meiden, ik zie dat er fanatiek berichtjes zijn gestuurd, maar ik heb even geen tijd omze te lezen. Vanavond ga ik het proberen (voor dat mijn schilderles begint). Ik ben nog steeds in een enorme dip. Ik baal als een stekker en kan mijn bed bijna niet uitkomen. Eenmaal aan het werk gaat het wel, maar alles kost zoveel energie... Marjah
Jee, wat een trieste berichtjes allemaal! Ieoor: kan me al je overwegingen voor en tegen adoptie, pleegzorg en eiceldonatie heel goed voorstellen. Moeilijke beslissingen. maar eerst moet je inderdaad je verdriet een beetje laten bezinken voor je daar een definitief besluit over kunt nemen. Bedoel je met amerika of polen dan dat het een kindje zou zijn met minder verschil in culturele achtergrond? Maartje; wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Hoop dat je snel door mag! Lente: Bah, wat een rotdag gister. Wat ingrijpend wat je hebt meegemaakt. dat zal inderdaad op dat soort dagen wel keihard terug komen. Sterkte! Marjah: ook dikke knuffel voor jou!! Sikki: Goh, dat je met 35 al te oud bent voor donatie, dat wist ik niet! Nou, dan is mijn tweelingzusje dus ook geen optie meer mocht het zover komen (we zijn net 35, bovendien heeft zij ook nog een kinderwens) Wat lekker dat je je zinnen even helemaal hebt kunnen verzetten met boarden! nu er weer volop tegenaan! Hier zo zijn gangetje. Mijn tempkaartje geeft inderdaad een goeie eisprong aan deze maand, dus all is not lost! Hebben goed geklust (al was het 1-malig, maar er hoeft maar 1 goeie zwemmer tussen te zitten!) Maar mijn twijfel is ook niet zozeer of mijn eitje nog bevrucht kan raken, maar ik denk dat er gewoon onvoldoende slijmvlies is om in te blijven plakken. afijn, nog 1 week, dan hebben we eindelijk de afspraak bij de gyn!
WannaBmum; ja inderdaad. Dat zijn toch een beetje landen zoals Nederland.... Nou ja, wat ik zeg, een beetje zoals NL. Ik word dit jaar 34, manlief wordt dit jaar 36. We zijn nog niet ingeschreven. En we zouden (als we adoptie al zouden willen) eigenlijk enkel een heel klein babytje willen. Maar voor zover ik weet zijn al deze eisen niet echt heel reel. Goed geklust schrijf je; nou een wonder zou op ons topicje niet misstaan. Dus ik hoop dat jullie heel hard jullie best hebben gedaan Marjah kop op meis.
Hee Sikki, welkom thuis! Bont en blauw van het boarden. hahaha! Had je niet zo'n mooi kussentje in je broek gestopt voor he vallen op je kont? DD vind je zussen te oud, maar waarom ga je toch niet naar een ander zh? of bv geertgen? Die doen daar geloof ik minder moeilijk over. Hmmm, nepkind? Adoptie is ook niet je eigen kind en toch denk je erover na. Hoe rijm je dat? Maar eiceldonatie is het eitje van een ander, zaadjes van manlief... Vervolgens mag JIJ het 9 maanden vertroetelen en kun je je er helemaal an hechten. Dus wat is nu een echt nepkindje? Je laatste zin klopt denk ik ook: Ik zit niet in de luxe positie van hebben van een zus, maar ik zou deze kans wel met beide handen aangrijpen. Vooral dan, het is ongeveer 25% jezelf, 50% je man = dus 75% jullie. Dit is geen betoog over wat jullie moeten doen of denken, hoor. Maar wij zijn er al langer over aan het nadenken, want onze arts was in september ook niet heel erg positief en noemde toen al adoptie etc op. Mijn vriend wilde ook eerst geen adoptie, maar heeft er nu lang over nagedacht. Sinds de miskraam weet hij het zeker. We gaan voor een kind, in welke maat of kleur ook. De wens voor een gezin is gewoon te groot. Je kunt nu beginnen met serieus erover na te denken. Dat is weer een nieuw stapje. