Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Maartje dank je wel voor je snelle reactie.

Ja; dat zou inderdaad ook een optie zijn ja. Deze poging niet mee laten tellen.

Of als IUI weg laten schrijven en enkel de punctie zelf betalen.

Gek genoeg had ik dat van de week al bedacht; zou het een voorgevoel geweest zijn?

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje, wat een bizar verhaal!!!!

Ik hoop (toch) voor je dat DD het mis heeft, want dat betekent dat we je van dit topic mogen schoppen en dat je nog jaaaaaren kans hebt om nog beebjes te produceren.

Maar... hoeveel eggs had je nu na de 225IU Gonal-F? Want ik had zelf na 7 dagen spuiten (eigenlijk 6 dagen, maar dan kwam het op 1e kerstdag uit) al rijpe eieren. Okee dat waren er maar 6.
    Dus het kan ook horen bij lege eierdoosjes. Jij had wel bergen eicellen, dus hmmmm * Marjah snap nie! *
    De eerste keren heb je trouwens wel erg weinig puregon gespoten, toch??? daarop "doe je het" alleen als je echt gewoon helemaal normaal bent (zijn we al niet ;) ) en met super eierstokken.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor, wat een K** zooi!!! Zo veel moeite en dan te horen krijgen dat het voor niets is geweest :(.

Ik hoop voor je dat het met de financien geregeld kan worden, want het zou toch te gek zijn dat je door hun "fout" mooi emmy's misloopt.

Heel veel sterkte... sip ze in bed :(

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ieoor: kwam nog even langs om te lezen hoe het jou was vergaan en lees nu je berichtje... wat ontzettend kloten zeg!! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit!
    Heeeeele dikke lieve knuffel!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ioor, dan wel zo snel mogelijk dit doorgeven aan je arts voordat ze het al naar de verzekering gaan opsturen!!

Marjah, ja vaag he!! Hoop het zo hoop het zo hoop het zo!!

Ik had 9 eieren, had geloof ik op dinsdag op mn FM 10 (of 12) follikels dacht ik... Weet niet meer precies... Ik weet niet hoeveel er uiteindelijk aangeprikt zijn op vrijdag, want de arts zei dat hij dat nooit telde en dat het enige dat belangrijk was, was dat er 9 eicellen waren gevonden. Waarvan dus 5 bevrucht.

Het gekke is dus ook dat ik in het andere ZH dus toen voor OI met 25 eenheden zo belachelijk goed reageerde, dat we toen we voor IVF gingen, afspraken dat ik 43 eenheden moest gaanj spuiten.
    Toen dat niet goed ging (weinig respons en cyste die weer oplaaide werd ooooook die poging afgebroken en werd besloten dat ik bij een volgende IVF 50 eenheden moest gaan spuiten...

En DD besloot nav mn lage AMH dat ik 300 eenheden rommel moest spuiten...

Ik snap er echt niets meer van...

Ioor, vind het echt zo ontzettend verschrikkelijk niet in woorden uit te drukken gigantisch verdrietig... Ik huil hier met je mee!!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: Marjah snap ech nie...

Zit ook nog ff na te denken over ieoor... Ben ook verdrietig en teleurgesteld. Begrijpelijk dat je zo teleurgesteld bent, en dat je wilt zwelgen en sippen n je bedje. Dikke knuffel van mij en een heleboel kusjes.

Ooit.... zijn wij allemaal van die vette wijven, die voorover vallen door al dat frontale overgewicht. Lopen we die buik de hele dag op te poeten en de wrijven :). En dan showen we gewoon net zo lang totdat iedereen er genoeg van heeft. Maar wij zijn de gelukkigsten van de hele wereld :).

7. lente67

lente67 Niet meer actief

Ieoor wat een verdrietig nieuws voor jou. Vind het heel erg voor je.

