haha, nou ik ben gewoon chagrijnig (hormoontjes?) en iedereen liep te zeiken en te zeuren, deadlines tot en met, iedereen loopt aan me te trekken en gewoon alles mislukt... Maar nu weer thuis, heerlijk gegeten , billen alweer gemasseerd door Marjah-(bijna)man (dat moest van de osteopaat ) en nu lekker te computeren. Dus het is nu weer even wat beter . Hoe is het uwes? Komt je loon al snel weer binnen? Dan kun je je bankrekening weer ff gelijktrekken na je shopavontuur vorige week. Is er verder alweer nieuws op het ICSI(tp)-front?
Meiden ik ben niet veel op ZP op het moment. Voor nu even snel; ik ben jullie niet vergeten en denk geregeld aan jullie. Succes allemaal en ik kom snel weer kijken. Liefs,
Hoi Hoi, idd rustig hier, hoe gaat het met iedereen?? Deze week buikgriep gehad dus niet echt actief geweest. Vandaar ook niet veel te melden... Dinsdag voor de tweede keer bloed prikken.... Nog 2 en halve week en dan het gesprek, spannend!!!!!!!! Liefs
Gatsie, buikgriep, volgens mij ontkomt dit jaar niemand eraan! Inderdaad rustig hier! Marjah; heb je vrijdag je volgende afspraak? ben ook beetje aan het aftellen, nog 4 weken. (En nog 1 week tot NOD, hoop natuurlijk gewoon elke keer dat het toch raak is) Had net een patient die vertelt dat ze IUI en evt IVF krijgt ivm POF. Wel moeilijk soms om daar dan heel neutraal op te reageren...
Hoi meiden, daar ben ik weer. Ook ik had de laatste weken niets te vertellen, omdat er niets gebeurde...... WannaBmum; dat snap ik wel ja, dat het lastig is neutraal te blijven als iemand over de MMM begint. De 4 weken zijn om voor je het weet. Let maar op. Marjah; hoe voel je je? Over 4 dagen weer naar het ZH voor het beleidsgesprek? Spannend? Joontje; 16 maart komt ook al ernstig dichtbij. Dit gaat jullie 1e ICSI poging worden toch? Waarom zitten jullie in Leer? Beviel Nederland niet (meer)? Sikkie; hoe is het met jou? Vorige week hebben we groen licht gekregen van de acupunctuur man. Ik ben gister ongesteld geworden, dus we zijn weer van start. Gisteren de 1e Deca koste met toch wel veel moeite; mezelf weer prikken. Vandaag uitgangsecho gehad; er liggen maximaal 5 eitjes klaar. Nu maar hopen dat ze alle 5 mee willen gaan groeien, liefst natuurlijk ook evenredig. Vrijdag of maandag weer terug voor de 1e FM. Ik ga vanavond starten met de Gonal F. 300 eenheden deze keer. 375 eenheden Fostimon zoals de vorig keren brachten ook niet het gewenste resultaat. Misschien deze keer wel. Fijne dag meiden.
Oei wannaBmum, hopelijk geen vriendinnetje van ons? zou de situatie wel erg ongemakkelijk maken. En je bent gelukkig ook al aan het aftellen. Ieoor, wat fijn dat je bent begonnen . Maar 5 follies die klaar liggen zijn 5 follies die te zien zijn. Er kunnen er veel meer uitgroeien, hoor. Heb je al eerder Gonal-F gehad? Of was fostimon de eerste stimulatie? Bij mij werkte (wonder boven wonder) puregon weer hel goed(?!?). @hier, iets rustiger dan vorige week (zie het maart/april IVF/ICSI topic)... Af en toe valt het best wel zwaar . Maar vrijdag mag in naar de gyn en daar ben ik wel blij mee, we gaan haar eens goed aan de tand voelen en misschien het dan wat meer rust geeft in mijn koppie.
Marjah; nee helaas. Bij mij kunnen er niet meer uitgroeien. Wat er klaar ligt, kán mee gaan doen. Maar het worden er zeker niet meer. Helaas...... Ik ben al blij als ze alle 5 mee willen gaan doen.... Ik heb tijdens de IUI's Puregon gespoten. 1e IVF en 1e ICSI heb ik Gonal gespoten. De arts wilde graag Fostimon proberen (375 eenheden) bij de 3e ICSI poging. Nu voor de 4e poging zijn we weer terug bij de Gonal. Volgens mijn arts maakt het bij mij niet uit, en Gonal is makkelijker in gebruik; dus daarom terug bij de Gonal. Vrijdag mogen jullie naar de gyn. Ik heb het topic maart/april nog niet gelezen, maar zal dat eens gaan doen. Ben benieuwd. Fijne avond meiden.
