Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    voor een middagtest... vind ik dit toch echt een knaller hoor...!!!
    Denk als je dezelfde soort test had gedaan... met dezelfde urine... dat ie echt wel een stuk duidelijker was...!!

jahhh denk dat het wel een "echte streep is"....
    durf je nu wel voorzichtig te feliciteren... :)
    (ook met je pukkeltje... hahaha wen daar maar alvast aan.. :D)

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Astarte gefeliciteerd!!!

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve dames, hartelijk dank voor de felicitaties! Vandaag weer getest, op de officiele dag dat het mocht! En.....zie de foto maar!!! :D Ben erg gelukkig!!!! Veel liefs en ook sterkte hier gewenst aan de dames. Ik hoop gauw weer even te lezen hoe het gaat met iedereen!??? X

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #4684 bittersweet, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt: 18 dec 2011
    Hoi Astarte,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Nu lekker gaan genieten.

Wij hebben inmiddels besloten verder te gaan met eiceldonatie. De kans dat het van mijzelf nog gaat lukken is erg klein. Eerste afspraak staat gepland voor begin januari.
    Nu vroeg ik mij wel af of ik nu met een verlaagd amh toch pof heb aangezien ik van mijzelf geen eisprong heb ivm onregelmatige cyclus kunnen jullie daar mij antwoord op geven. Ben dit vergeten te vragen de laatste keer in het ziekenhuis.

Groetjes
    Bittersweet

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lieve meisjes (Marjah, Juulzon, Ieoor, Meleka, Quinty (waarvan ik hoop dat ze nog steeds heel erg zwanger is en dat alles goed gaat) en nu ook Bittersweet)

Ik wil jullie even laten weten dat ik jullie echte bikkels vind en zooooooooo lief. Ondanks alle tegenslagen die jullie meemaken kunnen jullie het toch elke keer weer opbrengen om een zwangere onder ons te feliciteren.

Jullie schrijven al zooooooooooooo lang in dit topic en wij komen binnen vallen, praten een maar maanden mee (in mijn geval 7 maanden) worden zwanger en gaan weer verder met ons leven.

Ik kan me heel goed goed voorstellen dat dit heel erg moeilijk is voor jullie en daarom vind ik jullie zo geweldig dat jullie toch met ons kunt meeleven.

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ja dat vind ik ook super dames!!!!!!!!!! Sluit ik me volledig bij aan!!!

liefs!!!!!!!!!!!

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Nataly: Als ik voor mezelf mag spreken... het is inderdaad soms erg zwaar om weer iemand te moeten feliciteren. Je gunt het iedereen uiteraard en helemaal iemand die in de MMM zit maar ik gun het mezelf het meest.....

Ben er heel eerlijk in.....en wil echt niemand voor het hoofd stoten.....

Alle zwangere dames geniet er van en voor alle bikkels een knuffel!

Mijn wens voor 2012: Alle bikkels moeten in 2012 zwanger worden!!

Ps. Nataly je bent een lieverd!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Logisch en vanzelfsprekend! Althans, dat vind ik... Ik gunde het de hele wereld en iedereen en dan helemaal mmmeisjes. Maar het meest van alles en iedereen... Gunde ik het mezelf.
    Nu ik beloond ben gun ik het juist een ander meer dan mezelf (om voor een tweede te gaan bedoel ik). Maar ik denk dat dat ook logisch is.

Dikke bikkels!!
    Mijn wens voor 2012... Dat hetgeen gaat gebeuren waar velen niet meer in durven te hopen.

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik sluit mij helemaal aan bij de mooie woorden.
    Lieve meisjes, jullie zijn echt bikkels!!!

Hopelijk wordt 2012 dan ein-de-lijk het jaar voor alle wensmama's die al zo verschrikkelijk lang wachten!

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oeps Gabrie, was ik jou vergeten maar dit geld natuurlijk ook voor jou. Wat jij schrijft snap ik helemaal en je stoot mij helemaal niet voor mijn hoofd, integendeel zelfs.

Ik snap het meteen dat je het heel moeilijk vind als iemand zwanger wordt die nog maar net mee praat in dit topic terwijl jullie het al heeeeeeeeeel lang proberen.

Dus voor alle bikkels, op naar een gezond en vruchtbaar 2012.