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Maartje: knuffel! WannaBmum: ik duim voor een mooi wondertje Lente: Dat mag je zeggen: een moeilijke dag... je hebt ook al zoveel meegemaakt. Dikke knuffel voor jou. @ hier: ik heb me vandaag ziek gemeld. Ik wordt wakker en denk: ik wil niet ik wil niet ik wil nietik wil niet ik wil niet ik wil niet ik wil niet ik wil niet ik wil niet. Dus vandaag wel gewerkt, mijn klusjes afgemaakt, helaas geen werk kunnen overdragen, want mijn collega zit met een geopereerde knie thuis. Ik weet niet helemaal waar dit allemaal vandaan komt en vooral hoe ik hieruit moet komen. Ik ben moe, ik ben chagrijnig etc. Een paar weken geleden ging het zo goed. Energie was hoog, hoofd was leeg, strijdlust was in grote mate aanwezig. Waar is dat verdorie nu gebleven? 5 maart zijn we bij de arts geweest en die was niet meer zo (gematigd) hoopvol als eerst ("je moet reeel blijven, maar wel hoop hebben". ) Daarna onenigheid gehad op mijn werk en dat was blijkbaar de druppel van die bekende emmer.
Maartje, spannend dus weer komende maand! Marjah, dipjes, tja, we weten er helaas allemaal hoe het is. Ik had het zelfs de eerste dag op de piste. Aan het eind van de dag kon ik alleen maar huilen (met een jagerthee erbij als troost ). Wist ook niet waar het vandaan kwam, maar het was er ineens. Zit toch allemaal wel diep he. Ieoor, moeilijke keuzes he. Maar wel goed om je te realiseren dat er keuzes zijn! En dat geeft ergens toch wel een way out. Wij zijn er ook nog niet uit hoor. Pleegzorg wil mijn man absoluut niet. Adoptie staat hij niet heel erg voor open, maar we hebben ons toch opgegeven. Hij gaat bij voorkeur voor KID of ECD. Ik geloof niet zo in donatie van m'n zussen, want tot nu toe heb ik zelf nog cellen en ze geven tot nu toe ook nog goede embryoos. KID wil ik niet, want ook hier weer, zolang er emmy's van onszelf ontstaan wil ik hier voor gaan. Maar ja, waar ligt de grens... Mijn man wil zo lang mogelijk doorgaan. Financieel kunnen we dit ook wel een aardig eindje volhouden. Maar emotioneel...ik denk dat bij mij toch het eind wel een keer in zicht is. Merk nu al dat ik het steeds zwaarder vind om een nieuwe teleurstelling te verwerken. Maar na een tijdje komt de strijdlust ook wel weer terug en heb ik weer zin om er tegen aan te gaan. Tja, het blijft toch een beetje bij het moment bekijken. WannaB, nog 1 weekje en dan ook eindelijk jullie afspraak! Lente, wat een rottijd heb jij gehad. Maar wat heerlijk dat je opnieuw iemand bent tegen gekomen waar je helemaal voor kunt gaan. Ook al blijft er denk ik ergens een leegte. Joontje, wanneer kunnen jullie starten? Hier nog een weekje. Ik kan de tijd wel weer wegkijken!
