Hai Bittersweet, Ik had met Gonal-f 0 eiblaasjes en met 450 menopur 6 eiblaasjes waarvan er uiteindelijk 5 zijn gaan doorgroeien tot 5 rijpe eitjes. Voor de rest een dikke knuffel en ik denk aan jullie. Ben vandaag begonnen met werken na 2 weken vakantie op Tenerife en ik ben nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg moe. Ga zo Luca naar bed doen en daarna bank hangen en vroeg naar bed want morgen heb ik de hele dag cursus. Kussie
Hi Bittersweet, Help me ff herinneren... Jouw AMH was erg laag toch? Of was je FSH erg hoog?? Of was het een combi van beiden?? Anyway, je vroeg om onze tips en raad... Ik vind het moeilijk om te zeggen maar ehh Ik zou deze poging dan niet door laten gaan. 150 eenheden is erg weinig voor een POF'er. Ik zeg niet dat je een volgende keer meer dan 3 follikels zult hebben, maar de kans is aannemelijk van wel omdat 150 gewoon belachelijk weinig is voor een POF'er. Je hebt momenteel recht op 3 vergoede pogingen... De slagingskans per poging is niet echt bijster hoog (helaas) en daarom zou ik liever de kans wat groter maken met kans op meer follikels met meer hormonen. Ook vind ik de arts een beetje niet echt kundig overkomen dat hij jou zo weinig wil laten spuiten... Ook dat hij zegt dat er niet meer uit te halen valt... Ik weet natuurlijk niet of er nog meer info is wat je niet met ons gedeeld hebt, maar als ik dit zo lees, heb ik mn twijfels bij de aanpak van jouw arts. Wat zegt je eigen gevoel?? Is het zaad technisch mogelijk om er een IUI van te maken? Is het mogelijk om een hogere dosering voor een nieuwe poging af te spreken met jouw arts? Is het mogelijk om voor een second opinion naar Gent of DD te gaan?? Sterkte en bovenal heel veel succes gewenst!! PS. als je de poging voor de punctie afbreekt behoudt je het recht op je poging. Verzekeringstechnisch heb je dan dus geen poging gehad. Ik wil trouwens niet zeggen dat jij je poging moet afbreken, ik ben geen arts en ik ben jou niet. Je moet hier zelf (met je man) een keuze is maken. Ik zeg alleen dat ik hem wel zou afbreken (zei mevrouw met 4 afgebroken pogingen )
Hoi Maartje84, Ik heb idd een verlaagd amh 0,3, mijn fsh is 7 (dacht dat dit niet verhoogd is alleen de artsen hebben gezegd dat het in combi met LH wel wat verhoogd is) . Zaadkwaliteit van mijn man is goed dus iui is dan wel mogelijk denk ik. Is het zo dat ze dit alsnog zouden kunnen doen, zodat de poging niet helemaal mislukt is? je hebt idd maar 3 kansen en vindt het eigenlijk zelf ook erg zonde als ik hiermee 1 kans kwijt zou zijn. Zal het er vrijdag eens over hebben ook evt hogere dosis volgende poging en of er mss een iui poging gedaan kan worden. Zit idd te denken over een second opinion en begrijp dat ik dan het beste naar gent of dusseldorf kan gaan? In welk ziekenhuis was jij onder behandeling? en hoe ging dat bij jou met dosis medicatie. Heb jij ook en verlaagd amh/fsh verhoogd? Bedankt in ieder geval voor jou tips en adviezen ga hier zeker mee aan de slag. Groetjes
Marjah ik denk aan je. Sik wow meis wat ga je hard. 12 weken EN een kinderwagen. Wat ontzettend stoer. Juulzon trek jij het allemaal nog een beetje? En natuurlijk Maartje; hoest met de nieuwe job en je lijf? Het was niet dat ENE hoor meiden, maar gewoon natuurlijk weer dat andere..... TRUSTE
Ben bang dat ik zwaar ziek wordt... Heb het gevoel dat het syndroom van dodemussigheid op komt zetten... Had er 19!!!!! Yeah!!!!! maar moet goet om mezelf denken, want -joe-never-no- waar dit toe leidt! Beeb of.... de dode mus (19!!! en dit in een poffertjes topic )
