mennnn... lees net ff mijn stukkie van vorig jaar terug. Zo herkenbaar, zo.... net als mijn vorige berichtje. pffff dank meiden... koop er geen flikker voor, maar het is fijn als er meiden meeleven. als ik jullie niet had ben moe heb geen zin om naar het jaarlijkse fonduefestijn van mijn schoonouders te gaan mijn huis stinkt nog steeds van de belachelijke hoeveelheid was die er van de week door heen is gegaan door wat kluscapriolen van 1) mezelf, 2) mijn man. Ga jullie er niet mee vervelen, maar het komt er op neer dat onze kamer was opgedeeld in 2 delen; een glimmend en een mat deel (door aankopen van mijn husband), kattenpoten over het net in de was gezette deel (schuld katten in woonkamer ???, maar schuld verkeerde was (die langzamer droogt): husband, gevlekte tafel; mijn schuld, ik was te ongeduldig, druppels op het goede deel van de vloer; in principe mijn schuld, maar ik kon ook niet weten dat de tafel lek was en dat de was er zo doorheen liep...., krassen overdwars op de tafel, omdat iemand niet met de nerf mee had geschuurd; mijn vader of mijn husband, maar volgens mijn husband was het mijn schuld, want ik had te grof schuurpapier gegeven... of daar krassen overdwars door komen , maar goed... Zo heb jullie toch even verveeld met ,mijn klus verhaal van van de week. verder; gruwelijk gelijk gespeeld met keezen met mijn ouders. erg leuk spel BTW, moeten jullie ook eens doen. Het is een soort mens erger je niet, maar dan met kaarten en dus een soort van strategie (en een beetje geluk met de kaarten) en je speelt het met een partner... is wel vaker als je aan het keezen ben, maar dit is toch anders voor een ieder die eens bij mij op visite komt (en we zijn met z'n 4-en....), dan kunnen we gruwelijk gaan keezen. Ik kijk er nu al naar uit . kussie toe joe oall
Hoi Tauret, ken ik jou niet van de vraag over ontdooien van de embryo's in het MCK en hadden ze van jou 7 van de 8 emmies niet goed ontdooid? kusje voor jou!
Sterkte met alles Marjah!!! Je bent er maar druk mee in huis!!! Wat n frustratie zal het zijn een jaar later weer iets te lezen wat TE VEEL Lijkt op je verhaal het jaar ervoor. En idd het helpt geen zak maar medeleven doet toch goed! Zeker van alle dames die in een zelfde (soort) schuitje zitten!... Ik hoor daar nu niet bij net met mijn prille zwangerschap maar ik voel wel vreselijk met je mee...schrale troost maar goed....! Ik stuur jou wat hcg en zwanger word energie!!!!!!! Oké? Xx
Marjah moest even slikken bij jouw berichtje......... Heel herkenbaar en heel pijnlijk. Voor alle lieverds veel sterkte en ik hoop dat iedereen op zijn eigen manier leuke dagen heeft.
Met mij gaat het wel oke. Zit een beetje in een dipje maar daar kom ik wel weer uit. De dagen zijn zo donker en kort en dan heb ik dat vaker. Geef mij de lente en de zomer! Qua behandelingen doen we er nog 1 in februari. En ik heb een second opinion in Maart in Gent. Voor de rest niet veel zinnigs te melden...... Oh ja en vandaag weer werken...
