'rare vraag' maar lukt het jou om echt te genieten van je zwangerschap? Ben zelf zo bang dat ik iedere keer als ik naar de wc zou moeten nog zo bang zou zijn voor bloedverlies. Iedere echo bang zou zij / onzeker zou zijn of alles nog in orde is. Hoe doe jij dat? Hoe laat je dat los? En groeit je buikje al mooi :) ??

Tot zover... Knuffel voor allemaal!!

xxx

4. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Lieve Juul,

Erg bedankt voor je uitleg. Heb nu eigenlijk wel wat twijfels gekregen....
    In de zin van: Dus met deca kun je meer regelen ivm de remming van de eisprong.

IUI hebben wij 10x gedaan en heeft nog nooit iets opgeleverd. Na die 10x IUI is er een HSG gedaan. 2 afgesloten eileiders. 1 is er doorgespoten de ander was niets mee te beginnen.
    In mijn ogen heeft een IUI dan ook totaal geen zin.

Er waren 3 follikels en wat kleintjes. De groei ging ook niet echt hard.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Juulz, ik geloof wel in deca ipv cetro.
    Deca gooit vooral de boel helemaal plat als je het in het lange protocol gebruik.
    Ik heb dat destijds ook gehad.
    Nu in Gent 2 keer deca in het korte protocol en daar reageerde ik niet anders op dan met de cetrotide.
    Echter, met de cetrotide werd in DD de punctie altijd heel vroeg ingepland, omdat de follikels niet te groot kunnen worden.
    Ik heb zelfs wel eens een te vroege eisprong gehad en hoorde dit pas toen ik in DD uit de narcose wakker werd en er geen eicellen gepuncteerd waren :(
    In Gent kon ik met de deca veel langer doorstimuleren.
    We hebben bij de eerste poging in Gent zelfs 1 grote follikel laten gaan, omdat we de kleintjes wilden laten meegroeien.

En iedere cyclus zul je natuurlijk anders reageren.
    Eerste keer in Gent 3 eicellen en met hetzelfde protocol de tweede keer 7 eicellen.

Om nog je vragen te beantwoorden.
    Genieten gaat met vlagen.
    Juist ook omdat alle artsen ook een slag om de arm houden tot de 12 weken en we zelf ook realistisch zijn.
    Daarvoor hebben we al te veel meegemaakt.
    Gelukkig geen enkele keer bloedverlies gehad, dus ik heb geen angst als ik naar de toilet ga. Alhoewel ik wel iedere keer alles bestudeer.
    Gewoonte he ;)

Ik hoop dat we iets meer vooruit durven te kijken als we de magische 12 weken grens voorbij zijn.
    Helaas heb ik pas bij 12+5 een echo.
    Want ja, iedere echo is en blijft vreselijk spannend.

Mijn buik wordt al echt dikker.
    Ik heb echt probleem darmen en die spelen nu heel erg op.
    En als je dan een week niet naar de toilet bent geweest dan krijg je vanzelf een dikke buik :D
    Maakt mij op zich niets uit hoor!
    Maar ik vind het zo overdreven om nu al een dikke buik te hebben.

Marjah, leuk om je gisteren RL gezien te hebben!
    Sorry dat we niet de tijd hadden om uitgebreid en rustig te kletsen.
    Maar ja, hongerige gasten he ;)

Ik ga deze ronde heel hard voor je duimen!!!

6. Loessie30

Loessie30 Lid

8 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij.
    Ik lees mee met jullie maar heb de laatste tijd niet echt de moed gehad om mee te schrijven.. De teleurstelling was zo groot 2 weekjes terug..We krabbelen nu net weer uit ons donkere holletje zeg maar. Ik merk dat ik het verdriet een beetje blok voor mezelf en anderen. Met anderen er over praten maakt me soms vermoeid..Lief dat men aan je denkt en naar je informeert..maar laten we eerlijk wezen het is een wereldje waar je als buitenstaander niets van begrijpt. De keuzes waar je voor komt te staan is zoooo moeilijk dat het ook niet uit te leggen valt..