Hoi Sikki, het was een moeilijke maar ook, hoe gek het ook klinkt, een hele bijzondere tijd. We hebben ruim een jaar alleen voor elkaar geleefd en de liefde was heel groot. Alle dagen dat hij "goed"was hebben we geplukt. Maar daarna was idd. een grote leegte. Via een forum JJPV (jong je partner verloren) heb ik mijn huidige vriend "ontmoet" via de chatbox. Ja, het kan raar lopen. Wacht met je mee. Dan weer mijn nod en stiekem hoop ik elke keer weer een keer geluk te hebben. Laat de week snel voorbij gaan. X Lente
Marjah, hoe gaat het vandaag met je? Een beetje kunnen genieten van het zonnetje?? Maartje, top!! Gelijk verder met de cryo's en hopelijk dit keer gewoon raak!!!!!!!!! Wannabemum, nog een weekje en dan weet je of je gewonnen hebt met rummicub.. Sikki, nog een weekje... Voor je het weet dan is het weer zover en dan kan je weer actief aan de slag. Kan me voorstellen dat je zolang mogelijk door wil gaan zolang er nog mooie embryo's uit ontstaan. Hoop zo dat het dit keer voor jullie raak is!! Hier vorige week begonnen met de neusspray. Nu wachten op de ongi, die elk moment kan komen, en dan dag 2 echo en dag 3 starten met stimuleren. Super snel dus Fijne avond allemaal, liefs
Marjah je hebt inderdaad helemaal gelijk hoor, dat als je ergens langer over nadenkt, je er (vanzelf?) voor open gaat staan, of in ieder geval jezelf erin wilt gaan verdiepen. Dat geld dan voor dingen als ICSI, donatie, pleegzorg of adoptie. Je had je ziek gemeld, maar toch gewerkt?? HUH? Werk je van thuis uit? Of heb je thuis, prive klusjes gedaan? Voel je je inmiddels al wat beter? Want het is niet de griep die je te pakken hebt he!?, het is gewoon zo'n donker plekje waar je even zit (of zat?). Maartje wat fijn dat jullie direct door gaan voor de cryo TP. Helemaal goed. Dan gaat het fijn snel. Sikki het blijft inderdaad halen en brengen met emoties. Afgelopen weekend zaten manlief en ik er echt helemaal doorheen en wist ik niet of ik hier nog wel zin in had. En nu zijn we erg benieuwd wat de arts ons morgen te vertellen heeft. Sterke wezentjes zijn wij, MMM meisjes én jongetjes toch maar weer. En ik lees het inderdaad ook bij jullie. Van hoge pieken, blijdschap om iets wat gelukt is, tot diepe donkere dalen als het ons wéér eens niet gelukt is. Maar vooralsnog houden we vol hoor meiden! Lente het klinkt inderdaad als een heel bijzondere tijd die jij en je zieke partner gehad hebben. Maar wat een leegte daarna. Petje af hoe je je erdoor hebt geslagen, en zelfs open hebt gestaan voor deze nieuwe liefde in je leven. Wat kan het leven toch rare wendingen maken he. Ik wens jullie 2 in ieder geval alle geluk van de wereld toe. Joontje bijna van start. Wat fijn. En ook voor Sikki en Lente begint het weer op te schieten..... Hier weinig nieuws te melden. Morgen naar de arts. Ik ben zo benieuwd....
Joontje: bij wannaBmum stond het al 1-1, ze gaan nu door voor de jackpot Goed te lezen dat iedereen er lekker mee bezig is. Okee, met pieken en dalen... Joontje: op naar de ongi! Dan mag je jezelf weer lekker lekprikken en vervolgens lek laten prikken Ieoor: succes met het gesprek morgen Sikki: Joehoe! ook voor jou bijna weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!!! Met een backup in de pocket . Lente: hoe is het meissie? Je hebt weer even stilgestaan bij het verleden, maar ik hoop dat het zonnetje voor jou en je nieuwe vriend enorm mag gaan schrijnen. Dat geldt natuurlijk voor alle mmmeisjes @ hier: Gaat met ups en downs... Ik ben lekker bezig, heb een schilderij gemaakt, het teras bewerkt met de patio-cleaner (hoge druk-spuit), bezoek ehad van een mmm-vriendinnetje, en de komende dagen ga ik de enveloppen ophalen voor de trouwkaarten, fysio, jurk ophalen, visite van mijn lieve collega's. Heb geen zin om vanmiddag me vol te laten lopen in de kroeg (feest in de buurt), dus bijna-hubbie mag alleen de bloemetjes buiten zetten. Ben nog steeds jankerig, moe en heb oorpijn. Al worden de tijden dat ik kan denken "dat die klote arts de pot op kan" steeds langer. En dan komt de dip weer. Ben trouwens weer afgevallen: weeg nu 68 kg (lengte 186cm) Ik was al een spriet, maar nu helemaal Net belde mijn baas, maar ik heb eerder nu een schuldgevoel, dat ik weer eens iets niet duidelijk heb gezegd, dan dat het me goed deed dat ie belde. Ik had gezegd dat ik ziek naar huis ging maandag en hij had begrepen dat ik de komende tijd 50% ging werken. Ook een goed plan, maar niet nu al. Of te wel: ik heb maandag wel gewerkt, en heb mijn klusjes afgemaakt. In de middag ben ik dus naar huis gegaan. Ik werk dus niet thuis, hoor Dat kan ik nu ook even niet aan. Willen jullie me even wat posi dingen blijven toeschreeuwen? Dat het allemaal wel goed komt enzo?
