Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hee Sikki,

Had je mijn opmerking over mn koelkast gelezen?

Hoeveel cetrotide gebruik jij in 1 poging? Ik heb er nog 3 'over'.... ;)

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikkieee!!!! daar ben je weer :). Ben je al lekker op vakantie geweest en deed je nieuwe board het goed?

Wat goed dat je met een nieuwe poging kan starten. Ik had het ook al eens gedacht dat dat een betere oplossing was voor dames zoals wij. Ja het kost geld, maar wat je zegt, je hebt nog een back up :). Hopelijk heb je die pas over een anderhalf jaar pas weer nodig. Maar ik lees dat je weer aan de pil moet. Jij had toch ook een kort schema? Maar goed, als door de pil je FSH zo goed wordt onderdrukt... dan moet het maar zo :).

Heel veel succes meid!

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Boarden is vanaf eind volgende week!!!!!
    Whieeeeeeee
    En waarschijnlijk daar starten met pillen.
    Pil legde de arts uit als FSH onderdrukker, zodat mijn lichaam geen rare dingen doet en stimuleren dan weinig effect heeft.
    Na stoppen pil is het wel weer het korte schema met eerst stimuleren en pas later remmen.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ahaaaa! duidelijk :).

Volgende week boarden :) Lekker laat in het seizoen... misschien ook echt lekker weer? zou mooi zijn :). Maar dan lieft zonder dat papperige gedoe, dan moet je zo hard werken.

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Marjah, morgen is het zover. Heel veel succes bij de gyn en hoop dat je weer groen licht krijgt..
    Liefs Joontje

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marjah ik duim ook voor een groen. groener, groenst licht!!!!!!

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi meiden, marjah is weer in een put vol bagger gevallen... :(

Van gym moet er 3!!!! maanden tussen een miskraam en nieuwe IVF poging zitten. Okee dit was een tegenvaller maar misschien al wel een beetje verwacht. Daarnaast gaan we trouwen en komt de planning dan erg ongelukkig uit dus als het goed is kan ik na 12 mei beginnen. Ik mag aan de pil :) (joepi!!!) om alles goed te kunnen plannen.

Dus :(

Maar!!! de gyn was erg pessimistisch en wapperde gelukte poging bijna weg. Dit was echt een gelukkie en reken er maar op dat de volgende poging veel minder positief kan zijn. Verder was het zo dat het feit dat er maar 6 eicellen gestimuleerd konden worden volgens verwachting (POF), dat de embryo's nou "beroerd" waren, dat wees ook al op het ergste, de miskraam is daar waarschijnlijk door gekomen (en ik had tot nu toe alleen maar gehoord, dat 4 cellige embryo's moeite hadden met innestelen, maar als ze eenmaal lekker zaten dat er een grote kans was dat het goed zou komen), ze raad ons aan om nog niet te stoppen, maar wel na 3 pogingen met als resultaat matige embryo's. Daarna spreekt ze zichzelf tegen omdat ze zegt dat ik zo jong ben dat mijn eicellen ook jong zijn en dus betere embro's kunnen vormen dan een 40 jarige (?!?), negatief negatief, negatief, negatief. Het enige wat ze gezegd heeft is dat de kans op zwangerschap rond de 10% is, maar waarschijnlijk minder. FSH metingen wil ze ook niet doen, maar dat wil ik ook niet weten.

Zucht, ik zit dus een potje te balen op mijn werk :(.

Marjah

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ach lieverd nee wat een tegenslag!!!
    Wat een afschuwelijke gyn het lijkt mijn oude wel!!
    Zo pessimistisch bah.
    Vind het belachelijk dat er 3 maanden tussen moest zitten:( pfff

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #469 maartje84, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
    Lieve Marjah,
    ik lees dit ff snel op iPhone dus korte reactie eerst ff.
    Kut kut kut
    is dd ook een optie voor jullie?
    Knuffelkussie voor jou!!
    Ik probeer thuis wel ff uitgebreider je te schrijven.
    Xxxx

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje weet je dat ik dat ook dacht over dusseldorf voor marjah?
    Ik dacht wacht tot ze online is en pm haar maar jij hebt het nu ook al gevraagd:D

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Helaas is dd echt 3 uur rijden voor ons, en dat is echt (nog) geen optie. En Geertgen is ook al 1.45uur rijden :(.