@ Juulzon, jeetje jij hebt ook al een boel ellende mee gemaakt zeg, bah! Fijn dat ze je in Gent willen helpen met ICSI. Je gaat dus binnenkort weer starten? Spannend..Ik wens je heel veel geluk en suc6

Wij hebben afgelopen week een tel gesprek gehad met dr S. Het is gewoon slecht allemaal bij mij. Ik reageer nauwelijks op stimulatie en ook het eitje wat naar voren kwam bij ICSI in eigen cyclus was van slechte kwaliteit.. De keus zou aan ons zijn.. of nog 1 poging (verzekeringstechnisch hebben we dr nog 1) of evt ECD. Moeilijk..moeilijk..
    Na heel wat praten en nadenken hebben we besloten om er toch nog 1x voor te gaan. Misschien tegen beter weten in..maar ik wil mijn eigen lichaam nog 1 kansje geven.
    Wel heb ik aangegeven dat ik met oa Gonal F wil werken aangezien ik daar nog het beste resultaat mee heb gehad.
    Het wordt een lang protocol.. Nou ja lang?? In DD staat lang blijkbaar voor gewoon een maandje kom ik net achter..
    Nu weer een andere neusspray Syneral?
    Het is even de vraag of ik nu per direct ga starten of volgende maand.. Mijn menstruatie heeft zich nl gemeld afgelopen weekend dus ze gaan ff bespreken of het niet al te laat is om in te stappen..

Vandaag maar is genieten van het weertje..Heb een lekker vrij dagje dus ik ga maar eens shoppen!

Groetjes voor iedereen hier....

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ahh Loessie toch, het is natuurlijk ook niet niks. Alle pogingen die "niets"opleveren. Alle teleurstellingen en verdriet. Daarna weer de kracht hebben om jezelf weer te her pakken en weer verder te gaan.
    Het blijft een zwaar proces.

Ik hoop dat de GonalF en de Synarel meer eitjes zullen gaan opleveren. En uiteraard van een mooie kwaliteit.

Mijn poging heb ik ook afgebroken er waren maar 3 follikels.

Geniet lekker van het zonnetje!

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik wil iedereen heeft veel succes, sterkte en veel hoop toewensen en natuurlijk snel heel goed positief resultaat.

Wij gaan morgen t/m 11 november op vakantie dus zal niet reageren.

Heel veel liefs en een dikke knuffel.
    Nataly

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Nataly een hele fijne vakantie!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Fijne vakantie

Ik heb de s een mail gestuurd maar nog geen reactie. Ik heb mijn man laten bellen en zodra ik ongi ben aan de pil ik denk vandaag.
    Mijn uitgangsecho moet door de s gedaan worden en dan kunnen we praten om over te gaan op ICSI.

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik las dat prednison niet samen gaat met krasjes of assisted hatching. Mijn lichaam maakt anti spermalichamen aan dus ik kan niet zonder prednison. Ik ben in totaal 6x zwanger geraakt en nu ineens niet meer. wat voor onderzoeken kan ik nog meer aanvragen?

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Angelica, Prednison gaat prima samen met assisted hatching.
    Alleen niet met de baarmoederbiopt, omdat die juist moet zorgen voor een ontstekingsreactie en Prednison die afremt.

Marjah, denk aan je!

12. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Marjah hoe is het met je? En hoever zijn jullie in het proces?

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haai,

ik was zondag pas laat thuis na een gezellig dagje bij-vrienden-bijna langs nataly-sikki-bijna langs nataly-vrienden-auto-bos-auto-gabrie-auto-eten-auto-slapen PFFFFFF

Maar!!!! het was super leuk allemaal.
    Zo kan ik wel melden dat zwel Sikki en Gabrie top meiden zijn!
    Het was even een wereld van verschil (in alle denkbare vormen), maar daarvoor moet je met beide meiden kennis gemaakt hebben! Maar super leuk :). Jammer dat mannetje niet mee was naar Sikki, want hij zou het heel leuk gevonden hebben :). En... wat heb je een mooi huis!!! Ik hoop op de posi-vibe van jou en je vriendin! Zo leuk en gezellig hoe het er bij jullie uit zag met de vrienden!
    Gabrie was totaal anders dan verwacht, maar mannetje en ik hadden bedacht dat we het geweldig zouden vinden om bij Gabrie op verjaardag te komen :). Ge-wel-dig hoe lekker die meid (randstedenlijk) kan lullen :). Kan me voorstellen dat dat met familie en vrienden helemaal leuk zal zijn. Humor :).
    In ieder geval dus een super posi gevoel bij alweer twee van de meiden van dit topicje! Kan ook niet anders! We zijn gewoon allemaal leuk :)!!! Superrrrrr allemaal:)