Marjah het komt echt allemaal goed. Let maar op. Na regen komt zonneschijn, achter de wolken schijnt de zon....... Kop op meid. Je bent sterk. Vol goede moed eerst maar eens trouwen, en dan met goede nieuw getrouwde moed weer van start. Liefs, Ieoor
Marjah, ik weet ook niets om je op te vrolijken. Maar neem de tijd, meer kun je niet doen. In het is nodig, want je moet nog effe door! En collega van me zei eens, zonder wrijving geen glans. Vond ik wel toepasselijk voor ons MMMeisjes. Ieoor, morgen gesprek met de arts. Ben heel benieuwd. Laat je het snel weten? Joontje, dus op de wacht voor de ongi. Laat die maar snel komen dan! Knuffel voor de rest!!!
Ik zit gelijk weer te piepen als ik dit topic open. Jullie zijn zo lief Kom ik net bij de osteopaat, en die zegt: goh jij ziet er ook uit als een uitgewrongen vaatdoek... Nee dat had ik nodig . We hebben wel een goed gesprek gehad en ik geloof dat hij precies door had wat ik nou zo vervelend vind aan dat gesprek wat we gehad hadden met de arts. Gewoon dat hij zegt dat hij zich dat kan voorstellen dát ik me zo voel, geeft alweer een beter gevoel. Niet dat geneuzel over dat ik dingen niet zo moet zien etc, maar gewoon wat begrip. HEEL FIJN!!! Hij gaf me ook wer wat tips, die ik ook wel wist, maar ook dit was ook wel weer fijn om bevestiging te krijgen. Bij haar is ja ja en nee is nee en er is dus geen misschien. er is zwart en er is wit, er is geen grijs. Dus tot nu toe heb ik bij haar nooit tussen de regels door moeten lezen. Wat zij zegt, dat vind zij ook echt en daar handelt ze naar. Dat maakt alles zo raar en beangstigend. Zij is niet hoopvol gestemd... dus is zij nu ook niet hoopvol gestemd. Alles wat ze hiervoor heeft gedaan wijst dat uit. Maar ik kan (en wil) me niet voorstellen dat ze nu is omgeslagen als een blad aan een boom, nu ik 1x zwanger ben geweest van een 5 cellige embryo. Het is verdorie positief dat ik positief testte, toch? Anyway, een dominant typje zul je dominant moeten aanpakken. Dus niet gaan wauwelen zoals ik hier net boven heb gedaan. Directe vragen waar korte antwoorden op mogelijk zijn. Ik heb er genoeg, dus zal ze eens moeten gaan bundelen en ze op haar af vuren. Vanochtend het mei/juni topic geopend , dus bekijk het maar ik ga er voor! * Achter de wolken schijnt de zon * loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je * wie kijkt naar het verleden, staat met zijn rug naar de toekomt (quote zp pagina ) * zonder wrijving geen glans (ik kende deze wel: zonder wrijving geen warmte) Strijdplan dd 24-03-10: 1) Vragen opstellen voor dokter van K. 2) telefoonnummers en e-mail adressen opvragen van DD (hint hint... ), afspraak maken voor juni, afzeggen kan altijd nog, toch? 3) Vriendinnen proberen nog meer bewust te maken dat we ECD zoeken. Dan kunnen ze er ook al van te voren over nadenken, het komt dan tzt toch niet zo rauw op hun dak. Trouwen !!! 