Ik wil nog wel IVF proberen in Alkmaar en deze arts is op zich heel fijn. Je weet gewoon waar je aan toe bent.

Lief dat jullie met me meedenken.

Oh ja, blijven jullie me steeds herinneren aan mijn posi-mailtjes van een tijdje geleden? Heb het even nodig, geloof ik.

Ik ben zoooo enorm blij met dit forum en mijn dinnetjes :)

Heb vanavond een feestje van mijn werk. Diederik heeft zich nu al ziek gemeld en mag dus alleen heen. Hij voelde zich al niet zo lekker en na vanochtend helemaal niet.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik denk echt dat onze arts ons in bescherming aan het nemen is... maar dan op een niet zo handige manier... Ze bereid ons iig wel goed voor op tegenslag. Bereid ze ons ook voor op positief nieuws?

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje hoe is ie eigenlijk?

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Marjah: dat zal inderdaad wel de bedoeling van jullie gyn zijn, geen valse hoop willen wekken, maar het is dan wel moeilijk om zelf de moed erin te houden!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, hoe kun je nu "er niet veel mee bezig zijn", positief blijven denken en hoop houden...

K K K K K K K en nog een K

16. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Hoi,

pfffffff ja tuurlijk had je je het anders voorgesteld, oke hij probeerd jullie te beschermen maar ergens positief instaan is ook belangrijk!!
    Gelukkig ben je altijd heeeel positief geweest en nu natuurlijk weer. Bij de eerste is het gelukt de tweede gaat ook lukken en daar wordt gewoon een heel mooi beebje uit geboren.
    In de tussentijd ga je gewoon nog even trouwen met je eigen prins, wat wil je nog meer :p
    sterkte popje, ook jouw tijd komt nog..

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Thanks,

met vlagen denk ik ook zo :). En soms dus ook niet.

Nu nog mijn schoenen-drama oplossen :)
    Heb schoenen gekocht voor de bruiloft, maar ik weet niet welke (van de 2 paar) ik werkelijk moet nemen. Ze zijn allebei geen trouwschoenen, zitten wel goed/aardig, maar zijn allebei niet helemaal goed van kleur. Dilemma's.....

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, heb je een lange rok? (Dan valt het sowieso niet zo heel erg op) Ben even kwijt, had je nou een gekleurde jurk, of was het meer wit of creme? Wat is het probleem met de schoenen? Te licht of te donker van kleur? (Ietsje donkerder valt vaak minder op dan iets te licht)

Mijn menstruatie leek dit keer ietsiepietsie meer dan de vorige keren. Hoop dat dat een goed teken was en dat ik straks misschien voorlopig alleen iets hoef te doen aan mijn korte luteale fase. Pfff, nog 3 weken voor de eerste afspraak bij de nieuwe gyn.

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, niet opgeven hoor!!!
    Die gynnen zijn allemaal anders.
    Waar de een negatief is is de ander weer positief.
    Je ben al 1 keer zwanger geweest.
    Straks doe je het 'gewoon' nog een keer en blijf je dat dan ook!!!

WannaB, jij ook van korte mentruaties?
    Onzeker wordt je er van he!

Hier vandaag ongi geworden.
    Heel vreemd, want ik zit pas op CD22. Heb nog nooit zo'n korte cyclus gehad. Zou het komen omdat m'n vorige cyclus met de Progynova was?
    Het verontrust me enorm. Is de aftakeling nu dan echt begonnen?!?!?!
    Maar het positieve is dat we weer een week eerder kunnen starten met de nieuwe poging.
    Vandaag aan de pil beginnen, 3 weken slikken, uitgangsecho en dan kan het hele circus weer beginnen.

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sikki: hahaha, dat gevoel herken ik wel. Vorige cyclus was bij mij ineens ook 7 dagen korter dan daarvoor. Gaf me ook een beetje het gevoel van beginnende aftakeling :)
    Maar in jouw geval kan ik me ook goed voorstellen dat je cyclus helemaal veranderd door al die hormonen.

Deel Deze Pagina