even ego: Vandaag bij het Geertgen geweest. Er liggen maar 3 of 4 follikels klaar. En daar waar we voorheen dan toch doorgingen hebben we nu besloten dat deze ronde niet te doen. Was ik de vorige keer blij dat de poging niet door kon gaan. Zo teleurgesteld ben ik nu weer... Het is ook nooit goed bij een MMM meisje. Dus volgende maand misschien pas weer van start.
Heey ieoor! Sorry van net! Ik was nog op mijn werk in gesprek met iemand, dus kon ik niet opnemen/sms lezen. En toen was mijn telefoonaccu leeg . Dat schiet ook weer niet op. Ben je zo thuis? En kan ik je even bellen? Maar wat een k** zooi! Je hebt groot gelijk dat je niet door gaat, maar balen is het wel. Nog een maand extra spanning... Kus en dikke knuffel
wat schrijven jullie toch allemaal mooie en lieve dingen aan elkaar. Zo fijn; lotgenootjes die je WEL begrijpen. Tja, lompe opmerkingen zullen er altijd blijven. Ik denk dat niemand ons echt begrijpt. Enne Marjah; daar hou ik je aan; poffertjes eten met z'n allen. Zullen we een clubje beginnen. Maar daar mag dan niet iedereen bij aansluiten..... de leden moeten dan wel al behoorlijk wat ellende hebben gehad. Breezersletjes horen dan niet bij ons clubje. haha, ik moet om mezelf lachen. Want normaal ben ik altijd degene die nergens bijhoort. Want pas als je kinderen hebt hoor je erbij. En aangezien ik die niet heb.... voel ik me heul vaak buitengesloten. Alsof je zonder kinderen niet goed genoeg bent ofzo. En wat jullie schreven over harder worden; realistischer misschien. Of in een ander perspectief. Mijn schoonzusje had ook een heuse verschrikkelijke miskraam. Ze heeft 1 keer een positief testje gezien. De volgende dag was het 2e streepje weg. Vrij snel daarna was ze weer zwanger en die baby is gewoon gezond geboren. Maar dat drama over haar miskraam, vond ik persoonlijk ook wat overdreven. En ja; dat mag je best hard vinden. Dat voelt ook wel hard. Maar toch vond ik dat ze niet zo moest piepen.
lekker opm van je schoonzus! Ja heul verschrikkelijk zo'n miskraam! kom maar terug als je wanhopig wordt! Dan praten we verder! En dan bedoel ik niet wanhopig na drie maanden proberen enzo... Juulz: Ja, je hebt gelijk! realistischer, maar harder? Het voelt alleen wel zo . Maar als er al iemand lief is en liefde kan geven ben jij het! Altijd klaar om me op te beuren, ook al is de ellende nog zo groot... je bent er Ben ontzettend benieuwd naar hoe je fam in het dagelijks leventje is. Hoe jullie met elkaar omgaan en van wie jullie dat meelevende/lieve hebben. Behalve je schoonzussen, want dat zijn trollen , okee en je broer, want die is getrouwd met de grootste trol. Bat joe no wat ei mien. Ow ja! en je schrijft zo mooi! Mochten wij ooit een mooi stukkie moeten hebben als advertentie van ons voor de bio-moeders-aion-adoptie-land, dan zou ik het heul fijn vinden als je ons wil helpen.... Toe?! Toe! *kijkt met puppy ogen *
Weet je, ik kreeg net een berichtje van een oud klasgenootje, zij is in principe een breezerslet.....................bij elke punctie tussen de 15 en 20 eitjes waarvan er altijd ongeveer 9 of 10 worden bevrucht. Zij heeft dus heul veel TP's gehad maar krijgt dus elke keer als het blijft plakken tussen de 5e en 7e week een miskraam. Deze week de 12e miskraam alweer. Ze heeft allerlei onderzoeken gehad waarom en het blijft een raadsel. Ze zijn nu met de 4e IVF en 1ste zelf betaalde poging bezig. Ze hebben nog 2 emmy's in de vriezer. Dan breekt mijn hart, zoveel miskramen en nog steeds geen kindje. We liepen ook nog samen in DD. Daar moet ik echt van huilen.