4a) meerdere IVF's MCA 4b) meerdere IVF's DD 5) ECD, vriendinnen?/geertgen/spanje 5a) eventuele aanbiedingen van vriendinnen nader onderzoeken 5b) topicje openen op zp 5c) geertgen gaat alleen inzee als je alle drie IVFs al hebt opgemaakt, volgens heel wat mensen. Dus dat komt na/tijdens IVF 6) We gaan dus ook niet de informatiebijeenkomsten van adoptie uitstellen, we gaan gewoon over een paar maanden dat traject in (zo snel er plek is). 7) adoptie 8) toch bij bijna-hubbie af en toe eens het woord pleegzorg laten ontvallen. 9) pleegzorg
Goed zo Marjah je hebt een heel bewust strijdplan ontwikkeld. Deze oorlog gaan jullie winnen. Ik laat jullie zeker snel horen hoe het gegaan is. We moeten er om 14.00 uur zijn, en daarna moeten we nog langs 1 winkel. Maar ik kom het echt zo snel mogelijk vertellen. Fijne avond nog meisjes.
Haha Marjah trekt ten strijde Neem wel je tijd en denk goed om jezelf.Er staan zoveel mooie dingen op je te wachten, straks eerst trouwen met je droomprins en daarna weer aan de slag voor een klein beebje. Laat die dokter negatief zijn, ze kregen de vorige ook geen gelijk, toen werd je ook gewoon eigenwijs zwanger. Dat kunstje ga je nu gewoon weer doen . Iejoor, ben heel benieuwd wat ze morgen zeggen in het ziekenhuis. Hoop dat ze je tegemoet komen, nou hopen, moet gewoon!!! Succes. Hier ongi Het is niet veel, maar wel rood!!!! Morgen de echo, ben benieuwd.... Pfff heel druk schema morgen, eerst naar Duitsland daarna acupuncturist, daarna nog even bowlen en eten met de afdeling om vervolgens nog een nachtdienst te gaan draaien 8) Met andere woorden, tijd om te gaan slapen Truste allemaal, ga dromen over onze mooie beebjes
Joontje phoee wat een druk program vandaag. Fijn dat de ongesteld gekomen is. Nu fijn van start. Veel succes in Duitsland.
Girrrrrrrrrrrrrrl Power Marjah. Je zal zien dat je je al beter gaat voelen nu je de stappen op papier hebt gezet. Hier geweldig nieuws: Ben gisteren ten huwelijk gevraagd Ben helemaal in de wolken Volgend jaar mei is het zover. Met of zonder dikke buik, met of zonder baby ('s) we gaan er voor. Heerlijk....... we gaan er helemaal voor. Heb al een trouwjurkje hihi gespot. Een lekker sexy exemplaar. Ik mag dan wel 44 zijn maar wie zegt dat alleen rijpere mannen sexy zijn hahahahaha Mijn vriend was helemaal zenuwachtig, zo lief. Wow, wat is het leven toch mooi. En de zon schijnt en zaterdag open huis en hopelijk dit keer niet alleen kijkers maar kopers. En..... Marjah al wat vrolijker Het zijn de kleine dingen die het doen Voor iedereen een KLAPZOEN Zo.... en nu de berg afwas, doe ik nu fluitend X Lente
Wow Lente, wat een heerlijk nieuws! Laat dat maar het begin zijn van vele mooie dingen die volgen! Ieoor, zo meteen gesprek bij de arts. Ik denk aan je! Joontje, ongi!!! En dus vandaag de echo. Ben heel benieuwd! Marjah, jouw strijdplan komt aardig overeen met de mijne! Toch fijn dat we nog genoeg keuze hebben!