Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Joontje wat fijn dat je mag starten. Ik ga alvast voor je duimen.

Marjah, wie weet is het wel een innestelingsbloeding:) je weet maar nooit. Oooooo, ik hoop het zo voor je. Wat zou dat fantastisch zijn.
    Ben benieuwd wat de echo zegt.

Groetjes allemaal,

Lente

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ff lekker ego-en

Jammer genoeg is dit voor een innestelingsbloeding wel iets te veel van het goede... En mijn eisprong heeft nog maar een paar dagen geleden plaatsgevonden (als het al een eisprong was), daarbij komt dat we niet gerummicubt hebben, dus daar wordt je ook nou niet bepaald zwanger van :(. Zucht... De echo zei natuurlijk niets, en de hormoon waardes krijg ik pas 7 april. De meeste waren vanmiddag nog niet bekend. Progesteron wordt sowieso pas maandag bepaald.

Vandaag op visite geweest bij een vriendinnetje... De 5e miskraam is een feit en ze hebben en passant ook even haar linker eileider verwijderd. Ze had een bbz :(.

Gisteren een sms-je van een collega: 11 weken echo en een lege vruchtzak :(. Ook al geen leuk nieuws. s'middags hebben we het er nog over gehad (dat het soms misgaat voor de 11 weken echo). Ze zei dat ze me zou sms-en als er iets bijznders was. Ik brulde nog: jaaaa, het is een tweeling!!! Niet dus :(
    Van haar wist ik al dat ze zwanger was, voordat ze het zelf wist. Ik had ook al een beetje slecht gevoel bij haar zwangerschap. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik hoopte dat het mijn "misgunning" was, die mij dit gevoel gaf.

Van de week had ik weer een zwangere ontdekt: 6 weken en ze zag er gewoon vreemd (gezond) uit. Rode blos op haar wangen en er klopte iets niet.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    zo, mij vorige berichtje ziet er niet zo heel vrolijk uit met al die :(

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    WannaBmum; lekker bezig geweest lees ik hihi ;)

Joontje; wat fijn; gewoon van start.
    Vreemd van die Duitse wetgeving qua niet getrouwd zijn; ik heb er nog nooit van gehoord. Maar ach; als dit de enige hobbel is die jullie moeten nemen om zwanger te worden: vooruit dan maar!

Marjah geen positieve berichten dus naar aanleiding van de echo. Balen.
    Wat verschrikkelijk voor jullie vrienden zeg... En dan ook nog 'even' een eierstok kwijt raken. Hoe verschrikkelijk krijgen mensen het toch he.
    En die collega: bah wat een ellende.
    Jaloers zijn we allemaal op zwangere. Dat lijkt me in onze situatie 'gezond' en een beetje logisch. Maar zulke verschrikkelijke dingen gun je echt niemand.

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Morgen de punctie meiden.
    Ik ben benieuwd!!!!!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor!!! succes morgen :)

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Succes Ieoor!! We duimen voor je!

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    en en en.... ? hoeveel waren het er?

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ja Ieoor, hoe is het gegaan???

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor nog wappie van de verdoving?

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jeetje marjah wat een slecht nieuws allemaal gisteren!

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, soms lijkt het allemaal wel een beetje boel K** voor jezelf of je omgeving (vriendin + collega). Hier gaat het wel goed, al baal ik wel een beetje dat ik het nog steeds niet kan begrijpen hoe 't lijfje in elkaar zit.

Vandaag mijn collega gesproken en we zijn niet boos op elkaar (best gezellig gesprek), al zal er wel wat uitgesproken moeten worden.

Maar!!!!! je ben nu al zenuwlappig? Je moet nog ff, hoor ;). Maar dag 15 na tp is wel erg laat. Hoe "oud" waren je emmy's toen ze de vriezer in gingen?

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    5 dagen waren ze toen.
    Het gaat zo anders als de vorige keer???

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoe bedoel je?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De vorige tp had ik direct last van mijn darmen dag 1 plopjes.
    deze keer helemaal niks.
    En hoop maar dat ik straks weer niet goed de mutsenbollen binnen krijg hahahah

16. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Marjah, bah bah bah, wat een vervelend nieuws allemaal... Dikke knuffel.

Iejoor, hoop dat je een mooie oogst hebt gehad;)

Elif, wachten duurt lang, hoop dat je wachten met een mooie plus beloond gaat worden.

Hier eindelijk maar toch weer thuis, nu lekker even onder de douche..

Liefs

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik had dit in dit topic nog niet eens geschreven, maar er bestaat een kansje dat ik hier niet thuis hoor...

14 januari is mijn bloed in DD geprikt en bleek dat ik een AMH waarde had van 0,68.
    Omdat dat en ook de anti-TPO stoffen nogal onverwacht en hard binnen kwam, wilde ik het in NL opnieuw laten testen. Gewoon voor de zekerheid, omdat 'stel je voor dat ze mn bloed hebben verwisseld'... Eigenlijk een tegen beter weten in de hoop willen houden dat het 1 grote nachtmerrie is en dat ik er uit wakker kan worden.

Nu heb ik deze week de NL'se uitslag gekregen: AMH waarde van 3,9...
    :$:(:$:(:$:(:$:(:$

Hoe kan dit???
    Ik dacht eerst het zal wel liggen aan de eenheid waarin het is aangegeven, zou mn eicelvoorraad inmiddels zijn gezakt naar 0,39 en dat de komma dus naar voren moest bij deze eenheid? Maar nee, ik heb de twee soorten door diverse mensen die er verstand van hebben laten bekijken:
    - iemand die erg veel verstand heeft van B12 problematiek en dus ook bloeduitslagen
    - de zus van een kennisje die huisarts is
    - mn eigen huisarts
    - en ook nog een forumlid van ZP zei dat het dezelfde eenheidsding is.

