Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hihi. Laat me je effe weten wat je ervan vindt?

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Goeden morgen allemaal,

Ik kom me ook aanmelden hier. Donderdag te horen gekregen dat we een diagnostische ivf mogen doen en dat ik een waarde heb van 0,5 (wat is de afkorting ook alweer:(, eicelreserve) dus onder de 1 den aan de lage kant. Wie weet over 1 maand de oproep en dan de pil en starten met injecties enzo. Voor mij allemaal acrabadraba maar met jullie hulp kom ik er vast wel uit. Dus als jullie het niet erg vinden kom ik af en toe inbreken. Heb al veel gehad aan de info over Menzis en hoop dus idd. niet zelf te betalen. Tja, en de rest zegt me nog niet veel maar dat kom vanzelf.
    Jullie allemaal veel geluk en Sikkie veel plezier in de sneeuw.8)

groetjes,
    Lente

3. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Goedemorgen,

wat een geklets over bh's :D We krijgen je jurk toch hopelijk wel te zien na de wedding (please :))

Iejoor, spannend de stimulatie, hoop dat er nog wat eitjes bijkomen. Mn vriendin die met de tweede IVF bezig is had woensdag 6 eitjes en gisteren ineens 13 eitjes :$ Oke zij heeft verder gezonde eierstokken maar toch!!! Zou zelf ook blij zijn met 6...

Hier weinig te melden, dinsdag voor het laatst wezen bloedprikken en dinsdag voor gesprek. Ben benieuwd!!!! Hoop nu wel op actie, het heeft lang genoeg geduurd, ben er flauw van. Vorige week kregen we nog een vrouw te verkoeveren, beide eierstokken weggehaald door een dermoidcyste. Dan wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt, idd erg confronterend.
    Denk trouwens wel dat ik een eisprong heb gehad deze week :) heeeeeeeel veeeeel slijm, buikpijn en zere borsten (nog steeds)

Zo maar even douchen, boodschappen doen en poetsen. Zwager van 7 jaar jong komt vandaag voor het eerst logeren, ben benieuwd!!!

Heeeel fijn weekend, Marjah succes met de bh's :p

Laifs Joontje

4. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Lente, welkom hier. Hoop dat je snel een oproep krijgt voor je diagnostische IVF. Volgens mij had ik al iets over jou in een ander topic glelezen. Jij was toch al iets ouder en ze wilden eerst geen IVF meer bij jou doen???

5. lente67

lente67 Niet meer actief

@Joontje Hahahaha, wat zeg je dat leuk, iets ouder, zeg maar gerust oud:D wordt namelijk deze maand 43.
    Ze hebben niet gezegd het niet te willen doen maar ik moest eerst de uitslagen afwachten. En die waren zodanig dat er nu haast gemaakt wordt. Nou, daar zeg ik geen nee tegen. En gezien mijn leeftijd beginnen veel ziekenhuizen er niet eens aan dus heb ik geluk.
    Probeer mijn hoofd koel te houden omdat ik weet dat het geen garantie is op zwangerschap maar de kans is wel groter nu.
    Uit eerder onderzoek was namelijk al gebleven dat een eileider dicht is en de andere nauw is dus sowieso moeilijk.

Ik wens je veel suc6 met het gesprek en hoop dat ie positief uitpakt.

Groetjes,
    Lente

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lente welkom hier.
    Kom gerust gezellig meekletsen. Des te meer zielen, des te meer vreugd.
    Ik hoop dat jullie snel echt van start kunnen.

Joontje dinsdag jullie gesprek. Dat is spannend en leuk tegelijk, toch!

Marjah je bent stil sinds het BH overleg.
    Meteen naar de stad gegaan om te shoppen???

Er zaten vandaag 6 eitjes. 1tje meer als tijdens alle voorgaande FMen van de afgelopen dagen. Waar die vandaan kwam is een raadsel.... maar hij zit er lekker wel.
    Al moet ik wel zeggen dat ze echt nog niet allemaal groot genoeg zijn. Dus ik heb ze nog niet echt zeg maar.
    Dinsdag wederom FM, en dan zeer waarschijnlijk vrijdag de punctie.

Ik heb haast, dus ga snel stoppen.

