Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meleka

Meleka Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed! :)

Het kan heel druk zijn op de Gentse wegen!

Ieoor ik herken niet kop-in-het -zand houding.
    Soms ben je er gewoon even helemaal klaar mee terwijl het daar eigenlijk niet de tijd voor is. Heel veel succes met je volgende poging.

Marjah, ik krijg gewoon de bibbers bij jou!
    Ik hoop zo ontzettend op goed nieuws van jou over een week of 2!

2. Ellegie

Ellegie Lid

Aug 7, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Marjah, duim ook mee voor jou!!
    Sterkte en succes voor de rest!
    Ik wacht nog steeds op dat ik weer ongi word om eindelijk te beginnen, volgens de lange cycles (zo veranderlijk elke x) zou
    zondag dan worden. Vind het wel spannend allemaal, heb me bij jullie beetje ingelezen en ben wel wijzer van geworden, fijn!!
    Zal jullie vast aankomende tijd nog eens lastig gaan vallen met vragen:) Veel geluk voor iedereen!!!

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Vanuit een laat holletje...
    Internet lag er hier even uit, maaaar, we hebben 'm weer aan de praat.

Gent. Tja. Hoe het was....
    Ben stiekempjes een beetje teleurgesteld;
    We hadden dr. P, een aardige, hele vriendelijke vrouw. Leuk mens.
    Als eerste zei ze, toen ik weer in charmante houding op de stoel zat/lag, dat mijn baarmoederslijm nog erg dun was (3,2 cm). Ik vertelde haar dat het me niet zo veel verbaasde, omdat ik de ervaring heb dat decadepriepeptyl bij mij tot nu toe altijd erg veel platlegt en dat ik meestal met deca minder opbrengst had dan dan met cetro. Vervolgens ging ze kijken of de dikte van mijn bms paste bij de grootte van de follikels. Rechts waren er 3 vrij kleine te zien (en mogelijk nog enkele kleine, maar daar wilde ze geen uitspraak over doen. En links was hetzelfde geval (dus 3 kleine en mogelijk nog enkele kleine, maar was lastig te zeggen). En alles was nog kleiner dan 10mm, dus wilde ze er er echt niets van zeggen. Was dus best (toch..) teleurgesteld, want de vorige keer bij MCK hadden we 13 follikels!!! (oké, de keer ervoor 8 (en daar zaten 2 mooie emmy's (bbz) bij) en de keer daarvoor, met de deca slechts 5 follikels ( 3 eicellen en 2 matige emmy's) en één keer met deca dus een escape IUI.
    Ze legde me naderhand iets uit over een schema wat ze nog (als het nodig zou zijn) gebruiken voor vrouwen die lastig te stimuleren zijn en dat was dat je dan voor je gaat menopur-spuiten eerst nog clomid slikt?! Heb hier niet op doorgevraagd en gezegd dat we nog alle energie voor deze poging willen gebruiken!!!! Daar was ze het helemaal mee eens.
    Dosering ophogen, doen ze in Gent niet aan. Volgens hun onderzoek heeft 450 een heden menopur hetzelfde effect als 300 eh.
    We moeten woensdag weer terugkomen, ga dan zonder vriendlief. Punctie waarschijnlijk na het volgende weekend...

Tot zover deze ego, nu mijn bedje in...
    xxxxxxxxxxxxxxxx voor allemaal!!!

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Hey Juulzon,

ik snap je teleurstelling hoor. Je hoopt altijd dat er stiekem een paar meer liggen.
    Laten we hopen op minimaal 6 mooie follikels. Maar natuurlijk zouden 10 mooie follikels nog beter zijn.

Wat ze zeggen dat 425 eenheden hetzelfde doet als 300 eenheden; dat blijkt inderdaad waar te zijn.
    Volgens mij zijn er zelfs wat onderzoeken / studies naar geweest.