Ieoor, wat ontzettend KUTTT weer dat het niet dat ene was, maar zoals altijd KUTTERDEKUT dat andere... Hoewel... Hoewel de kans zo ontzettend verdomde klein... Is het verdriet ongetwijfeld niet verdomde klein. Lief Ieoortje, ik knuffel je!! MarJAh!!! JAAAA!! JAAAAAAAAAAAA!!! 19 eicellen!! En ik weet, ik moet stapje voor stapje denken, maar dit is weer een verrekte mooie stap!! Kon je wel ff goed gebruiken, ff posipowereicellen!! Nu hopen, duimen, fikken en alles voor een mooie TP. Bittersweet, ikzelf heb een erg goede ervaring met Dusseldorf. Mijn AMH is de laatste keer gemeten 2 punt nogwat geweest. Een prachtige waarde, maar dit is al wel weer jaren terug geweest. Mijn AMH is in januari 2010 gemeten als 0,68. Ik heb in Dusseldorg varierend tussen de 225 en 375 eenheden gespoten, maar mijn AMH is (ehh was, geen idee hoe laag hij nu is) dus nog wel een tikki hoger dan die van jou. Ik heb per keer tussen de 7 en de 11 eicellen hiermee gekweekt. Maar eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ze niet altijd allemaal bruikbaar waren. Het voordeel van Dusseldorf is dat je daar tot aan 475 eenheden per dag mag spuiten. Dat is daar de max. Hier in NL word vaak lagere eenheden als de max gezien. Ik hoor hier ook wel eens vrouwen zeggen: ik spuit het maximale. En als je dan navraag doet, blijkt dat dat dan 300 eenheden is. Wat hier dus wel es als de max wordt gezien, maar klaarblijkelijk niet is. Gezien jouw AMH en FSH zou het mij verbazen als de dokter in Dusseldorf jou ook 150 eenheden zou laten spuiten. Ik weet bijv. dat Marjah en Sikki (AMH van ik meer ergens in de 30) 475 per dag mochten spuiten.... Als je voor de punctie afbreekt heb je nog steeds recht op 3 pogingen. Een poging wordt gezien als een poging vanaf het moment dat je een punctie ondergaat. Marjah staat voor de deur, ik ga open doen
Marjah ook nog even hier; van harte gefeliciteerd met je 19 eicellen!!!!!! WOW, echt zo super geweldig goed. Ik duim voor prachtige emmy's. Op zijn minst een VOLLEDIG ELFTAL. Liefst nog met wat reservespelers in de vriezerbank!!! Bittersweet. Zowel in Dusseldorf als bij het Geertgen spuit ik het maximale van 450 eenheden per dag! Succes meis.
Wow Marjah, 19 eicellen, ik hoop dat er veel rijp zijn, bevrucht worden en dat de eerste TP een plakkertje is!!!!!!. Bittersweet, ik heb ook een keer een IVF poging afgebroken omdat ik maar 1 eicelhad voor de punctie en toen gold het niet als een IVF poging. Daarom heb ik inmiddels 3 IVF pogingen gedaan waarvan er voor de verzekering maar 2 gelden als een IVF poging. Gonal-f deede bij mij trouwens helemaal niets. Ik heb in Nederland de hoogste dosis Menopur gespoten en dat was in Enschede 300 eenheden, daarbij had ik 1 rijpe eicel. Menopur is trowuens HET hormoon wat gegeven wordt aan vrouwen met een laag AMH. Vervolgens ben ik naar Dusseldorf overgestapt omdat ze mij in Enschede niet verder wilden helpen gezien mijn lage AMH. Mijn AMH is trouwens 0,10! In Dusseldorf spoot ik 450 eenheden Menopur per dag en toen had ik 5 eicellen bij de punctie die allemaal bevrucht zijn. De 2e TP van 1 cryootje (de andere is niet goed ontdooit) is blijven plakken nu ben ik al precies 20 weken zwanger. Het zaad van mijn vriend is ook prima in orde gelukkig. Zo zie je maar, in Nederland ben je uitbehandeld en in Dusseldorf raak je gewoon zwanger. Ben in april 2011 naar Dusseldorf overgestapt en ik was eind juli 2011 zwanger. Ik zou dus zeker overwegen een seciond opinion aan te vragen. @ieoor, dikke knuffel voor jou voor niet datgene maar juist weer dat andere :x:x!