Een hele dikke knuffel,

Maartje, ik hoop dat nl gelijk heeft en dat je eierstokken/eicelreserve tiptop in orde is. Wel bizar allemaal.

Verder niet veel te melden.

Liefs,
    Lente

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Meiden wat zijn jullie lief!
    Wat moet ik toch zonder een opbeurend praatje af en toe.

Marjah er kon zelfs een glimlach bij mij vanaf toen ik over jouw dikke buiken las....Gelukkig maar; zit er onder die berg boosheid toch nog een glimlachje verstopt.

Maartje ik snap er ook echt niets van; dat verhaal van de eenheden die jij moet spuiten en de reacties daarop. En dan nog die 2 verschillende uitslagen.... Vreemd.
    Maar ik heb trouwens wel eens vaker gehoord dat die waardes (per dag?) per keer enorm kunnen verschillen...
    Wanneer ga je testen?

Ik ga internet op; zoeken naar andere klinieken in het buiteland.
    Zoeken naar adoptie en zoeken naar pleegzorg. Ohja en zoeken naar eicel donatie.......

Als jullie nog tips hebben over het een of ander; ze zijn welkom....

Sikki waar ben je nou?

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    sikki is boarden, maar misschien is ze vandaag weer thuis?

Tja, ECD is moeilijk... Je hebt niet ff een bank, waar je een ei kan ophalen. Heb je een zus met een voltooide kinderwens, dan kun je haar vragen. Maar als je die niet hebt, dan wordt het of shoppen in je omgeving, bv Geertgen (maar dan moet je man zaad afstaan om eicellen te mogen ontvangen), of Spanje (duur minimaal 8000 euro geloof ik). Natuurlijk kun je ook oproepjes plaatsen op bv zp of andere fora. Wij helpen je het topic te uppen.

Je moet natuurlijk ook precies weten wat jij wilt. Er zijn er genoeg die absoluut geen bekende willen als donor. Tja... ik wil bv gewoon een kind. Dus als dat van mijn buurvrouw is... maakt mij niet uit. Als de buurvrouw er maar mee om kan gaan. Je moet alleen wel veel vertrouwen hebben in de persoon (bv gaat ze zich makelijk hechten aan JOUW kind, zich bemoeien met opvoeding etc)

Meeste ziekenhuizen willen alleen donoren die
    1) een voltooide kinderwens hebben (bewust geen kinderen/genoeg kinderen). Dit ivm eventuele infecties/overstimulaties waardoor de donatrice ontvruchtbaar wordt.
    2) jong zijn (ene zh zegt <32 jaar en de andere <38 jaar), dit uiteraard ivm de hoeveelheid en de kwaliteit van de eitjes.

De donatrice dient een aantal testen te doorstaan, o.a. een psychologische test. Dit schijnt wel mee te vallen, want er wordt vooral gevraagd naar de beweegredenen dat je donor wilt zijn en dat je je bewust bent van alle ins en outs. En natuurlijk de nodige "inwendige" testjes.

Adoptie kun je je al voor inschrijven. Wij staan nu ingeschreven sinds oktober. Het is niet leuk, maar op zich geeft het mij rust, want langs de zijlijn loopt er ongemerkt nog een lijntje met je mee.

* Je geeft je op, je krijgt je nummer thuis gestuurd.
    * Na een maand of 7 wordt er gevraagd of je even wilt betalen voor de voorlichtingsbijeenkomesten (900 euro), de cursus vind ongeveer een jaar na inschrijving plaats. Maar je mag wel uitstel vragen van nog een jaar.
    * Daarna komt de raad van de kinderbescheming langs om je te screenen. Dat kunnen soms ook gewoon leuke gessprekken zijn, en soms zullen ze wat moeilijker zijn. Maar ja dat is natuurlijk persoonsafhankelijk. De raad komt pas bij je langs als 10 niet zwanger bent, 2) niet in de mmm zit.
    * Dus tot die tijd zit je nog steeds nergens aan vast, behalve de 900 euro en de 6 dagdelen die je kwijt bent.
    * Daarna ga je je pas echt inschrijven bij bureaus om tot bemiddeling te komen.