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Astarte: mooie test!!!!
    Zo duidelijk als wat, dus dat gaat helemaal goed komen. Vind ik!

en verder:
    uhmmm moet me ook bij Gabrie aansluiten...
    ik beken... ik vind het zo ontzettend zwaar op dit moment, want echt nr 7 (van mijn vrijgezellen feestje) heeft zich definitief aangemeld al zwangere. En de rest had al kinderen, duzzz....

Dus ja: zwangeren van harte gefeliciteerd!!!
    Ik gun het jullie van harte... !
    Maar wanneer mogen wij jullie nu eens volgen?
    Kunnen jullie me dit aub vertellen? Wordt lichtelijk wanhopig :(

*huil* (serieus... niet een nep huil)

Heb ik al verteld dat het met de wachtlijst voor de wachtlijst voor adoptie niet op schiet! Geen enkele beweging :(.

wel ja... nog een paar maanden of jaren erbij :(

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    He Marjah, lieverd, ik vind het zo erg voor jou (en ook net zo voor de anderen) om in dit traject te zitten. Van hopeloosheid, angst voor wat komt of niet komt vooral, frustraties, iedereen om je heen zwanger zien worden...ik kan me het niet eens voorstellen, want ik was nog geen 2 jaar bezig en jullie meestal al zo veel langer.........Ik wil zeggen dat ik het helemaal begrijp van jullie: je wil zelf graag een kindje. Punt!
    Logisch.........!!!
    Daarom, van mij voor jullie een dikke knuffel met HCG erin en geluk, veel geluk.............!!!!!!!!!!! X

13. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    di 20 dec 2011, 15:46
    Staafje verdubbelt vruchtbaarheid

AMSTERDAM - Wetenschappers hebben een 'vruchtbaarheidsstaafje' ontwikkend, dat de kans op een zwangerschap verdubbelt.

Het gaat om een behandeling van het baarmoederslijmvlies, wat ervoor zorgt dat embryo's beter kunnen innestelen. Vruchtbaarheidsexperts veronderstellen namelijk dat de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies een grote rol speelt bij vrouwen die moeite hebben met zwanger worden.
    IVF wordt effectiever
    De eerste testresultaten zijn veelbelovend. Van de vrouwen die IVF in combinatie met de nieuwe behandeling ondergingen raakte 32,7 procent zwanger. In de groep die een gewone behandeling onderging raakte 13,7 procent zwanger. Ook de levensvatbaarheid van de embryo's was hoger bij de vrouwen die de nieuwe behandeling ondergingen, 22,4 procent vergeleken met 9,8 procent bij de onbehandelde groep. Dit bleek uit een proef van Sheba Medical Centre in Israel onder 100 vrouwen die voorheen geen succes hadden met IVF, ondanks de goede kwaliteit van hun embryo's.
    De baarmoederwand beschadigen
    Tijdens de behandeling wordt een lang, plastic buisje, Pipelle genoemd, geplaatst in de baarmoeder die vervolgens 360 graden wordt gedraaid en daarmee langs de baarmoederwand 'schraapt'. De Israëliërs hebben namelijk ontdekt dat een lichte beschadiging van de baarmoederwand de vruchtbaarheid verhoogt - waarschijnlijk omdat embryo's dan beter kunnen innestelen. Momenteel vind onder 500 vrouwen een vervolgonderzoek plaats in Egypte. Of de behandeling ook in Nederland beschikbaar wordt is onbekend.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Gabrie, deze behandeling heb ik in Gent gehad bij mijn vorige ICSI poging. Ik had toen een postieve test, maar werd uiteindelijk toch ongi.
    In Gent past De S. het wel vaker toe bij vrouwen met meerdere IVF falen.
    Nu loopt er in Gent ook een grootschalige studie naar.
    Ze schijnen in Gent ook redelijk succesvol hiermee te zijn.

Marjah, een hele dikke knuffel voor jou!!!!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    klinkt interessant!
    helaas niet meer voor ons :(

Na deze poging "is ut beurt"

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Vandaag naar het Geertgen geweest. Want we wilden weer van start.
    Maar helaas..... er lagen maar liefst 2 hele follikels klaar. Dit is %^%&^$^%%&^^* de 2e cyclus dat we niet van start kunnen/willen. Ik begin echt bozer en bozer te worden!!!