Ben nu thuis.Ik ben naar Maartje geweest en ik heb een infuus laten prikken. De middag was dus goed besteed. Ik heb net wel Lopen Na stuiteren van de resultaten van vanochtend. Had ik jullie al verteld dat het er 19 waren? Ik dacht dat ik het nog niet verteld had, dus ik zeg het nog maar een keer. Ieoor: klote dat het niet het ene was, maar het andere. Succes met de poging. Bittersweet:met alles wat ik nu weet, zou ik de poging afbreken. Maar toen ik zover was alles jij, durfde ik dat ook niet. Maar achteraf zou ik wel afbreken. Zonde van de poging. Je kunt naar Düsseldorf gaan,maar in Düsseldorf is het soms wel handig om er meer van IVF af te weten. Er is veel mogelijk, maar ook veel is mogelijk op je eigen initiatief. Soms is dat best verwarrend.
Komt misschien omdat je zo hyper bent... Ehh, waarom ook alweer?? ff denken ehhh Hoeveel eicellen waren het ook alweer????
Marjah, super zeg! op naar mooie emmy's en TP's. Worden er dan 1 of 2 teruggeplaatst??? Ik zeg: 2 ! Iejoor: knuff voor jou. Wat onwijs *** zeg. Bah. Volgens mij voelde je het al een beetje aan hé.. Maar blijft ***. Bah. Baal met jullie mee... Sikki, dank je nog voor je antwoord! @hier: laatste deca zit erin, nu alleen nog menopur. Ben zo onwijs benieuwd of er wat groeit... We hebben vrijdag de echo. Vriendlief gaat gelukkig mee. Hij maakt elke avond mijn shots klaar en die gaan er tegenwoordig zo in. Niet bij nadenken en spuiten maar. Ben zo bang dat er maar weinig groeit... Mijn ervaring met deca is bij MCK slecht, maar aan de andere kant, toen bleven we doorspuiten en nu spuit je maar 7 dagen deca. Merk dat ik echt zwaar deprie wordt van deca. Noem het in het vervolg maar depripeptyl denk ik.... Maar goed, nu waren er ook een aantal depriezaken dit weekend, dus dat versterkt erlkaar dan alleen maar... Maar goed, gelukkig nu alleen nog maar positieve spuiten . Groei, groei, groei, follikels!!!! @all: zwaaai en knufffel! xxx
WOW Marjah, 19 eicellen!!! Wat ontzettend gaaf!!!! Ik hoop dat er heul veul bevrucht raken zodat er een hele bende ingevroren kan worden. Juulz, jij vrijdag echo. Spannend! Bij mij maakte het echt geen bal uit of ik deca in het korte protocol spoot of Cetrotide. Wel had ik maar 1 eicel bij deca in het lange protocol. Hoop dat het bij jou net zo werkt! En door het flushen bij de punctie zullen ze echt uit iedere follie wel een eicel vissen. Ieoor, niet dat ene Dikke knuffel voor jou!!! Ga je er deze rond weer voor of toch nog een rondje rust? Zwaai naar all!
Marjah wat een boel! Juulzon jij vrijdag weer een spannende echo. Succes! Ieoor Ik durf hier bijna niet te melden dat ik na de miskraam van vorige maand ondanks mijn lage amh weer pril zwanger ben. Of ik het ook blijf, durf ik niet te garanderen.