Dag lieve forumvriendinnetjes, Moest ook even tranen bij het lezen van jouw stukje Marjah. Zo herkenbaar.... Anders was op 30 december onze frummel 1 geworden (van de miskraam van de 3e IUI)... Anders had ik nu met een frummel op schoo gezeten zoals mijn nichtje dat in oktober geboren was (van de BBZ)... En had ik net als jij zo'n heerlijke burgerruttige kerst gehad... Zo een waar we nu slechts nog van dromen... Ik knuffel je stevig op afstand. En Gabrie ook. En de anderen met een nog altijd lege buik... Oké, die met een gevulde of ooit gevulde buik ook . Maar alleen omdat ze zo lief meelezen en meeleven hier . De kerst viel mee... Gelukkig geen zwangeren erbij. Toch erg. Dan slaak ik een zuchtje van interne verlichting omdat ik De Schoonzus in Kwestie met een glas wijn zie. Hoe typisch is dat? Morgenochtend gaat onze wekker weer vroeg, Gelukkig ben ik de rest van de dag vrij. Dus het interesseert me niet zoveel dat ik nu nog wakker ben. Heb voor mezelf wel bedacht - in afwachting met wat ze zeggen en wat er te zien is hoor - maar als er maar 3 folli's zijn en het zijn er 2 links, dan ga ik vragen om een escape IUI. Vind een punctie dan toch wel erg kleine kans.En heb zelf toch het idee dat die kleine kans die er is er altijd een is die Anderen overkomt. Onze statistiek focust zich meer op negatieve kansen... Maar goed, we wachten wel af. Hou jullie op de hoogte... Truste allemaal!!! xxx
Lieve meisjes, ook al weer ik heel goed hoe jullie je voelen, toch voelt het raar om dat nu te zeggen omdat ik toch 'aan de andere kant' sta. Ik hou het dan ook maar bij een dikke knuffel voor jullie allemaal. Hou moed meisjes! Juulz, jij heel veel succes vandaag. Alhoewel ik zelf wel meerdere keren de punctie heb laten doorgaan met 3 follies, omdat ik vaak nooit meer had, zou ik in jouw geval met 3 follies denk ik ook kiezen voor een escape IUI. Jij hebt immers vaak meer follies gehad. Knuffel voor jou!!! Gabrie, jij toch nog een second opinion in Gent. Maar dan wel in februari nog een poging in DD. Spannend! Knuffel op donkeredip! Marjah, voor jou een hele hele hele dikke knuffel. Op alle moeilijke momenten en de 'wat als...' gedachten. Nog even pillen en dan??? In ieder geval vakantie! Hier ook vrijdag een weekje op wintersport. Ik met een boekje bij de haard dan. SMAK voor jullie! En dan snel dit jaar uitgaan. Laat 1 januari voor jullie allen dan toch eindelijk het startsein zijn voor een mooi jaar!
he lieve meiden, Hier natuurlijk weer 3 zwangere erbij heerlijk zo rond de kerst ik zie het nu op dit moment niet alles zo positief meer Ik kan niet zo goed tegen oud en nieuw. afgelopen jaar zijn wij niet meer zwanger geweest. Ik heb wel met kerst een kaarsje gebrand voor jullie en voor onze sterretjes Ik hoop echt dat er een wondertje voor ons allemaal komt knuffels
Ik denk aan jullie meiden. We hebben weer Internet, na bijna een week 'Internetloos' te zijn geweest. De 'feestdagen' doen pijn soms. Ik weet het. Laten we hopen dat Oud & Nieuw snel en pijnloos voorbij mag gaan en dan op naar een mooi en vruchtbaar 2012!!
Lieve meiden in de MMM, ook ik sta na zo'n korte tijd in de MMM en nu raak in andere schoenen...maar ik denk wel aan jullie en leef mee!! Heel veel sterkte, liefs, moed, kracht en vruchtbaarheid..
beetje rust! dus morgen heb ik weer eens tijd om te bellen. Dus Juulz en Ieoor: be prepared . Ieoor, ben je morgen thuis? Juulz: hoe gaat het met je? Ik ben sow schiewnierig! Sikkie: hoe voel je je? Astarte: en jij?
