Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigges

brigges Niet meer actief

Meleka wat een onzekerheid voor jou toch weer.... ik duim door voor een giga stijgend hcg.

Astarte, ook voor jou duim ik door voor drie prachtige eicellen!

2. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij worden die afgevoerd door het lichaam.
    Als je een normale eisprong hebt, komt er (meestal maar) 1 eitje tot volle wasdom en eisprong en de overigen worden op dezelfde wijze door het lichaam afgevoerd. Dacht ik.

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4503 Meleka, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Ik laat om de 3 dagen (als dat lukt met het weekend) het hcg bepalen. Donderdag weer. En zo door tot een hoop ik goede echo met hartactie. Het gaat ellendig langzaam, ik ben nu ongeveer 5,5 week.

Anderen: ik gebruik nu utro, predpillen en asperine. Onze laatste hoop. Ik vraag me ook af wat de invloed is van mijn lage amh. Ligt het aan de kwaliteit van mijn eitjes dat ze welliswaar supersnel bevrucht raken en dat de innesteling goed gaat, maar dat er toch misschien defecten aan zijn waardoor de zwangerschap al snel wordt afgebroken? Of heeft dat amh er niets mee te maken? Das het beroerde, geen idee wat er telkens mis gaat.

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Zoals gebruikelijk zit ik weer veelstelaat achter de computer, na een hele dag achter het beeldscherm zit ik eenmaal thuis meestal even tv te kijken en te lezen (krant, krantjes, folders, tijdschriften, artikelen / rapporten voor werk) en dan wil ik toch nog even weten hoe het hier is...

Als eerste wil ik echt even kwijt dat ik Omo-wit verban! Ik háát omowit! Ik wil KLEUR zien op dit topic. Roze en blauwe streepjes, naast elkaar, vol positivisme. En bloeduitslagen waar we blij mee zijn. En mooie eicellen die er via een punctie uit komen en vervolgens bevrucht worden... Van die dingen...

Marjah, ik had dit echt niet gedacht. Er zijn immers twee toppers in je buikje gestopt met de bedoeling daar 9 maanden te blijven plakken en een grote, bolle villa te bouwen. Ik blijf stug en eigenwijs doorduimen. omdat ik het zo graag wil voor jou. Omdat ik de wereld wil laten zien / horen: "kijk maar naar Marjah, die testte ook laat en bleek zwanger. Het kan dus wel." Dát is de booschap die ik wil verspreiden.

En lieve Gabrie: neeeeee! :( :( Dat mag gewoon niet. Heb je gewoon wel 7 eicellen en krijgt je dit???!!!! Dit is echt een nog erger doemscenario. Dit bedenk je niet in een worst-case scenario. Of tja, nu dus wel... Wat een deceptie en wat leef ik met je mee. Ben heel benieuwd wat je 7 dec te horen krijgt. Er moet toch een ooraak zijn....????

De vraag ie je stelde, over wat er met die follikels gebeurt,vroeg ik me ook af.

Geef je een megapletknuffel. Zo'n stevige als ik ook altijd van M&M krijg en daar zijn ze goed in! Weet verder niet zo goed wat ikmoet zeggen behalve dat ik met je meeleef!!!

Astarte: succes morgen!!! Je hebt zoveel vragen gesteld dat mij slechts rest te zeggen: succes, morgen heb je de antwoorden ;) ! Dikke knuff en ben benieuwd naar je verslag!

Meleka, wat naar, die onzekerheid... DUim dat het goed zit!

@ego:
    Had zondag dus de Pregnyl gezet, dus ma. op dinsdagnacht mijn ei gehad. Echter, kanshebbers zaten rechts, en daar geen eileider. Toch hebben we 'de minuscule nano-kans' benut vanmorgen vroeg ;) en merk dat ik vandaag de hele dag links al steken heb. Dat is wel echt iets wat ik merk na de BBZ en het weghalen van de eilder, dat rechts echt mega-gevoelig is.

Vroeg me vandaag ook af wat Gabrie zich afvroeg. En daarbij - domme dromer en hoop willen hebbende naieveling die ik ben- vroeg ik mij of er nu eigenlijk een kans bestaat dat die follikels links (waarvan de grootste nog maar 13,5 was zondag, maar toch) ook gesprongen zouden kunnen zijn. Of springt er bij een eisprong met Pregnyl echt maar 1 groot ei? En hoe zit het nu met die statistische uitzonderingen dat bijvoorbeeld de 2 eieren die dan rechts wel 'groot' waren toch door de linkereierstok zijn opgevangen? Bedoel, bij het topic 'zwanger na BBZ' lees je meiden die wisten dat ze hun ei aan de verkeerde kant hadden, toch zwanger zijn geraakt...
    Ik wil daar zo graag van dromen... Om ook eens die positieve wonderbaarlijke uitzondering te zijn. Om ook eens de 'maar ik ken iemand bij wie het eigenlijk niet mogelijk was en zie...' te zijn. Dat wil ik. De natuur verbazen. Iedereen verbazen. De professor verbazen. Maar bovenal, onszelf verbazen... Maarja, ik kan het wel heel hard willen, maar helaas luistert het Wonder des Levens niet naar dat wat ik graag wil. Maar goed, daar was ik al lang achter...

maar goed, als er iemand is die iets (al dan niet) zinnigs te zeggen heeft op mijn zinloze hoopgevingen, dan hoor ik dat heel graag!!!