En de dames zijn onwijs lief, ik heb me een overdosis (deca)koffie gehad! En mijn intra-vetreserves worden flink aangevuld, zootje kutpillen, beetje lucky hcg en weet ik veel wat nog meer!

@kadootje voor gabrie... ben er nog ff niet aan toe gekomen. Wanneer wil je het uiterlijk ontvangen ;)

Ow... en we gaan de volgende keer allemaal bij Sikki ontbijten ;)!
    Ik denk dat dat allemaal wel zal smaken :). Ik zag veel te veel lekkers al op tafel staan.

@ieoor: joe ben lief en joe moet mama worden... hoe dan ook
    Ik hoop dat je uit je holletje kan krabbelen. Uit het diepe zwarte koude super grote gat...
    Leuk je gesproken te hebben :), morgen avond als ik mogelijk geen pien in de kop heb?
    @kadootje voor tnt-kosten en andere behulpzaamheden ;): wanneer heb jij je kado nodig?

Juulz: ik ga je ook bellen bij geen pien in de kop!
    Hoest met u? Ben je al weer aan de bibber?
    @eten: hoop op geen hoofdpijn...
    @eten: weet iemand wat leuks in de stad waar we de vorige keer al zijn geweest? Dat ene vogeltjes restaurant waar je het over had?
    Ben je al een beetje over superstunt van onze belgjes heen?

@loessie: kussie op joe voor holletje

@nataly: sorry geen tijd (zie ergens hierboven)

@angelica: kussie voor joe!

@hier: mijn hemel wat heb ik een hoofdpijn! progynova of gewoon last van nek/verkoudheid? pffff
    @ antibiotica: verkoudheid is nog niet over :(
    @weekend met mannetje... ben denk ik niet zwanger geworden...
    @Ook 3 rondjes in je blote niksie over 3 rotondes rennen waarbij je het Nederlandse volkslied 3 x achterstevoren en 3 toonladders hoger zingt, zingen. Daar reset je lichaam van. Werkt ook bij de achternicht van de buurvrouw haar achternichtje. Succes gegarandeerd. Net als met vakantie gaan.
    Hmmmm misschien is dat het?!
    of bedoelde je de afgesloten weg omzeilen?
    @kroeg... gewoon dus lui op bed gaan liggen... ;) WATJUH!
    @donor: ga haar zo bellen
    @bibber: gaat wel
    @ecd: hoop doet leven...
    @ecd deel 2... : stom... denk nu zelfs alweer aan spanje, terwijl we deze poging nog moeten starten (zowat)

KTA

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

Ow ja! nog een vraag ;)
    maandag dag 9 echo. SJPANNUND

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ms dat jullie t al weten, maar merah is gisteravond om 23.30u bevallen van een dochter genaamd Anne-lynn. Joepie!!!!

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    #4256 mien84, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Marjah wat superspannend allemaal weer:D. Dag 9 alweer!!!!!

Mienman en ik hebben as dinsdag een gesprek met onze ivf-arts. Ik ga toch weer vragen om die amh-test en ik heb zelf ook t idee dat de deca de boel te plat heeft gelegd. Heb zelf een beter gevoel bij eerst stimuleren en daarna deca, maar liever cetro. Als jullie nog tips of adviezen hebben voor ons voor t gesprek dan hoor ik t graag:).

Knuf voor de dames die nog in hun holletje zitten.

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @M&M: hoe staat het met onze eetdeet morgen? Gaat het working maartje mum nog lukken...? En hoe staat het met jouw hoofdpijn Marjah? Merk dat ik zelf erg moe ben en ook niet helemaaaaaal fit, dus áls het nu zo uitkomt dat we allemaal een beetje krakkemikken vind ik het niet hééél erg om een nieuwe deet te prikken ;). Maar als jullie nog helemaal intothedate zijn, ben ik uiteraard van de partij :) !