Er moet dus of in NL of in DL een fout zijn gemaakt.

Ik hoop heel erg dat DD de fout heeft gemaakt, maar anderzijds maakt me dat ook vreselijk onzeker. Mijn vorige ZH had zoveel fouten gemaakt en ik was zo blij met DD dat ik eens een ZH gewoon kon vertrouwen. Altijd moeten wantrouwen maakt erg bitter, zuur en moe.
    Tuurlijk hoop ik dat mn AMH niet 0,68 is, maar 3,9 maar dan kan ik DD dus minder serieus nemen...

Ik ben dus niet alleen blij hiermee.

Wat denken jullie?
    Ik had in september met 25 eenheden Puregon 6!!! overrijpe eitjes na een week spuiten!!
    Ik heb eind oktober, begin november bijna geen respons gehad met 43 eenheden Puregon.
    Ik heb nu in DL met 225 Gonal-F en 75 Luverius na 5 dagen spuiten al mn punctie gehad!! Mn eerst FM was met 4 dagen spuiten al en toen bleek dat ik de volgende dag al mocht Pregnylen...

Het is toch idioot dat iemand met 5 dagen spuiten al rijpe eitjes heeft?? Past dat wel over 0,68 of past dat meer bij 3,9??

Pff niet eens alleen onzekerheid over morgen (dan ga ik testen) maar dus ook hier nog over...

Ik mag maandag een nieuw prikformulier bij mn HA ophalen en dan mag ik mn AMH opnieuw laten bepalen. Ik wil het ook als ik weer eens in DD ben het opnieuw laten testen. Desnoods rijd ik er een keer speciaal voor naar toe (mocht ik nu zwanger zijn en niet meer naar DD hoeven te gaan). Ik wil dit gewoon weten...

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    het is KUT.

Er waren 6 follikels. En 4 eitjes.

* 1 ei was een HUGE ei, dus onbruikbaar
    * 2 eitjes waren op hun retour (officiele naam ben ik vergeten) en dus onbruikbaar
    * en het laatste eitje was van dermate slechte kwaliteit dat ze er niets mee konden.............

alle moeite voor niets. Weg poging.

Een ander woord als K*T en KL*TE heb ik er gewoon niet voor.
    Dit was het dan; poging 3.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat afschuwelijk Ioor!!

Ik huil met je mee...

Wat nu? Zou je deze 'poging' zelf kunnen betalen? Zodat hij niet bij de verzekering wordt opgegeven?? En dat je nog een derde poging (met labkosten zou het duurder zijn dus deze poging is goedkoper dan een eventuele 4e poging met wel bruikbare eieren..)

Ik probeer mee te denken en hoop zo dat er nog een kans(je) aan komt, ooit... (((knuffel)))
    Neem je tijd...

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lief trouwens meiden dat jullie wel aan me gedacht hebben vandaag.

De punctie was redelijk goed te doen. Al heb ik al heel de dag last. Voel me echt niet lekker. Ik heb ook heel de middag geslapen.

Deze keer hoefde we zelf de eitjes niet naar Genk te brengen. Dit is door het Geertgen geregeld.
    Nadeel was wel dat we niet direct wisten hoe het ervoor stond met de eitjes.

Er waren 6 follikels aangeprikt. Dat wisten we natuurlijk wel.
    Om 16.00 heb ik naar het Geertgen en naar Genk gebeld.
    Geertgen wist nog niks. En in Genk was er niemand meer van het IVF lab.

Vanavond moesten we naar de acupunctuur.
    Om 19.30 uur, in de auto terug naar huis belde dr. Wissmann; hij had slecht nieuws vertelde hij....
    Het is zó oneerlijk. Alle moeite voor niets. En wég poging.

En eigenlijk ben ik ook kwaad en teleurgesteld in Wissmann.

Met de 1e IVF poging had ik ook al 1 eitjes wat gedegenereerd was (eitjes is dan op zijn retour en niet meer bruikbaar> overrijp zeg maar).
    De 1e en 2e poging had ik steeds de punctie op dag 17.
    Nu was de punctie vandaag op dag 20....

Vorige week zaterdag hadden we een FM. Wissmann zei dat ik dinsdag weer terug moest voor een FM.
    Toen heb ik aangegeven; dat ik bang was voor overrijpe eitjes: ik hoefde me geen zorgen te maken zei Wissmann.
    In de auto terug naar huis kregen manlief en ik er nog ruzie over. Dus omgedraaid en terug naar Wissmann.
    Manlief voor de 2e keer met hem over mijn angst gesproken. Maar wederom zei Wissmann dat die angst onterecht was. Zonder Pregnyl konden mijn eitjes niet springen!!!!

Maar goed; mijn gevoel heeft dus gelijk gekregen.
    Over de telefoon heb ik mijn ongenoegen geuit tegen Wissmann. En volgens mij was hij er wel van onder de indruk. Ik zei nog: heb ik dus tóch gelijk gekregen....

Volgende week moeten we op gesprek.
    Wissmann gaat deze week overleggen met Genk.
    Maar eigenlijk wil ik dat het Geertgen een nieuwe poging voor ons vergoed....

Zo genoeg geklaagd.
    Ik ga zwelgen en sippen in bed.

Deel Deze Pagina