Dus tip; overweeg je het, maar weet je het nog niet zeker... je kunt je inschrijven en over een jaar nog zeggen dat je het wel/niet doet. Maar ondertussen heb je al wel een jaar gewonnen.

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Iejoor, wat een verschrikkelijk verdrietig verhaal, jeetje die teleurstelling. Hoop dat ze je tegemoed komen met een volgende poging. Mocht je wel zelf moeten gaan betalen, ik heb nog wat puregon over ;) In de tussentijd een heeeeleeee dikkke knuffel van mij.

Maartje, las in de pusselbeebs dat je negatief hebt getest :( Dikke knuffel voor jou.

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: Neeeeheeeee....... :( Dikke knuffel voor jou! Wat zul je teleurgesteld zijn :(

Ik neem aan dat je over een paar dagen nog een testje gaat doen. Ik hoop zo dat je een soort van klingeliaanse-unfashionably-late-innesteling hebt en toch stieken pos test.

Maar zoals je al schrijft (always look on the bright side of life (pom pom... pom pom pom pom pom pom....)) nog 3 cryos over. Gelukkig!!! Dat zijn gewoon ook toppers en de allermooiste super plakkende emmy's die er zijn.

Op naar een beebje... Hopelijk binnenkort met z'n allen :) Babyboom begin 2011!

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Al maanden ben ik bezig om een dagje sauna te organiseren, voor mensen die normaal gesproken erg enthousiast zijn.... de een na de ander is afgehaakt en nu gisteren de laatste 2... mevrouw was ziek en zij dacht dat meneer het niet zo leuk vond zonder haar... barf... de beste knul kan toch wel iets zonder haar :(

Anyway... ik ga lekker mijn gedachten prberen te verzetten. Al weet ik niet helemaal of mijn ongi helemaal weg is. Dus de pluggen gaan mee in de tas. Was ook een goede reden geweest om niet mee te gaan. Maar ik laat me niet kennen :(. ik ben hier al verdorie sinds oktober mee bezig.

Maartje, hoe gaat het? is je ongi al door gebroken??? Ik blijf net zolang duimen tot er een posi test volgt. (hopelijk nog deze week ;) )

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, jeetje meid, wat lees ik nu?!?!
    Wat verschrikkelijk!
    Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
    In ieder geval een hele dikke knuffel!!!
    Ik zou de poging ook als IUI weg laten schrijven.
    Dat hebben ze bij onze eerste poging ook gedaan.

Wij hebben ons ook vorige maand ingeschreven voor adoptie.
    En ondertussen ben ik heel hard aan het nadenken over eiceldonatie.
    Mijn zussen hebben zich wel aangeboden maar in DD vinden ze hun te oud (35 en 38).
    Een donatrice van 25 geeft de beste kans op slagen...
    En dus ploeteren we nog een keer door met mijn eigen eicellen.
    En dan...wellicht eiceldonatie in Spanje.

Hier een heerlijke weekje sneeuw gehapt.
    Weer bont en blauw van het boarden :D
    En het hoofd weer helemaal leeg.
    Volgende week maandag de uitgangsecho en dan kan het circus weer beginnen!!!

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey Sikki; ik begon je al te missen.
    Fijn te horen dat het boarden geweldig is geweest. Helemaal tot rust gekomen, en dan weer van start.
    Jullie 1e ICSI zonder eitjes is dus ook als IUI weggeschreven. Dat is wel een heel fijn gevoel.
    Zo te lezen zijn jullie écht nog niet van plan om de strijdbijl te gaan begraven he. Jullie gaan echt door totdat er een beebje is. Knap hoor! Petje af.
    Of hebben jullie stiekum toch ook ergens een grens qua aantal behandelingen / financien en/of leeftijd?