Liefs voor allemaal!!!!

xxxx

PS Maartje, fijn je hier te lezen! Al willen we je niet ah huilen maken hoor! M
    PS Sik en Nataly, ook thnx voor jullie trouwe steun hier!!

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ego!
    Verrassend!!!!

Hij is nega

6. brigges

brigges Niet meer actief

#4506 brigges, 30 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2011
    Even maakte m'n hart een sprongetje.... maar toen scrollde ik naar beneden...

Marjah, wat ontzettend k(&*^*^te... wat krijgen jullie het voor je kiezen.... een virtuele knuffel.

Ik weet dat je er nu niets aan hebt... en misschien moet ik het ook maar niet typen want misschien is het niet gepast (ik bedoel het heel goed) maar ik doe het toch.

Wij hebben er nu echt definitief een punt achter gezet, maar hebben in de loop der jaren flink gehamsterd. Mocht je donor nog een keer willen dan wil ik de volgende tekst in een sinterklaasgedicht verwerken: 12 x deca ti do la ti do en 6 x 300 pure gonnies en 1 x 900 pure gonnies en pre pro gny gna gnyffel en muts wat een bollen. ook zijn we supref*cked en gecetrotidestoord. Zelfs menoplausibel 48 x

Misschien kun jij er een mooi gedicht van maken.

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Goedemorgen allemaal,

Gisteren uitgebreid met manlief een gesprek gehad.
    Hij geeft aan is het niet gewoon tijd om te gaan stoppen met het hele circus. Pffff, vond het heel moeilijk om daar een antwoord op te geven.
    We hebben nu afgesproken om het gesprek van 7/12 af te wachten en dan een beslissing te nemen.

ALS ALS we doorgaan dan wil ik alleen met Menopur gaan spuiten. En dan het liefst in het lange protocol. Dat heb ik namelijk altijd gebruikt.

Juultje bedankt voor je lieve woorden. Marjah bedankt voor je lieve sms.

As, succes vandaag met de punctie we duimen voor je!

Meleka ik hoop dat jij ons nu een keer blij gaat maken met een mooie zwangerschap.

Marjah, omo wit... Ik ga ook niet meer wassen met Omo. Kan dat merk ook niet meer zien in de winkelschappen!

Bridgges ben benieuwd wat voor mooi gedicht dat gaat opleveren.

8. brigges

brigges Niet meer actief

Lieve Gab, wij hebben ook voor hetzelfde gestaan..moeten we wel of niet doorgaan.

Maar..als je zelf ook maar 1 sprankeltje hoop, vertrouwen hebt en je innerlijke stemmetje zegt: "ik wil nog door" stop dan niet te vroeg.

Ik wilde zelf perse de laatste poging doen om voor mezelf een afsluiting te vinden. Op het moment dat ik die eerste spuit er in jaste (is dat nou goed geschreven of niet...jaste jastte.... :)) ging er een stemmetje door m'n hoofd "dit wil ik niet meer..." En elke dag weer..."dit wil ik niet meer..hoe lang nog"

Toen ik de foto zag van ons enige embryootje (uit 4 ivf/icsi pogingen!)...en zag dat er veel fragmentatie was wist ik al dat het gedoemd was om te mislukken ondanks het sprankeltje hoop. Ik wist toen ook dat ik dit traject onszelf niet meer wilde aandoen. Het was goed zo...meer zit er niet in, het lukt niet meer. Maar het is wel oh zo wreed.... Alsof er snoepjes werden uitgedeeld maar mijn snoepje werd net voor mijn neus weggetrokken...zo van jij lekker niet.

Als jijzelf voelt dat het er nog inzit en je kunt de kracht opbrengen om het nog een keer te wagen... doe het.. als is het alleen maar om te voorkomen dat je later gaat denken "had ik maar"

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Lieve Bridgges,

Qua kracht kan ik nog wel een poging of 2 aan. Qua geld voor de ICSI kan ik het ook nog 2x aan. Maaaaar is een beetje afhankelijk van 7 december. Als alle 7 eicellen gewoon uit elkaar zijn gevallen dan stoppen we. Maar als ze niet rijp waren dan wordt het al weer een ander verhaal.