Hallo Poffertjes! Daar ben ik ook weer. En mijn oog valt op .......19 eicellen........ Ohhh men ik zou er een moord voor doen! Geweldig Marjah!! Ik hoop dat er mooie emmies worden gemaakt! Juultje ik hoop dat je snel deprie af bent! De laatste spuit zit er al weer in. Op naar een mooie echo met vele follikels....ehh zoiets als 19??? Meleke een voorzichtige felicitatie!
Ik lees nog regelmatig even mee met jullie , vind het alleen zo moeilijk om te reageren en gun het jullie allemaal zo van harte. Ik fik, duim, klaver en doe er echt alles aan om ook jullie het geluk te gunnen van een voldragen zwangerschap. Hier bezig met de allerlaatste loodjes en morgen hoor ik een datum dat ik ingeleid ga worden. Allemaal een virituele knuffel van mij !!!!
Lin, dankjewel, lief! Sikki, ben ook echt zo benieuwd naar de echo vrijdag!!! Gelukkig gaat vriendlief mee en we gaan morgenavond - ter ontspanning en even fijn samen zijn - een hapje eten bij een leuk eettentje. Gelukkig flushe ze in Gent, maar ik ben zo bang dat er misschien maar een paar groeien. Bedoel, hoe meer eicellen, hoe meer kansen... Weet jij natuurlijk alles van. Toch probeer ik hééél positief te denken; dan bedenk ik me dat we nu idd én ICSI doen én flushen én hatching... én dat ik het nu op het werk heb verteld én dus echt even rustig aan kan doen na de punctie enzovoortvandiedingen.... Alsof dat invloed heeft op het aantal follikels , maar je begrijpt wat ik bedoel. Diep in mn hart heb ik er een goed gevoel bij, maar de angst voor teleurstelling achtervolgt me als een schaduw die ik niet wil zien... Anyway, ik ga gewoon voor een 'Maartje' cq een 'Sikki'! Wat hoop ik toch dat we hier nog met een aantal meiden in jullie voetsporen mogen treden.... Hoe voel jij je??? Groeit je buikje nu al? En las ik nu ergens iets over een eerste aankoop? Zoiets met Wielen ? Welk model is het geworden ? Meleka; hoe doe je dat???? Zomaar zwnger worden???? Als ik het zo lees heb je de hele MMM niet nodig of onwijs veel geluk! Hopelijk blijft-ie plakken!!! #bisonkit gaat jouw kant op!!! Gabrie!!!!! Had je al even gemist hier. Je zit toch nog aan de pil (weer?). Hoe voel je je? Hoe gaat het? Wanneer mag jij weer verder? Knuff voor jou! Marjah, hoe gaat het daar in de zevende hemel op de roze wolk? Al meer nieuws??? Maartje, prachtige foto's van jouw hummel en uzelve gespot!!! WOW! Knapperds zijn jullie (met de mooie ogen van Papa, dat wel !!!) Pffff, ik ben wel zenuwachtig aan het worden voor vrijdag... heb ik niet eerder zo ervaren... misschien omdat het nu voor een groot deel onze betaalde poging is...? Of omdat het de 1e ICSI is? Of een ander schema? Geen idee... Maar toch.... Kuss voor allemaal! PS Angelica, lees jij nog mee? Hoe is het met je? Wanneer gaan jullie weer verder? Denk wel aan je hoor!!! Knuff!
Ik snap er ook niets van, Juulzon. Met een lage amh-waarde telkens zo snel zwanger worden Ik ben er natuurlijk heel blij mee, maar ik blijf me erover verwonderen. Inderdaad, die laatste 2 pogingen in de mmm had ik niet moeten doen (de eerste wel om na de kunstmatige overgang de cyclus weer snel op gang te brengen). Maar achteraf is het altijd makkelijk praten, ik was na de slechte stimulaties bang dat ik helemaal niet meer zwanger kon worden. Misschien uit die lage amh zich bij mij in een slechte kwaliteit eitjes waardoor het telkens op een miskraam uitloopt. Ik ga deze keer prednison, asperine en utro gebruiken. Hopelijk lukt het daarmee. Want het einde komt voor ons in zicht. Jij veel succes vrijdag!