Ik begrijp dat ze er maar 5 zien en dat er mogelijk (hopelijk) 5 uit kunnen groeien, maar bij mij was er toch stiekem een verrassing. We dachten bijna niets te zien op de uitgangs echo, maar ze hebben alles (8 stuks!!!) aangeprikt wat ze zagen (inclusie cyste-achtigen) en ik had wel 6 eitjes . Dus vandaar ik ik zei dat het er stiekem meer kunnen zijn. Maar ook voor mij geldt: 5 is fantastisch! als het er maar meer dan 0 zijn ben ik al blij. Succes met spuiten en broeden!
Marjah; daar zat ik inderdaad ook aan te denken: "he, ken ik jou niet van ZP??" Zou inderdaad ongemakkelijk zijn. Ieoor: Ik ga heel hard duimen dat ze alle 5 willen groeien! Hier helaas door naar de volgende ronde Vanochtend spotting, maar mijn menstruatie is niet meer dan dat de laatste maanden. Temp ook weer gezakt, dus weinig twijfel daarover. Helaas ook nu weer een heel korte LF (8 dagen, lijkt me niet helemaal goed) Ach... kan er ook nog wel bij, FSH te hoog, oestrogeen te laag, LF te kort. Zit ik over 4 weken tenminste niet voor niks bij de gyn. (sarcastisch lachje)
WannaBmum; bah wat een ellende. Kunnen ze wel wat doen aan een te korte LF? Of maakt dat bij IVF/ICSI door de medicatie niet uit? Marjah; dan ga ik heel hard hopen en duimen dat ik deze ronde ook zo'n verassing krijg
WannaBmum, bah jammer dat je ongesteld bent geworden... Aan een korte LF kunnen ze ip wel iets doen, had dit zelf ook bij mn IUI's. Kreeg toen utrogestan en daar werd ie keurig langer van.. Marjah, spannend vrijdag weer naar de gyn. Dan zit er ook weer beweging in de zaak en ben je er gericht mee bezig. Op naar de tweede poging en dat het beebje dan gewoon lekker blijft plakken Iejoor, joehoe groen licht!!! Hoe kunnen ze dan op een uitgangsecho zien dat er al 5 eitjes klaar liggen?? Gebruiken ze daar een andere techniek dan bij de gewone follikelmetingen?? Hier vandaag weer naar Duitland geweest voor bloedafname. Ging razendsnel, stond binnen 3 minuten weer buiten. Nu volgende week nog weer een keertje en daarna het gesprek. Vind het zo spannend, hoop dat we dan gelijk door mogen... Liefs voor allen
Joontje, bizar he; even op en neer naar Duitsland voor 3 minuten.... het hoort er allemaal bij, helaas. Maar wel fijn dat 16 maart in zicht komt. De uitgangsecho is exact hetzelfde als de follikelmetings echo. Het enige verschil is dat de uitgangsecho op cyclusdag 2, 3 of 4 is. Tijdens je menstruatie dus. Sommige ziekenhuizen werken met de uitgangsecho. Ze kijken hoeveel follikels/eitjes er klaar liggen en passen daar hun medicatie op aan. Er zijn ook ziekenhuizen die dit niet doen. In mijn geval (poor responder, en nog maar weinig eitjes over) zit er wat er zit. In dit geval liggen er 5 klaar. Zelfs met de hoogste dosis medicatie zullen dit er niet meer meer gaan worden. De arts en wij zijn al blij als ze het alle 5 gaan doen.
Joontje, jemig, dat is ff wat... ff op en neer naar DL. Hoe ver is het eigenlijk bij jullie vandaan? Ik zou echt uren in de auto moeten zitten... Maar goed, fijn te horen dat er nog steeds lekker schot in de zaak zit. tik tak tik tak en het is zo tijd voor je afspraak Al gaat die tijd soms verdomde langzaam... WannaBmum: met joontje eens... utrogestan verlengd de LF. Goede hoop voor jou Ieoor: 5 is ook goed... En het gaat allemaal gewoon lukken. 1 is genoeg, maar meer mag altijd. *spreekt de eicelletjes streng toe: "en dan wel mooie emmy's maken en blijven plakken, hè" *
Maartje heeft vrijdag haar punctie, joehoe Iejoor, ik vind 5 eitjes een mooie score, zou ik heeeel blij mee zijn. Ga voor je duimen... Krijg je nu tijdens de stimulatie ook nog acupunctuur?? Marjah het rijden valt wel mee hoor. 35 min heen en 35 min terug, makkie Ga nog even in mn boekie lezen en daarna lekker slapen. Trustekus
Ik kom me wel ff melden, wel irri doordat mn laptop ruzie heeft met ZP maarrrrr.... na 5 dagen stimuleren: Links: 2 Rechts: 8 Ik krijg morgen te horen of ik morgen nog moet stimuleren. Ik zal in ieder geval morgenavond de Pregnyl moeten zetten en krijg vrijdag de punctie en in geval van emmy's krijg ik maandag een TP. In geval van meerder emmy's : 2 per TP