Dat klinkt gezellig Marjah! @hier alles goed. Slaap veel overdag omdat ik erg moe ben, maar dat heb ik er voor over natuurlijk! Verder veel bunkeren want anders word ik echt beroerd!.....Lief dat je het vraagt Marjah, het is gewoon k.ote voor je en de andere meiden hier. Liefs, sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dag lieve vriendinnetjes, Als eerste, de Gentse update: 3 follikels zitten er zeker en ze zijn ook wat gegroeid, al ben ik een trage responder deze cyclus... 2 links 1 rechts, waarvan de grootste nu 16 mm en de andere 13 en 14. En m isschien doen er nog twee links (11 en 12 mm) mee. Zaterdag wéér terug! Verder zitten er dus toch nog wat kleintjes, 3 á 4: van 8-9mm, maar daar moeten we niet op rekenen zei ze. Die 2 wat kleinere wil ze wel een kans geven en ze vertelde dat die anders ook in het lab nog even kunnen doorrijpen alvorens ze ICSI gaan doen. Wist ik niet, dat dat kon. Ook gesproken over een eventuele escape IUI, mochten die twee kleine nu niet mee gaan doen. Want met 3 follikels vind ik een punctie toch erg zonde. We weten dat er meer kan... Dit moest dr P overleggen met de prof, omdat er meerdere follikels zijn en dan mag het in principe niet... Mooi dat ik anders na de Pregnyl vriendlief het bed in sleur . Maar goed, we wachten af... Vraagteken wat ik alleen wel heb, ondanks dat ze me de vorige keer het verhaal heeft uitgelegd van waarom ze max 300 menopur voorschrijven, is dat ik me toch afvraag of we, als we van het begin af aan meer menopur hadden gespoten, die kleintjes eerder hadden gereageerd en beter waren gegroeid... Wat denken jullie (experts hier??? Maartje? ) Maar goed. Voel me er wel een beetje *** onder, eerlijk gezegd. We hebben nog nooit zo'n trage cyclus gehad... nu maar hopen dat het ergens goed voor is. Oudejaarsdag dus weer naar Gent... Ook kreeg ik vanavond een happydepeppy telefoontje (snap precies wat je bedoelt Angelica...)... Ik zat er al op te 'wachten' , want ik wist dat ze bezig waren. En jawel hoor...Mijn broer: ze hadden een positieve test vandaag. En ja, ik wist ook wel dat het eraan zat te komen, maar toch... Ze vertellen het verder nog aan niemand, ook ik moet mijn mond houden. Maar, ze vonden het ten opzichte van mij niet eerlijk om het te 'verzwijgen'.... (immers, juulz is zielig en we gunnen het jou ook zo...). En wederom had ik notabene op 2e kerstdag met betreffende schoonzus gesproken over het MMM-traject, waar ze evt ook over zouden denken, al twijfelden ze er wel over. Heb haar wederom advies gegeven enzo (en dit 'geintje' flikte ze me ook al toen ze zwanger was van mijn nichtje, vind dit eerlijk gezegd echt niet tof. Maar ja, ze doet het waarschijnlijk om 'mij te sparen')... Baal ervan als mensen niet eerlijk zijn vanuit zogenaamde goede bedoelingen). En volgens mij (ben ervan overtuigd!!!) wist ze het op dat moment allang, want ze dronk geeneens een glaasje wijn, wat ze normaliter echt doet!!! En zij zijn korter bezig dan wij, zij is inmiddels 39 en huppakee, daar komt nummer twee... Denk dat we nu ook in een leefijd zitten waarin je doordrenkt wordt met 'Het Gezinsleven' overal. Of het nu thuis op de bank is terwijl je tv kijkt, een tijdschrift leest (nutrilon reclame, kids- rubrieken etc.), in een bouwmarkt loopt of uitwaait op het strand. In het vliegtuig (huilende baby's zitten altijd in mijn buurt!) of tijdens het hardlopen of op je werk (de zoveelste zwangere). En ook met Kerst, terwijl je broers druk aan het vaderen zijn en je nichtjes en neefje de kerstcadeautjes uitdelen, word je weer geconfronteerd met je eigen leegte. Lege