Jemig! wat een verhaal! Dat is niet niks! Ik kan me voorstellen dat je hart breekt... Wat sneu . Ik moet er niet aan denken om al tig tps te hebben gehad en nog met lege handen te staan . Maar 12 MKs ;$! Wat doen ze er nu aan om de mks te voorkomen? prednison/aspirine/heparine/??? en uit het chromosomen onderzoek blijkt geen afwijking? stil van 12! Pffff! Ze is btw geen breezerslet, ze heeft breezeropbrengsten, maar om echt te breezeren moeten er toch minimaal tig koters uit die tig eieren zijn gekomen.
Jemig! wat een verhaal! Dat is niet niks! Ik kan me voorstellen dat je hart breekt... Wat sneu . Ik moet er niet aan denken om al tig tps te hebben gehad en nog met lege handen te staan . Maar 12 MKs ! Wat doen ze er nu aan om de mks te voorkomen? prednison/aspirine/heparine/??? en uit het chromosomen onderzoek blijkt geen afwijking? stil van 12! Pffff! Ze is btw geen breezerslet, ze heeft breezeropbrengsten, maar om echt te breezeren moeten er toch minimaal tig koters uit die tig eieren zijn gekomen.
de hele tijd steekjes boven bm. Waaaaaaahhhhh ik hou wel van steekjes boven mijn bm, maar alleen als dat was posi betekend! Maar ik begin me dus al druk te maken, terwijl ik nog geen eens een week na pu zit . Tering, nou moet ik nog heul wat daagies
Ik weet er het fijne niet van omdat ik haar niet heel vaak spreek maar chromosomaal is er niks mis. Ze zit er nu helemaal doorheen en heeft ook geen vertrouwen meer in DD. Ze gaan die 2 emmy's nog laten terug plaatsen en dan gaan ze een afspraak maken in Gent. Ze kan het nog niet opgeven en gaan dan voor een 5e poging bij een nieuw ziekenhuis met wellicht nieuwe inzichten. Ze zitten ook al een poosje in het adoptieproces en daar richt ze zich nu op want ze heeft even geen vertrouwen meer in haar lichaam. Ze heeft breezeropbrengsten en ze is inderdaad geen breezetslet. Mijn vriend zegt altijd als ik verdrietig ben om mij op te beuren dat ik een kusje krijg achter mijn linkeroor dus voor julie allemaal een kusje achter jullie linkeroor. Het moet toch ook een gaan lukken bij jullie, het moet, het moet, het moet, het moet. Ik ben niet heel gelovig maar ik heb gisteren mijn schoonmoeder uit de kerk opgehaald (zij is wel erg vroom) en daar heb ik een kaarsje voor jullie allemaal aangestoken en gewenst dat alle poffertjes (Ieoor, Marja , Meleka, Gabrie 74 en Juulzon, mis ik nog iemand?) zwanger mogen worden en blijven. SO!
Hi meissies, Brr, wat een naar&verdrietig verhaal van die oud klasgenoot... Brr... Kippenvel van afschuwelijkheid. Juulzon, waar ik ben??? Lief dat je me mist, maar zo ver was ik niet weg hoor haha Ik lees elke dag (vaak meerdere keren) mee!! Alleen vaak op Iphone, dus dan niet altijd reageren. Maar ik houd dichtbij je jou handje vast. Wilde je vanmiddag nog bellen, maar toen was mn batterij bijna dood dus koos ik ervoor om ff te wachten tot ik thuis was alleen... Toen dus vergeten. Maar je stond dus op 'mijn lijstje' Balen dat er niet al te idioot veel emmy;s klaar liggen... GromMokBalen! Maar misschien zijn ze dan deze keer wel van betere kwaliteit als alle energie naar die paar emmy's gaan?? IHOOPUTSO!!! Wat een prachtig gedicht had je geschreven. *pinkt traantje uit oogje* Wauw! Hoe doe jij dat toch elke keer weer?? Dat is echt een mooi stukje vakvrouwswerk! Zou je me trouwens willen helpen met een vuil 5 december gedicht? Volgens mij ben jij daar beter dan best in