Bij het Geertgen vinden ze het goed, omdat ik dat perse wil. Maar het heeft geen meerwaarde zeggen ze.

Dat van Clomid!!!!
    Dat heb ik zelf al meerdere malen verzonnen. Maar tot dusver geen arts zover gekregen om daar in mee te gaan.

Ik ben heel slecht te stimuleren.
    Maar met onze aller eerste IUI poging (heeeuuulll lang geleden). Had ik met 50 Clomid (5 dagen was dat geloof ik) 3 follikels en wilde ze zelfde de IUI afblazen.

Ik weet nog dat ik toen dacht; 'o wat ben ik hier blij om'. Ik las namelijk van meiden die maar weinig eitjes hadden en dacht toen nog; gelukkig zit bij mij alles goed, en zwem ik in de eitjes.

Dat was een beetje jammer want vervolgens met het spuiten zat ik uiteindelijk op 150 EH Puregon en daarmee had ik dan steeds maar 1 ei!!!
    Ik las natuurlijk op ZP en Freya dat er dames zijn die een complete ICSI poging doen op 150 EH, en daarmee een stuk of 15 eitjes tevoorschijn toverden.
    Ik heb toen, meermalen, aan mijn arts gevraagd of er niet wat mis was met mijn eitjes, en waarom ik dat dacht.
    Maar NEE, natuurlijk was er met mij niets mis :$:$:(:( Ik kan er nu nog boos om worden dat ze toen niet verder gekeken hebben.

Dus ik ga om Clomid vragen bij het Geertgen maandag.
    Maandag is dag 4. Zou dat te laat zijn voor Clomid?
    En trouwens op dag 3 begin ik met spuiten. Dan zal die vlieger wel niet meer opgaan denk ik zo.

Succes meis, met deze poging.
    Ik duim voor je.

5. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @marjah: gefeliciteerd met je emmy's. Succes met t broeden meid;). Spannend.

@juul: hoop dat er nog meer eitjes mee gaan doen voor je. Duim voor je.

6. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Marjah, wat een geweldig nieuws!!!
    Net zoals Meleka krijg ik er ook de bibbers bij.
    O meid, ik duim ontzettend voor je!!!
    Dit keer ook weer the whole package ter ondersteuning?

Ieoor, lieverd wat vreselijk dapper.
    'Gewoon' weer beginnen.
    Ik hoop echt dat het dit keer ook bij jullie zo mag zijn.
    Sterkte lieverd!
    En ik duim!!!!!!!!!!!!!

Juulz, 6 follies? :(
    Gelukkig zijn ze nog klein en dat betekend dat alles nog een kans heeft!
    Tegen mij is ook gezegd dat het niet uitmaakt of je 300 EH of 450 EH spuit of iets er tussenin.
    Maar ik had een beter gevoel bij 375 EH omdat ik daar ooit mijn beste opbrengst ooit mee had (8 eicellen) dus van De S. mocht ik spuiten wat ik wilde, omdat het ook geen kwaad kon.
    Misschien zelf toch iets ophogen, omdat het jou een beter gevoel geeft?
    Want echt het hang per cyclus af hoeveel je doet.
    In DD spoot ik altijd metro met menopur en had ik de ene keer 3 eicellen en dus ook een keer 8.
    Was geen peil op te trekken.
    Wel merk ik dat het fijn is dat je met deca langer kunt doorspuiten en hierdoor hele kleine ook echt kans krijgen om mee te groeien.
    Was bij mij wel het geval!

En dat van die Clomid klopt.
    Heb ik in DD 1 keer mbt Femera gedaan.
    Ik zelf zou het nooit meer willen, ik had er maar 5 eicellen mee en de groei was explosief en heel ongelijk.
    Maar andere meiden hebben er wel weer betere ervaringen mee.
    Ieoor, ik denk niet dat jij er nog mee kan starten, want ik moest er mee gebinnen op CD1.