armen en vooral... nog altijd een lege buik. En deze leegte vult je hart met verdriet en je ogen met tranen, waar je omwille van de kerstsfeer tegen vecht. Een gevecht wat je misschien voor dat moment wint door een masker op te zitten, maar wat je even later, als je weer thuis bent, dubbel en dwars en onvermijdelijk, weer verslaat. En daar zit je dan weer, vol gemis, vol vragen (waarom wij nu niet eens een keer) en vol onzekerheden en angsten... Terwijl de afgelopen dagen op skyradio 'It's the most wonderfull time of the year....' voor de 100e keer klinkt. Dacht het niet. De afgelopen jaren is Kerstmis niet meer the most wonderfull time of the year. De hele maand december staat in het teken van feest en familie. En ja, ik heb het getroffen met lieve ouders en broers en neefje en nichtjes, maar... onze diepste, liefste wens, een kindje van ons twee, that was all I want for Christmas...(nat als marjah en de rest hier...). Op naar zaterdag maar weer.... xxx
Juulzon er is mij al door heel veel artsen verzekerd dat 300 eenheden Menopur net zoveel doet als 375 EH of 450 EH. Het schijnt zo te zijn dat alles dat je meer spuit dan 300 'overbodig is en niets doet.' Ondanks dat ik dat weet.... spuit ik toch altijd 450 eenheden. Ik duim voor je meid. En nu stop ik met Internetten en ga iets heul belangrijks doen! Leren! En het moet af!!!!
Juulz, wat een verhaal weer... Ik duim voor je dat de follies gaan doen wat ze moeten doen. Ik heb zelf 9 ICSI cyclussen gestimuleerd, waarvan 7 met Menopur meestal 375 EH. En ik kan je zeggen dat meer of minderniet heel veel uitmaakt. Ik heb heel vaak met 375 EH maar 3 of 4 eitjes gehad, maar ook eens 7 en 8 eitjes. Kortom, het ligt er echt aan wat aan het begin van de cylcus klaarligt. Alleen als er iets klaarligt dan heeft het kans om te groeien. Als er niets ligt, zal er ook niets bijkomen. Een dikke knuffel voor jou voor de feestdagen ellende.
De zwangeren vliegen mij ook om de oren. Zodra de zin begint met: "ik moet je wat vertellen"......hoef ik het al niet meer te weten! Bah,........... Ik vier dan geen kerst maar ik kan mij goed inleven in de kerstdagen van een ieder die het wel viert. Alle "gezinnen"met elkaar en wij ....hebben niets. Ik lees hier nog wel vaak mee maar de puf om te reageren is er niet. Zit net als veel dames hier in een dip. Heeft ook met het weer te maken. Deze donkere dagen zijn niets voor mij..... Alle dames veel sterkte en ik hoop dat 2012 voor ons allemaal een mooi jaar gaat worden. LIefs,
Al ben ik nu zwanger en heel erg gelukkig ik zal een paar momenten uit mijn leven ook nooit meer vergeten. - 5 april 2007, wij hadden net een ooievaar opgehangen bij de overburen en toen belde mijn schoonzusje of we even tijd hadden. Zij kwamen dus vertellen dat ze zwanger was van de 2e. Toen ze weg waren heb ik nog nooit van mijn leven zo hard gehuild. Wij zaten toen net een paar maanden in alle MMM onderzoeken en waren 1,5 jaar bezig. - mijn beste vriendin die 2 kinderen heeft gekregen terwijl wij in de MMM zaten, zij was elke keer binnen 2 maanden zwanger. - 7 april 2011, ik had net te horen gekregen dat ik in Nederland uitbehandeld was toen 's avonds mijn beste vriendin belde dat zij zwanger was van de derde, gelijk de eerste maand. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zal dit echt nooit vergeten, ik ben wel geen MMM meisje meer (en zal dit gelukkig ook nooit meer worden) maar de MMM haal je niet zo makkelijk uit dit meisje. Jullie weten het wel maar ik gun het jullie ook zo en daar blijf ik gewoon ook in 2012 heeeeeeeel veel kaarsjes voor branden.