Ghighighi. Laat maar weten of je wilt, dan mail ik je wel Marjah, beter twee keer dan geen 1 keer Ieoor, kusje voor gevoel!! @150 IE: vind ik erg weinig klinken als ik je AMH zo lees. Hmm. Gabrie, weer begonnen dus. Welke CD zit je?? Heel veel succes!! @wie ben ik nu weer vergeten?? Niet met opzet!! Ik=moe!! Vandaag een energiek dagje gehad. Voor nadere info: PB of volg me op FB haha. Ga het hier niet schrijven wegens herkenbaarheid. Maar het was wel tof! Ben morgen bij de weg spontaan en onverwachts vrij. Had eigenlijk een cursus, en zou een officiele uitnodiging krijgen met gegevens zoals waar het gehouden zou worden enzo maar niet ontvangen. Leidinggevende neemt niet de phoon op dusssss... Nu weet ik nog niets!! Niet eens het adres van de cursuslocatie. Bij de weg 2: Wie kijkt ook CSI?? Wordt weer vervolgd!! Sjeetje!! wat is het toch spannend!!! Bij de weg 3: Dochterlief heeft een nieuwe hobby en een oude hobby hervat: Oude hobby: weer >4 keer per nacht bij mij willen drinken, best gezellig doch ook vermoeiend. Nieuwe hobby: tepel pletten met kaak (a la bijten) en dan keihard haar hoofd omdraaien en mijn tepel dan niet loslaten... Voor kindermishandeling kun je het AMK bellen. Waar moet ik nou naar toe bellen? AMT (Anonieme Meldpunt Trollen??)
Even heeeeeeeeeeeel kort, want wil voor 00.00 op bed liggen ! Maartje, ben morgen slecht te bereiken, druk dagje op net werk! Maar dat bellen komt goed...!!! En een 5 dec gedicht ook hoor. mail me de trefwoorden maar... Iejoor: HERKENBAAR!!! zo'n clubjesgedachte ook. Meld me aan hoor!En onwijs balen dat deze poging weer is afgebroken . Kan het me wel voorstellen hoor, zou het ook hebben gedaan. Jij zit nu toch in DD? Doen ze daar ook flushing? Nataly, wat een lief gebaar!!! Branden maar met die kaarsjes! Opdat het helpt!!! Jouw buik is vast al groot ! Overigens, ook een vreselijk verhaal, 12 mk. Denk dat Gent chromosomomen onderzoek zeker gaat voorstellen. Marjah!!! Steekjes!!! Spannend!!! Stuur alle posi-power van het moment naar jouw emmy's! GROEIIIIII!!!! Vermenigvuldig u tot Marjah-beebjes!!!! Maak een huisje van de baarmoeder van Marjah!!!! *oh, heb net contact met de emmy's* *ze doen hun best en vinden het wel fijn in jouw buik...* En dank voor je lieve, lieve woorden! Tja, schoonzussen Heb gelukkig 2 schoonzussen die wel meevallen. En de anderen, waaronder Die Ene- joenowhoe- tja ach... hebben we het nog wel eens over .... Voel me vereerd als ik jullie wat inspiratie zou kunnen geven om te helpen met schrijfsels. Anytime! Maaaar, nu even goed broeden op je emmy's!!! Je hoort het, ze doen hun best ! Astarte, heb je nu met 150eh 7 follikels??? Vind ik heel veel voor een POFfer, helemaal met zo'n lage dosering!!! Succes Gabrie, begrijp jouw angst voor teleurstelling hartstikke goed, heel herkenbaar. Had dat dus ook. Omdat ik al een keer 8 folli's had en een keer 13 follikels, valt 6 erg tegen. Maar reken niet op meer (dan valt het alleen maar mee!). Was vandaag bij een vriendinnetje langs (de mama van ons petekindje) en haar moeder was er ook. Zij heeft een bijzonder verhaal, haar artsen hadden haar afgeschreven omdat ze Hodgkin had. Ze zou nog maar een paar maanden te leven hebben. Maar, ze had heel stellig gezegd (met een heerlijk authentiek Amsterdams accent) "Nee hoor, ik dág hut niet. Ik blijf lééfuh". Dit heeft ze iedere keer heel stellig gezegd. En inmiddels is ze een wonder