Meleka, alles nog goed?

De andere meiden ook al weer bijna klaar voor de start lees ik.

Succes allemaal!!!

En Nataly, wat fijn dat alles goed was met de 20-weken echo!

7. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Als eerste wil ik even mijn excuses aanbieden aan alle POFfertjes voor het feit dat ik niet tevreden ben met 2 cryos' en 2 in het buikje.
    Je wordt gewoonweg hebberig. Ik heb nl nu een donor, een breezerslet, dus ik wil ook breezerslettige opbrengsten en breezerslettig zwanger worden van deze breezerslettige emmies.
    Ik kan me voorstellen dat er misschien dames zijn die een moord zouden (willen) plegen voor dit resultaat... Zou ik nl ook hebben.
    Ik ben nu echt blij met mijn twee emmies in mijn buik, iets wat jullie ieoor, juulzon, gabrie, bittersweet, mien, ellegie, en weet ik veel wie vanuit de grond van mijn hart ontzettend gun.

Juulzon! kop op! die kleintjes kunnen van alles doen! En beter 6 goede, dan 21 (het waren er achteraf 21, ze waren de tel kwijt geraakt) niet te bevruchten exemplaren. *zegt ze achteraf* (hebberig kreng dat ik ben ;)). Het kan nog komen, je hebt dan ook een vreemd schema en als ze maar gelijkmatig groeien, dan komen ze er alle 6 (en misschien die kleintjes) er nog wel :).

Ieoor: meisje, wat een ellende he! al die twijfels. als dat wat nou als (als hadden komt, is hebben te laat, achteraf kijk je een koe in zijn kont etc).
    slecht te stimuleren... hmmm ken het...
    ook hier denk ik wel eens, wat nou als... ik was pas 28 toen we begonnen, dus wist ik veel!
    Ik heb je ge-sms-t en ik hoor wel van je.

@femara: tja... geen goede ervaring, geloof ik. Of dacht ik? ik moet even terug kijken.

Meleka: duim voor jou! beetje ondersteuning kan bij jou zeker geen kwaad. Maar stoppen omdat je niet zwanger kunt blijven... brrr! moet er niet aan denken. Jij iets van ons en wij wat van jou? misschien wordt het dan wat?! helaas kan dat niet en klets ik weer een hoop onzin.

Ellegie: wow spannend. Ik hoop op zondag ongi (of eigenlijk gewoon niet ongi, maar dat zal wel niet... wishful thinking) en dan starten.
    brrr
    Hoe ongelijkmatig zijn je cycli?

Bittersweet, hoe was het gisteren?

Mien en Gabrie: hoe gaat het met jullie? waar staan jullie in het traject?

Nataly: goeso voor echo :D

Cerberus: je bent lief! en een breezerslet ;)
    een enorme breezerslet ;)
    bizar!
    :D ;)

Sikki, Maartje en alle andere trouwe meelezers/schrijvers
    Smakkerdesmak op jullie buikjes/kindjes enzo :)
    en degenen zonder buikje/kindje: kus voor verdrietigheid,frustratie,wensen,liefde die jullie zouden kunnen geven en voor nog veel meer...

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow ja en @hier:
    raar! ik voel me anders dan andere pogingen. Ik heb niet steeds een "pas op!" de emmies gevoel. Ik ben gewoon lekker bezig :). Geen pijntjes of andere reminders vergeleken met andere keren.

Kus!

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    marjah
    en blijkbaar ben ik blond.... wantuhhh.... breezerslet??!!
    hahahaha ik ken deze uitdrukking alleen in een andere vorm volgens mij..... dus kun je het even (VOORAL TACTISCH NATUURLIJK ;)) uitleggen....???

