Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Nataly: wat goed zeg!!! maar nu kan ik niet meer bij je langs rijden, want weet niet waar je huis woont :D
    hmmmm...

As: hoest met broeden?

Gabrie: en ... wat zijn je plannen geworden? thuis of weekend weg?

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    angelica! hoe is het nu?
    al punctie gehad?

DUIMMMMM

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow bittersweet! ik ben weer een beetje bijgetrokken, dus misschien nu echt msn-en?

kus

4. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Marjah! Broeden gaat goed maar ben onzeker! Deze weken zijn zwaar!.... Ene moment voel je iets dan juist weer niets en ene moment denk ik waarom niet zwanger en andere moment denk ik aan de hordes die echt niet bij poging 1 zwanger waren....:(

Pffff pittig dus.
    Ik neem braaf orthica zwanger en v te voren tabletten elke dag en nog steeds de utro bollen! Dat is nog een dag of twee à drie meende ik te zien aan voorraad...

Hoest met jou?? Xx

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    HO!

je hebt nog maar voor 2 dagen bollen???? :$
    Je moet echt minimaal die twee weken na de tp de bollen schieten (eigenlijk tot week 12, maar daar doen nl-se ziekenhuizen niet aan....)

Dus, ga even zoeken of je echt niet nog een receptje hebt...

anders moeten we even wat anders proberen te regelen....

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    okee, ik zie dus 30-11 punctie + 15 dagen = tot 15-12 bollen schieten en testen...

heb je genoeg?

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ik heb ze er even bij gepakt. Ik heb nog 18 bollen liggen, dat is 6 per dag, nu nog twee keer vandaag dus min 4 bollen is 14 bollen over nog vanaf morgen. Dus nog 2,5 dag nu.....Maar bij ons in het ZH geven ze die dus tot de 12e dag na de TP en dan stoppen ze. Waarom zouden ze dat dan doen? Moet ik ze anders maandag even bellen?....:(

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Waarom is dat dan, vanwege verhoogde kans op MK toch?....Maar het houdt toch ook de menstruatie tegen, die Utro???....

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dag 12 na tp = dag 15 na pu, toch?
    Dan gaat het wel goed!

Het heeft iets te maken met verstoring van je eisprong en gele lichaam. Het geeft je ( bij een verse tp) ondersteuning in je progesteron.

Komt dus WEL goed!sorry!

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hey,

Marjah je kunt nog steeds wel langs mijn huis rijden,we gaan hemelsbreed 500 meter van ons huidige huis wonen, wel aan de andere kant van de Oldenzaalsestraat. Dus als je nog een keer langs wil rijden, of aan wilt komen, je bent van harte welkom.

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Marjah, op de dag van de punctie, 30-11 ben ik in de avond pas begonnen met de utrogestan. Ik heb nu nog voor t/m dinsdagochtend utrobollen, dus dat is de 13e december dus dat is 14 dagen vanaf de punctie.....Is dat oké??? Nog een vraag:
    Ik had wel iets waarvan ik dacht: dat is toch goed? Dat was dat mijn baarmoedermond potdicht voelt, dat voel ik bij het inbrengen van de mutsenbollen. Is dit herkenbaar, of is dit juist normaal nu nog en gaat ie zich als ik niet zwanger ben later toch nog openen. Of komt het door de Utro bollen?....:(

xxxx

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ps nu een week na TP last van ongesteldkrampen gehad paar keer vandaag......is dit een goed teken....of juist niet...iemand ervaring die zij wil delen hierin? XXXX

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tjeetje... wat is het opeens stil hier.... moest gewoon zoeken om bij te lezen... ofja bijlezen.. ;)

Asarte
    Deze vreemde eend in de bijt, heeft (gelukkig) geen ervaring met TP.....
    maar denk dat de tijd het moet leren, of het wat bij jou zegt....
    zelf hier nooit wat van een innesteling gevoeld.... wel soms steken en ongipijn voor NOD.... (wat ik anders niet had)...., maar weet niet of dat vergelijkbaar is :(

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    As nog ff en dan mag je testen. Bij ons is inderdaad het advies doorgaan met de bollen tot 12 weken.

Marjah we blijven gewoon lekker thuis voor de buis......lekkere hapjes enz.

Angelique hoe was de punctie?

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden.

HELAAS

Hier is mijn poging niet doorgegaan. Mijn bloedwaardes waren te hoog en ik zou overstimulatie krijgen als ik nu pregnyl zou spuiten. Het kon wel op een gegeven moment doorgaan maar mijn man en ik gaan vrijdag naar Rome ( al 4 jaar niet op reis geweest) dus we zouden dan niet uitkomen. Ik vind het niet erg... Mijn man en ik hebben ook tijd samen nodig en ik heb nu ook last van mijn astma dus het is goed zo.

Mijn waarde was vrijdag 11.000 en het mag max 3.000 zijn ofzo

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Wat jammer Angelica maar gelukkig dat je bent gestopt. Een overstimulatie lijkt mij ook helemaal niets.