der wetenschap, want de kanker is weg, na zware chemokuren, dat wel. De artsen schrijven er nu een paper over, want het is niet eerder voor gekomen. Zij is er stellig van overtuigd dat haar overtuigingskracht haar heeft geholpen. Prachtig verhaal natuurlijk. Ik zei tegen haar, "nou mevrouw H, dan ga ik nu heel hard zeggen, geinspireerd door uw verhaal: ik word nu zwanger en dan geloof ik er ook in. Dan heb ik maar 6 follikels, ik ga deze ronde zwanger worden, so!". Dus ik zal haar wilskracht methode maar eens proberen... Ze vond het prachtig. Heb er maar niet bijgezegd dat ik dit mezelf al 3 jaar iedere maand voor houd Overigens, was bij Petekind op bezoek, omdat ze afgelopen donderdag door hun eigen hond (Jack Russell) in haar gezichtje is gebeten, tot twee keer toe!!! Hond werd ineens agressief (vriendin was erbij!) en greep de kleine (14 maanden) in het gezicht en liet de tweede keer niet meer los. Haar gezichtje zit aan de linkerkant onder de korstjes. Het geneest gelukkig mooi en baby is niet in de oogjes gebeten. Hond moet weg. Vriendinnetje is aardig getraumatiseerd... Tot zover mijn Hak Op de Tak verhaal. En ik zou het kort houden (dommmmm). Dus nu als de wiedeweerga naar boven!!! Meld me woensdag zeker weer even, na mijn bezoekje aan Gent!!! Dikke pletknuffel voor allemaal! Behalve voor broedkip marjah, die krijgt een voorzichtige knufff!!! Tot gauw, denk aan jullie!!! Juulz
Hi Juulz, ik ben begonnen gisteren voor het eerst met spuiten 150 eenheden Gonal F, en ik weet niet of ik een Poffer ben, want ik weet enkel dat ik een laag AMH heb (maar dan ben je niet automatisch poffer toch) van 0,39 en mijn FSH was eerst 16 en toen weer 7. De laatste fluctueert dus.... Bedoel je dat ik veel eicellen heb voor een POFfer? Ik neem aan dat je dat bedoelde, maar ik ben dus niet officieel een POFfer, ik heb een laag AMH. Hoe weet je nu of je echt een POFfer bent? Kan dat eruit komen tijdens de IVF behandeling of weet je dat al voor je begint? Want laag AMH geeft lage eicelreserve aan maar POFfer, is vervroegd in de overgang toch? Kan iemand mij dit nog even uitleggen? Maakte me ineens erg zorgen (nadeel van internet) door het verhaal van Nataly dat de Gonal f bij haar met laag AMH niet werkte en de Menopur wel. Heb het ZH hierover gebeld vanochtend en kreeg van de arts terug dat een laag AMH inderdaad een verlaagde eicelreserve aangeeft maar dat het niet wil zeggen dat door Gonal F de groei ervan niet goed zou gaan. Je hebt er gewoon minder die kunnen doorgroeien maar het is wetenschappelijk niet aangetoond dat het verminderd groeien bij laag AMH door die Gonal F zou komen... Ik wil er dan ook nu op vertrouwen dat ik gewoon ga reageren op de Gonal F! Ik maak mezelf anders echt gek hierom en dat wil ik niet. A.s. zondag de eerste FM echo en dan maar weer zien he!???....
Asarte succes! Ik reageerde beter op Gonal dan op Menopur. Met Gonal wist ik het nog te brengen tot een escape iui en met Menopur werd de ivf poging helemaal afgebroken (met clomid ook). Ik denk dat iedere vrouw anders reageert op de medicatie en dat je niet kunt stellen dat het ene medicijn altijd beter is dan het andere. Ellendig he die onzekerheid en twijfel
Hii Meleka! Hoe fijn dat jij even reageert! Dat had ik even nodig! Zo zie ik namelijk ook de andere kant en wat je zegt: het verschilt per vrouw! Maar je snapt de onzekerheid inderdaad goed! Dank je wel!!