Jij bent ook lief....
    De rest ook hoor... diepe respect en bewondering...!!!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Breezerslet=iemand die zomaar heel snel zonder enige moeite of erbij na te denken zwanger wordt. Of die bij een hele lage dosering spuiten heel veel follikels en eicellen heeft en een topopbrengst prachtkwaliteit emmy's die geweldig doordelen en dit alles zonder alsof 'het niets is'. Zoiets is een breezerslet.

Marjah, snap het wel hoor, dat je hebberig wordt. Wat prof de S. zei tegen ons is dat in principe 1 op de 3 eicellen tot een embryo zou horen te groeien. Dus als je het zo bekijkt en je hebt 18 eicellen is 6 emmy's precies volgens het plaatje....
    En zou ik er met 6 dus maar wéér twee hebben... En dan maar weer afwachten wat de kwaliteit is... Vandaar dat ik nog wat somber ben...
    Als hebt jullie peptalk hier wel een beetje....

Tegelijkertijd merk ik ook dat ik het echt steeds lastiger vindt om hier te schrijven... Misschien door de hormonen ofzo, maar ook op het andere topic waar ik klets heeft echt iedereen geweldige opbrengsten, eentje zelfs 16 emmy's. En dan voel ik me zo'n kansloze looser... Ggggrrrrr, wil zo graag hoopvol en positief denken... maar is even ver te zoeken...

Sik, heb je foto bekeken en WOW! ik droom van zo'n foto!!! Prachtig meis! En een joolz klinkt alleen al heeeel goed!! :)
    Ik gebruik nu trouwens geen deca meer.... Hopelijk gaat het mij niet gebeuren dat ik mijn eisprong ineens spontaan is. Springen dan alle eieren eigenlijk, vroeg ik me af????Aners ga ik gewoon voor het geval dat toch maar veel klussen die week ;).

Ieoor, als je wil wil ik woensdag in Gent wel vragen hoe zo'n clomid schema eruit zou zien, zodat je het eens kan vragen/checken voor een volgende ronde in Geertgen? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze zeiden dat het was voor vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn. Maar lopen we deze maand een beetje gelijk op???

Nataly, fijn dat alles goed gaat.
    Meleka, we duimen door voor je.
    Gabrie, wanneer mag jij weer?
    Mien, 2012 mag jij van start. Hoe voelen deze maanden 'MMM rust' nu?

Ik vond dat altijd wel lastig (en nog steeds), niets kunnen doen.

@wie ik vergeten ben: KNUFFEL!!!!

Nu weer verder slapen!!!

xxxxx

11. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Meisjes even in het IVF dagblog van Juulzon kijken!
    *snik* zo emo ik ben! prachtig gedicht

Juulz: ik heb weken lang niet willen schrijven en nog steeds moet ik zin maken. Dus al zou je niet schrijven... We denken toch wel aan je!
    je verhaal over de percentages... en toch heb ik de ervaring dat het percentage bevruchtingen bij lage aantallen wel hoger ligt dan 30%.
    Ik hoop dus, fik dus, bid dus, dat jij in ieder geval 2 super mooie emmies in je buik hebt. Naast de twee strijden we gewoon verder voor nog een paar cryo's van deze poging. MOET MOET MOET!
    Ze zijn nog klein, dus er is nog tijd. Gelukkig.

@ Breezerslet=iemand die zomaar heel snel zonder enige moeite of erbij na te denken zwanger wordt.
    pcies ;)! Niet dat je met iedereen in bed duikt, hoor ;).
    De term wordt vaker gebruikt op zp. In ieder geval al meer dan 7x sinds september in dit topic, dus ik dacht dat je op de hoogte was ;).
    Blijkbaar niet!
    Maar in deze context was ie posi bedoeld. :)

Kus, M

12. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Ik ben de laatste tijd niet meer zo actief op zsp. Ik heb ook wat afstand genomen van mijn 'eigen' topic. Was 1 van de eerste die daar schreef en uiteindelijk ben ik de enige die (nog) niet zwanger is. De rest is al zwanger of heeft al een kind. Merk toch wel dat ik dat erg moeilijk vind. Heb net als juul daar ook wel veel moeite mee soms.
    Maar andere kant denk ik dan ook wel weer, ik heb een lieve man en ik heb hem 'gekozen' om hem en niet om samen een kind te krijgen. Ben met hem ook al heel gelukkig en met ons hondje natuurlijk:).