Liefs,

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor: hoe was het bij geertgen???
    ben net ik meerdere Marie Jo verkopende winkels geweest en ik heb er een :) ik krijg er hele mooie (.)(.) van :D. Hij is niet van mevrouw Jo, maar dat mag de pret niet drukken :). Ik denk dat jurkie mooi wordt opgevuld ghigigi. Stop die (.)(.) van mij op iemand van 160cm en het lijkt heel wat, maar stop zo op iemand van 186 en ze vallen een beetje in het niet :(. Maar met een paar kilootjes erbij dan ben ik weer een stuk blijer. Tot die tijd... mijn nieuwe bra met kussentjes ;).

Joontje, vervelend he, al dat gewacht en zo. En ja, je wordt soms weer eens lekker met de neus op de feiten gedrukt... :(, ik kan me voorstellen als zo'n dame voor je neus ligt bij te komen, dat het jou extra pijn doet. De arme meid zal het ook niet echt lekker hebben, zo'n enorme verandering in je lijf. Ik hoop voor haar dat er al wat kindjes van haar rond lopen... Tot nu toe is jou eierstok met huid en haar rustig aan het zijn? Ik hoop het...

Lente, wat gezellig dat je hier ook komt buurten, geen 30 meer, maar wel in hetzelfde schuitje :). Je AMH (ja dat verouderde eierstok hormoon) is wel laag, maar je bent nog niet helemaal een "hopeloos" geval, hoor ;). Wij krijgen het nog wel voor elkaar om een kindje te krijgen :). Een diagnostische IVF, ik wist niet eens dat dat bestond... Wat doen ze dan precies?
    Je bent 43, balen dat je nog maar 2 jaar een relatie hebt :(. Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

WannaBmum, hoest nou?

Ben al meer dan twee uur bezig met dit berichtje, ik word steeds afgeleid door telefoon, voer, vriendje. Heb ff terug gelezen...

Gefeliciteerd Joontje :), 6 eggs, whoehoeeee! ff lekker doorbroeden en hopelijk een geweldige punctie :)

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    oh ja, het was zo stil vanwege spinning, douche, stadten, telefoneren, eten etc. sorry! Blij dat ik zit :)
    Vanavond een bakkie doen met vrienden en morgen ??? waarschijnlijk komt mijn nichtje en haar vriend langs.

Liefs

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marjah heeft een druk programma!:D

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    heel druk en bek af...

11. lente67

lente67 Niet meer actief

Ha meiden, bedankt dat ik als oudje mee mag schrijven ook al ben ik ver boven de 30. Vind het erg rot dat jullie helaas net zoals ik lage eicelreserves hebben. Dit is eigenlijk de enige topic die ik erover kon vinden dus fijn dat ik met jullie ervaringen kan delen. Al had ik het voor jullie liever anders gezien.
    Marjah je schreef dat je het jammer vond dat ik pas twee jaar een relatie heb. Het is eigenlijk hartsikke fijn dat ik nu bijna 2 jaar een relatie heb:) Mijn man is namelijk in 2007 overleden en ik had niet verwacht nog zo verliefd te kunnen worden en dan ook nog de stap durven te wagen om voor kinderen te gaan. Voor mij dus een hele nieuwe stap en hopelijk één met een happy end:) We zijn nu pas verhuisd naar een andere provincie, heb een andere baan en hebben dus een nieuwe start gemaakt.
    O ja, diagnostisch ivf betekent dat ze gaan kijken of de ivf aanslaat. Zo ja, en het lukt niet meteen dan ook een vervolg. Slaat het niet aan dan, tja einde verhaal vrees ik. Maar ik kijk nooit vooruit dus eerst dit afwachten.

Joontje wat fijn dat er nu 6 eitjes zijn en hopelijk vrijdag de plaatsing. Als ik het goed zeg?

Fijne zondag,
    Lente

12. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Miscommunicatie :D Mijn vriendin had 6 eitjes, inmiddels zijn het er 13 :D Morgen heeft ze de punctie..... Duimen duimen duimen
    Wij moeten nog beginnen met IVF.

Marjah dus een mooi behaatje zodat je nog mooiere rondingen hebt op je trouwdag :D

Iejoor, ga zo door!! Morgen weer een echo??