Maar ik dacht dat jij een lage AMH had kan je dan ook een overstimulatie krijgen?

Minder dat je astma komt opzetten.

Heel veel plezier in Rome en geniet van het samenzijn. Das namelijk ook erg belangrijk. Door alle behandelingen en toestanden tussen door schiet dat er wel eens bij in.

Meid have fun!!

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mijn waardes zijn goed alleen de bevruchtingen niet
    vorige keer 16 eitjes 4 bevrucht 1 goede

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo dames,

Ik heb even weer een update, ik ga eerst over de Utro bollen vertellen en in de volgende post hoe ik me nu voel!....

Ik mag langer met de Utro bollen doorgaan! Ik heb het ZH gebeld vandaag omdat ik normaal in mijn eigen cyclus heel erg last heb van spotting, gemiddeld 2 dagen maar in oktober had ik bijna 6 dagen spotting voordat ik eindelijk ong werd! Ik las dus vandaag op zw.pagina ergens dat iemand met ook een laag AMH net als ik en daardoor minder (pfff werd even heel erg duizelig nu net woooo) goed met die progesteron levels was of zo, iig dat dat invloed had op de nesteling van het embryo ook, in negatieve zin. Mijn arts had namelijk ook gezegd dat ze dacht dat bij mij het progesteron level te snel daalt ineens vlak voor NOD en dat ik daarom spotting heb. Dat heb ik op het verpleegkundig spreekuur aangekaart, dat ik me zorgen maakte dat ik morgen de laatste Utro bollen moet nemen en dat ik dan daarna moet vertrouwen op mijn eigen lijf en dat ik bang ben dat dat slechte invloed heeft. De verpleegkundige aan de lijn had echt zo iets van: huh? nee hoor in Nederland doen we dat niet, in sommige andere landen wel maar onderzoek wijst uit dat dat niets uitmaakt. Maar ik zei dus: ja maar ik heb ook nog eens een laag amh en had twee maanden terug echt heel erg lang spotting.....toen zei ze dat ze het na zou vragen en word ik teruggebeld vanmiddag door een andere dame dat er een recept naar de apotheek is gefaxt! Voor meer Utro voor mij! Ze wilden mij dat niet onthouden en ik begreep dat in het UUMC dat per 1-1-2012 ook veranderd wordt, dan moet je de bollen 18 dagen gaan nemen ipv nu de 12 dagen! Je ziet, ik ben blij dat ik assertief ben geweest want nu mag ik doornemen en ook al ben ik niet zwanger, dan heb ik alles gedaan eraan wat ik kon doen, ook gezien al mijn spottings en lage AMH!......

Daar had ik ook iets over gelezen bij Maartje van een tijd geleden vandaar dat ik daarom had gereageerd! Bedankt Maartje!:)

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Even over hoe ik me voel: Ik had vandaag dus hoofdpijn en ik heb dat altijd voordat ik ongesteld word (nu 9 dagen na TP dus zou wel vroeg zijn als ik het nu ineens zou worden maar goed), maar heb wel altijd hoofdpijn ongeveer twee dagen voor mijn menstruatie, dus het kan nog steeds zo zijn dat ik wel ongesteld word hoor maar door die hoofdpijn vandaag zat ik best even in zak en as. Het valt dan ineens zo van: het is niet gelukt ook al weet je dat nog niet. :)

k heb ook menstruatiekrampen gehad en ook aan de zijkanten meer omhoog steekjes en ook in de liezen. Dat laatste is dan weer positief, beter dan die hoofdpijn....Ik ben eigenlijk best bang dat ik niet zwanger ben omdat het helemaal niet speciaal zo voelt...! Ik voel 'niks'...Maar ik hoop gewoon heel erg dat ik er naast zit en dat ik wel degelijk een plakkertje heb! Ben wel wat duizelig af en toe maar dat zal komen door de Utrobollen.......Vooral net even, dan ben ik echt even zo van prututuut!.....Komt hoofdpijn daar niet door, door die Utro bollen? :(

Herkennen jullie die duizelingen ook van de Utro of zou dat nu over moeten zijn? Las dat het vooral in het begin kan zijn maar later niet meer. Ik neem ze nu al weer 2 weken bijna....? Ik hoop natuurlijk dat ik duizelig ben van een klein genesteld embryootje! ;):D

Verder, nog iets wat ik jammer vind: ik heb altijd voordat ik ongi word, een beurse plek op mijn rechterborst en die zit er dus ook weer...:( Ik ben zo bang dat het mislukt is ook omdat ik me niet echt zwanger voel!..........Heeft iemand nog iets opbeurends te zeggen in de trant van: dat had ik ook dat ik alles had wat ik bij een menstruatie ook had en toch was ik zwanger!???? ;):):)

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    @Angelica: wel heel erg jammer voor je zeg, toch teleurstelling..sterkte en geniet in Rome!

@Gabrie: hoe is het nu met je? Zie je op tegen de feestdagen?...

Verder is het hier maar stilletjes!.....XXXX

Deel Deze Pagina