Maartje; begrijp ik nou goed dat je negatief getest hebt?
    Arme meis. Wat een teleurstelling.
    Maar (positief gedacht); jullie hebben nog 3 cryo's toch?

Marjah; wat een stomme meiden. Althans nu qua afzeggen van jullie dagje sauna.....
    Ik hoop dat je er toch, ondanks alle afzeggingen, een leuk dagje van maakt.
    Bedankt voor je uitleg over adoptie en eiceldonatie.
    Fijn om meningen en gedachtes van jullie te lezen. Want mijn gedachtes die nu in het heetst van de strijd opkomen, zijn niet altijd direct de juiste.....

Joontje; dank je wel voor je Puregon aanbieding. Die heb ik zelf ook nog in de koelkast liggen, overgebleven na een IUI behandeling. En nu krijg ik steeds Fostimon of Gonal om te spuiten.
    En ook Gonal heb ik nog 1 volle over van 900 eenheden.
    En ik heb nog 2 dozen Deca liggen.... Het wordt al een hele verzameling:)

Even in vogelvlucht mijn/onze gedachtes over alternatieven. Ze zijn vooralsnog gemaakt in de emotie van teleurstelling en verdriet.
    Ik hoop er écht niemand mee te kwetsen:

Ik heb gister in vogelvlucht op internet gezocht naar adoptie en pleegzorg.... Ik weet echt nog niet alle ins en outs, maar heel enthousiast worden we er niet van.
    Qua adoptie kan ik die jongen uit het nieuws niet vergeten. Na de ellende op Haiti kwamen er veel adoptie kindjes versneld naar Nederland. Ik vond dat harstikke mooi moet ik zeggen.
    Tot ik dus die jongen op TV zag, welke zelf geadopteerd is vanuit Haiti. En hij pleitte er juist voor te stoppen met adopties an sich. Hij had het over problemen qua identiteit etc etc.
    Het was natuurlijk maar 1 mening van deze jongen. Maar toch heeft het mij nooit meer los gelaten.
    En als wij al zouden adopteren zouden wij het liefst een babytje van een paar weken/maanden oud krijgen, en dan eigenlijk alleen uit Amerika of Polen.... Tja, dat is niet echt een haalbare kaart vrees ik.

In Freya stond laatst een verhaal van mensen die hun adoptiekindje in Kenia gingen halen; moesten ze daar verplicht 6 maanden gaan wonen; dat is echt geen haalbare kaart.

En dan pleegzorg; wij zien het, vooralsnog, niet zitten om al onze ziel en zaligheid in een kindje te stoppen, dat dan na een X aantal maanden/jaren weer vertrekt. Dan heb je net een band opgebouwd en dan gaat zo'n kind weer weg.
    Oftewel; alle 2 de opties zijn niets voor ons. Natuurlijk kan onze mening nog veranderen als we er meer over na gaan denken....
    Ik riep namelijk in het begin van de MMM ook dat ik never nooit ICSI zou gaan doen......

Eiceldonatie; tja lastig. Ook daar denken we pas over na sinds vrijdagavond. Ik heb 1 zus, maar die is inmiddels 37 jaar. Geen idee of ze dat zou willen doen hoor.
    Waar ik bang voor ben, is dat ik een eventueel kindje dmv eiceldonatie niet als mijn eigen kindje zou kunnen zien. Maar als een 'nepkindje'. Achja, zo lachen mijn man en ik er maar om, maar het is natuurlijk niet grappig, maar juist bittere ernst.
    Maar ook al is het kindje ontstaan door een 'nepei'. Als het in mijn baarmoeder is gegroeid en je hebt het zelf gebaard. Dan denk ik dat al die eerdere 'nep' gevoels weer verdwijnen als sneeuw voor de zon.....

Jullie lezen het al; we zijn er nog niet uit.