Ben blij dat ik nu ff een paar maandjes rust heb. Januari of februari mag ik weer starten. En daarna ben ik er ook wel echt klaar mee hoor.

13. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Ieoor, marjah, juulzon, gabrie, bittersweet, ellegie heel veel succes met de behandelingen, broeden op de eitjes/emmies etc.

Meleka, sikki en nathaly. Ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap.
    Hoop dat ik niemand vergeten ben.

Liefs mien

14. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Mien, je hebt gelijk... ik ben ook blij met mijn man en ik ben blij met mijn leventje.
    Ik kan er alleen geen afstand van nemen. Al lang voor ik met mijn man ging (en dat is al heul lang (lees 13 jaar)) had ik al klapperende eierstokken. Ook mijn man had toen al een enorme kinderwens. Ik weet dat, want wij kenden elkaar al lang voordat we een relatie kregen.
    Ik vind het zo knap al iemand dat wel zou kunnen. Pfff moet er nog niet aan denken. Maar ach, wij hebben nog altijd adoptie :). Daar ben ik wel helemaal klaar voor. Laat mijn lieve kleine krullenbol maar komen :).
    En ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen met mijn man en onze leeftijd, in dit geval :). Niet iedereen zit in deze situatie hier en daar ben ik me ernstig van bewust. Het is zo oneerlijk verdeeld :(.

@Iedereen die om je heen zwanger wordt: yep same here, maar dan in real life ;). In dit topic loopt het niet zo hard, gelukkig... of eigenlijk niet gelukkig... eigenlijk hadden we collectief zwanger moeten worden en dit topic om moeten dopen tot: "begin 30 en zwanger met antieke eierstokken :D". Maar voor het collectiviteitsgevoel ben ik wel blij. Ik kan zo ontzettend veel steun vinden hier.
    Ik hoop zo dat ik die "trol" mag zijn en dat jullie binnen een paar maanden volgen.

IVF/ICSI RULES!
    POFfertjes United!
    POFFER-POSI-POWERRRRR

@Poffertjes; ooit!!!! ooit!!! OOIT!!! gaan we met zijn allen POFFERTJES eten :D! Met onze kindjes :D
    Desnoods ga ik voor 54 man/vrouw/kind zelf poffertjes bakken :D

Deal?

15. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heb afgelopen weken iets geleerd:

een MK is pas een MK als het over is... (heb de neiging te veel mee te leven met bijna-MK-krijgers en daardoor raak ik van het padje)
    een MK vind ik pas erg als de wanhoop in je ogen te lezen valt als je er zo hard voor gevochten hebt (lees de zoveelste miskraam of de zoveelste IVF of bij de wetenschap dat het je laatste kans was/is geworden)

Ik weet het... hard...
    Ik heb onbedaarlijk zitten huilen in de auto, omdat ik zo hard ben geworden. Mijn beste vriendinnetje vertelde me dat ze met 8 weken een MK (MA) heeft gehad. Ze heeft geen vruchtje verloren, ook nooit een echo gehad en de testjes deden raar. Dus hoe ver ze eigenlijk echt was toen het mis ging??? In ieder geval heeft ze er al een en zij is gewoon "the lucky one". Dat zegt ze ook! Zij heeft nooit wat! Ik heb altijd alle ellende en zij niet. Dus ook hierover is ze zelf heel nuchter: ik heb er al 1 en daar ben ik blij mee. De drang naar een tweede is er, maar door o.a. mij is ze zich er van bewust dat ze heel blij mag zijn dat ze er 1 heeft en dat ze als ze 45 is en er geen tweede is gekomen, dat ze er vrede mee kan hebben (okee zegt ze nu!). In ieder geval dacht ik alleen maar: Tja... that's live...
    Ik kon er helemaal niets mee, ik voelde geen greintje verdriet voor haar.