Lente. idd heel fijn dat je na zo'n moeilijke periode weer het geluk hebt gevonden. Hoop dat jullie liefde bekroond mag worden met een beebje...

Hier zo even douchen, zwagertje is erg druk;) Om half zeven al wakker, al tv gekeken, broodje gegeten, monopoly gespeeld en cakejes gebakken.

Liefs

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sorry Joontje, ik had de banner van Ieoor even aan jou gekoppeld... :D, daar stond dat ze begonnen was met gonal. Anyway, ik zit jullie ff lekker te verwarren. Ben er niet helemaal bij denk ik.

Lente; haha, ja ik zag alleen de 2 jaar relatie ... Maar wat enorm fijn dat je nu weer zo snel een fijne relatie hebt. Het moet een hele moeilijke tijd zijn geweest toen je man overleed. Knap van je dat je de stap van een nieuwe relatie én vooral kindjes nu al kan (of moet vanwege je leeftijd) maken. Heel veel succes.

Oh ja... de jurk is al even "online" geweest, maar ik heb 'm toch snel weer verwijderd :). Maar vanaf 13 mei kunnen jullie 'm bewonderen, hoor :). MIsschien als ik tijd heb al vanaf 12 mei :). Elif heeft samen met mij al de schoenen uitgezocht :) en Ieoor heeft me (via een omweg) aan de perfecte bra geholpen. Ja, zp-dinnetjes kun je ooooveral voor gebruiken :D

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jaaaaaaaaa 12 mei DÉ dag hihihih.
    Wat leuk dat mijn schoenen het werden hihihi.
    Spannend allemaal:D

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    oh, nog wat....

Ik ben de laatste dagen enorm "pukkelig", dus ik dacht dat ik misschien wel wat last had van hormoontjes. Al die tijd bleef mijn temp laag, dus geen springende eieren :(, Maar gisteravond was mijn temp wel dik boven de 37 en vanochtend weer. Het is even geleden dat ik voor de laatste keer getempt had, dus ik weet niet of/wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Ik ben zo benieuwd naar mijn temp van morgen ....
    Maar ik had vanochtend ook wat bruin, dus wat dat nou weer is.

Oeioeieoei, zijn mijn hormoontjes toch nog nogmaler en mijn eierdoosje toch nog gevulder dan ik dacht?

Wordt vervolgd

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou hier eentje wat echt hoopt van wel!!!!!!!!!!!!!!!!

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    heb ik net van de week niet gerummicubd... jammer

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hihihihi:D

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    shit happens, volgende maand beter :D

20. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Marjah, was idd. heel moeilijk maar dankzij onze liefde is het gelukt om naar een mooi afscheid toe te werken. Ik ben tijdens zijn hele ziekte (iets meer dan 1 jaar) thuis gebleven om voor hem te zorgen. We hebben desondanks de pijn en het verdriet nog een fijn jaar samen gehad. We waren heel gelukkig samen en ik denk dat ik daarom ook weer open stond voor geluk. Ik was er niet naar op zoek maar het kwam op mijn pad.
    Mijn vriend wou al na een maand een kind van mij. En niet door mijn leeftijd maar omdat hij dit altijd zijn wens is geweest. We hebben geleerd in het hier en nu te leven dus dat is wat we doen. Heel avontuurlijk kan ik je wel zeggen;)

Voor jou binnenkort de grote dag. Heerlijk meid! Ik heb er ook zo van genoten. En ik weet nog dat mijn grote broer vol verwondering zei:
    Je lijkt wel een prinses zo mooi:) Dat was een bijzonder compliment en later in het restaurant kwam een wildvreemde op me af om me te feliciteren omdat ik er zo stralend uitzag. Had niet eens een officiële trouwjurk aan. En het jawoord geven voelde ook zo bijzonder. En die voorbereidingen, juiste jurk, lingerie, zelfs paraplu moest kloppen:D maar ja ik trouwde dan ook in maart. hahahaha ben niet meer te stoppen. Geniet van de voorbereidingen,

Joontje, wat stom dat ik het niet goed gezien had:(, sorry!

Suc6 dinsdag!

Liefs,
    Lente

Deel Deze Pagina