Meiden: waarom zitten jullie in het buitenland? En waarom specifiek voor dát ZH gekozen?
    Aub jullie info. Wij gaan ook over de grens kijken.

Sinds vanmorgen is de ergste buikpijn weg. Godzijdank.
    Wat heb ik een last gehad van deze punctie zeg. Niet de punctie an sich. Maar de napijn ervan.
    En zeker nu alles voor niets bleek te zijn.

Gister wezen shoppen; puur en alleen om mijn sipheid weg te kopen...
    Ik ben blij met mijn belachelijk dure kleertjes, maar toch heeft het me nog niet het 'YEAHHH' gevoel gegeven..... (maar stiekum wel een beetje...:)).

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hebben jullie trouwens al eens hele slechte kwaliteit eitjes gehad, net als ik nu? Die abnormaal groot waren, of juist al overrijp en dus afgestorven?

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Jeetje wat een dilemma's allemaal @Ieoor.
    Poeh, voor mezelf (maar ook dat zeg ik nu;)) zou ik ook niet voor adoptiekinderen of pleegkinderen "kiezen". Ik zie in mijn baan dat het zeker voor adoptieouders/kinderen een hele zware klus kan zijn. Ik heb er echt bewondering voor want het vereist heel veel geduld en incasseringsvermogen. Het kind (zeker rond de pubertijd) worstelt dan met enorme identiteitsproblemen (zonder adoptie is dit vaak al zo bij pubers) waar de pleegouders dan machteloos tegenover staan.
    Pleegkinderen lijkt me heel dankbaar maar ik zou me gaan hechten en het kind ontvoeren:D als het terug kan dus ook geen optie.

Ik wacht de komende behandeling af en probeer niet vooruit te kijken.

Maartje, wat erg dat je geen positieve test had. Kan het misschien toch niet alsnog later alsnog positief zijn?

Sikki welkom terug. En nu vol energie een nieuwe start.

Hier een moeilijke dag. Vandaag zou mijn:( trouwdag zijn. Drie jaar geleden 5 jaar getrouwd en toen kwam hij net uit zijn een na laatste chemo bleek later. En nu drie jaar later sta je er weer bij stil. Dat was ons laatste jaar samen. Nu gelukkig met mijn nieuwe vriend maar zo'n dag als deze blijft moeilijk. Heb totaal geen rust, voel me opgefokt maar kan er niks aan doen.

Morgen zal het weer beter gaan.

Liefs,
    Lente

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lente, (((knuffel)))
    Sikki, welcome back!! En heul veul succes en ik ga onwijs voor je duimen!!

Een Klingeliaansa actie zit er niet in. Ben gruwelijk ongi.
    Ga morgen bellen om te horen wat nu. Gisteren nog dacht ik pauze te moeten gaan nemen, maar nu denk ik NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE pauze is 0,0 % kans, doorgaan is 10? 20? 30? 40? % kans DUS DOOOOOORGAAAAAAN!!

Hoop dat ik direct doormag, maar geen idee of DD dat goed vind. Ben benieuwd!!

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lente dikke knuffel voor jou vandaag!

19. lente67

lente67 Niet meer actief

Dank je wel meiden!

Maartje, wat ontzettend balen voor je meis. Ik wou dat het anders was. Bah, had het zo gehoopt.
    Voor de zomer moet het ons allemaal lukken8). Of nog eerder mag ook natuurlijk:D dus kom op met de bevruchte lente-eitjes:)

Fijne dag,
    Lente
    X

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Wat je zegt; voor de zomer allemaal zwanger; dat is nou pas een goed idee!!!!

Maar of mijn (paas)eitjes mee zullen gaan werken... (zucht, sip...).

Ik ben net terug van sporten. Ik had geen zin, maar wel lekker dat ik toch weer geweest ben.
    Vanmiddag ga ik heel de middag TV kijken heb ik mezelf voorgenomen.... lui he!!

Deel Deze Pagina