Astarte, idd is een laag AMH iets anders dan een POFfer. POF is prematuur ovarieel falen, dan zijn je eierstokken al opgehouden met ovuleren. Een laag AMH geeft een lage eicelvoorraad aan en betekent dat je vervroegd in de overgang KAN komen. En dat je mogelijk slecht reageert op de hormoonstimulatie. Maar indien je met een laag AMH gewoon nog ovuleert dan ben je dus nog niet direct een POFfer. Mijn AMH is in mei 2009 gemeten op 0,39, maar ik ovuleerde nog iedere maand en had een redelijk regelmatige cyclus. En dat is in 2,5 jaar tijd niet anders geworden. Wel reageerde ik slecht op de hormoonstimulaties en had ik een betere opbrengst met Menopur. Maar toch, bij mijn laatste poging had ik nog 7 eicellen, waarvan er 3 rijp waren én nog belangrijker, daar ben ik zwanger van geworden! Het kan dus zeker wel! Maar ik heb ook wel eens (meer dan eens) 1 of 3 eicellen gehad. Vooral vaak 3. Het ligt er dus ook een beetje aan wat er die maand klaar ligt. Juulz, wat een verdrietig verhaal van je vriendinnetje en het hondje. En tja, positief denken, dat heb ik ook 4 jaar lang gedaan. Misschien heeft het bij sommigen een iets langere inwerktijd nodig Meis, ik duim dat morgen in ieder geval alle 6 follies mooi zijn gegroeid en ik hoop dat er stiekem nog wat bij zijn gekomen. Marjah, oei steekjes, spannend!!! Lieverd, je hebt zulke mooie emmy's, zo'n goed voorbereid lijf en zoveel moed en optimisme, dit moet 'm toch een keer worden!!! Ieoor, meisje, ik word zo verdrietig van je verhaal. Ik weet hoe je je voelt, maar toch... Het is nu uit mijn mond zo makkelijk horen zeggen dat je moet volhouden. Maar of het allemaal goed komt weet niemand Ik ben wel blij dat je hier nog steun kunt vinden. Knuffel voor jou en je lieve mannetje! Gabrie, jij ook weer begonnen. Spannend meid! Ik duim ook voor jou! Lieve meisjes, ik hoop echt dat dit topic straks afgesloten kan worden met alleen maar gelukkig meisjes. Jullie verdienen het allemaal stuk voor stuk! Maartje, tepel weer beter? Nataly, buik al aan het groeien? SMAK voor iedereen!
Ha Sikki, dank voor je input hier! Ben jij initieel ook begonnen met Gonal F eigenlijk en was het toen bij jou bekend of jij een POFfer bent, ben je dat überhaupt eigenlijk??? Is dat slecht reageren op hormoonstimulatie een evt gevolg van het lage AMH (precies zelfde als ik he trouwens die 0,39!)? Ik ovuleer ook nog en heb redelijk regelmatige cyclus ook. Elke maand met 2 dagen of minder verschil over het algmeen, soms iets meer maar niet gek. Alleen begin ik korter te menstrueren sinds een paar maanden. Zit nu op dag 3 en ik verlies nog maar heel weinig bloed nu. Kan soms ineens wel weer hoor, dan denk je: o het is klaar en dan komt er ineens weer wel vers bloed een beetje...best raar dat ken ik niet van mezelf....! Goed te horen dat je toch zwanger bent geraakt zeg!!! Was dat in Nederland?? Gaat het goed allemaal? Wel te gek dat het toch gelukt is! Is 7 trouwens een goed aantal om mee te beginnen dan? En hoe weet je of je een POFfer bent? Omdat ik er nog wel eicellen heb dus? Elke maand tot nu dat ik een echo had, had ik er 7 klaarliggen dus dat is nu mijn gemiddelde vast zeg maar. Indien ik nou a.s. zondag maar 1 of 3 heb die gerijpt zijn, wat gebeurt er dan? Meer stimulatie of breken ze dan af???? Ik ben echt nieuw in de IVF/ICSI dus ik hoor graag iets. Dank!
Is dat iets wat kan dus als je IVF krijgt? Soort laatste kans om toch nog te proberen zwanger te raken vermoed ik?!
Even vraag en weer inbreken : als jullie weg moeten en jullie moeten spuiten, mag je dan de gonal F wel buiten de koelkast bewaren (de reeds geopende spuit?). Ik moet morgen weg en ben niet thuis als ik moet spuiten!....Ben net nieuw hierin dus mag ik het bij kamertemp bewaren want dat weet ik niet zeker.....? Heb daar waar ik ben ook geen koelkast! Bedankt vast!