Mien, deca spuit je vanaf dag 1 van je ongie, niet pas later. Mijn ervaringen met deca en cetro staan een paar pagina's terug, heb geen advies voor je, maar wens je wel heeeel veel succes!!!! :)

Sikki, dank nog voor je antwoorden. Ik zeg, op naar de 12 weken!!! Spannend! En ik slik die pil gewoon door! Heb maandag de uitgangsecho en hopelijk ook de 1e spuitdag, wat zal ik die maandagochtend gewoon géén pil slikken...???? Bedoel, als de S anders wil kan ik 'm anders toch alsnog slikken naderhand ... Wat denk jij?

Angelica, ben even abuis... las in een ander topic dat je wel binnenkort naar Gent voor een vervolgbehandeling? Nemen jullie nu eerst rust of ga je er gewoon weer voor deze maand? Ik duim hoe dan ook voor je! En wanneer mag je weer naar De S? Heb geen ervaring met jullie probleem, dus zou niet weten wat ze normaliter doen in dat geval... Ben dan ook erg benieuwd wat dr de S hiervan zal zeggen... Knuf voor jou!

Ieoor en Loessie: zwaai, knuffel, zwaai...!!!

Gabrie, wanneer ga jij weer verder? Hoe lang moet / ga je nu aan de pil?

Hier: veel gewerkt, maar nu alweer lekker thuis. Merk dat ik wel wat ben aangekomen door de pil... Grotere b**bs. Nou ja, kan me er niet druk om maken, het zal wel. Ik wil namelijk best dik worden. Het liefs zo'n dikke 9 maanden lang! Verder merk ik dat ik moeite heb met de herfst. Kom slecht me bed uit, erg moe en weinig fut. Dat wordt wat met de hormonen spuiten de komende tijd ;)....

Gelukkig is het morgen alweer donderdag...

Misschien tot vanavond nog even...???

xxxx

18. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hallo Meiden,

Wil me graag aansluiten bij dit forum.
    Zal in het kort iets over mijzelf vertellen. Ben 31 jaar en heb ook verouderde eierstokken (amh 0,3). Inmiddels zijn wij al 3jaar bezig om in verwachting te raken,wat helaas niet gelukt is. Sinds dit jaar zijn we de medische molen ingegaan,waarbij het verlaagde amh is geconstateerd. Momenteel ben ik gestart met mijn eerste ivf poging erg spannend allemaal. Wat zijn jullie ervaringen met medicatie? Ik ben nu sinds 25 oktober gestart met decapeptyl dit moet ik dan 14 dagen gebruiken. Heb nu 8 november de uitgangsecho staan en als het allemaal goed is kan ik dan ook starten met de gonal-f 150 eenheden 6 dagen en dan maandag daarop weer echo controle. Lees toch wel heel veel verschillende verhalen,maar er zijn dan waarschijnlijk ook vele wegen die naar rome kunnen leiden zal ik dan maar zeggen. Graag wissel ik dan ook ervaringen uit met jullie.

Groetjes

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Bittersweet helaas welkom hier!
    Als je vragen hebt; vuur ze maar af op ons ervaringspanel....

De rest; ik ben zo moe.... morgen of in het weekend kom ik weer kletsen.

Truste.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Bittersweet, helaas welkom hier. Zie dat je nu al 14 dagen deca moet gebruiken en daarna over gaat op 150 eh gonal. Mag ik vragen bij welk ziekenhuis je zit? Ben erg benieuwd hoe je gaat reageren op 150 eh Gonal, omdat de meeste POF-fertjes groteren hoeveelheden moeten spuiten. Heb je ook nog andere behandelingen gehad? IUI? Anyway, wordt spannend voor je!!!
    de meeste hier gaan al voor een eh.... 4e, 5e of xste IVF/ICSI poging, dus ervaring genoeg hier ;)

Succes.

Knuf voor de rest!
    En iejoor, doe maar rustig aan, voel me ook erg herfstig....

xxx

Deel Deze Pagina