Pfff dubio dubio dubio en wat duurt wachten lang.

Tja wat is wijsheid. En zoals mij man gisteren zei....hoe lang nog. Hij wil graag verder en dan zonder het hele circus lekker verder met zijn leven en dan anders gaan invullen. Maar hij gaf aan dat de keus bij mij lag.

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ....... zit hier dus gewoon echt even te janken zeg.......:(

marjah.....
    ik had hetzelfde sprongetje als brigges..... en heb gelijk het dippie gevoel....

Gabrie74
    Sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing...

11. brigges

brigges Niet meer actief

Heel eerlijk zou ik DD mailen en vertellen dat 7 december te ver weg is en dat je nu wilt weten wat er aan de hand was met de eitjes. Dat je zo niet verder kunt..het vreet aan je..zo iets...

Wij kregen een dag na de punctie al te horen dat de eitjes niet rijp waren... Het is dus allang bekend! Desnoods mailen ze het...maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

12. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ohhh brigges, heb gelijk een mail gestuurd.

Ga gewoon ff afwachten.... Wel bedankt voor je tip!

13. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve dames,
    Punctie gehad, zonder extra pijnstiller nog naast de zetpillen. En het viel me heel erg mee! Tuurlijk deed het zeer maar veel minder dan ik dacht!... Gelukkig!!!:) Had er ook maar drie natuurlijk....
    En dan kom ik bij mijn iets mindere nieuws; het heeft 1 eicel opgeleverd maar.... Ik ben niet negatief maar om nou te zeggen positief.... Ook niet. Ik was teleurgesteld daarover en ook blij met dat er toch 1 is.. Heel dubbel dit gevoel!!!! En heel gespannen word je hiervan want mijn kansen zijn nu wel klein. Ben als de dood dat het niet bevrucht!!!!...kreeg wel vd arts de vraag gelijk over die 150 eenheden gonal f en dat we dat op moesten schroeven waarschijnlijk. Ja dat dacht ik ook, sterker nog ik wil menopur proberen!!! Kan je dat vragen? Want in hun folder staat niets over menopur alleen gonal f en deca..

Gabrie, Marjah ik denk aan jullie en alle spanningen... Leef echt mee want dit is zwaar kl.te voor jullie!!!! Ik merk nu zeker dat ik veel spanningen ervaar ook al begin ik net met IVF... Dus voor jullie nog langer en zwaarder...:( arme meiden wat een weg...,Hou jullie taal en kusjes!!!

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    As, ahhhhhh zwaar kut MAAAAR als die ene nou ook gewoon bevrucht raakt is er niets aan het handje! We duimen voor je.

Je kunt gewoon de vraag stellen over Menopur. Bij mij kwamen ze er toendertijd zelf mee aan zetten in het AMC. Daar voor gebruikte ik altijd Puregon.

As ik hoop dat je de spanning nog heel ff aankunt!!

15. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank je Gabrie!!!! Dat lukt wel er moet ook nog n beetje hoop blijven vind je niet???..... Xx

16. brigges

brigges Niet meer actief

aaaah...wat een domper... wie weet is het wel een toppertje! Ik zal voor je duimen!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Asarte, heel eerlijk gezegd kijk ik er niet zo heel vreemd van op', dat er maar 1 eicel in zat. De andere folli's waren relatief nog erg klein. In Gent had ik (deze ronde) hetzelfde resultaat - wel met veel meer spuiten en het deed er veel langer over voor het gegroeid was (maar dat wijt ik aan de deca) en wij hebben die poging afgebroken. Weet niet of het in jouw geval direct noodzakelijk is om om menopur te vragen. Immers, het is je 1e spuitronde en wellicht reageer je een stuk beter op een hogere dosering. Maar goed, wie weet gaat het niet nodig zijn: ontstaat er een prachtige emmy en word je gewoon zwanger.
    Ben het even vergeten, maar ben je al eens zwanger geweest? Anyway, we duimen gewoon weer voor je verder.