En DAT maakt me verdrietig!

Hoe kan een mens verharden in dit leven.

moest het ff kwijt...

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hé lieve Marjah (en de rest ook hoor!),

Wat heb je veel geschreven hier vanuit het holletje.
    Moet zeggen dat ik het heel herkenbaar vind wat je schrijft, over de miskraam (of hoe zullen we het noemen) van je vriendin.
    Ik bespeur dat als ik het met bijvoorbeeld mijn schoonzus (ja, die van het gedicht..) heb over hun eventuele 2e kindje. Dat ze me gaat vertellen dat ze begrijpt hoe ik me voel, omdat zij nu ook al zo'n tijd bezig zijn. En ze wist zéker dat ze vorige maand een miskraam had gehad. Ik vroeg hoe ze dat zo zeker wist, had ze een positieve test gehad? Nee, dat niet. Maar de bloeding was véél heftiger. Ik vroeg of ze dan overtijd was geweest. nee, dat ook niet. Maar ze voelde het gewoon. Voor haar was het waar en nu wist ze dus ineens hoe ik me na de miskraam en de BBZ had gevoeld. Ik moest even slikken, want ik vind het nogal een een boute uitspraak om te zeggen dat je weet hoe iemand zich voelt. Helemaal als het hier om gaat. En daarbij, denk dat lotgenoten de enige zijn die iets herkennen van hoe de ander zich voelt en eerlijk gezegd zie ik haar, zonder de hele MMM te kennen en als breezermoeder van de 1e, echt niet als lotgenoot. Dus ik kan dan ook niet meelevend doen.
    Mijn broer vertelde dat ze in januari toch ook maar naar de huisarts willen gaan, want ze zijn nu al een half jaar bezig voor de 2e en 'dat wil niet lukken'. Tuurlijk, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik begrijp het dat zowel broer als schoonzus graag een 2e willen, maar blijf het gewoon anders vinden als je inmiddels alweer meer dan 5 jaar gelden gestopt bent met de pil en nog steeds met lege buik (en leeg kamertje) zit...

Ik zie het niet als dat je 'verhard' bent. Je plaats dingen in een ander perspectief. Is dat hard? Nee, dat is hoe het voor ons is. Tuurlijk begrijpen we dat het heel vervelend is voor de ander, heel verdrietig voor de ander, maar ons besef van verdriet is door de jaren heen vernaderd. Misschien dat wij jaren terug echt wel hadden meegehuild. Maar helaas is het zo dat de grens voor verdriet bij ons is opgeschoven. Doordat we anders relativeren, vanuit ons eigen referentiekader. Wij zijn inmiddels gepokt en gemazeld en bij wijze van spreke experts op het gebied van teleurstelling te noemen.

Tegelijkertijd besef ik - vooral door het lezen van jullie verhalen hier - wat een doorzetters wij zijn. Wat een vechters wij zijn. Want we geven niet op! We vechten door om uiting te geven aan dat diepe moedergevoel waar we zo graag voor willen gaan. En daar is ook kracht en moed voor nodig. Want om keer op keer na de teleurstelling de kracht weer te hervinden om de volgende behandeling in te gaan, terwijl je weet welk een verdriet er om de hoek komt kijken als je straks weer met een teleurstelling geconfronteerd wordt, daar is moed voor nodig. Er zijn genoeg vrouwen die voor zichzelf besluiten dat IUI de grens is. Niet voor het IVF/ICSI traject willen gaan, om welke reden dan ook. Maar wij gaan voor onze droom, met alle liefde voor onze partner, met alle wrijvingen die dat ook geeft in de relatie en met al zoveel verdriet achter de rug....
    En Marjah, jij hebt je grenzen verlegt, wat jij allemaal niet hebt gedaan en gelaten om nu deze prachtige emmy's in je buik te hebben... Jij een harde vrouw? Laat me niet lachen! Als er iemand een lief en gevoelig mens is, wat klaar staat voor een ander, dan ben jij dat wel! Dus nee, noem je zelf geen 'verharde vrouw', want dat ben je niet. Je plaatst alleen haar ding in jouw perspectief en geloof me, dat is reaistisch en niet hard!!!