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor: kutterdekutterdekut SO!
    Knuffel voor Joe:(

En verder hoor ik van mmmeisjes alleen maar ellende :(
    Allemaal een bagger echo gehad :(

@ hier: zit enorm lekker te keezen met zijn vieren ;)
    Erg gezellig maar de jongens zijn aan de winnende hand :(

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Ieoor, wat onwijs K*T! Begrijp hoe je je voelt... Knuf
    Marjah, huil met je mee... Dank voor je lieve berichtje...*traan* Jij is lief!
    Maartje, jij=ook lief! Thnx
    Asarte: zwanger, fijn voor je!
    @all: ook een knuf, gewoon, omdat jullie er zijn, meeleven, meelezen en herkennen en ook in hetzelfde schuitje zitten / hebben gezeten...

Dan nu weer eens even een vette ego... :(

Hoeveel teleurstellend nieuws kan een mens aan...?

Na 8 dagen menopur spuiten en nog maar 3 dagen cetro spuiten, is er maar weer weinig te zien. Rechts 1 follikel van 11 mm en links 3 of 4 héle kleine... Baarmoederslijm was 6 mm. Moet nu doorspuiten tot zaterdag en dan weer kijken. We hadden - voor de Gent-kenners - dr P, aardige vrouw. Ze kan niet verklaren waarom ik nu zo slecht reageer. Ze legde uit dat we de
    dosering wel op mogen hogen, maar ook dat dit weinig zin zal hebben. Ze legde het uit aan de hand van receptoren. Dat je een aantal follikels hebt klaarliggen met 'een slotje' erop. Laten we zeggen dat er tien slotjes zijn. Dan heeft het geen zin om meer dan 10 sleutels aan te reiken, want als er voor iedere slot al een sleutel is, zijn meer sleutels overbodig. En zo zou het ook zijn met meer menopur. Als de poging nu weer afgebroken wordt, wil ik - net als Sikki - een volgende poging met 375 menopur gaan starten. Gewoon, voor het idee.

Maar goed, we kunnen nu alleen maar hopen dat er zaterdag meer te zien is, dat de kleintjes links mee zijn gaan doen. We hebben uiteindelijk maar 1 goede emmy die blijft plakken nodig.. Alleen die scenario's lijken alleen altijd bij anderen uit te komen...

Proberen moed en hoop te houden, maar dat is momenteel echt zo moeilijk... Merk dat ik mijn hoop en geloof op het moederschap langzaam, maar zeker aan het verliezen ben.

ALS er een punctie gaat plaatsvinden, zullen ze hoe dan ook flushing doen (alle eitjes uit de follikels halen, maximale opbrengst), we gaan dus ook voor ICSI en voor assisted hatching. Nu ik het artikel lees, vraag ik me af: zou ik ook om deze 'scratching' (meen dat het zo genoemd wordt) vragen? Of werken assisted hatching en scratching niet samen?
    Wat denken jullie (Sikki, jij hier ervaring mee?)

Anyway, ben dus niet zo veel online, maar waardeer jullie lieve berichten, compassie en medeleven des te meer.

Meld me zaterdag weer....

Dikke dankjulliewel-knuffel allemaal!

xxxx

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb hier laatst de berichtjes al gelezen en merk dat uhhhh kut gaat hier....
    tis ook dubbel "positief" nieuws....
    fijn voor diegene, maar confronterend voor de rest.... :(

Worden jullie WEER geconfronteerd dat moeder natuur geen volgorde aanhoudt... en hetzelfde systeem hanteert als de belastingdienst, met het terugbetalen....
    Alle aanvragen worden in een hoed geduwd en in willekeurige volgorde "eruit gehaald".... en is het maar afwachten of alle zuurverdiende afgedragen centjes ook daadwerkelijk terug betaald worden....:(
    Rare vergelijking misschien.... maar doet het me aan denken....

geen idee hoe ik jullie kan opvrolijken... Ga het ook niet proberen... soms is het beter om uit te janken, te vloeken en te tieren.....

Enige wat ik kan doen is hopen dat 2012 een beter jaar wordt voor jullie....
    *schud hoed om zodat jullie bovenop liggen*....

*knuffel*....

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Huil!

Deel Deze Pagina