Dan het aller-aller-aller-aller k*tste nieuws van vandaag.... IK HAAT OMO. En ook ROBIJN WIT. En Ariel voor de WITTE WAS. Full colour wil ik zien, geen bleke drooglijntjes, maar knaltesten.
    Wat een teleurstelling lieve Marjah... Wat baal en traan ik met je mee. Slecht voor mijn voorhoofd-fronsrimpel, want die zit er de hele tijd omdat ik het zo onwijs oneerlijk vind. Vraag me echt af waar het nu dan weer aan kan liggen. Bedoel, er zijn 2 superkwaliteitemmy's getpt. Waarom willen ze nu niet innestelen in jouw warme buikje? Pffff, heb er gewoon geen woorden voor. stevige knuffel... Mag ik nog stiekem blijven doorduimen en hopen voor morgen...? Ik wil het zo graag voor je... xxxx

Gabrie, goed dat je hebt gemaild. Ben erg benieuwd. Herken het gesprek wat je met je man hebt gehad. Bij ons komt dat ook vaker oppoppen... Alleen ik heb echt tegen juulman gezegd dat ik voor mezelf alles geprobeerd wil hebben. We hebben nu 3 puncties gehad en 2 afgebroken pogingen. Ik wil doorgaan tot 6 puncties. Tenzij de artsen zouden zeggen dat het zinloos is of dat er aantoonbaar iets aan de hand zal zijn... Heb zelf nog steeds een goed gevoel bij Gent.

Ben erg benieuwd wat DD zal zeggen bij jou. En of ze nog iets kunnen adviseren. Als het aan de kwaliteit van de eicellen zou liggen, heb ik ook gelezen dat DHEA kan helpen (soort vitamine, google maar eens), maar de wetenschap heeft daar wel weer verschillende meningen over (wel of niet aangetoond?). Maar wat Brigges al zegt, volg hierin echt je eigen gevoel. Ik zou me niet goed voelen bij 'had ik maar toch dit geprobeerd of...'.
    Laat je hart spreken in deze. Wel fijn dat je man welke keuze je ook maakt - je in elk geval steunt. Dikke knuffel en ik hoop dat de uitslag wel zo gaat zijn dat je nog een kans hebt.

Brigges, heb wel respect voor je keuze en beslissing. Hoe moeilijk het ook. Maar als ik het zo lees, ga jouw hart /gevoel aan dat het tijd is om te stoppen met doorgaan. Goed dat je daar naar luistert. Ook een megaknuffel voor jou!

Ego: had gisteren (na mijn eisprong) dus een hele opgezette buik. Nu gelukkig niet meer / minder. Weten jullie hoe het nu eigenlijk gaat met die follikels van 11/13/14/9 die er ook zaten? Zijn die nu ook gesprongen of ... wat gebeurt ermee? Kunnen dat nu cystes worden? Kunnen ze blijven rusten en de komende maand alsnog doorgroeien??? Wil echt geen cystes.... wil nu gewoon weer eens een kans!

Anyway, ga me even verdiepen in bavianen en Stichting Aap ;).

Nogmaals, sterkte allemaal!

xxx

xxx

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank Juul! Ik hoop gewoon dat ze de gonal f omhoog schroeven flink!! Want het kan wel maar ik heb duidelijk meer nodig. Indien er n embryo wat goed is ontstaat en tp was dit ronde 1 al en nog een x zon ronde is zonde (en dat rijmt ;))!! Dan ben k er snel doorheen!..:( o ja ik heb al n kindje dus ja, ben eerder zwanger geweest!

Marjah nogmaals sterkte...,
    Juul ik kan geen antwoord geven op je follikel vragen...!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ego!!!!!!!
    heb de puf niet en ben stik chaggo!
    Okee en ik kan alleen maar huilen :(

gisteren
    1) nega test nr zoveel
    2) drukke dag met allerlei belangrijke gesprekken (lee4 in totaal)
    3) 1 gesprek gehad met stagiaire die gewoon niet functioneerd en zij herkent geen van (de aan mij doorgegeven) stunts. Weet het! eigenlijk moet je zoiets zelf constateren om het te kunnen zeggen aan iemand. Helaas verprutst ze het zo dat we haar niet vertrouwen en als dit niet goed gaat, dan kunnen we miljoenen claimen verwachten in de komende jaren (en ik krijg op mijn lazer). Nu heeft ze zich vanochtend ziek gemeld...
    4) admin aan het doen en ik ben dus gestart met opruimen van de lade... kom alleen maar geboorte, doop, kinderfeest, rouw en trouw kaartjes tegen. Kan ik nu ff niet hebben :(. Bah!
    5) nega nieuws van Quinty, die heeft bruin verlies. Ach! ben je zwanger van ecd.... ben je nog niet zeker.... na 9 weken :(.

K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**K**

heb ik al verteld dat ik het gewoon allemaal k** vind?

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve Marjah,

Meid het zit niet mee met alles wat je er nog s bij krijgt!!:(
    Zou jij niet ook beter een dagje ziek kunnen zijn en lekker de boel de boel laten!?......

Ik weet gewoon niets opbeurends te zeggen dan dat ik meevoel en het heel rot vindt en meer hoef je dan ook niet te zeggen want alles is te veel en overbodig dan..........

STERKTE!!!

X

Deel Deze Pagina