Tot zover mijn betoog :).

Ga nu mijn bed maar even opzoeken!!!

PS Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaartje, waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ben je de laatste tijd????? Misje.... xxxx

17. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    snik om berichtje van juulzon :). En verder snotter ik! En baal al een stekker. Hoe moet dat nou met mijn mooie emmies als ik zo verkouden ben? Sjips Sjips Sjips

18. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Hoi en een goedemorgen allemaal,

Marjah, jouw pakketje is heelhuids aangekomen. En je kaartje....heel erg lief!

We zijn net weer begonnen met spuiten MAAR na de teleurstelling van de vorige keer ben ik er ook niet echt meer mee bezig. Ik merk dat ik er niet zo veel vertrouwen meer in heb.

Ik heb er ook moeite om positief te blijven. Ben ook meer bezig om mijn leven om te gooien naar een prikloos/spuitloos/slikloos/echoloos/kinderloos bestaan.

Juultje er zijn in ieder geval 6 follikels. Alleen nog wat gaan groeien.
    Je slijmvlies is ook nog niet erg dik gaat dus mooi tegelijk op.

Marjah jij gaat ons allemaal weer spannende 2 weken opleveren. Met hopelijk dit keer een BREEZER resultaat. Maw gewoon zwanger van een tweeling!!

Meleka hoe is het met je zwangerschap?

Mientje neem lekker de tijd om te genieten voordat het hele circus weer gaat beginnen.

Alle andere dames sterkte!!

Liefs,

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo dames, ik breek weer even in :) (ik was eerst Naat76 maar ik heb mijn naam veranderd vanwege privacy ;)). Ik heb dus ook laag AMH van 0,39 en ga vandaag beginnen met spuiten van Gonal-F 150 eenheden.... Niet dat we hier allemaal artsen zijn, maar wat is jullie ervaring met deze hoeveelheid bij een laag AMH? Ik weet natuurlijk niet of ik een POFfer ben (grappig woordje zo) maar goed, ik begin dus vandaag ook met de IVF! Spannend!!!.....Ik heb bij de uitgangsecho 7 follikels gehad vandaag. Ik ben best nerveus voor de eerste keer prikken weer hoor. In een ander topic vermeldde Nataly1972 dat het bij haar totaal niet aansloeg, de Gonal F vandaar mijn berichtje even. Ik was even bang dat het algemeen niet werkt maar dat lijkt me ook wel weer wat overtrokken van mezelf :D. Dus...iemand nog input hier?? Bedankt vast meiden! xx

20. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heey astarte!
    tja 150 IU!? ik weet het niet. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb gelijk 300 IU Puregon gekregen. 7 is op zich voor een poffer nog steeds niet zo heel slecht, maar je val wel in de catagorie "laag aantal" follikels. Let goed op bij de FM's! Als er weinig groeit, laat de punctie niet door gaan! Je hebt er nl nu al 7 liggen, dus in theorie zouden er 7 moeten kunnen groeien. Ik had een laag aantal en 450IU menopur en nog bleef het weinig, daarom hebben we die pogingen wel door laten gaan. ik had niet verwacht dat ik bij de laatste poging toch stiekem 11 follikels klaar had liggen (7 eicellen).

Succes meid!

Gabrie: Dikke knuffel!

@hier: snif snotter!

Share This Page